Poptávce po létání pomáhá touha po pěkných fotkách na instagram, říká Delta
Podle marketingového šéfa Delty poptávce po letech živí částečně touha po co nejlepších selfie. Foto: ASSY/Pixabay.com
V době, kdy se některých evropských zemích stále více mluví o takzvané ostudě z létání, tedy zbytečného používání letadla na
Ono by si člověk řekl, že ať si to užijí, když jim to dělá radost. Jenže kvůli těmhle selfie zombíkům se už prakticky nedá cestovat po „civilizovaném světě“. Je jich všude hrozně moc, a nezajímá je nic, jenom ty fotky. Už 2 roky zpátky jsem kvůli tomu přesedlal spíš na Střední východ a Afriku, a po Evropě maximálně úplně mimo sezónu.
Instagram to je prostě takový instantní život…
Proč ne, když se někomu vyplatí cestovat vlakem pro tu správnou fotku z třeba takového Bezpráví…
V Evropě se díky národním hranicím létání považovalo za něco luxusního protože každý evropský stát se dal přejet vlakem v rozumném čase, zatímco v Americe díky vzdálenostem se stalo létání běžným způsobem dopravy protože železnice se jim ekonomicky nevyplatila stavět. Američan prostě do 100 mil jede autem nad 100 mil letí.
Co potom ty plné dálnice aut?
Plné jsou dálnice v aglomeracích, denní dojižďka z předměstí do centra. Na delší cesty se lítá, je to dostupné a rychlejší.
…železnice se jim nevyplatila stavět… No, v USA (a obydlených částech Kanady) je těch železnic dost a dost a historicky jich bylo ještě víc, jen na drtivé většině z nich v 50.-60. letech umřela osobní doprava, samozřejmě v souvislosti s rozvojem motorismu a později létání.
tak jet z east coast na west coast vlakem 70 hodin a nebo letet 6 hodin je trochu rozdil 😉
Instagram je mor.
Sociální sítě dávají lidem prostor. To jak ho využijí, je čistě na nich. Na instagram mohu hltat kýče a la, co která „hvězda“ měla k snídani, obědu či večeři….nebo mohu místo toho např. sledovat skvělé záběry z dílny National Geographic a pak se pídit více o tom, jak a kde tento snímek vznikl. Stejně tak pokud někdo kvůli touze po dobré fotce pozná něco, co mu třeba rozšíří obzory, je to jedině dobře. Moralizující výčitky generací, které „jely“ na seriálech typu Nemocnice na kraji města nebo na televizních estrádach z 90. let, jsou poměrně kouzelné 🙂
Seriál typu Nemocnice běžel jednou za týden a trval hodinu.
Instantní konzumenti YT, Instagramu a pod. tam tráví každý den klidně 10 hodin.
A navíc – jestli nevidíte rozdíl mezi tím letět někam, abyste tam byl a letět někam, abyste si tam „oplách k…u“ a dal to na síť, tak to nepochopíte.
Necestoval jsem málo a jasně, dělal jsem tam i fotky a mnohdy zabraly i dost času, aby to mělo úroveň. Ale v životě jsem si neudělal selfie a nic z toho, mimo trip reportu, nikde nedávám…
Tak pokud narážíte na ono znesvěcení pramenu na Bali, tak tam je problém ten, že daná osoba a její partner byli prostě hloupí… to nemá se sociálními sítěmi příliš společného (maximálně to, že se o jejich hlouposti nyní všeobecně ví) a ani to není podstatou tohoto článku.
Tak s asociálními sítěmi to má právě společného úplně všechno, ale to evidentně (bez urážky, třeba je to kvůli věku) nejste schopný pochopit. Viz můj příspěvek výše.
S podstatou článku to tím pádem souvisí úplně jednoznačně. Já totíž tvrdím (i když to samozřejmě nemohu dokázat), že v případě, že by tento výkvět národa neměl možnost své videa a fotky odtamtud na internetu sdílet, vůbec by tam neletěli. Nemělo by to pro ně smysl. Což je evidentní už z toho, jak se ta …. prezentuje. „Hvězda Instagramu….“
V tom případě taky patřím (patrně kvůli věku) mezi ty, kteří tohle konání nejsou schopni pochopit. Sdílení fotek tu nejspíš bylo od doby vynálezu fotografie. Já pamatuju, že turisti se pravidelně scházeli a promítali si diapozitivy z cest (kam se ti druzí teprve chystali, nebo naopak neměli šanci se tam podívat). Jen ta doba nebyla tak rychlá a nebyla to sebeprezentace, ale prezentace navštívené země, nebo pohoří.