Porr požádal o prodloužení termínu opravy Barrandovského mostu

Oprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: PorrOprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: Porr

TSK s posunem termínu nesouhlasí, uplatní sankce.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

Scheinherr—->
V této pozici se stal v roce 2018 vedoucím tréninku nigerijských specialistů zaměřeného na nakládání s vysoce obohaceným jaderným materiálem v rámci programu OSN za snížení jaderné hrozby.
A po této zkušenosti, má na starosti dopravu a stavby v Praze.
To je fakt nepochopitelné, že Praha ještě funguje 🙂 🙂

Filip Jirsák

Jistě, protože potřebná kvalifikace pro řízení Prahy je jedině gynekolog.

Codycheck

A minimální věk 78 let 🙂

ksz

Kromě zmíněných 140 tis. aut bych připomněl, že se ta rekonstrukce významně dotýká dalších desítek tisíc, která jen jedou okolo po smíchovské straně, protože alternatiních tras je velmi málo. A pro ně ta reko de-fakto začala začala minimálně o měsíc dřív výstavbou té vracečky před Lihovarem.

Frantík

Na druhou stranu, některé prodloužené buspruhy možná zůstanou natrvalo.

MrMarkus

Blesk 22. srpna 2022: „nedošlo k dokonalému spojení vyrovnávací vrstvy z UHPC a povrchové vrstvy původní konstrukce“. Nerad tu odkazuji zrovna na toto médium, ale vzhledem k tomu, že to řekl Scheinherr přímo jim, musím. Proč to jiná média včetně odborných zcela opomenula nevím a nechápu.

https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/720808/komplikace-na-opravovanem-barrandaku-superbeton-se-nespojil-s-podkladem.html

Ten Onen

Citace z drivejsi tiskove zpravy TSK:

Nově jsme využili smluvní vzory FIDIC dle ověřeného celosvětového standardu, který obsahuje i nástroje a mechanismy pro efektivní řízení stavby. S vítězným uchazečem jsme důsledně kontrolovali jeho návrh výstavby a rovněž zajišťujeme zkušený externí tým správce stavby, který bude reagovat na události na stavbě a zajistí důsledné plnění smlouvy,“ říká Jozef Sinčák, generální ředitel TSK.

Asi zkuseny externi tym uplne nezafungoval…

Panoramix

To odsouvání termínů v textu od ČTK je jak nějaká slovní matematická úloha? Člověk aby si to dopočítával a přemýšlel, o kolik se to tedy oproti původnímu plánu posunulo. Místo 2. září až 22. října, tedy celkem 49 dni, to už je slušný prů.er. A za tím pozdním oznámením dalšího zdržení bych nehledal nic jiného než předvolební tlaky. To byl jeden z výstavních majstrštyků dosavadního slepence řídícího Prahu, jak dokázali opravu Barrandovského mostu rozjet a báječně naplánovat s co nejmenším počtem dní omezujících dopravu. Tohle vyplout na povrch pár dní před volbami, tak měla opozice slušně nabito.

Y.K.

Já tedy nevím, ale volit podle toho jesti nějaká stavební firma stíhá nebo nestíhá termín může jen tydýt. To nemá s politikou nic společného, i když se nerváci snaží to do politiky zatáhnout. Koneckonců to celé zpracovávají nevolení úředníci magistrátu, ne radní. Víc bych se zajímal o to, jestli TSK bude skutečně počítat penále a na spor, jestli projektová příprava odpovídala reálnému stavu (aka nějaké nečekané situace).

Lukáš F.

Pokud jsou tam zároveň přísné sankce za nedodržování, tak je to v pořádku. Doba stavby byla jedním z hlavních kritérií a Porr tu smlouvu uzavřel dobrovolně.

Frantík

Prostě to bude později, ale levněji…

Gwann

Reakce obou stran – drsné odmítnutí od TSK a pozdní oznámení od Porru – jsou podivné…

Aaabbb

Co je na tom podivného?

Veny

Mno, před cca 2 měsíci se psalo „Podle Scheinherra však zpoždění prací není chybou stavební firmy Porr..“ viz https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/barrandovsky-most-oprava-zpozdeni.html … takže bych být TSK tak rezolutní nebyl. Je samozřejmě otázka, jak si to „zúřadovali“ podle smlouvy, ale objektivní důvody (což by asi ve výsledku soud zajimalo a upřednostnil by je asi před formalitami) tam jistě budou a je jen otázka rozsahu…

Filip Jirsák

Podle článku jsou tam dva posuny. První z 2. září na 29. září vynucený změnou projektu, to je ten, za který asi stavební firma nemůže. A teď další, jehož důvod zatím neznáme.

Leoš Konečný

Tak TSK bude asi relevantnější než Scheinherr – který ničemu nerozumí ale do všeho strká nos.

looking4bucho

Tak to prvni zpozdeni hlasili mesic dopredu, takze me trosku prekvapuje ze ted je to oficialne az 4 dny pred koncem toho posunutyho terminu. Neoficialne to uz muselo bejt jasny kazdymu kdo tam kolem jezdi – z tohodle pohledu nechapu dramaticnost prohlaseni TSK, neni mozny ze to je pro ne blesk z cistyho nebe. Myslim si tudiz ze tam je neco co nevime a o tu pokutu se budou par let soudit…

Half-Insider

Proslýchá se, že politické vedení TSK požadovalo konkrétní typ betonu jenž nebyl v původní dokumentaci a s nímž mostaři v TSK nesouhlasili, nicméně vedení TSK nařídilo firmě Poté tento beton použít. Jenže ten popraskal a muselo se to předělávat. Následně byl na místo povolán šaman aby to vyřešil (ne, nedělám si srandu), ten něco namaloval na zem a vyfakturoval. Kdo nakonec fakturu zaplatil nevím. No nakonec to dopadlo tak, že mostař z TSK, přes jehož nesouhlas to bylo provedeno podal rezignaci a celá stavba je teď zdržená. Něco mi říká, že když bude TSK Porr sankcionovat, tak to skončí u… Číst vice »

Leoš Konečný

A to jste nabral kde tyto informace?

jan H

Stavebník je zde zmatečně (no, nesprávně) použito, to si ČTK spletlo se zhotovitelem/dodavatelem? Jinak pokuta za den mastná, samozřejmě pokud existuje oprávněný důvod – v riziku objednatele, pak má dodavatel nárok na adekvátní prodloužení, je otázka zda požadované říjnové datum je odpovídající…

Jan Sůra

jj, díky za upozornění, samozřejmě zhotovitel.

Vojta

Otázka je, jak jsou stavěné obchodní podmínky smlouvy. Jestli jedou podle FIDIC a objevil se důvod pro prodloužení stavby na straně investora, je zhotovitel povinen to bezodkladně oznámit.
Jestli to oznámil dva dny před koncem uzavírky a chce hned skoro měsíc navíc, nedivím se, že je zadavatel proti. Spíš to vypadá na důvod na straně zhotovitele.

Jiří Kocurek

To už se řešilo někdy v červnu? jestli se dobře pamatuju. Most je postavený „maličko“ jinak než jak říká dokumentace. Museli opravovat tohle, což jsou bezesporu uznatelné vícepráce. Otázkou je, na čem se dohodli tehdy.