Poničená lokomotiva z nehody na Slovensku je zpět. ČD řeší, co s ní dál

Poškozená lokomotiva 380.004. Foto: Jan ČeloudPoškozená lokomotiva 380.004. Foto: Jan Čeloud

Při nehodě vyhořelo čelo a stanoviště strojvedoucího.

153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rosťa

Dejte jí šanci.

Os5600

Má pár konstrukčních chyb. Malý rozvor podvozků naprosto nevhodný pro vysoké rychlosti. Celá mašina je krátká (mašina má 18 metrů, Vectron skoro 20 metrů) , takže je ve strojovně všechno nacvakané tak moc, že už se tam nic dalšího nevejde (rozuměj ETCS). Ale změnu napájecí soustavy umí ze všech nových strojů nejrychleji. Elektroniku už se prakticky podařilo odladit. Ještě 6 let zpátky v létě se mašiny přehřívaly a odstavovaly se a čekalo se až vychladnou. To se v současnosti už nestává. Spolehlivost šla nahoru a je na úrovni strojů od Siemensu a Alstomu (Bombardieru). Takže vlastně aktuálně je jen problémem… Číst vice »

Jan Hasek

Hezky shrnuto. Tak furt je o metr delší jak gorila. Dá lokomotivě někdo ještě šanci ve vývoji pokračovat.

Jan Hasek

?

Pája

Jenže délka přes nárazníky není totéž, co vzdálenost otočných bodů. Proč má ty převisy takové, jaké je má?

FrantaM

Tohle už mi říkal před 15 lety člověk, který ji testoval ve Škodě. Už tehdy jsem mu chytrej u piva navrhoval ať jí prostě o 2m prodlouží 🙂
Prej, že to nejde, že už se tím nechtějí zabývat, protože nástupce nebyl v plánu.
Škoda, no.

Elb

No, u nás moc rychle zrovna nejezdí, na nákladech to taky nebude problém.

Jaroslav Novak

Já bych tam dal čelo ze Sysla a hotovo

Pája

A nebo ji točil jak páry na točně? A nebo přidrátoval k push pullu?

Adam Ř

Tak když už máme to ONJ, tak se může točit smyčkou, ne?

Marana_CZE

Tak to dostaneme alespoň 381 :D. Teda snad tu co jezdí… A tuhle můžeme použít po elektrifikaci k push-pullu v MSK!

silenysotous

Když už by se to zachraňovalo, dávalo by dle mého lepší smysl, než dělat z HV, se strojovnou nejspíš dále „funkční“, ŘV, „řádně amputovat“ zničené stanoviště a naučit to kecat se sysem a používat to jako alternativu / zálohu za pantera / sysloesograf někde, kde se na trase spoje mění napětí…
Ale zas, můj příspěvek je silně nepodložená dojmologie, takže asi spíš nebrat vážně..

Vbb

Se syslem to umi.

Rabín

Dají nám ZSSK nějakou náhradu? Třeba jednu ze svých 381. Nebo možná obě, třeba by se jich rády zbavily…

Macinek

A proč by nám měly dávat ZSSK náhradu??? Vy jste někde viděl, aby po nehodě, kterou zavinil provozovatel infstraktury, musel platit nebo poskytovat kompenzace dopravce, na jehož licenci vlak jel???

Kuba2

Kdo přesně to tehdy zavinil nevím, ale DB je stejně jeden velký moloch, takže ano: https://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=704

Hasler

No jo, ale tam se jednalo o vykolejení při posunu, ne o srážku na přejezdu.

Rabín

Kdysi jsme za 371 shořelou v Německu dostali náhradou pozdější 371.201. Také se jí coby atypické rádi zbavili…

Rabín

Viz níže…

LetecJaromír

Možná až dáme ZSSk náhradu za zrušený Beer u Dolní Lutyně 😀😀

lezdr

Ať to dají do áček, za týden jako nová málo jetá.

Pezos

Po prvním majiteli.

jirka

Spousty nahradnich dilu

Tukan

Skoda masiny. Docela nedavno prosla dilnama

Mirek

Teď na náhradní fíly a postupně to poslat do šrotu, omlouvám se, ale řada 380, tovární označení 109E s komerčním označením Emil Zátopek je vizitkou prvních 29 let svobody v této zemi a nádherný úkaz tehdejší a bohužel dnes vrácené zkorumpovanosti vlády a vysokých činitelů státních organizací a firem, jakmile příjde 1. 1. 2025, tak odvézt 18 lokomotiv do šrotu, jednu odvést do ČD Muzea v Lužné a jednu přenechat NTM, abychom měli pomníčky fungování státu pod taktovkou jedné nejmenované pravicové strany a jejich tehdejších vrcholných představitelů

JiVe

pěkně vožralej v půl šestý

Honza Český

Ta ‚lokomotiva‘ (spíše onen ‚nákolejní předmět‘) je paskvil od (v podstatě) první čáry na rysovacím prkně.

Každý kdo Vám bude tvrdit cokoli jiného má technické cítění 0 až mínus. Nebo o zařízení nemá nejmenší Ahnung..

Szony

Mě osobně lokomotiva ř.380 přijde jen jako facelift řady 169 – nedivil bych se kdyby i vnitřek nebyl o moc modernější.

Michal M

Kefalín a čo takého si predstavujete pod takým pojmom fejslift?
Jestli komponenty o 1-2 generace novější, TSI kastli, 2,3x vyšší výkon, o 80 km/h vyšší Vmax a třetí napěťovou soustavu, tak pak ano, je to facelift…

Martin H.

Na čem jedeš? Vypadá to na solidní materiál…

Detepak

Za to asi žádná strana nemůže. Problém vidím v tom konceptu objednat si něco, co neexistuje. Jenom na papíru. Nevím, jestli takhle funguje takové DB nebo OBB, každopádně je to velký risk, protože následné několikaleté vychytávaní much za provozu není fakt nic moc. A to přesně udělaly tehdejší ČD. A doplatili na to.

Jan Sommer

Až na to,že dneska takhle kupují všichni všechno,tedy na dráze.
Na prototypy nejsou peníze,takže se vše ladí za provozu.
A není to jen problém ČD.

Detepak

No a to je špatně. Mě jako fíru fakt nezajímá, když se mi mašina někde vysere, nejsem dílna. Chci to mít jako doma s autem, spolehnout se na to, že mě do toho Chorvatska doveze a i zpátky domů. Nejsem žádnej servisák. A ani být nechci. Chci dovézt včas a bezpečně cestující z místa A do místa B.

Tom Matto

Tak samozrejme, Simens a Alstom si samy pro sebe postavi aspon 10 prototypu, ty pak 10 let ladi, rozdaji zadarmo dopravcum a pak se s klidem v dusi muzou hlasit do vyberek pro DB a OBB.

Vbb

A Taurus vznikl jak? Vite?

El Barto

Aha, takže pošleme do šrotu a muzea 19 fungujících lokomotiv namísto toho, aby se nechaly jezdit jinde, třeba i mimo ČR, jen abychom postavili „pomníčky fungování státu pod taktovkou jedné nejmenované pravicové strany a jejich tehdejších vrcholných představitelů“. Takto si představujete efektivní hospodaření?

Honza Český

Ony (moc) nefungovaly nikdy a bohužel už ani nebudou.. Je to ’20 prototypů‘ šitých horkou jehlou za jediným účelem – dotace.

Martin H.

Aha. A ty miliony kilometrů co odjezdily s vlaky, to není nic? Denní proběhy přes tisíc kilometrů? Hele jasný nemáš je rád, ale jsi trapnej…

Novotny32@email.cz

Bla, bla, bla. Jste jako chatboti na idnes a novinkach

DavidS

Vy píšete, jak kdyby se každý den rozpadly.

Honza Český

Tam šlo o to, že si tak trochu později vzpomněli na to, že chtějí dotace.
A TO, ŽE DOTACE EU DOSTANOU DO DATA X (ať žijí naše ‚pětiletky‘) NEVYMYSLELY OBÁVÁM SE V ŽÁDNÉ PRAVICOVÉ STRÁNĚ, ALE ŠLO O PRAVIDLA V RÁMCI EU 😉🙂🙂

El Barto

Tip pro vás: Psaní velkými písmeny se dá vypnout klávesou Caps Lock, která se zpravidla nachází v levé části klávesnice.

Vojtaano

Me vzdycky fascinuje jak kazdej Mirek nebo Lojza z hospody od pulitru dokaze zhodnotit na vsech moznych forech odbornou problematiku. Jste snad strojvednouci ze to dokazete konstruktivne zhodnotit? Urcite ne a prevdepodobne nejste ani nikdo z oboru.Tot asi k vaze vaseho nazoru. Dekujeme a posilame klicenku.

Petr Herbrik

Rozhodně se nechci zastávat našich minulých vlád, ale například víte proč se Peršingu říká Peršing? Protože peršing je střela krátkého doletu a víte proč se těm mašinám tak říkalo? Protože byly velmi poruchové a daleko nedojely a až v drážních dílnách je naučili nádražáci jezdit a dnes je to jedna z nejspolehlivějších mašin. To že z továren nevyjedou perfektní lokomotivy na první dobrou je faktem už od dob páry. 380 je spíš důkaz toho, že dnes už dílny nedokáží z „polotovaru“ udělat finální výrobek a nechci tu polemizovat, kdo za to může.

Vinkler

S tím bych lehce nesouhlasil – byl jsem u toho když jsme zaváděli do provozu v LD Přerov esa ES499.1 .. a až o několik let později vznikl peršing – ten už byl vcelku vychytaný.

Martin H.

Nejsi schopen odlišit ekonomické záležitosti od technických a provozních. A o fungování těch mašin zjevně taky nemáš ani páru. Tak si říkám, proč sem píšeš o něčem čemu vůbec nerozumíš?

M.Z.

Dělat 20 let na projektu, který měl smysl a šanci něco změnit, nakonec byl utopen a předražen managementem (či zrozen do špatné doby, jak chcete) a celé dekády až do smrti o něm číst jen “spalte to, zahoďte to, zničte to” od lidí, kteří nepoznají budící vinutí od trakčního… …to člověka naučí cynysmu… Ale co, vlajky už jsou stejně jen symbol pro bezzubé dezoláty a když chtějí masy na českém knowhow německý odznáček, mají ho mít.

Bram

Děsný blábol dezolátův…

Detepak

Tam nejde o odznáčky. Tato Škoda byla vyvíjena v cca stejné době, jako Vectron. Dodnes jsou na ní nějaké problémy, zeptejte se techniků. Oproti Vectronu, kde se závady prakticky neřeší. To samé Elefanty nebo Regiopantery, každý den něco. Pořád problémy třeba s dveřmi. Oproti Staedlerům, co má Leo expres je to bída. Němci budou odstavovat všechny dodané pushpuly od Škody, stále se opakující problémy. Škodovka prostě bezporuchové vlaky dělat neumí. I ti Slováci si libují, jak jsou ty dodané Kissy spolehlivé. To na nově dodané pantery do Prahy už musel přijet servis od výrobce. Rád budu hrdý na něco, co… Číst vice »

Tom Matto

Zajimave, treba podle Andyho videi to zas takove zazraky od Siemensu nejsou…

Rejpal

Vše je jen technika a je to vidět třeba i u ÖBB, které mají občas problémy s krytím turnusové potřeby řady 1216 do ČR.
A ani Astora SBB nejsou extra spolehlivě jednotky.

Dan

Jak jsou na tom vůbec Interjety?
O Railjetech se psalo, že jsou mimořádně spolehlivé (https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/railjet-ceskych-drah-ujel-milion-kilometru). Zůstala ta vlastnost i jednotkám spoluvyrobeným škodovkou?

digi

A ten management nebyl českej?? Že to české know how managementu asi nebylo nic moc…

Karl vB.

Vaše frustrace se v osobní rovině dá pochopit.
Vy ale musíte zase pochopit, že na úsudek, že ty lokomotivy byly pro zákazníka KAUF ZA VŠECHNY PENÍZE, nemusíte umět rozeznávat nějaké vinutí v motoru.

Ferda

Ty palce nahoru u vašeho příspěvku mě trochu děsí… Rad se povezu pod německým odznáčkem, když za něj statní dopravce zaplatí férovou cenu a ta technika bude spolehlivá. To pod českým odznáčkem bohužel neplatilo/neplatí. Ani stran ceny, ani stran kdovíjaké spolehlivosti.

Honza Český

Problém je v tom, že tady máte na (většinou) německém šrotu odznak český a štěstí to z pohledu provozování rozhodně není (za ta léta provozování nabyl člověk podezření, že z té Germánie neposlali striktně jen a pouze to TOP nejlepší, co jen našli… ). Vectron? Ano, má to po 30.000km problémy co normálně po 3.000.000km Ale to jsou problémy se způsobem kompletace, nikoli dětské problémy, ze kterých 380ka dodnes bohužel nevyrostla.. Každopádně netuším co má kdo s čím vymýšlet s čím, když technik Škodovky jednoznačně rekl: NE!! Co mě upřímně děsí, je fakt, že 680 Pendolino nebude jezdit na Slovensko..… Číst vice »

Jméno.m

Nač řešit. Stačí si přečíst diskusi místních mistrů světa a v ČD musí mít jasno.

Tomasek

Opravit – dosadit do vsech ETCS na naklady Skody – trestne pravne stihat vsechny co podepsali co podepsali..

Tunel na ntou…

Silene, masinky hezke. Pry jsou v necem lepsi nez Taurus

banán

Proč dosadit etcs na náklady škody?ČD dostaly to co si tehdejší diletanti vedení ČD objednali

Milan Plíva

Ano mají lepší vypružení , lepší změnu systému a byť jsou vedeny jako třísystémové tak zvládnou všechny 4 systémy Taurus je zajetej poruchovej kepl už

Tom Matto

Trestne stihat generala CD, ktery rozhodl prestat platit, presto ze ze smlouvy takova moznost nevyplyvala. Samozrejme zpozdeni Skody bylo silene, ale kdyz CD podepsali spatnou smlouvu meli platit a az pak se soudit o penale. Ne obracene. Podobnou kravinu by neudelal lehce pouceny pravni amater.

Ferda

Tehdy myslím ještě neexistovala trestní odpovědnost statutárního orgánu korporace…

Tom Matto

No to si nemyslim, statutar mel odpovednost vzdycky. Stve me jak se pulka Skodovky zavira, pritom jasne nabehnuti na vidle to bylo od CD. A to rikam s vedomim, ze hlavne byvali majitele Skodovky byli gauneri, ale 109 a doplatek miliardy je jasny prusvih CD. Bohuzel tim 109 (prave ti byvali majitele) totalne pohrbili, pritom masina to je uz relativne ok a pripadna 2. generace uz mohla byt pro CD mozna i vhodnejsi nez treba Vectron.

Augusto Pinochet

…manažeři obou firem byli z jedné líhně…ČEZ a Roman…ve vedení Škody byli jenom právníci…konstruovat a vyrábět novou lokomotivu bez zkušených projektantů, kontruktérů a technologů prostě nejde…díky státní podpoře škodivky a monopolu na výrobu vozidel odešla z ČR výroba ve firmě Siemens a zavřela se nejmodernější fabrika v Evropě na Zličíně…

Rejpal

Počkat až se poškodí další a udělat z nich dvojče s kabina vně. Apríl.

Aadd

Kabiny k sobě! 😄

Ferda

U nějakého pushpullu by to taky ještě nadělalo parády… 🙂

silenysotous

přihodit honeckery, patro, sysla a jedno áčko a šup na posilu na pražskej es-bán… Ale tak jednoduchý to asi zas není… se syslem by si asi uplne povidat nechtela… (neumim ani potvrdit ani vyvratit) A ještě k tomu by se musela upravovat skrin / odstranovat nasledky srazky a ke vsemu by to bylo jedno otravné nestandartní vozidlo… … Ještě mě v souvislosti s linkama S napadá hyper franknštajn v podobě toho elefantu co se ťuknul na hlaváku + zátopek, ale ten se tuknul ridicim vozem, takze by to moc smyslu taky, krome nahrazeni stanoviste nedavalo… Ale celej tenhle příspěvek je… Číst vice »

Vbb

Se syslem to umi, pri zkouskach jezdil sysdl + 380 + sysel.

noerf

Vzhledem k tomu, že lokomotiva nemá ETCS a pro provoz na Balkáně by musela mít také příslušné zabezpečení v daných zemích, tak to bude spíš zdroj náhradních dílů pro ostatní lokomotivy řady 380.

Jan

Na Balkáně se používá PZB.

Jiří Kocurek
Petr

Použít jako pomník, obdobně jako dopadla M61.004.

Dálnice

Rozlestit a prodat do Acek. Zitra je tam v nabidce jako nebourana…

Micky

dost lidí tu oíše že je to šrot a evidentně by se měla zlikvidovat. Co takhle ji naoko opravit a dát do muzea. I nepovedené projekty by se měli dochovat. Jinak to dopadne jako s Krakenem.

banán

I když byl kraken technologický průšvih zasloužil si být v muzeu

Bram

Mohl tam být v dostatečné muzejní délce motorový + vložený + motorový.

silenysotous

Máme příklady nejen ze sféry elektrických jednotek…
…Takový asynchron by mohl vyprávět…

Ferda Vomáčka

Šrot. K ničemu jinýmu to není ani když to jezdí…

Micky

co třeba náhradní díly?

Martin

v mnoha ohledech je to lepší než vectron a vy to nazyvate srotem?

Ex ČD

V čem je lepší než Vectron?

Mystifying oracle

V unikátnosti 😀

Kicruj

Stálo to víc.

JAJV

Třeba změna napájecí soustavy u ní je velice rychlá

Jan Sommer

Třeba v jednoduchosti ovládání.
Vectron je šílenost.

Martin

Je rychlejší při změně napájecí soustavy, jednodušší ovládání – kombinovaný ovladač, má klávesnici na zadávání rychlostí do ARR, při zakázané rekuperaci stále funguje EDB. Dokonce to má i větší brzdící % než vectron. Zase naopak oproti vectronu je tam opravdu velká nevýhoda ve velikosti stanoviste..

Honza Český

Vzdálenost podvozků (rozvor), vedle 193 je 380ka uskákaná mrcha..

Ferda

Říkali chlape u piva?

Honza Český

Cena za kus se nebere jako unikátnost 😉😉

Neznámý.

Je zajímavé, že ten „šrot“ mě vloni v pohodě dovezl do Budapešti.

Neodrážet Nespouštět

Co budou dělat Němci těmi svými krámy, když už nebudou smět na NIM Express? Třeba ČD jednu koupí a vytěží z tohoto, co bude potřeba, aby tohle zachránili.

Lišák

Na fotkách čela je hezky vidět, že normy na crash čela mají smysl. Kdyby nedošlo k požáru, bylo by čelo jen mírně poškozené a nebyl by větší problém jí opravit.

Avlaky

Nebo kdyby to byl vectron tak se čelo jen vymění za nové

Petr

Tak ještě doladit požární odolnost a je to nezničitelné.

banán

Ono hlavně autobus je papír.Velká okna,tenké sloupky nesoucí střechu,to takováhle lokomotiva rozlouskne jako kladivco ořech.Kdyby nedošlo k požáru tak by byla schopná odjet po svých

Jan

Vypadá to, že požár se nedostal do strojovny. Protipožární ochrana fungovala dobře, i když normálně by měla fungovat spíš v opačném směru a chránit kabinu před požárem ze strojovny.

mojsa

jestli dráhy neví co s lokomotivou,já si jí vezmu.užitečně ji využiji

X 1

A k tomu batoh od ČD! 😄

Danny

A CD klicenku

Tomáš

A já uvažuju, z čeho udělat včelín. To by bylo originální: ohořelou stranou k lesu… Určitě je nás takových, na různé využití, více. To skončí dražbou!

Jan

Tak škodu bude platit viník, pravděpodobně slovenská obdoba SŽ.
Nejspíš se to spočítá jako cena lokomotivy minus toho, co jde použít na náhradní díly.

Roman

Můžete vložit odkaz? Rád bych si přečetl výsledky vyšetřování

Tibor Gič

Platit bude pojišťovna. Každá velká firma je na takové věci pojištěná

Avlaky

Pendolina nejsou treba

Apollo17

Ale viník je pojištěn.

Jiří Kocurek

Nevím jestli už je znám viník, ale
– pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla platí provozovatel, nejspíš tedy firma.
– leda by řidič autobusu byl živnostník a byl zároveň i provozovatelem – nepravděpodobné
– řidič autobusu zemřel

Petr Šimral

Řidič autobusu nezemřel.

Jiří Kocurek

Tak to se omlouvám, převzal jsem info z diskuze … a neměl to dělat.

V. P.

Viník není řidič autobusu, ale ŽSR, protože nezabezpečily přejezd.

Apollo17

Pendolíno není firma. Jinak každý provozovatel,dopravce musí být pojiištěn na škody, které způsobí jiným .

Ferda

Musí?

MaT

Vlaky právě dost často pojištěny nejsou, viz třeba i to zmiňované Pendolino. Prý by takové pojištění bylo velmi drahé. V případě, že jde o srážky na přejezdech, se něco platí z povinného ručení silničního vozidla, ale tam většinou bývají limity třeba 50 milionů a to někdy na ty škody na vlacích nemusí stačit.

Baraba

Toto je jen prachsprostá výmluva. Pouze se ČD zdá, že to jsou zbytečně vynaložené peníze, když mají vozidel dost a navíc stát jako akcionář to neřeší.

Je to stejné jako s auty, taky spousta lidí nemá havarijní pojištění, protože se jim zdá zbytečné…

Za mne každý výrobní prostředek nutný pro chod společnosti, který není morálně a technologicky zastaralý, by si každá firma jako řádný hospodář měla pojistit.

Modré zábradlí

On je trochu rozdíl, jestli to auto máte v rodině jedno (a padne na něj roční plat), nebo jestli lokomotiv ve firmě máte zhuba tísícovku.

Michal M

Co máš pojištěný ty a na kolik?

h.vlcan

Jako správný hospodář si naopak musíte říct, zda se Vám havarijní pojištění vyplatí.

Můj bývalý zaměstnavatel přešel na systém „samo pojištění“. Pokud máte více aut nestane se Vám, že by všechny byly havarijně poškozené zároveň a ze samopojisteni platíte poškození aut, třeba i totální škodu= nákup nového vozu, ale neplatíte zisk pojišťovně.

Když máte aut dost, dobře to spočítáte a nepřijdou kroupy na celofiremní akci tak vyděláte

Honza R.

Nevyděláte. Pouze snížíte náklady.

Kicruj

Můžeš i vydělat. velké firmy si na to zakládají vlastní pojišťovny, normálně jim platí za pojištění (snižují daňový základ) a ta pojišťovací firma má ten kapitál investovaný a normálně nese dividendu. Větší plnění pak platí z provozních úvěrů, které jsou kryté právě těmi finačními instrumenty. Nedávno jsem rpo takovou pojišťovací firmu psal software.

M19

Větší plnění platí z pojistek u tzv. zajišťoven. Moc o tom nevíte co? .

a8n

Předřečník ale podle všeho píše o vzájemných pojišťovnách, ne o klasických pojišťovnách regulovaných ČNB, které se řídí zákonem 277/2009.

M19

Vzájemná pojišťovna je co? To existovalo za první republiky a fungovali dle příslušného zákona. Pojištěnci byli obvykle členové nějakých spolků, např. hasičská vzájemná pojišťovna, ovšem pojistit se mohl každý, jen ne tak výhodně. To co popisuje je nesmysl v lepším případ, v horšm nelegálnípodnikání. Existuje ještě tzv. vnitropodnikové pojištění, kdy si forma odkládá jisté prostředky na krytí případných škod. To je ale něco zcela jiného.

Jiří Kocurek

Z povinného ručení jsou vyjmuty např. vozidla Policie ČR. Natož aby za ně stát ještě platil havarijní…

M19

ŽSR vlaky nevlastní. Není důvod, aby je pojišťovala. Pojištění ve smyslu havarijního skutečně mnohy dopravci neuzavírají. Pojištění odpovědnosti za škody způsobené podnikáním, to je něco zcela jiného. Povinné není, krom specifických činností, ale firma takové velikosti by ho mít měla. Jestli ho má či nikoli nevím. Zde škoda na lokomotivě vznikla v důsledku činnosti správce železnice. Z jeho pojistky, má-li ji, by se škoda hradila.

tm2

380 jsou pojištěné?

Ferda

To se dost pletete…

JGR

Šrot

Matěj Šedivý

Děkujeme za názor. Opravdu miluji, když někdo mnohaletou práci inženýrů a techniků jen tak bez argumentů nazve slovem šrot.

Xaver

S ohledem na to, že Škoda by si nechala opravu pořádně zaplatit (jestli je jí tedy ještě schopná), tak bych ji nechal na náhradní díly.

hroch.obojzivelny

Domnívám se, že k takové opravě nebude ze strany drah už ani vůle… Tudíž to dopadne přesně tak, jak předpovídáte.

Alibaba

Vyhořelé stanoviště by bylo při opravě to nejmenší.
Horši pro opravu by byl tepelně ovlivněný hlavní rám a další nosné konstrukční prvky.

Jinak o rozsahu poškození jsou tajemní jako hrad v Karpetech, ale podle fotky to vypadá, že strojovna je zásadně ušetřena, není náhodou za nějakou protipožární přepážkou?

Dascher

V dnešní době se opravují i nosné prvky a další zdánlivě neopravitelné věci ! Otázkou je na kolik by tato legrace celkově přišla. Lokomotivě dle mého názoru zas tak nic nebude. Investovat do opravy mladého stroje se vždycky vyplatí a má smysl, protože bude řadu dalších let fungovat, ale otázkou je na kolik oprava přijde a jaký názor budou mít ČD, ale zas tak stará lokomotiva to není. Třeba jí nebudou chtít vůbec opravovat a nechaj ji jako zdroj náhradních dílů. Těžko říci co se ČD honí hlavou a co je pro ně ekonomičtější………pokud tam takto někdo vůbec uvažuje…

Alibaba

Tak zrovna u lokomotiv se zprohýbané rámy moc neopravují, protože tím se do toho vnáší další různá napětí a pak se vám lokomotiva může za jízdy kroutit, což nepřidá klidné jízdě. A stálo by to těžké prachy.

Zdroj náhradních dílů beru.

Lišák

Jedna fotka protipožární přepážky ze strany strojovny je ve vláknu o 380 na K-reportu.

Kaštánek

A podle těch fotek to vypadá, že protipožární příčka zafungovala dobře.

JiP

Postupne kanibalizovat jako zdroj nahradnich dilu. Zrejme je ale protipozarni ochrana na lokomotive kvalitni, pokud se pozar nedoatal do strojovny. Potom by vymena cela nemela byt zas az takovy problem, vsak takto jsou ta vozidla prece konstruovana. Neni jenom jiste, jestli by to celo nestalo u Skody vice nez jeden cely Vectron……

Xaver

Radši bych koupil ten Vectron 😉

Alanis

No minimálně by měly ČD zaplatit Škodě nějakou pokutu, za zničení lokomotivy.

Xaver

Určitě to v té smlouvě má Škoda upravené pod bodem: „Poškození dobré pověsti firmy.“ 😉

ICE_Laco

A Škoda má dobrú povesť? Keby náhodou vyrábali spotrebnú techniku, tak po tom čo tu čítam by som si žiaden výrobok od Škody nekúpil……

Xaver

Škoda si to určitě myslí 😉

Daniel Jablonecký

Škoda má výbornou pověst. Její vlaky jezdí i za polárním kruhem.

Jirka

To asi budou muset, Němci nám taky za zničenou lokomotivu řady 371 dali zpět stejnou lokomotivu, kterou poničili v Drážďanech. Je pravda, že s jejich provozem po sloučení již nepočítali, že je budou provozovat. I když hlavně kvůli nim byly vyrobeny s odporovou regulací a proto ta nelichotivá přezdívka Bastard.

Martin V

… zřejmě to darované HV bylo 371 201-5

Neznámý.

Ano, je to 371.201 ČD – ex 180.001 DB AG.

Jan

Trochu autogenu a předělat na jednosměrnou lokomotivu s točnou jako za starých časů…

M474003

Odebrat stanoviště i všem ostatním lokomotivám, a provozovat je ve dvojicích.

knedlo

A bude aj miesto pre inštaláciu ETCS.

team

Blábol dne.

hroch.obojzivelny

Vy asi nejíte maso, že?

silenysotous

Varování: následující příspěvek napsal šotouš dojmolog, může se strašně mýlit!

Spíš než točnu užívat, lepší naučit to kecat se syslem, hodit mezi to patra, nebo honeckery, i když o ty už úplně cestující nestojí, a provozvat jako pushpull na osobácích na styku napětových soustav…

Michal.S

Pryč s tím už