Poslední část obchvatu Třince by se mohla otevřít v lednu, ale musí být tepleji

Stavba obchvatu Třince. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czStavba obchvatu Třince. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Kdyby nepřišla zima, zřejmě by se podle Mátla podařilo stavbu otevřít řidičům už tento týden.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lysimachia

U nás musí být mínus deset a všude ležet dvacet čísel sněhu, aby zúčastněným subjektům (jak zhotovitel, tak ŘSD) došlo, že asfaltovat v zimě nebude ten nejlepší nápad… Pak se nemáme divit, jak ty vozovky za pár let budou vypadat.

David

A nebude to označené jako I/11?

Pezos

Ne, plán je opačný. Postupně celý úsek I/11 od D48 až po státní hranici přečíslovat na I/68.

PetrN

a je k tomu nějaký racionální důvod nebo jen hra s čísly? Běžnému uživateli je to asi šumák, ale mě by dávalo smysl nový úsek označit jako I/11 a stavající trasu 11 Nebory-Ropice-D48 převést do II.třídy (jen asi ne II/611, která vede podél D11).. Obzvláště když je plánovaná přeložka I/11 z Havířova právě do Třanovic k D48

Ic540

Ano.
A Původní 1/68 zamítnutá obcemi. I Havířov podpořil. Zbývá tedy postavit obchvat Havířova a dokončit tzv Slezský kříž….

Jan

Kdo by to byl čekal že v prosinci přijde v Beskydech mráz a sníh když jsme si naplánovali asfaltování…

Slosor

Doufám, že to za každou otevřou co nejdřív a nenapadne je nechávat to na jaro. Současná cesta přes Ropici mele z posledního. Teď pár dní mrzlo a je tam zase samá díra jak po bombardování. Hrozná mezinárodní ostuda opět. Nechci si ani představovat, že tam budou kamiony jezdit ještě celou zimu.

PetrN

A myslíte že nebudou šetřílci využívat starou cestu přes Ropici i nadále, když bude o 5km kratší než po nové přeložce I/68? Kamionum se může vjezd zakázat ale osobákům ne, časově to asi bude šul nul..

PetrN

Ikdyž pravda že tady jde hlavně o těch cca 2000 kamionů denně co jede z Polska (Těšín) kolem Třince po I/11 na Žilinu

Slosor

Však jsem psal o kamionech, ty jsou po tragické údržbě moravskoslezské ŘSD druhý největší problém. Jinak sám budu jezdit na Těšín pořád přes Ropici. Známku mám, ale ta zajížďka po nové I/68 bude pro osobáky nesmyslně dlouhá.

Markus

To bych chtěl vidět toho šetřílka, co takhle přemýšlí, nový úsek projedu za 3 – 4 minuty, na staré cestě musím řešit obce, chodce, vlak, srnky, policii, nehody a kdo-ví co ještě. To fakt těch pár korun za to někomu stojí?

Dálniční známka stojí 1500,- Kč za rok, to jsou 4 koruny denně, fakt nechápu lidi, co to nedají a že jich mám v okolí mraky. Ale láhev whisky v akci si koupí, i když stojí 600 Kč a vydrží chvíli…

PetrN

sám Slosor napsal že bude jezdit do Těšína stále po staré přes Ropice… Při pohledu na mapu to k tomu opravdu svádí, je to trojúhelník.. Buď pojedete 7,5km trasu po staré (hodně v obci) a nebo 13km po dálnici. Já bych to nedělal, časově je to jedno, ale na PHM můžete při denní dojížďce ušetřit za měsíc třeba 600,- to už někoho může motivovat…
Beru to z nové I/11 u Nebor na obchvat Č.Těšína, takto: https://mapy.cz/s/bajajolato

Slosor

Na staré je obec jen jedna a vlak netuším, proč bych měl řešit. Časově vychází obě trasy úplně na stejno. 7 minut po nové i po staré. Vzdálenostně je to po nové o 5,5 km delší. Nová prostě nebude moc atraktivní ani pro stávající majitele dálničních známek a už vůbec si kvůli tomu nebude kupovat známku Polák, který jede od Cieszyna směr SK. Takže znatelný pokles provozu OA tam fakt nečekám.

Pezos

Polovinu času výstavby tam vládlo hodně vlažné tempo, ale za zmeškaný termín může sníh během posledních dvou týdnů 😀

PeZem

Ano, přesně tak, ministrem bylo slíbeno zprovoznění úseku do konce roku. Jak se k tomu slibu nyní pistaví ? Při cestě Polskem po dálnici jsem viděl zhotovitele pracovat i v pozdních odpoledních hodinách ( ca. kolem 19:00}), zatímco na úseku Nebory – Třanovice po 15-té hodině ticho a klid, tedy pracovní.

jal

Podobně to vypadalo na obchvatu kolem Karviné. Těsně před zimou najednou na stavbě plno strojů a lidí.
Na mostě přes léto klid, v pozdním podzimu zkompletován za pár dní.

Black

Firmy mají rozběhlé zakázky které musí nejdřív dokončit a pak teprve mohou nastoupit na novou zakázku i když je to třeba až v zimě. Co je na tom divného? Vy máte někde ve skladu připravenou nevyužitou firmu s dostatkem pracovníků, která může kdykoliv 365 dní v roce na zapísknutí nastoupit na zakázku?

Ic540

No nevím jak Vy. Jestli jste se tam nepohyboval v neděli. Já často v pracovní dny a to byl šrumec. Již v létě bylo na 99% jisté že se ta část do Stonavy otevře. Počítalo se k prosinci z návratem 581,582,583 linek. A tak se i stalo. Harmonogram i přes problémy dodržen…

Black

Výborně. Co kdybyste zkusil srovnat Polsko a ČR v oblasti pracovně právních předpisů(tzn. max. doba práce dle zákoníku práce), protihlukové předpisy, které je nutno v
obou zemích dodržovat v pozdních hodinách a řadu dalších věcí? Myslím, že z toho neznáte vůbec nic. A mimochodem – je všeobecně známo, že v ČR je chronický nedostatek pracovníků firem, které staví velké liniové stavby. Máte možnost u nich nastoupit, co vám brání.

Mirek

To zní skoro jako bys byl zaměstnancem některé z těchto firem. Se nedivím, že u nás všechno tak dlouho trvá, když i získat stavební povolení je na světelné roky. Navíc je to problém těch firem, když se o zakázku ucházejí, tak znají podmínky a nevidím jediný důvod proč by neměli termín dodržet, pokud to není vinou vyšší moci.
Když dokáže firma stavět pitomý malý kruhový objezd, na místě normální křižovatky, několik měsíců, tak se ani nedivím výkonům na takovýchto obchvatech.
https://www.msstavby.cz/kruhovy-objezd-pribor-02-02-2021/
https://1url.cz/6rCuK