Doporučuji měření rychlosti na vstupu,nebo výjezdu v obci Dolní Podluží ze směru od Cvikov – Nový Bor – Rumburk,silnice číslo devět.
Obcí se prohánějí vozidla zcela běžné mimo limit rychlostí i přes sto kilometrů. Motorkáři teprve začnou!
Přechody pro chodce nejsou brány vůbec na vědomí!
Jan
1 den
Co třeba Perlová ulice v Praze 1?
Michal
1 den
Myslím, že tu chybí vrstva měření rychlosti v noci z vrtulníků nebo dronů na území měst, hlavně patky a soboty od večera do rána a měření hluku. Tuningové výfuky a akcelerace tzv gumováním je problém hlavně pro lidi, co například ráno vstávají do práce.
Měřit kvůli hluku z vrtulníků nebo dronů – tak to moc hluku neubude..
Vojtech
1 den
Takovych mist je plno. Lesy cr, Brnensky okruh, zamrzle rybniky a prehrady.. hriste.. atd.
Iva Perná
1 den
Živanice
ANTONIN
1 den
Měření rychlosti bych doporučoval od Starého Hrozenkova až do Kunovic na silnici č.50.
lokomotiva
1 den
Na webu Speedmaratonu se píše: Jedná se nám o problémová místa, kde řidiči jezdí rychleji, než je na těchto místech bezpečné. Např. u škol…
Prozkoumal jsem své město, které dobře znám a kde už je teď 27 „doporučení“ od samozvaných PS-VB, ale u ŽÁDNÉ školy nenašel ani jedno!
Zato tam je 12 míst, kde bych si troufl přistát s Cessnou, kdybych náhodou měl pilotní průkaz.
Do 9.dubna zbývá ještě moře času, ale už nyní tam je 5147 tipů. A můžete si tipnout, kolik z nich bude u nějaké školy…
liborzima
1 den
Rychlost neměřit nikde. Už je tolik kamerových radarů, že tolik jich nikde v zahraničí není. Pro boce výborný business, např. Říčany
Honza V.
1 den
Tyhle namátkové kontroly jsou k smíchu. Za pár desítek let se bude měřit všude online a každého.
Myslím že v Saúdské Arábii máte v telefonu nainstalovanou aplikaci, která sleduje vaší rychlost pomocí GPS, máte tam nahraný řidičák, bankovní kartu a při každém překročení rychlosti se vám automaticky strhnou peníze z účtu. Zároveň tuhle aplikaci ukazujete při případné silniční kontrole, kontrolují se záznamy, jestli jste například neměl vypnutá data nebo sledování polohy.
Ringhofer
1 den
Dobrá, když to vedení policie považuje za zapojení občanů do společného projektu, nebudu nic namítat. Kdy ale už vedení policie dojde, že měření dodržování rychlostních limitů a sepisování protokolů o nehodách nejsou jejími jedinými úkoly?! Dopravní policie má jezdit, jezdit a jezdit. Být vidět, ale také nebýt vidět, zaznamenat a potrestat to všechno ostatní, co nejvíce ohrožuje bezpečnost provozu: agrese a bezohlednost mají desítky různých podob, které zůstávají dlouhodobě nepotrestané. Vracím se pravidelně ze zahraničí a pokaždé se nechám znovu a znovu překvapit divokými způsoby na českých, moravských a slezských silnicích. V Praze v poslední době silně ovlivněných obrovským nárůstem… Číst vice »
Vážení co chcete? Na nepřehledných a nebezpečných úsecích se špatně měří a ještě hůř chytá, tak jak to tam mají kontrolovat? Navíc taková monstr akce stojí spoustu peněz na přesčasech, takže se musí „vyplatit“ ji organizovat.
Na kontrolu nepřehledných a nebezpečných míst mají drony.
Neměří tam sice rychlost, ale nebezpečné předjíždění a jiné agresivní chování ano.
Ale nemají jich zatím hodně nákup něco stojí a taky s tím nemůže lítat každý jouda.
V takovém případě ale nejsou problém ti řidiči. Ne každý chce jet přesně na hraně a muset hypnotizovat tachometr, aby neriskoval pozdrav od místního ouřady. Je naprosto přirozené, že radši preventivně zpomalí, při průjezdu běžnou obcí to dělá ve výsledku zdržení max. minutu…
Vtip je v tom, že zrovna v obci nikdo nedokáže určit jaká rychlost je ta při které by se jednalo o pomalou jízdu.
A taky by jste musel dotyčnému prokázat úmysl, že opravdu svoji jízdou chce cíleně omezovat provoz a ostatní účastníky provozu.
Police nemá v podstatě jakoukoliv oporu v zákoně pro postihování a vymáhání.
Sorry, ale nutit všechny řidiče aby jezdili přesně 50, paušálně v celé obci, to je debilní šikana. Takovou regulaci dopravy nevymysleli ani komunisti.
Někde je přechod kolem kterého 50 jezdí jen vrah chodců, jinde dojíždím na červenou, někde jsou zatáčky, vyjíždějící autobus ze zastávky, někdo si není jistý kde odbočit a hledá správnou ulici, další hledá místo na zaparkování,..
Najdu vám padesát podobných případů, kdy jet 50 v obci je nebezpečná blbost. Táhněte s takovým socialistickým přikazováním někam.
někteří 30tkáři zdržují provoz ve městě a ty by měli dostávat pokuty
North
2 dny
No tak já bych navrhoval rovný přehledný úsek mimo zástavbu, deset metrů před značkou konec obce. Taková místa máte přece nejradši.
ABCD
2 dny
Kolik procent práce policie v dopravě je prevence a kolik represe? Kolik je dělání si čárek za „splněno“ a kolik je směřování k podstatným věcem?
Policie na tom pracuje, ale i policejní velitel je jenom člověk. Problém je, že veřejná kontrola je v tomto obtížná.
PéčéRka schvaluje všechno co jim starostové předhodí… Hlavně semafory, přechody na těsném okraji kruhových objezdů a taky kruhové objezdy o průměru 2m, aby se pod koly autobusů a náklaďáků patřičně trhal asfalt. Tedy nemají problém schválit jakékoliv radary…. Vše v duchu „co stojí, se nenabourá…“….
To vám PČR schválí. Oni tupě vidí že je v místě rychlost omezena na X kmh, tak v rámci alibistické bezpečnosti provozu vám dají razítko, že radar kontrolující danou max.rychlost jen pomůže..
PeS
2 dny
Kde chcete ale mně prosím vynechte …
J.K.
2 dny
No určitě ne u škol nebo v centrech měst, ale takové dlouhé čtyřproudé přivaděče, tak je zvykem to drtit s radarem, tak proč to měnit…
Proč? Nechcete se nechat chytit, když záměrně a na truc porušujete předpisy? 😀
Martin
2 dny
No, poradil bych spíše akci zaměřenou na řazení do jízdních pruhů třeba mezi Prahou a Mirosovicemi…. občas to vypadá, že jsme v Anglii … vlevo narváno, uprostřed standard a vpravo sobotní půlnoční provoz (tedy skoro nikdo). Co zkusit zaměřit se na dodržování dodržování bezpečné vzdálenosti, ale tedy tak, že do mezery, kterou si řidič drží vjede vozidlo, kde vás nutí brzdit. Co třeba zkusit zaměřit se na nedávání signalizace při změně směru. Nu, a když to už musí být jen o rychlosti, pak třeba u přejezdů, nebo jak někdo píše níže nízkou rychlost. Rychlost je patrně nejčastější přestupek. Podle mého… Číst vice »
Mengo
2 dny
Mezi Trutnovem a Kocberi. Ale rychlost minimální. Každý kdo nejede 90 a je za ním kolona tak odstavení že silnice.
Dvouproudá silnice s šířkou pruhu tak akorát na kamion, s prakticky neexistující zpevněnou krajnicí a místy ještě vyšperkovaná hlubokými příkopy okolo – a vy tam chcete vynucovat minimálních 90? Jste normální?
Sice jsem celkem zkušený řidič, ale kdybych tam jel poprvé v životě, tak 90 skoro určitě nejedu. Ne každý je místní se zkušenostmi, víme?
Je úplně jedno, jestli 90% řidičů tam těch 90 je ochotných jet, těch 10% co jede pomaleji k tomu prostě má důvod, tečka. Vynucovat po někom rychlejší jízdu je cesta do pekel a znak bezohlednosti, nebo alespoň nedostatku empatie.
Na svačinu a telefon v ruce jsou jiné paragrafy, nevymáhejme je skrze rychlost.
Vzhledem k tomu, že pomalá jízda tak maximálně někomu zvedne krevní tlak zatímco rychlá jízda reálně zabíjí (a bohužel často i nevinné účastníky), tak to nejsou tak úplně rovnocenné scénáře.
Data na co? Že rychle jedoucí řidič způsobí častěji nehodu než pomalu jedoucí? Nebo že nehoda ve vyšší rychlosti mívá horší následky než v té nižší? Na to určitě existuje celá řada studií, ale považuji to za tak notoricky známý fakt, že nevidím důvod jej obhajovat.
Jste si jistý, že správně chápete pojem MAXIMÁLNÍ povolená rychlost?
AFO
2 dny
Dopravní podnik by mohl taky vyhlásit, že bude 9. dubna kontrolovat jízdenky, a uvést seznam zastávek, kam revizory pošle.
Jak nám totiž pravidelně vysvětlují řidiči, neohlašená kontrola je šikana a rychlost se musí dodržovat jen, když je u silnice obří cedule „Pozor, radar!“
Sice souhlas, ale současně bych dodal, že zdaleka ne každý bude vědět, že v nějakém místě se bude měřit a k získání statistického vzorku kde to opravdu má a nemá smysl to může stačit.
Taky si přiznejme, že někteří policisté jsou jednoduše líní a drží se svých osvědčených míst k měření. Tahle akce je může donutit změnit návyky a měřit i jinde.
V některých státech si policie kupuje data od firem jako TomTom (navigace sbírají informace o tom, jak rychle se kde jezdí) nebo od automobilek (skoro všechna novější auta sbírají údaje o rychlosti a mnoha dalších parametrech) a místa k měření si vybírají podle toho, kde se nejvíc překračují rychlostní limity.
Na spoustě míst se překračuje rychlost. Otázkou je míra nebečpečnosti.
Jsou přestupky, které bývají nebezpečnější než mírné překročení rychlostního limitu. Např. nepoužívání blinkru, telefonování nebo spíše sledování sociálních sítí za jízdy, nedodržení bezpečné vzdálenosti, atd.
Dalším spoštěčem rizikového chování řidičů je omezování plynulosti dopravy bezdůvodně pomalou jízdou. Tedy příliš pomalu jedoucí řidič je primární viník.
Ohledně té pomalé jízdy – ona je ale málokdy opravdu bezdůvodná. Pokud si někdo (zejména na pro něj neznámé) silnici rychleji netroufne, nebo navzdory pozorné jízdě přehlédne označení (třeba protože mu někdo stál ve výhledu) nebo jeho vozidlo jednoduše není schopné jet bezpečně rychleji – tak to sice jako jiný řidič nemusím chápat a můžu na něj nadávat, ale důvod má.
Druhá věc je, že v česku je takový nešvar vynucovat si jízdu mírně nad limit a považovat to za normál, který musí všichni následovat.
V Česku je mediálně agresivní skupina řidičů, která prokazuje názor , že minimální rychlostí na omezení rychlosti je ta maximálně povolená + tolerance tachometru + “ rozumné překročení “ , při kterém oni ještě mají dojem :
„Že to mají pod kontrolou“
„Že se v místě omezení ještě nikdy nic VÁŽNÉHO nestalo“
„Že oni bojují proti šikaně “
“ atd“
Kdyby šlo jen o názor, tak ať si jej klidně nechají. Horší je, když mi jej pak vnucují tím, že je mám prakticky v kufru, nervózně na mě blikají nebo něco podobného. Pokud se při řízení musím ještě soustředit na nervózního řidiče za sebou v očekávání, že mě každou chvíli začne v nevhodném místě předjíždět, tak to opravdu bezpečnosti nepomáhá.
Pomalá jízda se často pojí s používáním telefonu. Když předjíždím někoho jedoucího zbytečně pomalu, zhusta si všimnu, že má telefon u ucha. Další skupina řidičů jede hodně pomalu v měřených úsecích (např. 40 tam, kde se měří 50) – to lze dobře poznat podle toho, kde jejich pomalá jízda začíná a končí. Ale samozřejmě k té pomalé jízdě mohou být jiné důvody.
Jasně, a vámi popisované chování není ok. Ale já se ohrazoval proti uvažování, že pomalá jízda sama o sobě je z principu chyba toho pomalu jedoucího řidiče, kterou způsobuje rizikové chování ostatních řidičů. Pomalá jízda je prostě jen pomalá jízda a ten řidič k ní má důvod. Tečka. Ostatní řidiči z toho můžou být rozmrzelí nebo naštvaní, ale mají si se situací poradit tak, aby riziko nezvyšovali. A pokud to nezvládnou, tak je chyba jen a jen v nich, ne v tom pomalém řidiči.
To používání telefonu jsem zažil několikrát. Jedu za autem, které na padesátce jede 25 km/h. Nevydržím to a při předjíždění vidím, jak ženská „čumí“ do mobilu. A vzadu veze ještě děcko. Prostě to nevydrží si přečíst zprávu až na konci cesty.
Pokud na rovném úseku silnice na devadesátce jede za jasného počasí někdo jen 60 km/h, nezlobte se na mě, ale ten řidič pak nemá za volantem co dělat. Měl by být dosti soudný a zvolit jiný typ dopravy (hromadné).
Takovým bych přál, aby jim v uších zněly všechny nadávky řidičů jedoucím za ním v koloně, kterou vytvořil. To by si něco vyslechnul.
A co když veze náklad, se kterým jet rychleji nemůže? Zrovna nedávno jsem kdesi četl článek na téma přepravy koní, co všechno řidič s takovou soupravou může a nemůže. Tomu budeme taky diktovat, jak rychle má jet?
Do toho proč někdo jede pomalu nikomu kromě policie nic není. A i ta policie to musí respektovat pokud k tomu opravdu řidič má důvod. Kdyby se řidiči více starali o to, jak jedou oni sami místo aby hodnotili jízdu ostatních, tak by na silnici bylo rázem mnohem bezpečněji.
Jenom brzdit se má tak, jako když máte vzadu plato vajec 🙂 Specifikujte povahu nákladu, pro který nelze jet na rovné, přehledné silnici s devadesátkou, za krásného počasí, za nehustého provozu, víc jak šedesát. Auto většinou uveze několik set kg. Většinou totiž vidíte klobouk a drobné šněrování toho auta silnicí či jízdu prostředkem v zatáčkách, nebo kecající ženské, nebo někoho manipulujícího s mobilem. Náklad poznáte podle zadku na zemi, vozíku, červeného praporku atp. Stejně tak přívěsné zařízení na přepravu koně, má typický tvar. Blikačky zase mohou signalizovat „mám problém“. Velice často je někde vpředu autoškola s vystrašeným začátečníkem či začátečnicí.… Číst vice »
Tak třeba velký svatební dort nebo výstavní papoušek na bidýlku? Oboje může být v kufru jinak tuctové Oktávky nebo Caddyho. A prosím nezabředávejme do toho, jestli se s tím na široké krásné silnici dá nebo nedá jet rychleji, protože bychom se jedině tak mohli zhádat o tom, jestli tam můžou nebo nemůžou být zatáčky nebo výtluky nebo jestli řidič je nebo není ostřílený veterán. Já tímhle nechci zpochybňovat, že zpravidla za pomalou jízdu opravdu může mobil, nepozornost nebo něco takového a nechci se takových řidičů zastávat. Jenže tyhle nešvary by se měly řešit samy o sobě a ne je převalovat… Číst vice »
na ježdění pomalu není nic špatného. kdo jsem já, abych zkoumal důvod pomalé jízdy. třeba to tady nezná, třeba hledá tu správnou odbočku, třeba se dítěti vzadu dělá špatně, třeba veze babičku co při drncání na výmolech naříká, třeba se na sněhu nebo potmě bojí jet rychleji, a můžeme vymyslet ještě stovku zcela legitimních důvodů pomalé jízdy.
nicméně je potřeba říci kromě A i B; k pomalé jízdě patří soudnost a umožnění předjetí těm, kdo chtějí jet (v rámci povoleného limitu) rychleji.
u božích hovádek, co tam jedou klidně 130 protože si myslí že jsou po sjezdu z D1 nebo z příjezdem z Frýdku pořád na dálnici prevence nefunguje. takový vám na značky ukazující maximálku (která je tam mimochodem 80 ) s3r0u.
Já nejsem proti represi obecně, jen si prostě myslím, že práce policie má být prováděna zcela opačně než se dělá. Když jí bude více vidět – větší a větší část společnosti se začne chovat podle předpisů a objem těch, co na ně má být použita represe přirozeným způsobem klesne.
Ale policie tak nefunguje. Nejvíce jí je vidět, když má být použita jako prostředek vlády na ztrestání voličů (třeba při demonstraci)
Já prevencí myslím hlavně to, že policie má být primárně vidět – denně, na silnici, na chodnících (pochůzkáři, což jsme však v praxi zrušili). Mají být v uniformách a označených vozech. To, že, nejen na silnicích, se rozmohlo nerespektování zákona je dáno mj. tím, že policie se od roku 1990 chová jak tajná služba – nejsou vidět a pokud už vyrazí do terénu (třeba chytat za rychlost na dálnici) tak používají často neoznačená vozidla. To podle mého názoru je principiálně špatně. „toho drába“ musíte prostě vidět, potkávat často – pak se všichni začnou chovat lépe. Pokud však ve městě je… Číst vice »
Ano, těm co nerespektují ani to označené a nahlášené kontroly – těm pomůže jen „pendrekem přes záda“. Ano, represe má být také.
Ale já si myslím, že policie má dělat 90% prevence a jen 10% represe
policii bych poradil, aby měřila tam, kde je překročení rychlosti skutečně ohrožením bezpečnosti a plynulosti dopravy. měřením na rovných přehledných úsecích nebo dva metry za cedulí začátek obce (a dvě stovky metrů před skutečným začátkem intravilánu) pouze posiluje obecné povědomí, že „to není naše policie“. tak schválně, když vidíte dopravního policistu, začnete se cítit bezpečně, nebo pocítíte obavu z popotahování za přestupky s minimem materiálního znaku nebo dokonce s jeho úplnou absencí?
V lese.
Celá D1.
Doporučuji měření rychlosti na vstupu,nebo výjezdu v obci Dolní Podluží ze směru od Cvikov – Nový Bor – Rumburk,silnice číslo devět.
Obcí se prohánějí vozidla zcela běžné mimo limit rychlostí i přes sto kilometrů. Motorkáři teprve začnou!
Přechody pro chodce nejsou brány vůbec na vědomí!
Co třeba Perlová ulice v Praze 1?
Myslím, že tu chybí vrstva měření rychlosti v noci z vrtulníků nebo dronů na území měst, hlavně patky a soboty od večera do rána a měření hluku. Tuningové výfuky a akcelerace tzv gumováním je problém hlavně pro lidi, co například ráno vstávají do práce.
Měřit kvůli hluku z vrtulníků nebo dronů – tak to moc hluku neubude..
Takovych mist je plno. Lesy cr, Brnensky okruh, zamrzle rybniky a prehrady.. hriste.. atd.
Živanice
Měření rychlosti bych doporučoval od Starého Hrozenkova až do Kunovic na silnici č.50.
Na webu Speedmaratonu se píše: Jedná se nám o problémová místa, kde řidiči jezdí rychleji, než je na těchto místech bezpečné. Např. u škol…
Prozkoumal jsem své město, které dobře znám a kde už je teď 27 „doporučení“ od samozvaných PS-VB, ale u ŽÁDNÉ školy nenašel ani jedno!
Zato tam je 12 míst, kde bych si troufl přistát s Cessnou, kdybych náhodou měl pilotní průkaz.
Do 9.dubna zbývá ještě moře času, ale už nyní tam je 5147 tipů. A můžete si tipnout, kolik z nich bude u nějaké školy…
Rychlost neměřit nikde. Už je tolik kamerových radarů, že tolik jich nikde v zahraničí není. Pro boce výborný business, např. Říčany
Tyhle namátkové kontroly jsou k smíchu. Za pár desítek let se bude měřit všude online a každého.
Nenapovídat ať to neudělají…
Myslím že v Saúdské Arábii máte v telefonu nainstalovanou aplikaci, která sleduje vaší rychlost pomocí GPS, máte tam nahraný řidičák, bankovní kartu a při každém překročení rychlosti se vám automaticky strhnou peníze z účtu. Zároveň tuhle aplikaci ukazujete při případné silniční kontrole, kontrolují se záznamy, jestli jste například neměl vypnutá data nebo sledování polohy.
Dobrá, když to vedení policie považuje za zapojení občanů do společného projektu, nebudu nic namítat. Kdy ale už vedení policie dojde, že měření dodržování rychlostních limitů a sepisování protokolů o nehodách nejsou jejími jedinými úkoly?! Dopravní policie má jezdit, jezdit a jezdit. Být vidět, ale také nebýt vidět, zaznamenat a potrestat to všechno ostatní, co nejvíce ohrožuje bezpečnost provozu: agrese a bezohlednost mají desítky různých podob, které zůstávají dlouhodobě nepotrestané. Vracím se pravidelně ze zahraničí a pokaždé se nechám znovu a znovu překvapit divokými způsoby na českých, moravských a slezských silnicích. V Praze v poslední době silně ovlivněných obrovským nárůstem… Číst vice »
Nikde
Proč nikde? Proč by se nemělo měřit?
Vážení co chcete? Na nepřehledných a nebezpečných úsecích se špatně měří a ještě hůř chytá, tak jak to tam mají kontrolovat? Navíc taková monstr akce stojí spoustu peněz na přesčasech, takže se musí „vyplatit“ ji organizovat.
Na kontrolu nepřehledných a nebezpečných míst mají drony.
Neměří tam sice rychlost, ale nebezpečné předjíždění a jiné agresivní chování ano.
Ale nemají jich zatím hodně nákup něco stojí a taky s tím nemůže lítat každý jouda.
S moderním dronem doslova MŮŽE létat každý jouda. Naučit se základní ovládání trvá asi deset minut a cena za jeden dron je nižší než jeden radar.
Svého času zapojovali helikoptéru a ta monitorovala např. přejíždění bílé souvislé čáry…. I tu rychlost to možná umělo….
Blinkry se používají, ale borci je používají jen jako znamení, že se jim povedlo odbočit.
Za mě obec, kde jsou radary a kde většina lidí jede sotva 40km/h místo toho, aby jeli 50km/h a pokuty za zdržování provozu.
V takovém případě ale nejsou problém ti řidiči. Ne každý chce jet přesně na hraně a muset hypnotizovat tachometr, aby neriskoval pozdrav od místního ouřady. Je naprosto přirozené, že radši preventivně zpomalí, při průjezdu běžnou obcí to dělá ve výsledku zdržení max. minutu…
Říká se tomu tempomat…
Souhlas. Toto vůbec nikdo neřeší.
Vtip je v tom, že zrovna v obci nikdo nedokáže určit jaká rychlost je ta při které by se jednalo o pomalou jízdu.
A taky by jste musel dotyčnému prokázat úmysl, že opravdu svoji jízdou chce cíleně omezovat provoz a ostatní účastníky provozu.
Police nemá v podstatě jakoukoliv oporu v zákoně pro postihování a vymáhání.
Ale 50kmh je rychlost maximální, ne jediná možná.
Sorry, ale nutit všechny řidiče aby jezdili přesně 50, paušálně v celé obci, to je debilní šikana. Takovou regulaci dopravy nevymysleli ani komunisti.
Někde je přechod kolem kterého 50 jezdí jen vrah chodců, jinde dojíždím na červenou, někde jsou zatáčky, vyjíždějící autobus ze zastávky, někdo si není jistý kde odbočit a hledá správnou ulici, další hledá místo na zaparkování,..
Najdu vám padesát podobných případů, kdy jet 50 v obci je nebezpečná blbost. Táhněte s takovým socialistickým přikazováním někam.
Jste si jistý, že správně chápete pojem MAXIMÁLNÍ povolená rychlost?
někteří 30tkáři zdržují provoz ve městě a ty by měli dostávat pokuty
No tak já bych navrhoval rovný přehledný úsek mimo zástavbu, deset metrů před značkou konec obce. Taková místa máte přece nejradši.
Kolik procent práce policie v dopravě je prevence a kolik represe? Kolik je dělání si čárek za „splněno“ a kolik je směřování k podstatným věcem?
Policie na tom pracuje, ale i policejní velitel je jenom člověk. Problém je, že veřejná kontrola je v tomto obtížná.
V USA šerifa volí. Pak se logicky musí zodpovídat za své činy. To je pak jiná.
Proč to není u nás?
No tak pořád lepší tyto „branné“ akce než akce aktivních starostů s montáží stacionárních radarů v poli….
Ale i ty musí schválit PČR
PéčéRka schvaluje všechno co jim starostové předhodí… Hlavně semafory, přechody na těsném okraji kruhových objezdů a taky kruhové objezdy o průměru 2m, aby se pod koly autobusů a náklaďáků patřičně trhal asfalt. Tedy nemají problém schválit jakékoliv radary…. Vše v duchu „co stojí, se nenabourá…“….
ano, to je bohužel pravda
To vám PČR schválí. Oni tupě vidí že je v místě rychlost omezena na X kmh, tak v rámci alibistické bezpečnosti provozu vám dají razítko, že radar kontrolující danou max.rychlost jen pomůže..
Kde chcete ale mně prosím vynechte …
No určitě ne u škol nebo v centrech měst, ale takové dlouhé čtyřproudé přivaděče, tak je zvykem to drtit s radarem, tak proč to měnit…
Nejlépe tam kde nejezdím.😁
Proč? Nechcete se nechat chytit, když záměrně a na truc porušujete předpisy? 😀
No, poradil bych spíše akci zaměřenou na řazení do jízdních pruhů třeba mezi Prahou a Mirosovicemi…. občas to vypadá, že jsme v Anglii … vlevo narváno, uprostřed standard a vpravo sobotní půlnoční provoz (tedy skoro nikdo). Co zkusit zaměřit se na dodržování dodržování bezpečné vzdálenosti, ale tedy tak, že do mezery, kterou si řidič drží vjede vozidlo, kde vás nutí brzdit. Co třeba zkusit zaměřit se na nedávání signalizace při změně směru. Nu, a když to už musí být jen o rychlosti, pak třeba u přejezdů, nebo jak někdo píše níže nízkou rychlost. Rychlost je patrně nejčastější přestupek. Podle mého… Číst vice »
Mezi Trutnovem a Kocberi. Ale rychlost minimální. Každý kdo nejede 90 a je za ním kolona tak odstavení že silnice.
Dvouproudá silnice s šířkou pruhu tak akorát na kamion, s prakticky neexistující zpevněnou krajnicí a místy ještě vyšperkovaná hlubokými příkopy okolo – a vy tam chcete vynucovat minimálních 90? Jste normální?
Sice jsem celkem zkušený řidič, ale kdybych tam jel poprvé v životě, tak 90 skoro určitě nejedu. Ne každý je místní se zkušenostmi, víme?
S výjimkou posledního úseku (Výšinka-Kocbeře) v tom nevidím problém.
70 a oči na skle nebo svačinu či mobil v ruce. Je zajímavé že většina by těch 85 jela ale kvůli nějaké brzdě je vždy kolona.
A vy jste pak v cíli o celých deset sekund později…
Je úplně jedno, jestli 90% řidičů tam těch 90 je ochotných jet, těch 10% co jede pomaleji k tomu prostě má důvod, tečka. Vynucovat po někom rychlejší jízdu je cesta do pekel a znak bezohlednosti, nebo alespoň nedostatku empatie.
Na svačinu a telefon v ruce jsou jiné paragrafy, nevymáhejme je skrze rychlost.
Tak pak ostatní mají důvod jet třeba 120 aby ty s důvodem mohli předjet a jet povolených 90
Vzhledem k tomu, že pomalá jízda tak maximálně někomu zvedne krevní tlak zatímco rychlá jízda reálně zabíjí (a bohužel často i nevinné účastníky), tak to nejsou tak úplně rovnocenné scénáře.
A máte na to data? A mohl bych je vidět?
Data na co? Že rychle jedoucí řidič způsobí častěji nehodu než pomalu jedoucí? Nebo že nehoda ve vyšší rychlosti mívá horší následky než v té nižší? Na to určitě existuje celá řada studií, ale považuji to za tak notoricky známý fakt, že nevidím důvod jej obhajovat.
Jste si jistý, že správně chápete pojem MAXIMÁLNÍ povolená rychlost?
Dopravní podnik by mohl taky vyhlásit, že bude 9. dubna kontrolovat jízdenky, a uvést seznam zastávek, kam revizory pošle.
Jak nám totiž pravidelně vysvětlují řidiči, neohlašená kontrola je šikana a rychlost se musí dodržovat jen, když je u silnice obří cedule „Pozor, radar!“
Sice souhlas, ale současně bych dodal, že zdaleka ne každý bude vědět, že v nějakém místě se bude měřit a k získání statistického vzorku kde to opravdu má a nemá smysl to může stačit.
Taky si přiznejme, že někteří policisté jsou jednoduše líní a drží se svých osvědčených míst k měření. Tahle akce je může donutit změnit návyky a měřit i jinde.
V některých státech si policie kupuje data od firem jako TomTom (navigace sbírají informace o tom, jak rychle se kde jezdí) nebo od automobilek (skoro všechna novější auta sbírají údaje o rychlosti a mnoha dalších parametrech) a místa k měření si vybírají podle toho, kde se nejvíc překračují rychlostní limity.
🤣🤣🤣🤣 jojo já si dám taky asi na dveře domu cedulky pro zloděje “ hele zrovna dneska jsem doma“ ale zítra jedu na dovolenou tak můžeš přijít kámo.
Na Správě železnic
Ta spíš má příliš pomalou rychlost 😅
Bezdůvodně pomalá jízda je také přestupek 🙂
Na spoustě míst se překračuje rychlost. Otázkou je míra nebečpečnosti.
Jsou přestupky, které bývají nebezpečnější než mírné překročení rychlostního limitu. Např. nepoužívání blinkru, telefonování nebo spíše sledování sociálních sítí za jízdy, nedodržení bezpečné vzdálenosti, atd.
Dalším spoštěčem rizikového chování řidičů je omezování plynulosti dopravy bezdůvodně pomalou jízdou. Tedy příliš pomalu jedoucí řidič je primární viník.
Vždycky za to může nekdo jiný… jj… 😉
To nikdo netvrdí, ale úplně chápu, co tím chtěl předřečník říct,také jezdím a co někteří vyvádí na silnicích..
Ohledně té pomalé jízdy – ona je ale málokdy opravdu bezdůvodná. Pokud si někdo (zejména na pro něj neznámé) silnici rychleji netroufne, nebo navzdory pozorné jízdě přehlédne označení (třeba protože mu někdo stál ve výhledu) nebo jeho vozidlo jednoduše není schopné jet bezpečně rychleji – tak to sice jako jiný řidič nemusím chápat a můžu na něj nadávat, ale důvod má.
Druhá věc je, že v česku je takový nešvar vynucovat si jízdu mírně nad limit a považovat to za normál, který musí všichni následovat.
V Česku je mediálně agresivní skupina řidičů, která prokazuje názor , že minimální rychlostí na omezení rychlosti je ta maximálně povolená + tolerance tachometru + “ rozumné překročení “ , při kterém oni ještě mají dojem :
„Že to mají pod kontrolou“
„Že se v místě omezení ještě nikdy nic VÁŽNÉHO nestalo“
„Že oni bojují proti šikaně “
“ atd“
Kdyby šlo jen o názor, tak ať si jej klidně nechají. Horší je, když mi jej pak vnucují tím, že je mám prakticky v kufru, nervózně na mě blikají nebo něco podobného. Pokud se při řízení musím ještě soustředit na nervózního řidiče za sebou v očekávání, že mě každou chvíli začne v nevhodném místě předjíždět, tak to opravdu bezpečnosti nepomáhá.
Pomalá jízda se často pojí s používáním telefonu. Když předjíždím někoho jedoucího zbytečně pomalu, zhusta si všimnu, že má telefon u ucha. Další skupina řidičů jede hodně pomalu v měřených úsecích (např. 40 tam, kde se měří 50) – to lze dobře poznat podle toho, kde jejich pomalá jízda začíná a končí. Ale samozřejmě k té pomalé jízdě mohou být jiné důvody.
Jasně, a vámi popisované chování není ok. Ale já se ohrazoval proti uvažování, že pomalá jízda sama o sobě je z principu chyba toho pomalu jedoucího řidiče, kterou způsobuje rizikové chování ostatních řidičů. Pomalá jízda je prostě jen pomalá jízda a ten řidič k ní má důvod. Tečka. Ostatní řidiči z toho můžou být rozmrzelí nebo naštvaní, ale mají si se situací poradit tak, aby riziko nezvyšovali. A pokud to nezvládnou, tak je chyba jen a jen v nich, ne v tom pomalém řidiči.
To používání telefonu jsem zažil několikrát. Jedu za autem, které na padesátce jede 25 km/h. Nevydržím to a při předjíždění vidím, jak ženská „čumí“ do mobilu. A vzadu veze ještě děcko. Prostě to nevydrží si přečíst zprávu až na konci cesty.
Pokud na rovném úseku silnice na devadesátce jede za jasného počasí někdo jen 60 km/h, nezlobte se na mě, ale ten řidič pak nemá za volantem co dělat. Měl by být dosti soudný a zvolit jiný typ dopravy (hromadné).
Takovým bych přál, aby jim v uších zněly všechny nadávky řidičů jedoucím za ním v koloně, kterou vytvořil. To by si něco vyslechnul.
A co když veze náklad, se kterým jet rychleji nemůže? Zrovna nedávno jsem kdesi četl článek na téma přepravy koní, co všechno řidič s takovou soupravou může a nemůže. Tomu budeme taky diktovat, jak rychle má jet?
Do toho proč někdo jede pomalu nikomu kromě policie nic není. A i ta policie to musí respektovat pokud k tomu opravdu řidič má důvod. Kdyby se řidiči více starali o to, jak jedou oni sami místo aby hodnotili jízdu ostatních, tak by na silnici bylo rázem mnohem bezpečněji.
Jenom brzdit se má tak, jako když máte vzadu plato vajec 🙂 Specifikujte povahu nákladu, pro který nelze jet na rovné, přehledné silnici s devadesátkou, za krásného počasí, za nehustého provozu, víc jak šedesát. Auto většinou uveze několik set kg. Většinou totiž vidíte klobouk a drobné šněrování toho auta silnicí či jízdu prostředkem v zatáčkách, nebo kecající ženské, nebo někoho manipulujícího s mobilem. Náklad poznáte podle zadku na zemi, vozíku, červeného praporku atp. Stejně tak přívěsné zařízení na přepravu koně, má typický tvar. Blikačky zase mohou signalizovat „mám problém“. Velice často je někde vpředu autoškola s vystrašeným začátečníkem či začátečnicí.… Číst vice »
Tak třeba velký svatební dort nebo výstavní papoušek na bidýlku? Oboje může být v kufru jinak tuctové Oktávky nebo Caddyho. A prosím nezabředávejme do toho, jestli se s tím na široké krásné silnici dá nebo nedá jet rychleji, protože bychom se jedině tak mohli zhádat o tom, jestli tam můžou nebo nemůžou být zatáčky nebo výtluky nebo jestli řidič je nebo není ostřílený veterán. Já tímhle nechci zpochybňovat, že zpravidla za pomalou jízdu opravdu může mobil, nepozornost nebo něco takového a nechci se takových řidičů zastávat. Jenže tyhle nešvary by se měly řešit samy o sobě a ne je převalovat… Číst vice »
na ježdění pomalu není nic špatného. kdo jsem já, abych zkoumal důvod pomalé jízdy. třeba to tady nezná, třeba hledá tu správnou odbočku, třeba se dítěti vzadu dělá špatně, třeba veze babičku co při drncání na výmolech naříká, třeba se na sněhu nebo potmě bojí jet rychleji, a můžeme vymyslet ještě stovku zcela legitimních důvodů pomalé jízdy.
nicméně je potřeba říci kromě A i B; k pomalé jízdě patří soudnost a umožnění předjetí těm, kdo chtějí jet (v rámci povoleného limitu) rychleji.
Jízda nad normálem je normální a měli by se ostatní přidat.
Kdyz vidim co se v sobotu a nedeli deje na cele D1 Brno -> Praha, rekl bych, ze by bylo potreba usekove merit celou D1.
Celou D1 a celý rok.
Otstrava Frýdecká .. a máte vyděláno.
Bonzáctví není hezká vlastnost.
Policie má fungovat primárně na principu prevence, nikoli ve stylu „nachytat a ztrestat“
u božích hovádek, co tam jedou klidně 130 protože si myslí že jsou po sjezdu z D1 nebo z příjezdem z Frýdku pořád na dálnici prevence nefunguje. takový vám na značky ukazující maximálku (která je tam mimochodem 80 ) s3r0u.
Až na to, že jste zaměnil Frýdeckou a Místeckou, máte pravdu.
jojo oprava no měla to být místecká .. ale i na frýdecký je to nebezpečný.
hlavně nájezd z lihovarské kde si myslí někteří že mají přednost z prava
Já nejsem proti represi obecně, jen si prostě myslím, že práce policie má být prováděna zcela opačně než se dělá. Když jí bude více vidět – větší a větší část společnosti se začne chovat podle předpisů a objem těch, co na ně má být použita represe přirozeným způsobem klesne.
Ale policie tak nefunguje. Nejvíce jí je vidět, když má být použita jako prostředek vlády na ztrestání voličů (třeba při demonstraci)
Tohle je prevence. Dokonce se dozvíte předem, kde pak budou měřit. Můžete preventivně ubrat plyn. A stejně. Nepomůže to některým… 😉
Já prevencí myslím hlavně to, že policie má být primárně vidět – denně, na silnici, na chodnících (pochůzkáři, což jsme však v praxi zrušili). Mají být v uniformách a označených vozech. To, že, nejen na silnicích, se rozmohlo nerespektování zákona je dáno mj. tím, že policie se od roku 1990 chová jak tajná služba – nejsou vidět a pokud už vyrazí do terénu (třeba chytat za rychlost na dálnici) tak používají často neoznačená vozidla. To podle mého názoru je principiálně špatně. „toho drába“ musíte prostě vidět, potkávat často – pak se všichni začnou chovat lépe. Pokud však ve městě je… Číst vice »
Ano, těm co nerespektují ani to označené a nahlášené kontroly – těm pomůže jen „pendrekem přes záda“. Ano, represe má být také.
Ale já si myslím, že policie má dělat 90% prevence a jen 10% represe
Porušovat předpisy není hezká vlastnost. A záměrné porušování už vůbec ne, tak to berte na vědomí.
bonzáctví 😄 ty jsi fakt trouba
policii bych poradil, aby měřila tam, kde je překročení rychlosti skutečně ohrožením bezpečnosti a plynulosti dopravy. měřením na rovných přehledných úsecích nebo dva metry za cedulí začátek obce (a dvě stovky metrů před skutečným začátkem intravilánu) pouze posiluje obecné povědomí, že „to není naše policie“. tak schválně, když vidíte dopravního policistu, začnete se cítit bezpečně, nebo pocítíte obavu z popotahování za přestupky s minimem materiálního znaku nebo dokonce s jeho úplnou absencí?
Policie se i po pětatřiceti letech chová jako Veřejná bezpečnost. Podle hesla Buzerovat a inkasovat.