Poptávková doprava PID pořizuje další dva mikrobusy. V únoru zapojí dalších 9 lokalit
PID Haló v Českém Brodě. Foto: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Nejčastěji jezdí cestující do obce Kounice, do Kostelce nad Černými lesy nebo na českobrodské sídliště.
Tak tady je krásná demonstrace vazeb PID https://www.facebook.com/share/p/15Jc8GjQXz/
Lítačka platí i od Č.Koně na nádraží. Nebo je to vyloučená doba z jízdenky? 😃
Skvělé doufám, že PID HALO)) bude fungovat od pátečních 16 hod. do 23:30 hod. , po celý víkend např. 5:30 – 23:30 hod. a každý den od 5:30 do 7:00 hod. a označení jako H11, H12, H13, H14, H15, H16, H21, H22, H23, H24, H25, H31, H32, H33, H41, H42, H43, H44, H51, H52, H61, H62, H63, H64, H65, H66, H71, H72 atd. také doufám, že vznikne jednodušší číslo pro objednávání.
Čísla linek brzo nebudou potřeba až to bude jezdit v síťovém režimu.
a proč jsou vynechané Kozojedy?
Nestálo by za to, zavést na 660 nějaký pozdější spoj, než ve 20 z ČB?
Aby to bylo fér, bude jich muset koupit tisíce. Nejde přece, aby lidi v jednom předměstí měli taxíky téměř zadarmo, a ve stovkách dalších nikoliv.
Ale však jsme to četli mnohokrát, že platit taxíky vyjde levněji, tak se to snad rychle rozšíří.
😀
Řekl bych, že dlouhodobě nebude problém s vozidly, ale spíš se zajištěním dostatečného počtu a disponibility personálu, byť tady je velká výhoda, že je třeba jen Bčko a spousta lidí by si tak mohla teoreticky i přivydělávat ke své běžné práci. A v odlehlejších mikroregionech je docela dobře možné (IMHO), že se ten model ukáže jako životaschopnější než klasická linková doprava s velkými vozy, že tím bude moct dojít i k redukci nasazování velkých vozidel (a přesměrování např. na přetížené vazby). Osobně do toho vkládám velké naděje (dlouhodobě), což neznamená, že si u toho všichni zúčastnění po dobu zavádění a… Číst vice »
Ono to hodně funguje i mimo integraci. Například, když Rtišovice přišly o zastávku (při stavbě D4), tak starosta z Milína vozil lidi od a k autobusu na zavolání. To víte v „Středočeských Sudetech“ to jinak nejde, protože z Prahy k nám nedohlédnou. Tedy pokud zrovna „Homolkovic nejedou za dědou“. 😀
Takže zhoršíme veřejnou službu a zavedeme taxislužbu. Nevím jen, zda je to ta kýžená funkce dopravního systému. 🙂 Aneb co nejméně starostí s organizací. Pravda, možná je i tento chaos svým způsobem přirozený, do určité meze.
Výhledově tomu pomůže nejvíc autonomní řízení. Tím se ušetří dost velká část nákladů a bude to taky řešit nedostatek řidičů.
To autonomní řízení ve dvou osách nebude legrace. To dřív věčím v autonomní čízení v jedné ose, tedy u kolejových vozidel, kde největší výzva není v technice, ale v odborech.
Nechci být skeptik, jen aby to nebylo tak, že místo vlaků pojede více autobusů a místo autobusů více „marche-routes“, aneb rozklad robustního a přehledného systému na mikročástice. Může to sice být do určité míry efektivní, i pokud započítáme veškeré externality, ale může to vést i ke spirále zániku VHD.
Já to kvituji, jen je trošku problém, že až bde v účinnosti novela zák. 111/1994 Sb., tak to nebude mít linkovou licenci a jak to bude s označením těchto vozidel pro nevidomé, prostě teď je ot údajně linka 888, ale pak to nebude mít nic a jak to ten nevidomý pozná, jestli tam bude hláška, že to je poptávková dorpava nebo jak. Protože v Lítačce si to objedná snadno, tam ten odečítač funguje a po telefonu to taky je možnost.
Označení vozidel teď myslíte zvukový majáček spuštěný na příkaz z vysílačky? To mi přijde u zrovna poptávkové dopravy nelogické, tady by měla jít asistence (i s ohledem na celkově jinou konstrukci vozidel apod.) vždy za řidičem, který to bude dopředu přes systém vědět. To celé vnímám jako technicky řešitelné. Nebo je dotaz na něco jiného? 🙂