Poškození tratí u Opavy je podle SŽ fatální, zprovozňování může trvat až měsíce
Z Opavska jsou na tom nejhůře úseky tratí u Malých Hoštic a Štítiny.
Správa železnic (SŽ) pokračuje v obnovování provozuschopnosti železniční sítě po povodních. Vlaky se vrátily například na trať Opava východ – Hradec nad Moravicí. Ne všude to však půjde tak rychle. Zatímco úsek Kravaře ve Slezsku – Hlučín už se stejně jako trať z Kravař do Chuchelné podařilo zprovoznit, na zbývajícím úseku mezi Kravařemi a Opavou aktuálně probíhá podrobné zjišťování rozsahu poškození.
„V tomto úseku povodeň trať zasáhla fatálně, viz například známé záběry od Malých Hoštic, kde úplně ‚zmizel‘ násep kolem železničního mostu a kolejový rošt visí ve vzduchu. Momentálně se proto ještě nedá říct, kdy se podaří zprovoznit i tuto část trati,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Předmětem detailní kontroly je podle Gavendy rovněž trať Ostrava – Opava. Na několika místech došlo k jejímu rozsáhlému poškození, především v úsecích mezi Ostravou-Svinovem a Děhylovem a mezi Štítinou a Opavou. Zprovozňování zde SŽ zatím odhaduje na týdny až měsíce.
„Škody na naší infrastruktuře v oblasti předběžně odhadujeme řádově na stovky milionů korun, přesnější vyčíslení bude možné právě na základě probíhajících detailních prohlídek a stanovení rozsahu oprav nutných k obnovení provozuschopnosti zasažených úseků,“ dodal Gavenda.
Po povodních byl v jednu chvíli zastaven provoz na zhruba osmdesáti úsecích tratí, v tuto chvílí zbývá zprovoznit asi tři desítky úseků. Nejkomplikovanější situace zůstává v severní části Olomouckého kraje. U tratí na Jesenicku je poškození fatální, na některých místech navíc stále neopadla voda.