Poslanci navrhli změnu trestání za přetížené kamiony, řidiče pokuty minou

Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČRVážení nákladního auta. Foto: Policie ČR

Pokuta by měla nově směřovat už jen za provozovatelem vozidla.

137 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Předpokládám, že provozovatel vozidla bude zřejmě tu škodu vymáhat po řidiči. Pokud se ale bude jednat o nějaký pracovní poměr, asi by si tím sám naběhl na vidle, když tomu zaměstnanci uložil ten přetížený náklaďák odvézt sám.

MMXA

Vymáhat může, už se těším až to dá nějaký řidič k soudu a vyhraje.

Tomáš Záruba

Aneb „dobrá věc se snad povede z debilního důvodu“.

Jedna věc je, že řidič fakt asi nepřetěžuje auto schválně. Třeba časem někdo přijde na to, že totéž platí i pro ta různá (ne)dodržování přestávek apod. Druhá věc je, že je extrémně smutné, že k akci vede právě a jen „důvod“ administrativní náročnosti. K tomu raději nemám slov.

gregori

nuuuu, nějak to nechápu. když jsme jeli před lety ze Slovenska do Maďarska, tak asi 2km před hranicemi byla najednou příkazová značka pro kamiony a ta je svedla na souběžnou silnici, která končila stacionární váhou, kterou musely projet všechny kamiony, které chtěli do Maďarska. přes „celnici“ se žádný nedostal. a jízdu po maďarské dálnici bych vám fakt přál. žádná díra, výmol nebo vlnka. asi tam mají slabé lobby. naši lobbisté z autodopravy, nebo vinařské oblasti jsou fakt dobří. vybojují co chtějí. čeští poslanci mají otevřené duše, ruce i kapsy. 🙁

MMXA

No přetížené bývají většinou místní kamiony se dřevem, sypkými hmotami, apod. MKD je většinou OK.

SYN

No, zdá se mi že by to klidně mohlo zůstat rozdělené, pokuta pro řidiče i pokuta pro provozovatele. Pokud dojde ke kontrole na místě (pokud tomu dobře rozumím tak tomu říkají „nízkorychlostní“?) tak řidič zaplatí hned (nebo neodjede), tato část pokuty by měla být citelná ale nikoliv likvidační. Pokud bude kontrola „vysokorychlostní“, podobá se podle mně situaci při měření automatickým radarem s fotkou. Řidič není jednoduše identifikovatelný, napíše se provozovateli ať sdělí totožnost řidiče, jinak zaplatí pokutu celou (svoji část platí takjakotak). Předpokládám že u nákladního vozidla/kamionu prakticky neexistuje aby provozovatel nevěděl kdo vozidlo řídil, musí mít podrobné záznamy už… Číst vice »

Jan Sova

Tady je to kapku jiné. Pokuta jde rovnou firmě, řidič se nezjišťuje. Firma obecně zodpovídá za to, v jakém stavu její auta jezdí po silnici.

Low cost

Hkavně jestli taky někdo zajistí, že pověřené úřady začnou dělat svoji práci a pokuty vůbec posílat, zatim to dělá jeden (myslím Židlochovice, ale kecal bych) a ostatní to nedělají, protože mají z pokut malý vejvar do starostovy kasy (většina jde do státního rozpočtu)…a pak že obcím jde u radarů o bezpečnost…

Otakar

Jenže se ukázalo, že ta váha u Židlochovic měří špatně a tak je teď mimo provoz. Samozřejmě pokuty nevrací, zase šméčko úřadů po Česku…

David Peca

Velmi důležité – sledujte chování lobby silniční dopravy přímo ve sněmovně. Vysokorychlostní vážení leží provozovatelům kamiónů od začátku v žaludku, na přetěžování mají založený byznys.

Low cost

Tohle může doopravdy zrychlit řízení, protože když ta firma uvede, že řídil jakýsi Vlad Tepes, Transylvania utca 1, Brašov, tak tam ten doporučený dopis s dodejkou do vkastních rukou (který tam zmizí) odeslat musí a je to jen zbytečný dosyp do České pošty z eráru.

SYN

Tak jako jo, hlavně že té části určené pro (zaplacení) provozovatele se nevyhne…
Vzhledem že to bude automatické a na mnoha místech, možná ta část (polovina? nebo kolik to dělá) pro provozovatele i tak bude dostatečná pro to aby je odradila od toho to dělat běžně…

Ivo

Z našich úředníků je mi vážně k blití. Takže když si to spočítám, tak tam jezdí necelých 12 kamionů za hodinu, přetížených, jinými slovy postavím tam hlídku, která je okamžitě odstaví, zkasíruje a zakáže další jízdu do vyřešení přetížení. Pokud by průměrná pokuta byla pouze 10000Kč, tak z toho za dva měsíce vypadne přes 172 mega. Co je ale důležitější, přestaly by se ničit silnice a to už jsme pak v miliardách.

Franta Chcípák

ČESMAD si nic takového nepřeje.

SYN

To ovšem není až tak rozhodující. Chcete silnice? Chcete. Tak dodržujte!

Jan Sova

Není úředník jako úředník. Hned jak se vám udělá dobře, napište na vnitro a pak hned policejnímu prezidentovi. Oni totiž policajti mají jaksi plnit rozkazy a neberou je od úředníků….

Jaroslav

A kdy se začnou vážit osobní auta?To vám nikomu nevadí že jsou také přetížená?

MPE

Dodavky a valniky se bezne vazi, u „normalniho“ osobniho auta (ted neberu v potaz nejaky prerostly americky pickup apod.) si nejak neumim predstavit jeho pretizeni nad 3,5 t…

Mysel

Predne je cilem toho vazeni zabranit devastaci komunikaci. I pri celkem snadno predstavitelnem pretizeni libovolneho vozidla z kategorie 3.5t k ni logicky nedochazi. Takze.. je smysl pane Jaroslavovy otazky dost nejasny. Ledaze – proc nebuzerovat, kdyz to jde a nekterym lidem se to tak libi?

Jaroslav

A proč buzerovat řidiče kamionu ten má více náprav tudíž je váha rozložená akorát má třeba o 200kg na jednu nápravu víc a je problém.Osobak ctrckena rodinka plus nějaké zavazadlo a průměrná zátěž u osobních aut je 500kg tak proto

SYN

Čemu bože nerozumíte? NA má typicky dvakrít tolik náprav, a destkrát takovou celkovou hmotnost. Čili zatížení na nápravu běžně 5x takové jako vozidlo kategorie do 3,5t. Čili je mnohem (několikanásobně) důležitější když už takové hodnoty dosahuje, aby je ASPOŇ nepřekračoval…
Pokud bude systém ověřený, funkční atd. může se klidně rozšířit i na OA, ale moc si od toho neslibujte, v této kategorii se povolené zatížení na nápravu dá překročit dost těžko…

Aileeen

Pan Jaroslav je zjevně ublížený kamioňák s permanentně přetíženým návěsem…

Jaroslav

V techničáku je maximální zatížení což je průměrně 500kg celkové váhy vozidla včetně posádky a paliva takže přetížený jezdí úplně stejně jako kamiony.

SYN

Si stoupněte k silnici a řekněte mi jaké procento OA je obsazeno aspoň 4 osobami… kdyby vás zajímaly statistiky, na území Prahy je průměr okolo 1,4 osoby na auto. Provozní kapaliny už jsou započteny v pohotovostní hmotnosti, kdo má míň než plnou nádrž (a ostřikovač) ten šetří…

V. F.

Opravdu si už viděl osobní auto, které bylo přetíženo tak, že hrozilo poškození mostu nebo silnice? S tím sis měl určitě udělat selfie na fejcbuk 😀

Jaroslav

Nemusím si dělat žádné foto stačí zvážit osobák a budete se divit

Jan Sova

Vy jste taky viděl tu Fóbii s tažným zařízením? Já jich vidím stovky měsíčně a nic nevezou. Zřejmě je tíží už ta koule vzadu.

SYN

To jakože opravdu běžně? O kolik se vsadíme? Ale musí to stát za to, aby to zaplatilo řekněme 8h měření (dejmetomu na D2 u hranic se Slovenskem nebo tak něco) a řekneme si kolik automobilů do 3,5t překročí maximální hmotnost „z papírů“… já tipuju tak maximálně 5%…

Franta

Je zajímavé, že se plánuje 13 vysokorychlostních vážení, 7 jich je v různých fázích instalace a funguje snad jenom jedno (pokud si dobře pamatuji) a úředníci si už ztěžují na moc práce.
V době elektronických knih jízd, tachografů apod. si úředníci ztěžují na moc práce.
Nejlepší úředník je ten, co je na Olšanech.

Franta Chcípák

Nejlepší úředník je ten, který funguje podle jednoduchých a logických předpisů, ne podle těch, které u nás lepíme podle principu „acokdyž“.

Franta Chcípák

Takže zase kamionová lobby triumfovala na celé čáře: trestání řidičů ne – a trestání firem se bez problémů „vyřeší“ tím, že zahraniční subjekty prostě nebudou s našimi úřady komunikovat.
A takhle my si tu žijeme.

Rosťa

Pokud nebude pokuta zaplacena policie zastaví vozidlo a zamezi mu další jízdu dokud nezaplatí. Takže to má smysl.

Jirka

To, že ho někde policie nebo celníci zastaví, je pravděpodobnost nula nula nic (pokud to tedy nebude nějak zautomatizované přes mýtné brány nebo jinak).
Jsem zvědavej jak to budou vymáhat od zahraničních provozovatelů. To je hovadina jak mraky.

rrr-su

Jestli o tom náhodou nevíte, tak když dnes hlídkuje policie, či celní správa automaticky se jí červeně ukazuje, kdo má nezaplacenou pokutu. Chce to občas číst články o dopravě…

David Peca

Mrkněte na odpověď Martina Kupky
minuta 55. slibuje speciální úředníky pro tuto „klientelu“ https://omny.fm/shows/zdopravy/cesty-zdopravy-martin-kupka-2

SYN

Zde se ovšem automatizace vysloveně nabízí… mmch jak je doteď kontrolováno placení mýtného?? Taky je to nevymahatelné?? Tak to se potom divím že každou chvíli nějaký kamion zavede navigace do nějakých kotěhůlek, proč to dělají když „není čeho se bát“???

Franta Chcípák

Bude pouze sbírka výmluv, proč soupravu/vůz odstavite nemohou: není kam, nemá ho kdo hlídat, policie nemůže za vůz převzít odpovědnost… etc etc etc.

Low cost

U vysokorychlostního měření nikdo nikoho nestaví, funguje to jako úsekáče.

Low cost

Ale to už snad vyrešené je, s tím kamionem by pak už do ČR nesměli, jinak ho může policie odatavit pro nezaplacenou pokutu a vzhledem k naší poloze celkem komplikace pro spediční firmu.

libor

spíš by to chtělo velký počet mobilních vah a vyrážet do terénu. Když vidím ty naložené kláďáky, co mají i čepici a do kopce se sotva rozjedou, to rychlovážení na dálnici nevyřeší…

SYN

Když to bude fungovat, proč by se nemontovaly i na frekventované jedničky? Pokud jede po okresce kousek z Horní do Dolní, šance na odchycení je holt menší, to ale se vším…

Dejf

Vzhledem k tomu jak je republika profízlovaná, není snadnější si prostě auto co vypadá z vysokorychlostního vážení že má přes váhu někde sloupnout, zvážit a pokud má, tak řádně opentlit? Neříkejte mi že se ty dvě váhy nevejdou do auta… Číst registrační značky umí kdejaká blbá kamera a asi to není jediný nástroj, jak vysledovat pohyb zájmového objektu. Spíš si myslím že se nechce než že to nejde. Neříkám že se musí povést chytit každýho, ale když se bude dařit systémově odlovovat 5% z těch, co mají přes, tak ten nešvar za chvíli vyhyne.

coolio

Samozřejmě, že se jim nechce, museli by orgáni něco dělat. Jinak nikde jinde v Evropě se tenhle vynález, vysokorychlostní vážení, nepoužívá ve spojení s automatickou sankcí. I Rakušáci, kteří si potrpí na pořádek, mají vybudované stacionární váhy, a pravidelně na nich pořádají kontrolní dny. A vždy tam je nejprve vytřiďovací váha na vjezdu, a teprve ty podezřelé berou na kontrolní převážení. Obávám se, že ve spojitosti s nepřekontrolovatelností přestupku bude docházet ve velké míře k omylům k tíži řidičů, protože dosavadní rychlovážení je zoufale nespolehlivé, a to ne o pár procent, ale o desítky procent. Nepřímým důkazem budiž mnohaměsíční výluka… Číst vice »

milan

Ppřesně tak – logické řešení je síť pevných vysokorychlostních vah, které by sloužili jako tzv. síto a vybavení PČR a celmí správy mobilními statickými váhami, kterými by neustále nepravidelně střídavě objížděli stanovistě za těmi pevnými vyskorychlostními váhami a překonntrolovávali vozidla dle jejich měření přetížená!

Jan Sova

Nevýhoda klasických vah je, že se dají použít jen na naprosté rovině a ty kamiony 2 až 3 za sebou se taky leckde nevejdou. Proto se stát uchyluje k automatizovanému měření. Šetří tak na platech výjezdních kontrolujících složek.

Franta Chcípák

Ne a ne a ne – my budeme průkopníky nového řešení, celá Evropa k nám vzhlíží s obdivem

SYN

Já bych si troufnul odhadovat že tuto technologii ve fázi zkoušení májí v každé druhé zemi EU… je to holt relativní novinka. Bude se to zpřesňovat…

Franta Chcípák

Umíme. Ale nechceme, ČESMAD by se zlobil a nenasypal by do stranických kasiček.

dan Žatecký

Běžné řidiče se můžou buzerovat pomalu za všechno, a řidiči kamionů, který mnohdy jezdí jak to zemědělské tažné zvíře z čeledi sudokopytníků, a jim se nic nestane.

Ať mi tady někdo něco vykládá o spravedlnosti.

M19

Jedete-li soukromou jízdu rozhodujete si o porušování zákona sám a trest spravedlivě míří za vámi. O tom kolik si naloží rozhouje profesionál jen teoreticky, prakticky je mu náloženo to, co mu zaměstnavatel naložit nakáže.

mgr.pavel

Když vám zaměstnavatel přikáže porušit zákony, uděláte to?

***** Petr

A jak se to dozvíš? Kvalifikovaným odhadem tak leda. V D to jde rovným dílem včetně uložení i za odesílatelem a nejen ADR. Teď jezdila řepa s věřím že minimálně půlka byla přeložena a o tekoucí vodě z řízků ani nemluvím a fizly v klidu měří rychlost na vjezdu do obce dvě stě metrů od cejchovane váhy cukrovaru . Je to o prioritach

M19

Tak řidič se to dozví až po zvážení tedy po příjezdu do cukrovaru. To s tím toho hodně udělá….

Dejf

Tak naštěstí už cukrovary často platí jen za maximum, co auto může legálně přivézt, všechno navíc je jenom dárek od dopravce pro cukrovar.

M19

A jak cukrovar zjistí, jaká je maximální nosnost daného auta, respektive návěsu? Nakládá to mnohdy zemědělec, tak dopravce nic moc nedaruje. Má podle vás řidič nakladače možnost zjistit, kolik přesně naložil?

***** Petr

Má. Na lžíci může být váha. A hlavně . Většinou řepu vozí víc jak dvakrát denně, poprvé zváží a pak může plus minus dvě tuny nebo 10% určit. To je tak všechno, pokud nemá nápravové váhy alespoň na návěsu. Ty dvě tuny je pokuta 18 000 Kč a kazící se auto. Myslí si tu někdo, že to dělá dopravce nebo řidič dobrovolně?

M19

Já se ale ptal nicku Dejf. Zajímalo mne zda to ví. Nebo vy jste zároveň nick Dejf?

Dejf

Tak ty auta nepadají z nebe, jedeš ten den poprvé, ukaž papíry, opsat hmotnosti a pak už to odsejpá. Práce na minutu navíc, cukrovar se chová „zodpovědně k infrastruktuře“ a ještě z toho vyrazí nějakou tu tunu řepy zadarmo, protože nikomu nic nad max užitečnou hmotnost nezaplatí. Doprava má jitrnici na čele, ale to je jejich boj…

***** Petr

Jako že družstevník dodá tunu navíc a nechce ji zaplacenou ? Tak to se spolehni 👍

SYN

Hm, jakože když jede podesáté a zase je to moc tak nedokáže říct „dejte mi tam o čtvrtinu míň“??? To je především o motivaci, když se chce jde hodně věcí!

M19

Podle sebe soudí druhé jen hlupáci. Tak s těmi pokusily o posunutí debaty do osobní roviny laskavě přestaňte. Pochybuje že máte aspoň základnu zkušenost s tím jak vypadá práce řidiče a jaké má možnosti odhalit, že váhy odpovídají nákladovému listu. Na železnici vážíte každý náklad samostatně? Takže víte, že je to vždy pravda? Nebo žijete v nevědomosti, jelikož to nikdo nekontroluje?

MMXA

Nejsem kamionak, tak se zeptam – je v kamionu ukazatel zatizeni naprav? Pokud ne, jde spis o odhad co ridic nalozi, popr. je mu nalozeno.

SYN

Podle toho v jakém jezdí byznysu, když třeba nakládá klády v lese tak u toho není nikdo od zaměstnavatele jen výhradně řidič, a ten si řekne kdy mu mají přestat nakládat. A nebojte se že by celkem přesně nevěděl kolik mu naložili, obvykle přímo podpisuje kolik „toho naložil“ ostatně podle něčeho mu to musejí vyúčtovat (kolik odebral)… jako jo, píšou mu to možná v kubíkách, ale to přepočítá +-10% na hmotnost… holt si dá rezervu směrem dolů, ne nahoru!

Jozef chreno

Vysokorychlostní vážení je naprostý nesmysl pouze v cz ,veřejné okrádání řidiču,úplně legálně.Pokid chcete něco zvážit co má 40 t musí to jet max 5 kmh ,po rovině hlavně a nebrzidt a neakcelerovat.a ne čekat na nějake husnumera co mi někde pošle týden zpětné .Kde mám možnost odvolání a kontrolního vážení ?řidiči sk.B ať se raději vůbec nevyjadřují jak netuší o čem je řeč

Jan Sova

Já bych řekl že to neokrádá řidiče ale firmy, na které jsou napsány auta v registru.

Ivan Varchol

Nesmysl, jedná se o vysokorychlostní vážení ! Váží se při normálním průjezdu vozidla bez omezení rychlosti.

coolio

A to je ten problém, to totiž ani technicky nejde zajistit. Jak třeba odfiltrujete dynamické zhoupnutí vozidla za hrbolem?

M19

Já taky nevím jak přesně zkonstruovat vodikovou pumu. Ale evidentně to jde. To že člověk sám neví, není důkaz ničeho.

coolio

A taky věříte na perpetuum mobile? Je spousta lidí, kteří tvrdí, že ho dokáží sestavit, přece.
Vážení má svá pravidla, a jedním z nich je vážení při nulovém pohybu.

SYN

Třeba tak že vozovku okolo měřiče vyrovnáte aby neměla hrboly? To jde… navíc při dostatečné délce měřící plochy zaznamenáte maxima i minima kmitů, čili průměr určíte…

coolio

Vozovku si srovnat můžete, ale ta podléhá výmolům, může tam ležet nános kameniva od sypačů, sníh, led, břečka.
Vozidlo mohlo brzdit, nebo zrychlovat, nemít srovnané výšky měchů, tudíž rozhozené nápravové tlaky, cisternám se přelévá obsah uvnitř.
Na nápravách s dvojmontáží máte jiné přípustné tlaky než na jednoduchých nápravách. Jak tohle poznají za jízdy?
A to chtějí jen tak udělovat bez odvolání mnohatisícové sankce?

SYN

Zní to co píšete asi jako „jak chcete bez pohledu na tachometr přesně určit kolik dané vozidlo jede“? A ejhle, ta technologie se vyvinula a funguje. Troufáte si tvrdit že přesné vážení za jízdy je fyzikálně nemožné? Zcela jistě lze rychlostní váhy umístit do perfektní roviny (takových míst na silnici je „pár“ tisíc) a silnici okolo kvalitně vyrovnat, aby byla prostá hrbolů. Co tam máte dál??

coolio

Však od pohledu na tachometr taky přesně nepoznáte, kolik vozidlo jede.
Za dobu kalibrace tachografu se rychlost sníží až o 4kmh, jen sjetím vzorku pneu. Po nasazení nových pneu se zase zvýší.
A takový plebs bez základních znalostí oboru tu hýká o kamionové lobby a jejích výmluvách?
Vylezte z těch kanclů ven, a běžte si to zkusit.

MMXA

Nestěžuj si, jestli tě nebaví točit kolečkem jdi dělat něco jinýho.

Leinad

Tohle jsou důvody k vetsím tolerancím. Pokud přes to projedeš a ukáže to hodnotu jenom mírně přes limit, tak je to bez pokuty.

Jaroslav

A což takhle začít stavět kvalitnější silnice.

mgr.pavel

Kvůli pár autům co chtějí ušetřit máme stavět silnice třeba dvakrát dráž?

Prosím, vysvětlete mi to jako daňovému poplatníkovi, proč mám platit ze svých daní to, že chce nějaký nákladní dopravce ušetřit na řidiči a naftě.

coolio

Už kvůli armádním tankům by mohli. Chtějí kupovat 70t tanky, tak ať je taky mohou vozit.

SYN

Trapné… ty tanky budou vozit převážně po železnici, a když náhodou po silnici tak na osminápravovém podvale (+táhnoucí vozidlo další)… Typický 45t kamion má 4-5 náprav.

coolio

A na mostě udělá co? Zhubne najednou?

Jaroslav

Ne ale kvalitně a ne že po jedné zimě jsou v silnici vytluky jako na lesní cestě.Vy jako daňoví poplatník platíte takových nesmyslů že pár korun z vašich daní na lepší výstavbu silnice opravdu nestojí za řeč.

Jaroslav

No vidíte sám píšete „kvůli pár autům“tak přece těch pár aut nemůže zničit silnici.Tufis jsou silnice nekvalitně postavené

Franta Chcípák

Privatizace zisků, socializace ztrát. Jako obvyke.

SYN

To nezávisle na tom ano. Ale vše má své meze, proč platit řádově dvakrát tolik aby jsme se na měření mohli vykašlat? Víte kolik miliard se dá ročně do silnic, to budeme fakt dávat dvakrát tolik??

Leinad

Je fakt, že já na přetěžování tranzitem moc nevěřím.
Zakázka pro dvě auta z Německa do Rakouska, na první čáře přeložím náklad do jednoho a druhé auto poveze vzduch, na druhé čáře to zase srovnám.

Leinad

Já bych naopak přidal i možnost pokuty pro přepravce. (Pokud je v papírech míň než skutečná hmotnost samostatného nákladu).

libor

Toto je samosebou velké téma, protože, pokud někdo v papírech kecá, řidič to asi těžko může ověřit…

Jan Sova

jsou vozidla s digitální váhou na nápravě. Může….

mgr.pavel

“ že technické prostředky .. neumožňují dostatečně snadno identifikovat řidiče vozidla. “

Oni u toho neasistují policajti? Ti snad nemají pravomoc zjistit totožnost řidiče?

Nevím, kdo by měl platit pokuty, jestli jen provozovatel nebo i řidič. Ale dnes toto stát vymáhá hodně bídně, a tento návrh povede jen k oslabení kontrol.

Jaká změna povede k lepšímu kontrolování přetížených kamionů a lepšímu vymáhání pokut?

Kubrt

Při vysokorychlostním vážení policie neasistuje.

mgr.pavel

OK, pak stát vyžaduje pokuty i od osob, které nedokáže identifikovat.

Je lepší, aby u toho vážení asistovala policie (a třeba provedla další kontroly odhalující další nesrovnalosti, které u takových hříšníků budou statisticky pravděpodobnější, než u náhodné kontroly na silnici)? Nebo aby stát rezignoval na část trestu za nešvar, který je bohužel dost rozšířen a který nám ničí silnice?

Je v tom návrhu i nějaká forma posílení kontrol či lepšího vymáhání pokut?

Mně zkrátka vadí, že stát nedokáže kontrolovat a vymoct si dodržování předpisů, ale reaguje na to jen *menšími* kontrolami či tresty.

Jan Sova

Stát identifikuje vlastníka vozidla podle RZ. V procesu objektivní odpovědnosti to postačuje.
Zvítězila poslanecká lobby a změkčil se předpis. Nic víc, nic míň.

Low cost

Kdyby tohle zvítězilo u úsekáčů, tak někteří starostové (a jejich příbuzní, kteří obci ty radary pronajímají), spáchají harakiri…

Jan Sova

Narážíte na lobby starostů/obcí. To jsou samozřejmě spolustraníci poslanců a proto na jejich hlas hodně dají…. Obcím by poslanci nezkřivili vlas. Mj. i z tohoto důvodu je náš stát takový nesvéprávný otrhánek.

SYN

Jistě, toto je zhruba jako tvrdit že u každého automatického radaru či úsekového měření musí stát policajt… jako dá se o tom diskutovat, ale praxe už teď je jiná. A docela to funguje…

libor

jako, kdy řídím firemní vozidlo a někde mi naměří vyšší rychlost, tak buď mi to dají na místě (pokud tam stojí příslušník) nebo u stacionar radarů to přijde datoffkou na firmu. prostě se zaplatí a je to… jaký je problém u vážení?

M19

Když jedete rychleji víte to, když vám naloží kontejner, jste odkázán na nákladovy list.

SYN

Ano, zatím to je takto benevolentní, ale při dnešní ceně auto i náklaďáků je permanentní měření zatížení auta celkem možné, není to nic nereálně drahého. Kromě toho stacionární váha na výjezdu z logistického centra je trapná maličkost… zdaleka ne každý kamion nakládá „na poli“!
Anebo to holt riskne… když mu to někde nezaviněně přeložili tak mu to snad zaměstnavatel proplatí, ne? A pokud ne, bude asi na místě změnit zaměstnavatele…

Leinad

Je potřeba to řidičovi prokázat (přestupek je zaviněné jednání) a to se často nepovede. Nicméně někdy to jde (třeba když je v nákladovém listu víc než nosnost auta)

milan

Je to napsáno v článku – trest za překročení rychlosti je dle Zákona o tzv. silničním provozu, který počítá i s tzv. systémovou objektivní odpovědností provozovatele vozidla, ale tresty za přetížení vozidel jsou dle Zákona o pozemních komunikacích, který to tak neumožňuje, a pokud jistý přestupek stanovuje jako následek spoluúčasti, tak je třeba identifikovt oba „pachatele“, a když k tomu nedojde, tak nemůže být poprávu potrestán ani jeden z nich! Takže je jednodušší odpovědnost plně přenést jen na provozovatele vozidla = zrušit odpovědnost čidiče, který je pro stát při automatickém vážení bez přítomnosti PČR těžko identifikovatelný, a který navíc je… Číst vice »

PeS

a co to zrušit úplně ať si každý vozí co chce dle libosti, nějaké rozmlácené cesty rádi zaplatíme z daní, a k náročné administrativní činnosti při zjišťování totožnosti řidiče – já se začnu při kontrole prokazovat žákovskou knížkou z první bé stále ji mám doma odloženou, školský rok 1969/70…

Alena Adámková

Proč se vyjadřujete k něčemu čemu nerozumíte? Není to jen o přetížení, ale i o bezpečnosti. Poláci jsou schopni naložit i o tunu víc než mají povoleno a na co je dané vozidlo konstruované! Jak myslíte, že řidič takové vozidlo zabrzdí?

Kubrt

Ještě štěstí, že řidiči jiných národnostní jezdí ukázněně.

Franta Chcípák

Máte recht, milostivá, kontrolovat přetížené vozy je krajně nebezečné.
Analogicky navrhuji, aby policie nechala bankovní lupiče při akci na pokoji, vždyt ti lidé jsu ozbrojeni!

PeS

o tunu víc vztaženo k jakému vozu – „bílé dodávce“ nebo kamionu ?

Pedros Sanchez de la Vedra

Kdyby jenom o tunu😄, mohl bych vyprávět.

Jan Neruda

Naštěstí jsme spolu do školy nechodili. Já byl v tom školním roce v 1.D

Libor

Zbytečné řešit, kdo to zaplatí, ať si to pak řidič řeší s provozovatelem a naopak… Důležité je hlavně vyřešit to, aby se nedělalo, tj. Opravdu kontroly a pokuta nebo zabavit vozidlo.

Franta Chcípák

„Důležité je hlavně vyřešit to, aby se nedělalo“ – no a o to právě poslancům jde. Buďte bez obav, kontroly se možná chvíli budou předstírat, pokud jde o postihy, už teď můžeme počítat víceméně s nulou.

Dusanh

Naprosto nechápu, proč takováhle prkotina už není 20 let každodenní realitou.

Aaabbb

Za mě hloupost. Řidič ví, co veze, má si zkontrolovat náklad, a nést spoluodpovědnost za to, pokud je s ním něco špatně.

Alena Adámková

Řidič v podstatě nemá jinou možnost než naložit náklad – dostane příkaz.

mgr.pavel

Takže když vám v práci přikážou, abyste jela na červenou, pojedete?

Když vám v práci přikážou, abyste porušila zákon, porušíte?

Alena Adámková

Dost demagogický příklad. Asi Vás doma driblovali dotazem – když někdo skočí z okna, tak skočíš také? Ne o dopravě nic nevíte!

mgr.pavel

V čem demagogický, prosím?

Řidič snad ví, kolik a čeho veze, má to v papírech. A maximální nosnost svého vozu snad také zná.

milan

Když Vám na staveništi naloží zeminu, na poli tzv. plodiny, tak je reálně máte zvážené jak?

Když Vám v papírech uvedou nepravdivou hmotost balíků, palet či kontejneru včetně jejich obsahu či nepravdivý počet malých balení, tak to jako řidič poznáte a potenciálně následně ovlivníte jak?

SYN

S těmi materiály – podle objemu, když nic jiného. Ano je to nepřesné, ale tak zřejmě bude na čase si dávat raději rezervu směrem dolů než směrem nahoru??
A prozatím, hlínu ani řepu nevozíte po dálnici přes vysokorychlostní váhy, to zatím nehrozí.

Granja

Papír snese všechno, říká známé rčení. Ostatně proč se dává také na záchod? Není to žádná „primadona“.

Jan Sova

Buďte vklidu. Většina tu nemá páru o tom, že se dělají nákladní vozy s kontrolou zatížení náprav a zobrazením hodnot. Jen přinutit ty naše vykutálené dopravce, aby si je koupili.

SYN

Většina ani nemusí, běžně nakládají v logistickém centru, tam je na výjezdu váha stačí ji použít… zcela běžně byla taková váha už za socializmu v skoro každém JZD.

Jan Sova

ta váží celkovou hmotnost. Princip vysokorychlostních vah je na součtu zatížení náprav. I přetížená náprava samostatně je pokutovatelná.

M19

To první asi ne, to druhé bude záležet na tom o co půjde. Dost pochybuji, že jste v práci na.základě požadavků nadřízeného nikdy neporušil zákon, možná to jen dodnes netušíte. A jde-li o porušení zákona, které bohužel vyžadují zaměstnavatelé kvůli konkurenčnímu boji téměř všichni, taknpak byste se mzsel jít zřejmě pást.

mgr.pavel

Aha, takže protože konkurenční boj, můžu jako zaměstnanec porušovat zákon?

Džízis to je ale hloupost..

M19

Chcete snad tvrdit, že zaměstnavatel je v tom nevinně? On je ten, kdo reálně rozhoduje. Je v podstatě rukojmí.

***** Petr

A to si troubo vem, že jsou nakládky kde řidič nesmí vůbec a na plochu se dá plomba. Když naloží tunu drog tak stále neví co veze. Jízda na červenou je až dementní argumentace. Jsou věci které ovlivnit můžeš a na něco nemáš žádný vliv.a nevozi se jen celovozy ale i sberky. U toho by ti prasklá hlava úplně ze stovek položek a výrazně různých vah a těžišť.

Granja

Pravdu díte, dobrý muži, ale proč hned použít toho troubu?

***** Petr

Viz jeho ostatní komentáře ani ne teoretické nesmysly.

SYN

A schválně, zbaví se odpovědnosti za to že vezl drogy tím že řekne „já nevěděl co vezu“??

milan

Řidič je často pouhý zaměstnanec = tzv. výkon práce/vztah závyslý k zaměstnavateli/provozovateli, a možnosti odporování mu/nadřízenému jsou omezené!

Pokud navíc tento přestupek není podle Zákona 361/2000Sb o tzv. silnčiím provozu (kde je tzv. systémově pracováno s objektivní odpovědností provozovatele), ale trestá se podle zákona o pozemnícj komunikacích, kdy JE AKTUÁLNĚ DANÝ PŘESTUPEK TRESTÁN JAKO SPÁCHANÝ PŘI SPOLUČASTI PROVOZOVATELE VOZIDLA A ŘIDIČE, TAK NENÍ MOŽNÉ TRESTAT JEN JEDNOHO Z NICH, KDYŽ DRUHÉHO SE NEPODAŘILO TZV. ZTOTOŽNIT, tak bez ztotožnění řidiče nemůže být aktuálně potrestán ani provozovatel vozidla za jeho přetížení!

Jan T.

Jak si ho má zkotrolovat, sám vážit po každém naložení?

Jan

Pokud jezdí sami na sebe, tak se pro ně nic nezmění…

M19

No, ale to je v pořádku. Jsou to podnikatelé.

***** Petr

A vám si, že i ten podnikatel musí důvěřovat odesílateli. Nemá jiná data než běžný řidič

milan

a proto v Německu za přeložení/přetížení vozidla není trestán řdič, ale provozovatel vozidla + možnost odesílatele, pokud je odlišná hmotost nákladu než jím v dokumentaci uvedená, ale také se tam netrestá jen podle vysokorychlostního vážení, kterí tam používají maximálně jako síto pro poznání důvodně podezřelých z přetížení, a ty právě zkontrolují na statických váhách, kdy stotožní i řidiče, a okamžitě zejména i jeho nákldaové listy!

***** Petr

V Německu by při rozdílu (mimo asi sníh, voda, obaly…) byl s řidičem sjednán protokol včtně fotek/videa a je to jeho řešení včetně postihu. A nedej Bůh kdyby to odesílatel dělal standartně či opakovaně.To se týká i čistoty, funkčnosti i upevnění nákladu. A neplatí tam , že to vezu kousek. A ne jenom BAG

M19

To jo, ale má možnost na rozdíl od zaměstnance prosadil si do smlouvy, že pokuty a sankce způsobené vyšší hmotností nákladu než odesílatelem deklarovanou, dopravci refunduje.