Poprvé bez poklepávací slávy. ŘSD začalo se stavbou dalších 7,5 kilometru D35
Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD
První část bude pro řidiče průjezdná již příští rok.
První část bude pro řidiče průjezdná již příští rok.
Nejen na nehotových fragmentech D55 si Kupka ale zase zavedl předvolební PR akce pro místní ODS pod záštitou a za peníze ŘSD ?
MUK Plotiste, napojení na D11 a pak do Opatovic spolu s D11. Na jakou rychlost je navržen oblouk? 130 ale to se mi nezdá…? Je to rozplet dvou dalnic tak
Slavnostní zahájení se zrušilo kvůli povodni, takže kladívka měly připravený….jsem rád jak stavba nejen D35 pokračuje ale fakt mě zajímá další osud těch kladívek. Jestli si je každý klepač odnese domů na památku…..to už by pan Mátl ne ně musel mít doma vyčleněnou místnost:-)
Ještě štěstí, že ŘSD je státní, to by osud těch kladívek měl jít zjistit pomocí zákona o svobodném přístupu k informacím (106)
Jsou běžně k vidění po správách ŘSD
Alespoň bez poklepání.
Pěkná křižovatka u vesnice. Škoda, že něco podobného nemáme i v Praze nebo v okruhu několika desítek km od Prahy… „Modernizace“ 60 let starých MÚK znamená jen vyměnit asfalt…
Ředitele dálnic a jedniček silnic bych hned vyhodil. Jako stavět 1,5km dálnice 3 roky? Jako fakt v 21.století? Jeho řeči o opravě silnic po povodních – jako jak oprava na jaře? Technologie jsou teď úplně jinde a my nejsme rozvojová země = peníze a oprava hned. Ne ale v Česku = jeden bagr na stavbě, dvě sklápěčky a výmluvy na zimu. Proč soukromník staví i v zimě jde to? 🙂
samozřejmě že jde stavět v mrazu, jenom kvalita a životnost jde do háje.
Opravdu? No nevšimnul jsem si, že by ty naše státní letní stavby byly kvalitnější než zimní. Ale rozhodně jejich realizace trvá 3x déle a stojí 3x více. A pak se objeví „Musíme to opravit – 🙂 „
které stavby máte namysli?
Konkrétně teď myslím slavnou D1. Letos jsem byl na dovolené v Polsku, 700km jedna oprava. ČR – Ostrava – Olomouc, 100km, 5 oprav. Brno D1 – 1,5km rozšíření na 3 pruhy – doba realizace 3 roky. Už teď jeden pruh hotový, kde když jedete, tak přepokládám, že po dokončení se bude řešit, proč tam nejsou protihlukové stěny a znovu se to zavře. Teď D1 v Ostravě – zaplavená? Proč? A tak by se dalo pokračovat. Vše moc dlouho trvá a ještě je to pak na nic.
Na D1 je problém v nekvalitním materiálu, který byl použit na náspy. To se už dneska opakovat nemůže, protože ŘSD si to mnohem lépe hlídá.
Tím bych si zas tak moc nebyl jist. Ale doufám že budete mít pravdu. Je fakt že materiál z hald není všude k dispozici.
A kdy a jak se stavěla D35 do Ostrova? Já jen, že už na ni jsou díry a celej povrch na mostě u Ostrova se frezuje.
Podle mě úroveň stavitelství 21. století pěkně dokládá i to, jak pěkně jsou zarovnaný kanály s vozovkou. Asi tu máme nějaké specifické podmínky, když v okolních zemích (Slovensko ne) to jde.
A mohl byste nám prosím prozradit, jaká je, dle Vašeho odborného názoru, adekvátní doba výstavby?
Ano, je to jednoduché. Podívejte se, jak staví soukromý investor dálnici na Příbram. Prostě stát dává na stavby moc času, což nenutí stavební firmy nasazovat větší počty techniky a osob na stavbě a zkracovat dobu výstavby. Na dvou stavbách dálnic nyní přišly firmy, že zkrátí výstavbu až o půl roku, ale mají se připlatit milióny, což prý umožňuje změněný zákon. Doufám, že jim nikdo nic nedá.
1. Stále jste neodpověděl na otázku, jaká je ta správná doba výstavby, abyste „jako ředitele všehosvěta“ nevyhazoval ředitele ŘSD. 2. Motáte hrušky s jablky dohromady. Zcela evidentně nemáte ponětí, jaký je rozdíl mezi realizací stavby formou veřejné zakázky a PPP.
Podívejte se:
Podíval, začali červen 2021, dokončení v říjnu 2024, letos, tedy 3 roky a něco.
PS: Trojčlenka se na délku stavby a čas použít nedá.
Ano? Jak staví soukromý investor, povídejte!
Pište si že dá 🙂 vy byste si za službu taky nechal zaplatit
Trolle! Je to 7,5 km, slovy sedm a půl kilometru. Reálně budou stavět 2 a čtvrt roku pokud začnou ted. Je to standardní doba výstavby nejen u nas.
Protože vysoutezit opravu trvá a nikdo se nenechá zavřít, do soutěže je třeba projekt, projekt se schvaluje … Nedej bože se objeví něco nevyhovující současné normě … Je to sice až moc dlouhé, jde leccos zkrátit, ale zázraky do pozítří to nejsou. V zimě se až na horské oblasti u nás běžně staví, pouze existují teplotní limity pro jisté technologie či postupy – izolace, betony atd
A přitom stačí tak málo, dát dalnicím absolutní prioritu jako v Polsku nebo Chorvatsku, vyvlastnit pozemky, postavit, vážit kamióny, užívat dálnice a zvyšovat přínos do státního rozpočtu. To je ale moc jednoduché a logické.
rikal byste to samy, kdyby vam tu dalnici chteli postavit 30 metru od baraku?
Otázka je, proč je to těch 30m od baráku? Ale pokud by to bylo víc jak 500m, protihlukové stěny nebo zapuštěné pod úroveň terénu, hezky umístěné do krajiny a snížená rychlost na 100km/h tak proč ne? Ale to je třeba myslet a chtít. A tady se nechce a pořád se operuje s cenou, kdy to pak plácnou těch 30m, bez stěn a stojí tolik jak kdyby to bylo v tunelu.
Mohl byste se ti začít živit, kecat Vám už jde. My Vám pak rádi zatleskáme a i přiznám,ze jsem Vas podcenil.
Doufám tedy, že vy nekecáte a děláte.
Asi ne. Pokud by lidé dostali dostatečné kompenzace tak by neměli problém poskytnout své nemovitosti. Podle mě je v tom zakopaný pes.
No jo no. Podmáčená půda. Kdo by to riskoval?
Nevíte, jestli se bude při té příležitosti nějak „humanizovat“ ten kruhák pod křížením s D11, aby pro neznalého řidiče dával nějaký smysl? Jeho současná stavební podoba i značení mi připomínají spíše nějaké psychedelické filmy než kvalitní dopravní uzel.
No lepší to už nebude , nicméně nechápu proč když už ten kruhač stavěli , neudělali výjezd na D35 (prvních pár metrů ) a zároveň i přeložku výjezdu na I35/II35 , takle se ty výjezdy z kruhače “plodiště” ve směru na LBC budou předělávat .
Vyjezd na D35 tam stojí, jezdí se po něm . A výjezd na silnici po přeložení je na kruháči taky, teď tam jsou záterasy.
ano , nicméně.. bych čekal, že když se s tím dělali, že hned z první bude výjezd na I35 hotový a bude se jezdit po něm.. to sem myslel.. ne že teď to budou cele předělávat a komplikovat..
Velmi krásné zpříjemnění pátku. 🙂
Diky moc Radku! Snad bude do konce 2030 cela D35 hotova, to by bylo naprosto uzasne. Diky.
Nebude…
Pokud nevzniknou při ražbě tunelů problémy, teoreticky to stihnout mohou.
Jen že současná vláda se po te předchozí dostala do stavu , ze bylo vše připravené .. oni museli jen soutěžit a realizovat archelogiecke vykopávky . Ro by zvládl každý druhý ..
To víš že jo, Bureš to parádně nachystal. A navíc zachránil tisíce mrtvých.
Moje řeč!
To protože ti co měli přijít, ti nepřišli a přišli ti, co neměli přijít …
Politici se dnes rozprchli do volebních komisí, protože na kampaň už je stejně pozdě…
Zahájení mělo proběhnout 16.9.
Jako že ti, co poklepávají základní kameny, si berou brigádu ve volební komisi za 1800 za dva dny? Tak určitě.
Spíše proto, že nejsou lidi
Ne, ministr dopravy, generální ředitel ŘSD ani hejtman Červíček nebudou sedět ve volební komisi.
Už Stalin věděl, že důležití jsou hlavně ti co počítají hlasy
To jistě, ovšem představa, že někam přijde ministr a začne zapisovateli říkat, komu má přidat a komu ubrat, je, mírně řečeno, úsměvná.
Jó Stalin, ten který sebral rolníkům úrodu i osivo v očekávání revoluce. Přišel hladomor.
Tomu sám nevěříte.
Máme luxusní starosti. Zahájení staveb je tolik, že se ani nestíhá poklepávat 🙂
Ani jsem nečekal, že by s těmi kladívky zahajovali bagristi….
A doufám že to tak zůstane dalších 5 let….
nezůstane, přijmou se úředníci – poklepávači.
Opravdu je vysoutěžená cena srovnatelná s cenami v EU a konečná?