Porušováním předpisů za lepší MHD. Do Liberce dorazily nové autobusy, část zaplatily pokuty od řidičů
Nové autobusy SOR NSG 12 v Liberci. Foto: Jan Sůra / DPMLJ
Město chce použít výnosy z pokut na pořízení nových autobusů i letos.
Souhlasim s nazorem, ze ve veci mereni rychlosti automatickymi prostredky na bezproblemovych mistech, kdy vubec neni snaha hledat konkretniho ridice, ale pouze ulozit a vybrat pokutu i pri marginalnim prekroceni rychlosti, jde pouze o vyber tech pokut a nikoli o bezpecnost provozu. Pro sebe jsem v te veci dva zavery: 1/ Ze mne nebudou mit pani radni ani korunu. Nezbyva, nez si holt docasne radeji zvyknout plouzit se 40km/h. Jinak to bohuzel nelze, protoze sledovat neustale tacho abych nahodou nekde chvili nejel 53 a zaroven sledovat provoz, chodce na prechodech atd. proste nejde. 2/ Priste dat pri volbach hlas nekomu,… Číst vice »
Bydlím u ZŠ Ještědská, kde v Erbenově ulici za ranní špičky hlídá strážník MP přechod pro chodce a jemu na očích se vesele parkuje na chodníku (mama taxi) a děti ať si chodí kudy chtějí. Tady máme příklad o co městu jde. Nikoliv o bezpečnost ( v tomto případě zranitelných dětí) ale o prachy. Co je škodlivější ? Jet v Dubici 60 km/h či zabrat dětem chodník ?
Tempomat už byl vynalezen…
Bydlím v radarové oblasti Říčany a za sedm let bez jediné pokuty a současně nepotřebuji jezdit „čtyřicítkou“ na „padesátce“.
Jak si hlídáte rychlost 130 na dálnici?
Rychlost 90 mimo obec? Rychlost 20 v obytné zóně?
Proč máte takový problém dodržet 50 km/h v obci? Když tedy jedete podle svého, držíte se mezi 50 a 60? Jak potom hlídáte tu šedesátku?
Uf, to jsem si oddechl, zpočátku jsem textu rozuměl tak že na autobust vtbrali z pokud ŘIDIČŮ DPMLJ což by bylo fakt podezřele moc pokut…
Jinak to přesouvání peněz mezi položkama rozpočtu je trapné, no tak by za pokuty řekněme postavili lanovku a busy by koupili z „běžného“… je to skoro jako rozeznávat „zelené“ elektrony od normálních.
Ne není. Tím že se smluvně zavážete odebírat od výrobce zelené elektřiny jejich elektřinu, zaplatíte tuto výrobu o kterou se produkce navýší. To že distribuce nerozlišuje odkud která elektřina je (logicky), neznamená, že odběr zelené elektřiny je blbost.
Ještě jste zapomněl na ty atomové elektrony, na ty si uvědomělí rakušani extra kupují filtr atom-stop (a když k nim jiná elektrika zrovna nejde asi maji doma tmu, nebo jak si to představujou).
Je to nesmysl, asi jako když babiš tvrdil, kolik z té jeho účtenkovky postaví dětských hřišť a lůžek v nemocnici a co to všechno vymýšlel, pokud vím, výsledek nebyl zdaleka tak optimistický. Tady je aspoň ta realita vybraných peněz.
Takže pokuty se staly běžnou složkou příjmové stránky rozpočtu města. V bytostném zájmu města je příjmovou stránku rozpočtu zlepšovat, nyní tedy i zvyšovat počet spáchaných postižitelných přestupků. Konečně to někdo řekl nahlas, děkuji!
Nechteli by se inspirovat i jinde? U nas by mohli zacit u BUS pruhu.
Podle primátora Liberce je silniční pirát každý, kdo překročí rychlost v Dubici o 3 km/h. Je jedno, jestli někdo jel tímto úsekem 53 km/h nebo 153 km/h.
Jenže je rozdíl jet rychle a jet jako prase.
Aspoň že už si nikdo nemyslí, že u měření rychlosti jde o nějakou bezpečnost – jde jen o prachy a nikdo už se to ani neobtěžuje maskovat. Co na tom, že se v honbě za penězi zhusta kašle na dokazování, procesní práva obviněného a další buržoazní přežitky. Nové autobusy jsou jistě důležitější než právní stát, ten vás do práce neodveze…
Pardon, ale jednou je někde 50, tak tam je 50 a tečka. Právní stát by selhal, když jisté ministerstvo (nebo úřad) zaklekávalo na konkurenty jistého agrobarona, a ne v případě, že někdo poruší předpis. Ta vaše poznámka s právním státem je jako z Orwella.
Otázka je jestli by kromě snadného statického měření v místě kde je to docela na hraně (že je tam 50ka skutečně přiměřená rychlost, za mě by tam klidně mohla být 60ka) nebylo možné kontrlovat i jiné přestupky… posledních několik let mi připadá že kromě radarů a parkování rezignovala policie téměř na všechno… 🙁
Škoda, že jste pořádně nečetl můj příspěvek a nejspíš ani Orwella. Právní stát se nepozná podle čísla na značce, ale mj. podle toho, že se řídí římskou zásadou „in dubio pro reo“ a ne komunisty oblíbenou „účel světí prostředky“. Ale to by se dost nevybralo…
Investice do nového vozidlového parku by měla jít z jiných zdrojů, než z výběru pokut ( diskutovat o radaru na Dubici zde stejně nemá cenu, i když je to lumpárna) . Jinak dobrý počin. Chybí mi stále tramvajová trať do Rochlice, tam bych se zaměřil, být radními..
Jestli pokutovali za 51 km/h na měření okamžité rychlosti, jak začíná být výdělečným zlozvykem, tak to si „naspořili“ snadno.
A co má být? Je povolená rychlost 50 km/h? Je. Byli s tímto limitem řidiči obeznámení? Byli. Není co řešit.
Když vás nachytají v hospodě u piva a bude vám 17 let a 364 dní, taky si to odskáčete.
V prvom rade rýchlosť prispôsobím stavu vozovky, vozidlu, hustote premávky a mojim schopnostiam. Až potom ma zaujíma horný limit, ktorý nesmiem prekročiť.
Tak vrat ridicak.
Ty budeš asi tiež jeden z vodičov, ktorí pôjdu 80 km/h tam kde je povolená aj za hustej hmly, námrazy?
Ne, proč?
ale ty spíš vypadáš na řidiče, kterj pojede 180, protože si myslí, že to je na zdánlivě prázdný dálnici ideální rychlost.
Tak to teda rozhodne nepôjdem. V živote som neplatil pokutu za prekročenie povolenej rýchlosti, alebo za nezastavenie na STOPke alebo jazdu na červenú a už vôbec som nešoféroval opitý. V premávke však stretávam vodičov, ktorí zásadné jazdia +10 km/h nad max. povolený limit a to aj za námrazy alebo hustého dažďa. Nenávidím keď sa na mňa lepia. Najhoršie sú biele neoznačené dodávky. Išiel som okolo nejednej nehody. Videl som autá flekovať vedľa mňa na diaľnici (v ľavom pruhu). Podotýkam že sa nepovažujem za najlepšieho vodiča na svete.
Vy asi autem nejezdite, že?
Velice málo. Vyhýbám se tomu, jak je to možné. Nemám chuť mrhat časem ani si ničit nervy.
Proč se vlastně ptáte?
Zcela v pořádku.
A nejaké nové tramvaje? A tým nemyslím T3Wany. Ani autobusy nie sú RTOčky s vaničkou.
Konečně čtu o smysluplném využití pokut samosprávou…
Když se to takto řekne, tak na mne zavane atmosféra z filmu Demolition man.
Za mě je to tak trochu, jako bychom řekli že čím se budeme dezinfikovat, tím budeme zdravější. Takže víc, víc!
Nad určitou mez to vyvolává určitou fizlovací mentalitu ve společnosti, to je alespoň můj dojem.
Jakože rychlost se nemá dodržovat?
Pro někoho naprosto nesplnitelné požadavky s tunou výmluv.
Tak autobusů už je dostatek, řidičů také, tak ještě vrátit zpátky počet spojů. Intervaly v Liberci jsou ostuda.
Přesně! Oceňuji nové autobusy, ale nevyrovná to jedno z nejdražších jízdných v republice + dopravní podnik se ještě nikde nevrátil k před covidovým intervalům.
Harmonika má možná větší kapacitu, ale když autobus do Prahy jede častěji než na většinu sídlišť, něco je asi špatně.
Jen aby nezředily ty spoje do Prahy. Mimochodem byl jsem tím před léty příjemně překvapený, za nějakou nevelkou cenu z čerňáku za ani né hodinu na fügneráku (skoro rychlejc jak na opačný konec Prahy). Do té doby jsem měl za to, že se do Liberce na otočku (takové pracovní jednání) jet nedá. Ale to mám z toho, že jako ajlpoňácký synek jsem znal jen vlaky a to je expedice na půl dne (minimálně 4 hodiny) takže by se to bez přenocování neobešlo.
A taky nějak rozumně přetrasovat linky aby nebyla nejrychlejší cesta vždy přes Fügnerovu…
První dojem z titulku mám ten, že to je od řidičů těch autobusů 🙂
Idealne třeba za poslech rádia?
Liberec sobě…Well done! Avšak i s připěním přespolních..:-)