Porucha uvěznila 500 lidí v tunelu, kvůli horku rozbíjeli okna. Válka Renfe s Talgem se stupňuje
Vysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: Renfe![Vysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: Renfe](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/05/ave1.jpg)
![Vysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: Renfe](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/05/ave1.jpg)
Španělské Talgo se potýká s problémy rychlovlaků Avril S106. Polovina je kvůli poruchám mimo provoz, Renfe došla trpělivost.
krásný příklad jaký smysl má montovat do vlaků neotvírací okna 🥲
Asi bude nutnost udělat nouzové větrání poháněné z bateriíí stejně tak jako je nouzové osvětlení apod. To, že se podělá energeticky náročná klimatizace nebo topení se může stát, ale větrací okruh (pouze větráky) by měl jít u vagónů bez dostatečných otevíracích oken vždy.
No a proč vlaky z Valencie vůbec jezdí na Chamartín? Chápal bych to u těch, co jedou dál směrem na Valladolid apod., ale i přímý vlak Madrid – Valencie vyjíždí z Chamartínu a Atochu jenom projíždí…
Atocha je přetížená a není tam prostor pro úklid a přezbrojení. Zatímco do Atochy jsou zaústěny 4 VRT, do Chamartínu jen jedna
No tak přetížená… Ve střední Evropě by(chom) s tou infrastrukturou zvládli cca desetinásobný provoz. Jenže když oni si tam postulují takové blbosti jako zvlášť výstup a nástup, nemožnost prostě přestoupit mezi nástupišti a podobně, tak to holt takhle dopadá.
A k tomu ta pochodová cvičení a opruzné kontroly…
A to jsem tu dostal minusů, když jsem tehdy psal, že rychlovlaky Talga nepatří k nejlepším, a když by se k nám skrze Škodu dostaly, bylo by to dost nešťastné.
Taky jsem psal to samé a mínusů bylo habaděj. To nemá cenu řešit, když člověk neví, kdo lajkuje 🐒, vypovídající hodnota je nula. Don’t worry, be happy…😁
Když je firma na prodej, kvalita jde dolů. O tom, co by bylo za pár let po akvizici, to nemusí nic vypovídat.
Většinou to je opačně. Když jde kvalita dolů, klesají zisky a firma se ocitne ve stavu na prodej (startupy teď nechme stranou). Navíc tenhle projekt se táhne mnohem déle než zahrnuje rámec „v poslední době, kdy je na prodej“.
Tak to není žádná novinka. Stačí se podívat kolik rychlovlaků a kam dodaly. Upřímně řečeno kupovat v Evropě rychlovlak na 250+ km/h od někoho jiného než Alstomu nebo Siemensu (alespoň člen konsorcia) se mi zdá jako docela velký hazard.
Hmm. tak nevím, jestli by ta akvizice Talga, byla takovou výhrou.
U rychlovlaků bych čekal že okna budou z bezpečnostních důvodů nerozbitná.
1.) nic jako “nerozbitný” neexistuje
2.) jak byste se dostával ven při nehodě?
Z bezpečnostních důvodů jsou rozbitná
Vybraná okna jsou speciálně upravená, aby mohla být rozbita kladívkem a použita pro evakuaci (samozřejmě primárně ale slouží jako nouzové východy dveře.
Může obsluha v takovém případě odblokovat dveře?
Tipuju, že nesmí.
Amatéři. Ať natáhnou jízdní doby a je po zpoždění.
Tady je vidět výhoda béček.Stáhneš si okno.Španělé si je nakonec koupí.
A co teprve výhoda parní trakce, když dojde uhlí, v lese je dřeva dost. 🤣
Tam nemajî lesy
Víteco he ironie, satira? 😉 😁.
Španělsko je sice vyprahlejší, ale lesů tam mají docela dost. Zajeďte se podívat třeba do Pyrenejí, Galície, nebo na celý hornatý zalesněný sever.
prave ze jen a pouze na severu – zbytek Spanelska je polopoust… v lepsim pripade nejak trnity krovi…
Teď akorát udělat tlakotěsnou stahovačku homologovatelnou na v 350km/h..
Když ve Španělsku znáte správné úředníky, nejlépe ze stejné strany (politické), tak není žádná homologace problém :-). A když máte a znáte i správné soudce, tak lehce vyřešíte i následné drobné problémy s těmi občas vycucnutými….