Poslanci navrhují omezit počet pokusů o získání řidičského oprávnění

Řidičský průkaz. Foto: Ministerstvo dopravyŘidičský průkaz. Foto: Ministerstvo dopravy

Žáci autoškol už možná nebudou mít neomezený počet pokusů opakování zkoušek k získání řidičského oprávnění. Neúspěšným uchazečům o průkaz by

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka B.

Celému systému zkoušek by hlavně pomohlo, kdyby existoval kompletní záznam zkoušky jak zevnitř, tak z vně vozidla (v dněšní době to snad není neřešitelný problém) a na základě tohoto záznamu by bylo možné odvolání a přezkoumání, protože pokud vás komisař „vyhodí“ proto, že dotyčná sice neudělala chybu, ale on cituji: „neměl z jízdy dobrý pocit“, tak je něco špatně!

Martin

Hmm, ja jsem zazil tehdy jeste s policajtem zkousku, kde uchazec sice neporusil predpisy, ale jel tak na krev, vsude max. co se muze, ze jsem mel i strach, aby nam nekdo nevbehl do cesty, protoze by to byl smrtak, jet v uzke ulicce po delave silnici, kde pres zaparkovana auta neni videt 50, style brzda a plnej plyn, nebo kdyby nam to uklouzlo… no, nedal bych tu ridicak taky i kdyz neporusil predpisy, jezdit se ma predvidatelne, prizpusobit jizdu podminkam a byt ohleduplny…

R.L.m.

Hmmm je to jako skoro všechno hodně relativní. Stanovit nějaký nesmyslný počet opakování pokusů o složení zkoušky / získání ŘP asi smysl má, jestli to má být max. 5, 10, 15 nebo 20 je otázkou? U praktické zkoušky zavést toleranci nějakého „drobňoučkého přestupčíčku / chybičky“? Ovšem je potřeba dodat hned jednou větou: Zavést a nebo zpřísnit postihy i pro „výukový a zkušební systém“: tj. pro autoškoly – nějaké procento neúspěšných adeptů / zkoušek -> nutnost „recertifikace“ a nebo rovnou zrušení autoškoly(?) a i pro zkušební komisaře -> u praktické zkoušky pořizovat videozáznam(?), prostě nějak definovat i jim povinnost být korektní.

Martin

Ja si pamatuju 3 pokusy, pak znova opakovani celeho kurzu…

Karel Jezbera

Když se řekna A, musí se říci i B. Takže nejen omezit počet pokusů na složení zkoušky, ale také omezit počet možností zápisu do autoškoly na 2x za život. Prakticky by to vedlo k výrazné selekci toho, co se nám pohybuje po silnicích. A také je třeba uzákonit, že se český občan nesmí zapsat ani vykonat zkoušku v jiném státě a cizí řidičáky se budou uznávat pouze po přezkoušení před českou komisí. To pochopitelně neplatí pro krátkodobé návštěvy cizích státních příslušníků na našem území a řídících vozidlo s jinou, než českou registrační značkou.

Václav

A jak by jste to udělal, kdyby jste si chtěl řidičák rozšířit?

jva

Obávám se, že větší nebezpečí nehrozí na silnicích od těch, co to dělají na poněkolikáté a vyhodí je třeba za parkování (či ptákoviny typu „nedostatečný odstup, co kdyby ten zaparkovaný otevřel dveře“ – stalo se sestře), ti potom jezdí opatrně (byť to některé „zdržuje“), ale právě od těch „zdržovaných“ amatérských závodníků, kteří si myslí, že se jim nic nemůže stát. Naučí se jezdit načerno a pokud se autoškoly dožijí, těch pár hodin se krotí a po zkoušce „napoprvé!“ ostatní účastníky provozu Bůh ochraňuj. Mnohý zaměstnavatel navíc požaduje řidičák, aby vůbec dotyčného zaměstnal, ač ten léta pracovně za volant nesedne (a… Číst vice »

K.S.

Vy jste buď troll, nebo snad milovník totality? Uvědomujete si že to co navrhujete je asi dost v rozporu s mezinárodními dohodami, které jsme se dobrovolně zavázali plnit? Že Váš návrh má obrovské množství děr a prostoru pro korupci? Naopak, taková omezení je třeba vyházet a udělat systém který jim nedá moc šanci, protože nebude existovat vazba mezi odměnou komisaře a vykonané zkoušce. Jestli někdo chce rvát peníze do zkoušek, do autoškol, tak ať si je tam pro mne za mne rve, to není ani můj problém, ani Váš. Stejně jako je pitomost si myslet že někoho zastaví od řízení… Číst vice »

Marian Kechlibar

1. Omezení počtu možností zápisu do školy jsou brány mafii otevřené, nedochází vám, jaký se tam otevírá korupční megaprostor?

2. Vámi navrhované restrikce na cizinu jsou v rozporu s právem EU, které jsme přijali. Bez Czexitu nerealizovatelné.

Jiří Kocurek

Kdyby jenom czechzit. Celá Vídeňská úmluva by se musela zneplatnit. Což by znamenalo především to, že české registrace i řidičské průkazy by přestaly platit v zahraničí.
No prostě magor, který chce ubližovat.

Dominik

Jistě by se nějaká právní klička našla, když na železnici musí fírové znát jazyk a předpisy daného státu, proč by to nešlo či na silnicii, šlo by se třeba hájit tím Srbským řidičem, který tvrdil, že u nich je zakázáno přerážet břevna. Ano jistě by to mělo mezinárodní dopad.
Ale abychom nebyli tak přísní, tak co třeba úprava, že v cizině nesmí absolvovat autoškolu, kdo u nás vyčerpal všechny pokusy a nebo by směl, ale nesměl by řídit motorové vozidlo na území ČR (maximálně po přezkoušení).

jozka

Tak to uz jsem vycerpal. Znamena to, ze nemam pravo na rozsireni RP?

Dominik

Ono to je nějaké základní lidské právo řídit motorové vozidlo?
To právo jste měl, ale pozbyl jste jej vyčerpáním pokusů (dobře, dalo by se uvažovat o zavedení možnosti přihlásit se do autoškoly třeba po roce znova).
Nebo to, že máte ŘP na jednu skupinu dokazuje, že jste způsobilý řídit i jinou a proto byste měl mít neomezený počet pokusů, pro získání rozšíření?

jozka

Aha, takze jsem mel v roce 92 (sk.B) a 95 (sk.C) predpokladat, ze v budoucnu bude zavedena skupina B96?

A ne, pravo ridit motorove vozidlo neni. Ale mate pravo (pokud splnite zakonne podminky) uchazet se o ridicske opravneni. Vy nebudete moc slozitej, ze?

Dominik

To jsem neřekl.
Však jo, ale pokud úspěšně nevykonáte autoškolu (byť jen rozšíření), tak jste asi podmínky nesplnil, ne?

jozka

No… nejste slozitej…

Jirka B.

Tak to jste teď napsal pořádnou volovinu … už vás vidím, jak jako cizinec byste někde na roční stáži skládal zkoušky např. před NL komisí ve vlámštině, když vám ve firmě stačí ENG :o)

Jirka

Hm jistě a kolikrát jste to dělali Vy tady všichni aspoň 20 x co všichni to máte hotové tak teď jste všichni strašně chytrý to je vždycky tak.

IGCT

Co takhle zavést, že po ztrátě bodů přijde řidič o řidičák a už jej nezíská do konce života zpět. A bude-li i tak řídit vozidlo, bude to automaticky znamenat vězení… To by si lidi dávali pozor

Jiří Kocurek

Tak tomu říkám otevřený korupční prostor! Aby si různí Přikrylové přišli na své. Příkryl, bývalý šéf MP Brno, byl pravomocně odsouzen za braní úplatků. Hádám, že by dokázal nejen zahladit přestupek, ale také ho přesměrovat na udanou osobu. Řídil IGCT. A nebo si dokonce přestupky vymyslet – a za NEVYMYŠLENÍ přestupku požadovat peníze. Zločinci se k MP jen pohrnou.

A kdo nemá řidičák se bát nemusí, přece by se mu nestalo, že by ho někdo udal jako osobu vzdálenou.

R2R2

Clovek bez ridicskeho opravneni je ve znacne nevyhode proti lidem s ridicskym opravnenim, pokud tedy neni extremne schopny v jinych ohledech, aby si vydelal na osobniho ridice nebo taxi. Zivot takoveho cloveka je extremne omezen, snahou by tedy melo byt, aby ridicske opravneni ziskal pokud mozno kazdy a aby si ho mohl co nejdele udrzet a to i za cenu zvyseneho rizika pro ostatni.

Dominik

Ale prosím vás, jde to žít i bez ŘP, sám jsem toho příkladem. Využívám tedy kolo nebo VHD (i větší nákupy jdou v pohodě udělat, s partnerkou jedeme oba dva, takže každý dvě tašky + každý batoh). Když jsem se poprvé stěhoval, tak jsem si většinu věcí odvozil těch 25 km na kole (pravda skříně, apod… jsem objednával nové), teď bych na větší věci buďto objednal stěhováky nebo bych poprosil někoho v rodině. Dokázal jsem i odsloužit v bývalé práci pohotovost, s tím, že kdyžtak přijedu na kole (bylo to jen 7 km). Jinak autoškolu jsem nedělal ani jednou, nebyl… Číst vice »

IGCT

Já taky nepotřebuju řidičák a auto v soukromém životě. Ale pracovní život bez něj nejde.

MaT

A myslíte to opravdu kvůli vlastní práci, nebo jen kvůli dojíždění do ní? V tom případě záleží asi na charakteru práce, ve druhém jak daleko to do ní máte a pokud dál, jestli je v místě možnost využít nějaké hromadné dopravy, nebo ne. Každopádně Vaše tvrzení „auto je kvůli práci nutnost“ takhle obecně a kategoricky napsat nejde.

Znám třeba univerzitní profesory, lékaře, přednosty klinik – auto nemají, svoji práci vykonávají a dokonce i na služební cesty jezdí…

IGCT

Ad MaT: Ano, myslím to opravdu jenom vůči vlastní práci. Dojíždím do ní vlakem-jenom cesta do práce 100km. Vlak je do mé dojíždění do práce rychlejší než auto.Ale v práci se kvůli služebním výjezdům již použití služebního auta většinou nevyhnu.

jva

Ano, dokud jsem žil v krajském městě, taky to šlo. Po odstěhování na vesnici už to holt nejde (protože VHD je v potřebných čase nepoužitelná, rodinné nákupy taky autobusem snadno neodvozíte)…

Dominik

To je na debatu, ano jestliže nakoupíte dva vrchovaté vozíky v krámu, tak to busem asi těžko odvezete, ale jeden plný se dá (s přítelkyní to zvládáme běžně – 2 batohy + každý 2 tašky). Ale hlavně, je nutno dělat tak velké nákupy? Chápu, ve vesnickém krámu není všechno (ale zase je to způsobeno tím, že se lidé naučili jezdit do velkých supermarketů, takže proč by měli tak velký sortiment), ale ty základní věci seženete i na vesnici (sám na vesnici bydlím), ale pravda do supermarketu do velkého města to mám jen 4 km). A co se týče VHD? Co… Číst vice »

Dominik

Tak za prvé, nemusíte mi nadávat, já Vám také nenadávám. Za druhé se omlouvám za paušalizaci, že každá obec má nějakou jednotu, či večerku, osobně žádnou, která by takovýto malý krámek neměla, neznám. A nemluvil jsem o věcech na zahradu, apod… (to běžně nekoupíte ani v supermarketu, a když jo, tak v nevalné kvalitě), tam je jasné, že do toho města musíte (a pokud si to nechcete nechat dovézt, tak auto potřebujete, se sekačkou asi těžko polezete do autobusu), ale o běžných potravinách, kam chodíte třikrát týdně. A Vašeho tchána bych opravdu nechtěl posílat 5 km pěšky s batohem na… Číst vice »

Nekdo

taky se Vám omlouvám, ale vytočil jste mně tak, že jsem viděl rudě! naučil jsem se, že lidé mají různé osudy a potřeby, takže takovýchto paušlizací se vždy snažím se zdržet. měl jsem tu možnost žít v sídlech od těch méně než třista obyvatel, kde je jenom hospoda a otevírá se pouze některé dny, až po New York, kde si v pěší docházkové vzdálnosti koupíte 24/7/365 cokoliv. a tím myslím skutečně cokoliv a lidé auto typicky nevlastní, protože jej ani není kde zaparkovat. takže to nepovažuji za téma k diskusi – kromě sdílení svých zkušeností a zkušeností svých příbuzných a… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak jistě, i to pole se dá zrýt rýčem. Ale ty papíry potřebujete i na malotraktor, pokud s mím musíte cestou na pole po účelové komunikaci.

Tuzemák

Mělo by dokonce béčko stačit i na menší traktor do 3,5t (bez vleku) i s károu do 750kg. Nějaký ty Zetory 4911, 5011 apod…

jozka

Takze bezdetny?

Dominik

Ano bezdětný (pokud je ta otázka myšlena na mě), ale to nic nemění natom, že řídit vozidlo není žádné základní lidské právo a že se bez něj na vesnici neobejdete. Znám rodiny, které žijí na vesnici a ŘP nemají a taky dokáží dobře fungovat.

...

Vypustil bych z toho textu slovo „dobře“. Dokáží (nějak) fungovat, ale žádná hitparáda to není.

Dominik

To už je subjektivní, zdá dobře fungují, či tak nějak přežívají.

Nekdo

Nadrazacky troll jako priklad normalniho cloveka… Tak to jste fakt pobavil.

MMM

Tohle nic neřeší. Musí se změnit výuka, ne omezit počet pokusů. Znám lidi, co dali autoškolu na popáté a řídí skvěle, protože je vždycky vyhodili na naprosté banalitě. A naopak lidi, co to dali na poprvé a řídí hrozně.

Dominik

Jasně i to se holt stává, ale když někdo dělá papíry desetkrát, tak je asi něco špatně.
A že se vyhazuje i za banality, tak to je asi všude a bude hodně záležet na komisaři asi.

K.S.

A to je právě ten problém. vliv komisaře by se měl, pokud má být nějaké omezení počtu pokusů, omezen. Mě trochu přijde že systém, poměrně centralizovaný a dost blbě funkční chceme řešit jenom jeho dalším zpřísněním na výstupu a bez zásahu do toho co k výstupu připravuje. Popravdě marně přemýšlím nad logikou systému u nás a jeho dalšího zpřísnění. Pokud jej chceme zpřísnit, tak se musí zpřísnit celý a ne jenom počtem pokusů, ale tak aby dopadl dost citelně i na komisaře a tito byli nezávislí na místních úřadech. Pokud budeme mít ale systém nezávislých komisařů pod MDČR, tak pak… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ten systém nezávislých komisařů pod MDČR smrdí … jako Ivánek fotbalem. Všichni se budou potkávat tak jako fotbaloví rozhodčí. Tohle se musí podchytit jako první, aby se z toho nestala další fotbalová asociace.

K.S.

To smrdí všechno v momentě kdy tam dáte nějaké zkoušky, kvalifikace, kontroly atd. Což o to, já bych asi neměl velký problém s tím kdyby se celé ŘP a podobné skopičiny zrušily, ale obávám se že na to bude mít valná část národa zcela odlišný názor.

Jan Sova

Nejen národa. Musela by to přinejmenším domluvit celá Evropa (o signatářích Úmluvy Vídeň 1968 ani nemluvím). Jinak by tuzemský „neřidičák“ venku nikdo neakceptoval a padaly by drakonické tresty. Evropa se ovšem není schopna domluvit ani na skončení nesmyslného přimýchávání oleje z řepky do paliv, jakožto zcela neekologického kroku, natož na tomto. Pokud jde o komisaře, tak když někdo musí zkoušky dělat opakovaně a myslí si, že je to kvůli komisaři, může se nechat ke zkoušce předvést autoškolou jinde… Ale na maloměstech to taky bývá často tak, že komisař má řekněme rodinného příslušníka, který má autoškolu, nebo ji dokonce i provozuje… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jo, to známe.
Zkoušející: „Ukažte mi svíčky!“ (směje se pod vousy, nafťák a svíčky, haha)
Zkoušený: „Tady jsou, žhavící.“
A je zle, tím zkoušejícího urazil, ten ho teď vykoupe. Měl se nechat nachytat, dostal by to s odřenýma ušima. Takhle vyletí a zkoušející si ho bude pamatovat. Napodruhé… si postěžuje, že má malou výplatu.

...

Nebo si nějaký nedostatek prostě vymyslí, třeba že žák zapomněl blikat, i když ve skutečnosti blikal. Za těch 25 let se nic moc nezměnilo…

Vlado

To je docela složitá věc.Pokud budou např 3 pokusy a dost ,což znamená opakovat celý kurz,dosáhne se jen toho ,že autoškoly si začnou mastit kapsy ne na příplatcích za opakování zkoušky ,ale rovnou na placení opětovných kurzů.Lépe by asi bylo redukovat počty autoškol a stanovit opravdu přísné podmínky pro výuku ,žádné rychlokurzy a podobné švindly ,zpřísnit kvalifikaci lektorů.Prostě mít v ČR pouze několik akreditovaných autoškol a ne ,že to může dělat každý pitomec.Nějak podobně to funguje pokud se někdo chce stát strojvedoucím na dráze a i tam se mě již zdá že výcvikových středisek začíná být moc (asi 10 na… Číst vice »

K.S.

Nebo si z toho autoškola dělá zlatý důl, protože jednak opakované zkoušky a jednak akreditace… V momentě kdy děláte omezení a regulace, vytváříte prostředí pro monopol a tak dále.

Také je možné udělat opačný přístup: „Nauč se teorii a jezdit s kým chceš, pak dojdi na zkoušky.“

Moza14

Ještě by mohli doplnit doživotní odebrání ŘP za vjezd na přejezd při „blikajících závorách“. To by bylo IMHO mnohem užitečnější.

Paja

To by bylo už lepší zavést za to rovnou trest smrti, na co ty zbytečný servítky.

Jiří Kocurek

Někteří by tam chtěli postavit tam na stojánce M242 Bushmaster. Že to prošije 3 auta, autobus a barák u silnice? Důležité bylo řidiče potrestat! To je pro některé důležitější než co tím způsobí okolo.

Paja

Jednu dobu byl na K-Reportu rozšířený názor, že u přejezdů by měly stát kulomety a ostnatý dráty, takže nezbývá než doufat, že z malej gumiček se nikdy nestanou velký gumy.

Anonym03

Bohužel je to i o lidech. Kdyby si každý vybral autoškolu podle referencí a ne jen tu nejlevnější, tak by zkoušku do tří pokusů dal na 99 %.

Anonym ze severu

To není jenom o referencích jednotlivých autoškol, záleží i na jednotlivých učitelích. Když je 1 učitel dobrý a druhý na nic a jsou součástí té samé autoškoly, tak si nevyberete… 🙄

Eda

Všem takovým poslancům bych doporučoval zažít běžnou zkoušku v autoškole a na vlastní kůži zažít mafii zkušebních komisařů, která u nás funguje. Jako řidič s 25 letou praxí denní jízdy v Praze a hodně přes milion km bez nehody jsem potřeboval udělat rozšíření B96 pro přívěs. Úroveň šikany, kterou jsem zažil, nikomu nepřeju – od zkoušky se vyhazuje za naprosté malichernosti a smyšlenosti (pohyb volantu pouze jednou rukou při couvání, smyšlené nedání blinkru na místě kde není vyhláškou vyžadováno, atp) – zkrátím to, prospěl na popáté.. Jeden komisař při jízdě zkoušeným tyká (je mi 45..), druhý si při zkoušení čte… Číst vice »

Aleš K.

Pro své osobní potřeby právě v případě pře si nahrávky dělat můžete i bez svolení.

Kalanis

Úřední osobu můžete nahrávat i během výkonu úředních úkonů – a ta to musí strpět.

David

To se musí na policii. Ne za ředitelem, který jim korupční chování nařídil.

Jiří Kocurek

Dyť jsou jedna ruka.

Anonym

S panem Edou souhlasím. Taková pilotní zkouška mi připadala mnohem jednodušší, než zkouška pro získání řidičského průkazu. Za mé jízdy se také díval zkušební komisař do mobilu a poté si vymyslel důvod neprospěchu. Z důvodu koronaviru a následných opatření bohužel prozatím řidičský průkaz nemám, ale co jsem se ptal svého otce (má podobné zkušenosti, jako pan Eda), prohlásil, že se jednalo o naprostou formalitu. U pilotní zkoušky a u obávaného examinátora se člověk i rád zeptal na některé věci – už aby examinátor viděl, že ho to zajímá a chce vědět více i od něj. Koneckonců, jde o examinátora, kdo… Číst vice »

Jandys

Přesně si pamatuji na svou zkoušku. Poprvé mě vyhodil za prudké brždění v křižovatce, kdy mi auto z vedlejší (vypnuté semafory na Velké Skále) nedalo přednost (mělo tam stopku) . Prý jsem před nouzovým bržděním nezkontroloval zpětné zrcátko. Raději jsem ho měl nabourat. Takhle jsme jen skončili v pásech …. Při druhém pokusu jsem se stejným komisařem udělal, ale na kolegu zkusil sviňárnu. Mě nechal zajet do zóny 30 (Davídkova x U Slovanky) , kdy moji část asi po 300m ukončil. Kolegovi jsem při předávce klíčů pošeptal “Bacha jsme stále v zóně 30 a zákaz stání”. Po jeho rozjezdu ho… Číst vice »

Lemmy

Hehe, tohle bylo vždy. Dodnes vzpomínám, když náš instruktor koupil policajtovi nakrájenej salám v papíru a houstičky, policajt posvačil, pak měl jakože lepší náladu a víceméně to proběhlo ok.
Nicméně připadal jsem si opravdu jako někde na Balkáně a výše uvedená historka po 27 letech mě trochu děsí. To nechodí nikdy nějaká „kontrola v utajení“?

Robert

No, u nás se policajtovy koupily chlebíčky. Nicméně než se k nim dostal po několika jízdách, někam zmizely… 🙂
Ale byl výborný, u testů kolegům poradil, mě nevyhodil, že jsem si nezapnul pásy.

Robert

Bože, policajtovi. Pardon, stydím se.

jozka

Mama vzpominala jak v 70.letech policajt prikazal zkousenemu zastavit a pak ho zkoupal na znacce „zakaz zastaveni“. Ten se branil tim, ze prikazy prislusnika maji vetsi bahu nez dopravni znaceni. Prislusnik kontroval tim, ze tam neni jako policajt a neuznal mu ani to, ze jim byl predstaven i s hodnosti a byl v uniforme.

Ja osobne si nemuzu stezovat ani na jednu zkousku (B + C). Bylo znat, ze je instruktor se zkousejicim zadobre a navic si provedl „predvyber“. Bylo to v prvni pulce 90. let.

Koro

Video hoď na youtube. Až potom uverim.

Jiří Kocurek

Tak zrovna tohle je nesmysl. Předně by ho na to dostali – bohužel, druhak by ho potom už ani nemohl použít.

...

Správný postup, jak s tou nahrávkou zacházet, vyletěl-li jste ze zkoušeky, je jej přidat jako důkaz ke správní žalobě. Rozhodnutí komisaře je rozhodnutím správním a podléhá proto právu na soudní přezkum ve smyslu ustanovení čl. 36 odst. 1 – 3 Listiny základních práv a svobod. By se chlapci divili, kdyby jim přišel rozsudek, že jste zkoušku absolvoval a že magistrátu nezbyde nic jiného, než oprávnění vydat 🙂

A samozřejmě druhým místem, kam je potřeba takovou nahrávku, včetně toho vyhrožování, poslat, jsou média.

Jindra

Psychotesty pro všechny žadatele o ŘP ,zkoušky max.dva pokusy.A nikdy více.

Nekdo

a psychotesty pro všechny přispívající do diskusí na internetu. max. 1 pokus. pak exekuce protitankovou pěstí před nastoupenou jednotkou.

Bývalý autobusák

Ještě bych doplnil, že smysl by mělo pouze, kdyby byl skutečně pouze nějaký omezený počet pokusů a pak už by dotyčný nikdy neměl možnost ŘP získat. Jedině tak by se docílilo zlepšení situace na našich silnicích.

Y.K.

Proč. Když mu to nakonec dojde a naučí se to?
Bezpečnost by zlepšilo, kdyby se zavedlo přezkušování třeba těch co hrubě poruší/porušují předpisy.

Paja

A v nějakém jiném oboru to tak je, že když neuděláte nějakou zkoušku, tak už jí nikdy v životě nemáte šanci získat? Pro korupční jednání je to to nejlepší podhoubí co můžete vytvořit.

K.S.

Hmm, jednoho člověka vyhodili od psychotestů v Dukovanech, s poznámkou že se v ČEZu nemá nikdy objevovat s tím že chce dělat na jaderce.

Jiří Kocurek

Mezi psychotestem a zkouškou je dost podstatný rozdíl. Beznohý taky nemůže dělat u profi hasičů jinde než v kanceláři.

K.S.

Spadl jste z jahody? To akorát tak vyrobí korupční podhoubí a s tím jak se chovají komisaři by bylo otázkou času než to půjde někdo vystřílet.

jva

To bych praktikoval spíš na trestní právo – jak může někdo dvacetkrát vyjít z kriminálu a při dalším soudu se „věří v nápravu?

Bývalý autobusák

Pravda, já nepomyslel na zkorumpovatelnost komisařů.
Ale za naivního předpokladu, že zkoumpovaní nebudou, tak si stojím za tím, že pokud někdo neni schopný dokončit autoškolu třeba na desátý, nebo pro mě za mě dvacátý pokus, tak na to prostě nemá a řídit by neměl.

K.S.

Ale to by člověku mělo dojít samotnému.

Bývalý autobusák

„Má také aspoň částečně zabránit praxi některých autoškol, které uchazeče o řidičský průkaz připravují nedostatečně, aby inkasovaly platby za opakované zkoušky“

No tak takhle budou inkasovat za opakovani celeho kurzu.

Jen tak tak

Anofert věci nikdy do detailu nepromýšlí. Je to smutná story.

John

Skvělý nápad. Bez ironie.

Dominik

Konečně dobrý nápad, kdo neudělá papíry ani po třetí, tak je prostě mít nemá (jako na železnici licence strojvedoucího) a k tomu ještě minimálně roční odklad než by dotyčný mohl znova nastoupit do autoškoly.

Kryšpín Jankovec

Voleee

Otakar

Přesně. Vím o lidech, kteří to dali až na 5. pokus. NIKDO z nich nemá mít papíry, zkoušku udělali, ale na silnicích jsou nebezpeční.

K.S.

Jo to by musely ale být komisaři kteří z toho nemají kšeft, bohužel s tím mám osobní zkušenost, tak nepříjemné hovado jako jsem dvakrát dostal fakt nenajdete, dodneska si myslím že byli v autoškole domluvení s ním. Napoprvé mi to nedali za moji blbost, uznávám to. Podruhé mi dají auto se kterým jsem v životě nejel a komisaře hovado co prostě vyhodí všechny, asi dvakrát mi to zdechlo, na další pokus zase hovado a když už jde všechno moc dobře, tak instruktor zbytečně začne šílet a na všechno hrabat. Až pak jsem to zvládl vybavit jinde s jiným komisařem, ve… Číst vice »

Lemmy

Já takové lidi taky znám, ale autem aktivně nejezdí…

Dominik

Ono kolikrát takové ŘP jsou vydány už z milosti, aby se dotyčného zbavili.

Kamui

Současný systém autoškol není dobrý. Člověk vyjde z autoškoly, ale není připraven na to vyjet sám do provozu ve velkém městě.

Navrhoval bych systém, že žadatel by nejprve prošel kurzem teorie, a pak by dostal žákovský ŘP, který by ho opravňoval jezdit pod dohledem jiného zkušeného řidiče (řekněme min. praxe 2 roky) po dobu 3 – 6 měsíců. Pak by šel ke zkoušám, kde by musel ukázat, že se reálně naučil jezdit a jezdí suverénně, žádné „na tachometru 40 a v očích smrt“.

JiP

Je to problem, ja sam si pamatuji, ze kdyz jsem jezdil autoskolu tak to bylo v okruhu max 15-20 km od mesta, kde dohromady bylo par krizovatek se semafory, nejblizsi dalnice 70 km. Pak samozrejme kdyz prijede nekdo, kdo delal autoskolu nekde na vsi do Prahy ci Brna, nebo ma najet na dalnici, coz dle meho nazoru neumi 80-90 % ridicu, tak je to zkratka katastrofa chaos.

Leoš Konečný

No ale kdo by s ním chtěl 3 – 6 měsíců jezdit? 😀 😀

Paja

Nemají to tak na Slovensku? Prostě jezdí s rodičem.

Tonda Sehnal

Popisujete systém výuky používaný v USA. Jednoduché, funkční. Jen doplním, že novic prvních šest měsíců nemůže pod dohledem jezdit v noci.

Robert

Když vidím, jak ti zkušení jezdí (pravý pruh kouše, připojovák taky, do křižovatky se musí vjet, i když není kam pokračovat, když zapnu výstražky, tak můžu stát kdekoli, na přejezdu se rozhlíží jen blb atd.), tak bych z toho měl docela obavy.