Poskytovatel sdílených aut CAR4WAY letos nakoupí 1 600 nových vozů
Sdílený vůz Car4Way. Pramen: Louda Auto
Počet vozidel se značkou CAR4WAY v ulicích se navýší ze současných 1 200 na 1 600.
Počet vozidel se značkou CAR4WAY v ulicích se navýší ze současných 1 200 na 1 600.
Tady něco nehraje……….. Buď je to klasická autopůjčovna (1 majitel má 100 aut) nebo sdílení aut (více majitelů aut /třeba 20 spolupodílníků 1 auta v firmě + 5 spolupodílníků v ulici 1 Oktávky/ ).
Jen technická poznámka – kde chtějí letos vzít 1600 nových aut, když zákazník na jednu škodovku v současnosti čeká zhruba 6-12 měsíců, pokud má štěstí.
Ne všichni zákazníci jsou si rovni.
Louda objednal auta v předstihu. Jak prosté….
Vzhledem k vývoji diskuze bych ještě rád podotknul, že existují dva modely městského carsharingu: Car4Way, pokud vím, lze nabrat kdekoliv a zaparkovat kdekoliv, tedy může fungovat i jako konkurence taxiku či MHD, což je, dle diskuze a i pro mě samotného, problematické. Naproti tomu například Autonapůl lze parkovat jen zónách, tedy Pankrácké auto zaparkujete jen někde na Pankráci, tedy auto můžete použít jen na cestu tam a zpátky. Což značně omezuje použití typu cesta na večírek nebo do práce. Pokud někdo volá po omezení carsharingu kvůli parkování (což nepomůže, protože je to plivnutí do vody, ale co už, zoufalí lidé… Číst vice »
Hlavně v současné podobě car sharing zvětšuje problém s parkováním než ho řeší. V okolních ulicích potkávám okolo 10 aut car4way co zabírají místo i několik dní (alespoň některé).
Ale opět je to o tom „jaký“ carsharing. Ano když zaplavím město auty která 99% času stojí (Car4Way) tak to nepomůže. Ale pokud ty auta většinu času jezdí a někdo si díky tomu auto nemusí koupit (ať už první nebo druhý do rodiny) tak to pomůže (model Autonapůl)
Na Zbraslavi se auta C4W točí podstatně více, než auta místních domorodců.
Ještě jsem neviděl auto C4W obrostlé plevelem, s prázdnými koly a zapadné pylem ze stromů.
Dobrý den prosíme nejprve o důkaz, že vozy stojí 99 % času. U nás se točí každy den v několika ulicích. Protože je místní lidé využívají. Když jedno auto používá několik lidí, tak přece nemohou zabírat místa na víc, ale naopak uvolnili parkovací místa na místo vozů, které si lidé nekoupili.
Ono dost míst v ulicích by se taky uvolnilo, kdyby se konečně zakázal do města vjezd autům, které nesplňují určitou euro normu, stačila by 5. Často stojí v ulici dost vraků, se kterými se jede jen jednou za měsíc na nákup.
Carsharing pak určitě zpoplatnit parkování. Když chce podnikatel parkovat služebním vozem u sídla firmy se zónou, taky dost platí. Proč by měly mít tyto formy výjimku?
Predpokladam, ze ve vasem planu na zpoplatneni dle nejakych euro-norem je i vyjimka pro starsi auta na LPG? Ze starsiho atmosferickeho motoru na LPG jdou z vyfuku prakticky kyticky 🙂
Dobrý den, carsharingové společnosti platí parkovácí oprávnění za každé auto, které provozují.
Sdílená auta neplatí za parkování pouze pokud zrovna nejsou využívána klientem. Tedy pokud mám půjčené auto na dva dny a během toho musím někde v Praze parkovat, musím zaplatit a případné pokuty jdou přes zapůjčitele na můj účet. To, že někteří zpochybňují samotný smysl carsharingu a veřejné pobídky v podobě neplacení parkovného je smutné, ale tak každý má na svůj názor právo. Nejen dle mého názoru ale i dle názoru vedení stovek měst po celém světě je carsharing ve veřejném zájmu, protože v čase vede ke snížení potřeby vlastnit auto (vyplatí se i v případě, že na jedno carsharingové auto… Číst vice »
Takže podle Vás je ok, že tu máme jednu půjčovnu, která se nazývá carsharing a ročně šetří na parkovném třeba 300 000 a druhou, která se klasicky jmenuje autopůjčovna a těch 300 000 platit musí? To je fakt smutný… Můžu se zeptat opravdu si nějaký blázen půjčuje carsharingové auto na dva dny v kuse na jízdy po Praze? Ten příklad dost kulhá i na obě ruce.
Idea carsharingu je, že jsou vozy rozprostřeny po městě a máte téměř vždy nejáké auto v blízkosti a neřešíte logistiku, je to celkem logické… vozy autopůjčovny fungují jinak, většinou si musíte domlouvat vyzvednutí, či to, že vám to někdo přiveze. A pokud jde o to druhé, světe div se, ale člověk si může auto půjčit na dva dny s cílem jet mimo Prahu, ale ještě před tím si po Praze něco zařizovat, případně se může na noc vrátit. Cenová motivace to auto vrátit a půjčit si nové druhý den zde moc není.
Tak ideou carsharingu je asi trošku něco jiného, než klasický byznys autopůjčovny jen za využití moderních technologii.
S dovolením si vypůjčím kousek komentáře níže…
Proti skutečnému carsharingu by nikdo nic neměl, když se lidé v domě, skupina známých nebo větší rodina dohodne na sdílení auta, tak ať klidně mají zvýhodněné parkování v modrých zónách. Pokud ale někdo přejmenuje autopůjčovnu na carsharing a jako provozovnu má veřejný prostor, tak ať platí tržní nájemné. Stejně jako platí jiní podnikatelé.
to jste carsharing teda moc nepochopil…
Dobrý den a opravdu si ty rodiny mohou dovolit auto v hodnotě 800 000 Kč? Které jim nabídne největší ochranné prvky na silnici a nejnižší emise, které šetří životní prostředí. A můžou si ho půjčit 24/7 bez předávání klíčů a dohadování kdo zrovna musí jet na nákup?
Opět jako u komentáře výše carsharingové společnosti platí parkovací oprávnění za každý automobil, který provozují.
Takže až zase bude zaznívat, jak je v Praze spousta aut a jak lidé platí za parkování směšnou částku, tak budeme vědět, co za tím je. Tyto „sdílené“ autopůjčovny neplatí díky vedení magistrátu za parkování nic, přitom elektromobily nebo aspoň PHEV to nejsou. Veřejný prostor tak nejen zabírají ale přímo z něj finančně těží. Soukromých aut díky této komerční službě nijak neubývá, většinou je používají lidé jako doplněk k taxi, nebo místo jiného vypůjčení auta, třeba v rámci rodiny nebo známých. Tedy skutečné sdílení aut se nahrazuje komerční služnou dotovanou námi všemi. Upravil bych podmínky, carsharing by měl parkování zdarma… Číst vice »
To zvyhodneni, kdy jsem s carsharignovym autem nemusel platit na modrych zonach, je uz nekolik let v Praze zrusene.
Dobrý den, s carsharingovým autem můžete stále zdarma parkovat na všech zónách placeného stání jak v Praze tak v Brně. Půjčite si vůz v bodě A dojedete do bodu B, kde rezervaci ukončíte a vy za parkování nic neplatíte.
Přesně styl používání nám tu ukazuje v diskusi níže Milan, který místo toho, aby jel na letiště taxikem, tak jede carsharingem. Carsharing v této podobě je prostě takovej uber mezi půjčovnami, který jen využil nových technologii, kdy si můžete auto půjčit bez hromady papírování a vracení auta do sídla půjčovny.
Dobrý den, pochopil bych kdybyste Milana posílal MHD, ale taxík nechápu. Taxík, je soukromě vlastněné auto, které se ve městě pohybuje navíc nebo zabírá parkovací místa za účelem zisku. A proč by jezdil taxíkem, když carsharing ho vyjde o polovinu levněji? Nemusí na nikoho čekat až přijede, nemusí se bát kolik ho bude cesta na konci stát peněz.
Zajímavý. Já teda používám Autonapůl, auto v rodině nemám a tedy používám carsharing přesně tak, že díky tomu soukromých aut na ulici ubývá.
Tenhle útok na carsharing se vede na mnoha frontách. Holt až se to podaří ODS a spol zničit (což samozřejmě problému s parkováním nepomůže, ale o to nejde), tak si holt pořídím taky káru a bude mi před barákem kolem ní růst tráva. Ale všichni budou spokojení, protože tak to má být.
On to nikdo nemusí zničit, ono se to zničí samo, resp. zničí to sami uživatelé. Já mám zkušenosti s Anytime, jako na pár km ve městě dobrý, mimo město bych se bál, půlce aut svítí nějaká kontrolka, druhá je vevnitř špinavá, odpadky po předchozích uživatelích, psí chlupy… Udržet ta auta v rozumným stavu by si zřejmě vyžádalo náklady, které vylučují návratnost investice.
Za anytime neručím, můj poskytovatel má auta v pořádku.
Myslíte tedy vašeho poskytovatele, ve kterém máte nějaký podíl nebo jiný zájem a proto mu tady děláte reklamu zdarma? :-)))
Tak určitě… 😉
Proč by spokojený uživatel musel mít hned někde podíl? Kromě carsharingu CAR4WAY, který mi poskytuje 1 000 aut v Praze tzn. autem můžu jet ať jsem kdekoliv, používám třeba produkty značky Phillips jsme s nimi nadmíru spokojený a budu je chválit i když v nich také nemám žádný podíl.
Asi špatná stáj 🤷. Nic z toho co popisujete u C4W nikdy nebylo.
I když jo, jednou sem si bral krabici mlíka, kterážto tam zbyla po předchozím, evidentně po jízdě na nákup. 🙂
Dobrý den tak vyzkoušejte CAR4WAY, mají nová auta, žádné není starší 1 roku a nájezd mají od 15 km po 3 000 km. S nimi se na výlet mimo město opravdu nebojím. Byl jsme s nimi i v Rakousku a pohoda. Takže to chce vyzkoušet více společnotí než udělat soud nad jednou.
Je to stejné jako s AirBnB, taky se to nazývalo sdílením, taky to mělo mít samé výhody pro všechny a pak se ukázalo, že je to klasická kapitalizace výnosů a socializace ztrát. Tedy zhoršení pro všechno okolo a samé nevýhody pro město, společnost…
Proti skutečnému carsharingu by nikdo nic neměl, když se lidé v domě, skupina známých nebo větší rodina dohodne na sdílení auta, tak ať klidně mají zvýhodněné parkování v modrých zónách. Pokud ale někdo přejmenuje autopůjčovnu na carsharing a jako provozovnu má veřejný prostor, tak ať platí tržní nájemné. Stejně jako platí jiní podnikatelé.
Já vám opakuju, že díky carsharingu nemám vlastní auto a tím pádem šetřím sousedům jedno parkovací místo před barákem, kde sice při příjezdu zaparkuju, ale nejpozději za pár dní je to auto pryč, zatímco kdyby bylo moje, bude tam stát měsíc do mé příští jízdy.
Reálně ale aut přibylo, carsharing alias autopůjčovny na tom mají významný podíl. Je jen velmi málo lidí, co to skutečně využívají jako primární auto.
Čemu říkáte „velmi málo“? Donedávna jsem to přesně takhle řešit buď carsharing, nebo na delší cesty vyšla ekonomičtěji klasická autopůjčovna. Teď jsem dostal nabídku k odkupu auta v rámci rodiny za neodmítnutelných podmínek, tedy už mi taky stojí kára před barákem furt :–/
[citation needed{
Ono můžete jet taxíkem, MHD. Nebo autem z klasické půjčovny a to místo budete šetřit mnohem líp, protože auto tam nebude stát několik dní, ale majitel si ho dá na své placené parkoviště narozdíl od např. car4way, které ho tam skoro zadarmo nechá x dní stát.
Jasně, vemu manželku, 2 děti, 2 kola, nafukovací člun, věci na týden a pojedem na dovču třeba na Moravu taxíkem (samozřejmě aspoň téčkem, protože do menšího se s řidičem nevejdem), nebo ještě lépe hromadnou dopravou. Make sense.
Já to takhle dělám, vyjde to levněji, než auto. Borec s dodávkou přijede, odveze nás kam chceme, s člunem nebo kolama a o týden později nás, klidně někdo jiný vyzvedne. NAš rodiné náklady pro dva dospělé, a dvě děti pod šest let jsou 8000 MHD, 25000 vlak včetně cest do zahraničí, (loni itálie a polsko) a cca 20000 za taxi , autodopravu a carsharingatd. (z toho byla 9000 jedna dovolená s lodí) Ale bydlím v centru velkého města, já auto moc často nepotřebuju.
A jo, jen mám pocit, že většinou vyjde levněji autopůjčovna než taxi, tedy jsem to tak nikdy neřešil. Příkladem dovolená týdenní dovolená na Moravě znamená (z Prahy) 500 km taxíkem mimo město, tj. bajvoko 8-10 tisíc, ne? Auto v půjčovně vyjde tak na 4, dejme tomu 1500 PHM a ještě ho mám celý týden k dispozici. Finančně se to pro nepravidelné použití vyplatí nevlastnit auto tak do 10t km ročně…ale taxíkem jsem to nahrazoval tak leda po městě a okolí.
Po městě autem nejezdím, ani tím z carsharingu. Auto beru tehdy, když jedu někam, kam nejezdí spolehlivá a pohodlná doprava typu vlak nebo žlutej autobus nebo když potřebuju odvést nějaké krámy.
Pointa toho, že je parkování carsharingů ve městě je právě v tom, že je to (skoro) jako vlastní auto – někde to vyzvednu, jezdím, přijedu domů, zaparkuju, zamknu a jdu od toho. Půjčovna na letišti tomuto jaksi nedělá substitut.
No vidíte, tak na to stačí právě i klasická půjčovna… Když jsem ještě neměl vlastní auto a občas tuto službu využíval, tak ho vždy přivezli k nám před dům a v den ukončení si ho přijeli vyzvednout a to vše v určenou hodinu.
Komfort „pujcovny na ulici“, ktera ma aut tolik, ze je skoro neni potreba rezervovat, je ale uplne jinde. V cem se zjevne neshodneme je to, zda se to mestu vyplati. Ja a jini uzivatele carsharingovych sluzeb rikame, ze jednoznacne ano, Vam se to z nejakeho duvodu nezda.
Takže se nejdřív přesunete za město a tam nastoupíte do toho vozidla? Protože po městě s ním nejezdíte…
Mám to naprosto stejně už 5 let.
Dobrý den, na soukromé carsharingové společnosti opravdu nic nepřispíváte. Carsharingové společnosti platí prakovací oprávnění za každé auto, které provozují. Neco jiného je, že uživatelů nabízí tuto službu zdarma, pokud rezervaci vozu ukončí ihned po jízde a auto je tak dostupné všem dalším. Jedná se o individuální veřejnou dopravu.
Vlastně tomuto podnikání fandím, protože je díky němu ve městě méně zaparkovaných aut a pro většinu lidí jde o efektivnější variantu, než vlastnictví auta. Ale nechápu, proč i novináři přistupují na to nazývat to „sdílením“. Je to jen trochu vylepšený (jiný) druh půjčovny. Nedevalvujme jazyk, je pak čím dál těžší se domluvit se o světě. Díky.
Ja clanku rozumim tak, ze v Praze a Brne 400 zaparkovanych aut pribude.
V obou mestech pribude tak 50-70k novych aut … a teda 400 z nich budou sdilene.
V ideálním světě přibude 400 auta této půjčovny, ale zmizí třeba 600 aut lidí, kteří si při obměně auta už nové nekoupí, ale přejdou k této službě. Co se stane s jejich starým auty, jestli budou zlikvidovány, nebo ho prodají někomu chudšímu v tom samém městě, dožije někde na dojíždění mezi vesnicemi, prodá se do zahraničí atd… je jak na debatu, tak na nějako seriózní studii.
Na studií by v první řadě bylo to vaše číslo, ze 600 lidi si díky půjčovně už auto nekoupí. Osobně si myslím, že bude mnohem nižší.
Není to moje číslo (proto jsem tam psal o ideálním světě). Ale určitě budu rád, když si tedy něco osobně myslíte, když to rozvedete nějakým validním argumentem.
Můj pocit je, že buď to používají lidi, co auto ani nikdy neměli a jezdili MHD nebo taxíkem, nebo lidi, co auto stejně mají a tohle je ještě navíc. Že by se někdo trvale zbavil auta a přešel k pujcovne, je podle mě jen výjimečná situace. Takže v součtu těch aut zase jen přibude.
Tak ono člověk, který nikdy auto neměl a alespoň zatím si ho nekoupí, protože má použitelnou alternativu, jaksi taky šetří místo, že…
To jistě. Akorát v tom případě asi nepotřebuje ani to auto z půjčovny. A debata je o tom, jestli díky těmto autům jejich počet v ulicích ještě vzroste nebo ne.
Tri roky jsem takhle jezdil, mezitim, co stare auto doslouzilo, a nez jsem si koupil garazove stani. Staci?
Svět rozhodně není ideální, takže nezmizí. Naprostá většina uživatelů carsharingu vlastní auta nemá nebo si je stejně nechávají a carsharing používají ve specifických situacích, kdy své vlastní auto pouze nemají k dispozici nebo v blízkosti. V době před carsharingem by tyto skupiny prostě využily jiné alternativy (půjčení od známých, taxi, MHD…). Takže situace se s carsharingem jenom zhoršuje.
Tak já ve svém okolí mám minimálně jeden případ, kdy člověk auto nemá a používá tuhle půjčovnu. Prostě případ, jako tady uživatel kolemjdoucí. Ale samozřejmě určitě existují lidé, kteří teď půjčovnu používají na cesty, kde dříve užívali MHD, odvoz od rodinných příslušníků, známých atd. Taky, když člověk přejde k půjčovně a staré levné auto prodá sousedovi, který auto doteď neměl, tak reálně auto nezmizí. Ale je jisté, že by si třeba ojeté auto i tak nekoupil třeba ze zahraničí? Proto je to pro mě na seriózní studii, protože těch souvislostí a efektů je tam hodně. Navíc žijeme v době, kdy… Číst vice »
Lidi, kteří o něčem vědí prd a píšou „naprostá většina“, by se nad sebou měli zamyslet. Říká se jim „rozumbradové“ a není to hezká vlastnost.
Dobrý den prosím o relevantní podložená data. Kde budete mít od každého uživatele jasně deklarováno zda vlastní automobil či nikoliv. Jinak je to co píšet čistá doměnka, úplně k ničemu.
tak to pak rozumite spatne.
Další rozšíření autopůjčovny, která díky slovu carsharing parazituje téměř zdarma na veřejném prostoru…
Jak presne to „parazitovani“ funguje? Parkuji za stejnych podminek jako vsechna ostatni auta.
nevím, jak je to letos ale za parkování na (modrých, fialových) zónách tyto firmy Praze neplatili skoro nic (100Kč/rok/auto)
Třeba tak, že pokud to auto je zaparkované a ukončená výpůjčka neplatí se za něj parkovné na zónách… Jakákoliv standartní autopůjčovna pokud by chtěla rozházet auta po celé Praze, tak v každé čtvrti zvlášť solí ročně desetitisíce korun.
Dobrý den je rozdíl mezitím, zda parkování hradí uživatel služby nebo poskytovatel. Carsharingové společnosti platí za parkování každého vozu.
a v cem spociva to parazitovani?
Používám carhsaring celkem pravidelně (3-5x měsíčně). Protože bydlím v Modřanech, nebývá auto hned v ulici, tak kontroluji i víc poskytovatelů. Co se týče kvality aut a jejich údržby jsou jednoznačně nejlepší, oceňuji pak servis na letišti, kdy místo 800-1200 za taxi dám cca 450.
Was bitte? Bolt/Uber z Modřan na letiště standardně do 500 Kč a nemusím nikde honit auto ani řešit jeho parkování atd
Kdyby uvedl realistickou cenu, pak uz by ten vopich s „carsharingem“ nedaval smysl.
očividně reálnou cenu uvedel, když tu službu používá. A na letišti jsou ty auta dostupná 24/7 takže po příletu jdu rovnou do auta a jedu před dům. nemusím na nikoho čekat až přijede, kdo ví odkud.
a zpatky z toho letiste za kolik a s jak dlouhym cekanim? 🙂
Jen další rozšíření autopůjčovny, která díky používání slova carsharing parazituje na využívání veřejného prostoru téměř zdarma…
Nebylo by lepší nejdřív vyřešit problém s parkováním než do měst nahrnout další auta, která zabírají parkovací místa? Navíc na cesty po Praze je stejně nejlepší mhd a na cesty mimo město se carsharing moc nevyplatí…
diky dostupnosti carsharingu si X lidi nekoupi auto.
Já jsem uvažoval právě nad využíváním carsharingu nebo zakoupením auta. Dopadlo to tak, že jsem si koupil auto. Pokud jsem si půjčil auto od car4way na cestu za Prahu (70km na 4 hodiny) stálo mě to 800,-. Na víkend by auto vyšlo podobně jako v autopůjčovně (2-3 tis). A jelikož po Praze auto využívám minimálně, tak se mi carsharing opravdu nevyplatí.
No vidíte.. a jamam opacny pripad… Když kamarádce dosloužilo auto (šlo do šrotu), tak se při rozhodování, jestli si koupí auto, nebo ne, rozhodla pro variantu „nekoupit“ a od té doby (pokud dobře počítám , tak už přešs rok) používá na cesty po praze carsharing. je nadmíru spokojená, navíc se snaží preferovat elektrický auta v carsharingu, o jedno smradlavý 15 let starý auto v ulicích míň. a podobně smýšlejících lidí v praze určitě nebude tak muálo, aby se to alespoň nevykompenzovalo. speciálně v dnešní době, kdy nová auta jsou dražší a dražší a ojetiny díky nedostupnosti nových aut často atakují… Číst vice »
Já tomu rozumím a můj příspěvek neměl znít tak, že carsharing odsuzuji. Za mě je ta služba v pořádku, pokud potřebujete jezdit po Praze. Ale stejně potřebujete i s půjčeným autem někde zaparkovat. Pokud nenajdete žádné místo, tak budete jen kroužit po okolí, hledat místo a platit další minuty. Jelikož problém s parkováním u nás byl ještě před nástupem carsharingu, tak nevěřím tomu, že se to zlepší tím, že v Praze bude ještě víc aut.
Plus asi ještě častěji než první auto v rodině dokáže carsharing nahradit druhý auto v rodině. Což by se taky mělo počítat…
Přeji těmto firmám i nadále růst okolo 100% ročně, toto je cesta jak udělat z měst zase města a ne parkoviště.
Otazka je, jestli to lidi pouzivaj misto svyho auta nebo jako doplnkovou sluzbu k nemu (po praci jdu parit, tak dneska pojedu sharem a zpatky tagem).
A není to jedno? Vyplácí se to uživateli i provozovateli…
Já carsharing používám místo druhého auta v rodině a vychází to lépe a bez starostí.
Jenom u mě v ulici která má asi 200 m zabírají různá sharingová auta a skůtry většinou tak 10 parkovacích míst, takže tenhle argument je absolutně mimo
No ale kolik lidí si díky nim nemusí kupovat auto? To máte taky spočítané?
Tak to vypadá, že ve „Vaší“ ulici lidé hojně využívají sdílených dopravních prostředků. Vaší logikou tam tedy na stojí na 10 parkovacíh místech sdílené prostředky, které využívá 30 – 60 Vašich sousedů. Takže ve Vaší ulici se ušetřilo 20 parkovacích míst, kde by auta jenom stála.
To je zajimavy, ze dodavka probehne jeste letos. U nas ve firme bereme sluzebni Skodovky a u tech objednanejch prave ted je datum dodani Q2 2024.
Auto Louda je poměrně velký distributor Škody, takže bude mít určitě lepší podmínky, než malý odběratel.
Bereme to pres Business Lease, ti taky neberou jednotky aut.
Louda Auto je největší prodejce vozů Škoda v České republice. Tady bych čekal, že dostanou objednané vozy dříve než ostatní.
Zas tak úplně to nefunguje. Pokud maj vyčerapnou kvotu, tak to nijak neurychlí, i když jsou mega velcí.
Neznám Vaší firmu, ale troufám si tvrdit, že svýým rozsahem je to trochu jiný klient a navíc povaha byznysu je z hlediska PR využitelná pro všechny zúčastněné. Čekání na nová auta není úplně spravedlivé ve smyslu, kdo se dříve zařadí do fronty, ten dříve odjede.
Rekl bych, ze vyber a vybaveni vozu bude hodne prizpusobene tomu, co Skodovka dokaze dodat. Navic je to auto pro low cost pujcovnu, kdo/komu si bude stezovat, ze chybi nejaky obvykly prvek vybavy? Navic to ti lidi maji na par minut/hodin.
Ty auta budou docela holota.
Tak jako neni to S-klasa, ale klima tam je, elektricky okna tam jsou, adaptivni tempomat tam je, Android auto nebo jak se tomu rika (+apple obdoba) tam je, navigace tam je tusim s provozem, Scaly maji panoramatickou strechu, a pokud vim, ty SUVcka jsou v kuzi (nebo kozence?). Nejsem expert, ale kvalitou to neurazi.
No ale zase na druhou stranu obvyklou a logickou strategií automobilek při nedostatku dílů je vyrábět v první řadě nejdražší a nejlépe vybavené modely s nejvyšší marží.
při nedostatku dílů automobilky vyrábí to, co se dá … a často platí, že právě chybí ty díly do těch „nabušených“ výbav… takže je pak třeba tato auta nahradit těmi víc „holota edition“.
Dobrý den prosím najděte si vyjádření koncernu VW a dalších automobilek. Nejprve upřednostňují při výrobě dražší vozy. Mají na nich lepší marži. Prosím nejdříve získávejte informace, než něco napíšete.
Většina těch aut je v poměrně vysokých výbavách. Je to pro Škodu dost dobrá reklama.
Dobrý den, než hádat je lepší tu službu vyzkoušet. Auta od CAR4WAY jsou skoro v plné výbavě. Vozy mají bezklíčové startování, digitální kokpity, dvoufázové klimatizace, bezdrátové propojení s telefonem Apple i Andorid, parkovací senzory a kamery. Jsou v hodnotě kolem 800 000 Kč a více.
Car4Way je dost podporovaný samotnou Škodovkou, takže problém s vozy nebude, navíc Louda bez problému všechny vozy z Car4Way „zužitkuje“. Obecně jde o oblíbeny model u velkých distributorů…
Ono to ale může být klidně o tom, že jste navolili konfiguraci, která není hned a na nějaký prvek se z nějakého důvodu čeká. Předpokládám, že v případě půjčovny půjde z velké části o skladová nebo neodebraná auta, která už fyzicky existují.
skladovky teď u škodovky skoro nejsou. u škodovky ted není skoro nic. co má kola a je schopný jízdy, je prodané.
a opravdu na všechno se čeká strašně dlouho. řada lidí ted dostava ajuta, která objednala před víc jak rokem. škodovka navíc už letos snižovala kvóty dealerům, takže u většiny dealeru (vícemene asi u vsech), kdyz ted objednate auto, tak ho driv jak pristi rok v lete nedostanete.
a to, že ta auta byla objednaná už třeba před půlrokem, a až nyní jde no toto téma tiskovka, … to vás nenapadlo? .)
Když se v článku píše, že letos nakoupí, tak to znamená odbřer v průběhu roku 2022, který poběží ještě dalších 7 měsíců. A kdyby tu zprávu vydali v lednu nebo březnu tak by změnilo co?