Poničená lokomotiva z nehody na Slovensku je zpět. ČD řeší, co s ní dál
Poškozená lokomotiva 380.004. Foto: Jan Čeloud
Při nehodě vyhořelo čelo a stanoviště strojvedoucího.
Při nehodě vyhořelo čelo a stanoviště strojvedoucího.
https://www.youtube.com/watch?v=-1NBTaTd3Yg
Dejte jí šanci.
Má pár konstrukčních chyb. Malý rozvor podvozků naprosto nevhodný pro vysoké rychlosti. Celá mašina je krátká (mašina má 18 metrů, Vectron skoro 20 metrů) , takže je ve strojovně všechno nacvakané tak moc, že už se tam nic dalšího nevejde (rozuměj ETCS). Ale změnu napájecí soustavy umí ze všech nových strojů nejrychleji. Elektroniku už se prakticky podařilo odladit. Ještě 6 let zpátky v létě se mašiny přehřívaly a odstavovaly se a čekalo se až vychladnou. To se v současnosti už nestává. Spolehlivost šla nahoru a je na úrovni strojů od Siemensu a Alstomu (Bombardieru). Takže vlastně aktuálně je jen problémem… Číst vice »
Hezky shrnuto. Tak furt je o metr delší jak gorila. Dá lokomotivě někdo ještě šanci ve vývoji pokračovat.
?
Jenže délka přes nárazníky není totéž, co vzdálenost otočných bodů. Proč má ty převisy takové, jaké je má?
Tohle už mi říkal před 15 lety člověk, který ji testoval ve Škodě. Už tehdy jsem mu chytrej u piva navrhoval ať jí prostě o 2m prodlouží 🙂
Prej, že to nejde, že už se tím nechtějí zabývat, protože nástupce nebyl v plánu.
Škoda, no.
No, u nás moc rychle zrovna nejezdí, na nákladech to taky nebude problém.
Já bych tam dal čelo ze Sysla a hotovo
A nebo ji točil jak páry na točně? A nebo přidrátoval k push pullu?
Tak když už máme to ONJ, tak se může točit smyčkou, ne?
Tak to dostaneme alespoň 381 :D. Teda snad tu co jezdí… A tuhle můžeme použít po elektrifikaci k push-pullu v MSK!
Když už by se to zachraňovalo, dávalo by dle mého lepší smysl, než dělat z HV, se strojovnou nejspíš dále „funkční“, ŘV, „řádně amputovat“ zničené stanoviště a naučit to kecat se sysem a používat to jako alternativu / zálohu za pantera / sysloesograf někde, kde se na trase spoje mění napětí…
Ale zas, můj příspěvek je silně nepodložená dojmologie, takže asi spíš nebrat vážně..
Se syslem to umi.
Dají nám ZSSK nějakou náhradu? Třeba jednu ze svých 381. Nebo možná obě, třeba by se jich rády zbavily…
A proč by nám měly dávat ZSSK náhradu??? Vy jste někde viděl, aby po nehodě, kterou zavinil provozovatel infstraktury, musel platit nebo poskytovat kompenzace dopravce, na jehož licenci vlak jel???
Kdo přesně to tehdy zavinil nevím, ale DB je stejně jeden velký moloch, takže ano: https://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=704
No jo, ale tam se jednalo o vykolejení při posunu, ne o srážku na přejezdu.
Kdysi jsme za 371 shořelou v Německu dostali náhradou pozdější 371.201. Také se jí coby atypické rádi zbavili…
Viz níže…
Možná až dáme ZSSk náhradu za zrušený Beer u Dolní Lutyně 😀😀
Ať to dají do áček, za týden jako nová málo jetá.
Po prvním majiteli.
Spousty nahradnich dilu
Skoda masiny. Docela nedavno prosla dilnama
Teď na náhradní fíly a postupně to poslat do šrotu, omlouvám se, ale řada 380, tovární označení 109E s komerčním označením Emil Zátopek je vizitkou prvních 29 let svobody v této zemi a nádherný úkaz tehdejší a bohužel dnes vrácené zkorumpovanosti vlády a vysokých činitelů státních organizací a firem, jakmile příjde 1. 1. 2025, tak odvézt 18 lokomotiv do šrotu, jednu odvést do ČD Muzea v Lužné a jednu přenechat NTM, abychom měli pomníčky fungování státu pod taktovkou jedné nejmenované pravicové strany a jejich tehdejších vrcholných představitelů
pěkně vožralej v půl šestý
Ta ‚lokomotiva‘ (spíše onen ‚nákolejní předmět‘) je paskvil od (v podstatě) první čáry na rysovacím prkně.
Každý kdo Vám bude tvrdit cokoli jiného má technické cítění 0 až mínus. Nebo o zařízení nemá nejmenší Ahnung..
Mě osobně lokomotiva ř.380 přijde jen jako facelift řady 169 – nedivil bych se kdyby i vnitřek nebyl o moc modernější.
Kefalín a čo takého si predstavujete pod takým pojmom fejslift?
Jestli komponenty o 1-2 generace novější, TSI kastli, 2,3x vyšší výkon, o 80 km/h vyšší Vmax a třetí napěťovou soustavu, tak pak ano, je to facelift…
Na čem jedeš? Vypadá to na solidní materiál…
Za to asi žádná strana nemůže. Problém vidím v tom konceptu objednat si něco, co neexistuje. Jenom na papíru. Nevím, jestli takhle funguje takové DB nebo OBB, každopádně je to velký risk, protože následné několikaleté vychytávaní much za provozu není fakt nic moc. A to přesně udělaly tehdejší ČD. A doplatili na to.
Až na to,že dneska takhle kupují všichni všechno,tedy na dráze.
Na prototypy nejsou peníze,takže se vše ladí za provozu.
A není to jen problém ČD.
No a to je špatně. Mě jako fíru fakt nezajímá, když se mi mašina někde vysere, nejsem dílna. Chci to mít jako doma s autem, spolehnout se na to, že mě do toho Chorvatska doveze a i zpátky domů. Nejsem žádnej servisák. A ani být nechci. Chci dovézt včas a bezpečně cestující z místa A do místa B.
Tak samozrejme, Simens a Alstom si samy pro sebe postavi aspon 10 prototypu, ty pak 10 let ladi, rozdaji zadarmo dopravcum a pak se s klidem v dusi muzou hlasit do vyberek pro DB a OBB.
A Taurus vznikl jak? Vite?
Aha, takže pošleme do šrotu a muzea 19 fungujících lokomotiv namísto toho, aby se nechaly jezdit jinde, třeba i mimo ČR, jen abychom postavili „pomníčky fungování státu pod taktovkou jedné nejmenované pravicové strany a jejich tehdejších vrcholných představitelů“. Takto si představujete efektivní hospodaření?
Ony (moc) nefungovaly nikdy a bohužel už ani nebudou.. Je to ’20 prototypů‘ šitých horkou jehlou za jediným účelem – dotace.
Aha. A ty miliony kilometrů co odjezdily s vlaky, to není nic? Denní proběhy přes tisíc kilometrů? Hele jasný nemáš je rád, ale jsi trapnej…
Bla, bla, bla. Jste jako chatboti na idnes a novinkach
Vy píšete, jak kdyby se každý den rozpadly.
Tam šlo o to, že si tak trochu později vzpomněli na to, že chtějí dotace.
A TO, ŽE DOTACE EU DOSTANOU DO DATA X (ať žijí naše ‚pětiletky‘) NEVYMYSLELY OBÁVÁM SE V ŽÁDNÉ PRAVICOVÉ STRÁNĚ, ALE ŠLO O PRAVIDLA V RÁMCI EU 😉🙂🙂
Tip pro vás: Psaní velkými písmeny se dá vypnout klávesou Caps Lock, která se zpravidla nachází v levé části klávesnice.
Me vzdycky fascinuje jak kazdej Mirek nebo Lojza z hospody od pulitru dokaze zhodnotit na vsech moznych forech odbornou problematiku. Jste snad strojvednouci ze to dokazete konstruktivne zhodnotit? Urcite ne a prevdepodobne nejste ani nikdo z oboru.Tot asi k vaze vaseho nazoru. Dekujeme a posilame klicenku.
Rozhodně se nechci zastávat našich minulých vlád, ale například víte proč se Peršingu říká Peršing? Protože peršing je střela krátkého doletu a víte proč se těm mašinám tak říkalo? Protože byly velmi poruchové a daleko nedojely a až v drážních dílnách je naučili nádražáci jezdit a dnes je to jedna z nejspolehlivějších mašin. To že z továren nevyjedou perfektní lokomotivy na první dobrou je faktem už od dob páry. 380 je spíš důkaz toho, že dnes už dílny nedokáží z „polotovaru“ udělat finální výrobek a nechci tu polemizovat, kdo za to může.
S tím bych lehce nesouhlasil – byl jsem u toho když jsme zaváděli do provozu v LD Přerov esa ES499.1 .. a až o několik let později vznikl peršing – ten už byl vcelku vychytaný.
Nejsi schopen odlišit ekonomické záležitosti od technických a provozních. A o fungování těch mašin zjevně taky nemáš ani páru. Tak si říkám, proč sem píšeš o něčem čemu vůbec nerozumíš?
Dělat 20 let na projektu, který měl smysl a šanci něco změnit, nakonec byl utopen a předražen managementem (či zrozen do špatné doby, jak chcete) a celé dekády až do smrti o něm číst jen “spalte to, zahoďte to, zničte to” od lidí, kteří nepoznají budící vinutí od trakčního… …to člověka naučí cynysmu… Ale co, vlajky už jsou stejně jen symbol pro bezzubé dezoláty a když chtějí masy na českém knowhow německý odznáček, mají ho mít.
Děsný blábol dezolátův…
Tam nejde o odznáčky. Tato Škoda byla vyvíjena v cca stejné době, jako Vectron. Dodnes jsou na ní nějaké problémy, zeptejte se techniků. Oproti Vectronu, kde se závady prakticky neřeší. To samé Elefanty nebo Regiopantery, každý den něco. Pořád problémy třeba s dveřmi. Oproti Staedlerům, co má Leo expres je to bída. Němci budou odstavovat všechny dodané pushpuly od Škody, stále se opakující problémy. Škodovka prostě bezporuchové vlaky dělat neumí. I ti Slováci si libují, jak jsou ty dodané Kissy spolehlivé. To na nově dodané pantery do Prahy už musel přijet servis od výrobce. Rád budu hrdý na něco, co… Číst vice »
Zajimave, treba podle Andyho videi to zas takove zazraky od Siemensu nejsou…
Vše je jen technika a je to vidět třeba i u ÖBB, které mají občas problémy s krytím turnusové potřeby řady 1216 do ČR.
A ani Astora SBB nejsou extra spolehlivě jednotky.
Jak jsou na tom vůbec Interjety?
O Railjetech se psalo, že jsou mimořádně spolehlivé (https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/railjet-ceskych-drah-ujel-milion-kilometru). Zůstala ta vlastnost i jednotkám spoluvyrobeným škodovkou?
A ten management nebyl českej?? Že to české know how managementu asi nebylo nic moc…
Vaše frustrace se v osobní rovině dá pochopit.
Vy ale musíte zase pochopit, že na úsudek, že ty lokomotivy byly pro zákazníka KAUF ZA VŠECHNY PENÍZE, nemusíte umět rozeznávat nějaké vinutí v motoru.
Ty palce nahoru u vašeho příspěvku mě trochu děsí… Rad se povezu pod německým odznáčkem, když za něj statní dopravce zaplatí férovou cenu a ta technika bude spolehlivá. To pod českým odznáčkem bohužel neplatilo/neplatí. Ani stran ceny, ani stran kdovíjaké spolehlivosti.
Problém je v tom, že tady máte na (většinou) německém šrotu odznak český a štěstí to z pohledu provozování rozhodně není (za ta léta provozování nabyl člověk podezření, že z té Germánie neposlali striktně jen a pouze to TOP nejlepší, co jen našli… ). Vectron? Ano, má to po 30.000km problémy co normálně po 3.000.000km Ale to jsou problémy se způsobem kompletace, nikoli dětské problémy, ze kterých 380ka dodnes bohužel nevyrostla.. Každopádně netuším co má kdo s čím vymýšlet s čím, když technik Škodovky jednoznačně rekl: NE!! Co mě upřímně děsí, je fakt, že 680 Pendolino nebude jezdit na Slovensko..… Číst vice »
Nač řešit. Stačí si přečíst diskusi místních mistrů světa a v ČD musí mít jasno.
Opravit – dosadit do vsech ETCS na naklady Skody – trestne pravne stihat vsechny co podepsali co podepsali..
Tunel na ntou…
Silene, masinky hezke. Pry jsou v necem lepsi nez Taurus
Proč dosadit etcs na náklady škody?ČD dostaly to co si tehdejší diletanti vedení ČD objednali
Ano mají lepší vypružení , lepší změnu systému a byť jsou vedeny jako třísystémové tak zvládnou všechny 4 systémy Taurus je zajetej poruchovej kepl už
Trestne stihat generala CD, ktery rozhodl prestat platit, presto ze ze smlouvy takova moznost nevyplyvala. Samozrejme zpozdeni Skody bylo silene, ale kdyz CD podepsali spatnou smlouvu meli platit a az pak se soudit o penale. Ne obracene. Podobnou kravinu by neudelal lehce pouceny pravni amater.
Tehdy myslím ještě neexistovala trestní odpovědnost statutárního orgánu korporace…
No to si nemyslim, statutar mel odpovednost vzdycky. Stve me jak se pulka Skodovky zavira, pritom jasne nabehnuti na vidle to bylo od CD. A to rikam s vedomim, ze hlavne byvali majitele Skodovky byli gauneri, ale 109 a doplatek miliardy je jasny prusvih CD. Bohuzel tim 109 (prave ti byvali majitele) totalne pohrbili, pritom masina to je uz relativne ok a pripadna 2. generace uz mohla byt pro CD mozna i vhodnejsi nez treba Vectron.
…manažeři obou firem byli z jedné líhně…ČEZ a Roman…ve vedení Škody byli jenom právníci…konstruovat a vyrábět novou lokomotivu bez zkušených projektantů, kontruktérů a technologů prostě nejde…díky státní podpoře škodivky a monopolu na výrobu vozidel odešla z ČR výroba ve firmě Siemens a zavřela se nejmodernější fabrika v Evropě na Zličíně…
Počkat až se poškodí další a udělat z nich dvojče s kabina vně. Apríl.
Kabiny k sobě! 😄
U nějakého pushpullu by to taky ještě nadělalo parády… 🙂
přihodit honeckery, patro, sysla a jedno áčko a šup na posilu na pražskej es-bán… Ale tak jednoduchý to asi zas není… se syslem by si asi uplne povidat nechtela… (neumim ani potvrdit ani vyvratit) A ještě k tomu by se musela upravovat skrin / odstranovat nasledky srazky a ke vsemu by to bylo jedno otravné nestandartní vozidlo… … Ještě mě v souvislosti s linkama S napadá hyper franknštajn v podobě toho elefantu co se ťuknul na hlaváku + zátopek, ale ten se tuknul ridicim vozem, takze by to moc smyslu taky, krome nahrazeni stanoviste nedavalo… Ale celej tenhle příspěvek je… Číst vice »
Se syslem to umi, pri zkouskach jezdil sysdl + 380 + sysel.
Vzhledem k tomu, že lokomotiva nemá ETCS a pro provoz na Balkáně by musela mít také příslušné zabezpečení v daných zemích, tak to bude spíš zdroj náhradních dílů pro ostatní lokomotivy řady 380.
Na Balkáně se používá PZB.
https://openrailwaymap.org/?style=signals&lang=cs&lat=44.05995928349327&lon=19.698486328124996&zoom=7
Sice ne na všech tratích, ale mají ho tam.
Použít jako pomník, obdobně jako dopadla M61.004.
Rozlestit a prodat do Acek. Zitra je tam v nabidce jako nebourana…
dost lidí tu oíše že je to šrot a evidentně by se měla zlikvidovat. Co takhle ji naoko opravit a dát do muzea. I nepovedené projekty by se měli dochovat. Jinak to dopadne jako s Krakenem.
I když byl kraken technologický průšvih zasloužil si být v muzeu
Mohl tam být v dostatečné muzejní délce motorový + vložený + motorový.
Máme příklady nejen ze sféry elektrických jednotek…
…Takový asynchron by mohl vyprávět…
Šrot. K ničemu jinýmu to není ani když to jezdí…
co třeba náhradní díly?
v mnoha ohledech je to lepší než vectron a vy to nazyvate srotem?
V čem je lepší než Vectron?
V unikátnosti 😀
Stálo to víc.
Třeba změna napájecí soustavy u ní je velice rychlá
Třeba v jednoduchosti ovládání.
Vectron je šílenost.
Je rychlejší při změně napájecí soustavy, jednodušší ovládání – kombinovaný ovladač, má klávesnici na zadávání rychlostí do ARR, při zakázané rekuperaci stále funguje EDB. Dokonce to má i větší brzdící % než vectron. Zase naopak oproti vectronu je tam opravdu velká nevýhoda ve velikosti stanoviste..
Vzdálenost podvozků (rozvor), vedle 193 je 380ka uskákaná mrcha..
Říkali chlape u piva?
Cena za kus se nebere jako unikátnost 😉😉
Je zajímavé, že ten „šrot“ mě vloni v pohodě dovezl do Budapešti.
Co budou dělat Němci těmi svými krámy, když už nebudou smět na NIM Express? Třeba ČD jednu koupí a vytěží z tohoto, co bude potřeba, aby tohle zachránili.
Na fotkách čela je hezky vidět, že normy na crash čela mají smysl. Kdyby nedošlo k požáru, bylo by čelo jen mírně poškozené a nebyl by větší problém jí opravit.
Nebo kdyby to byl vectron tak se čelo jen vymění za nové
Tak ještě doladit požární odolnost a je to nezničitelné.
Ono hlavně autobus je papír.Velká okna,tenké sloupky nesoucí střechu,to takováhle lokomotiva rozlouskne jako kladivco ořech.Kdyby nedošlo k požáru tak by byla schopná odjet po svých
Vypadá to, že požár se nedostal do strojovny. Protipožární ochrana fungovala dobře, i když normálně by měla fungovat spíš v opačném směru a chránit kabinu před požárem ze strojovny.
jestli dráhy neví co s lokomotivou,já si jí vezmu.užitečně ji využiji
A k tomu batoh od ČD! 😄
A CD klicenku
A já uvažuju, z čeho udělat včelín. To by bylo originální: ohořelou stranou k lesu… Určitě je nás takových, na různé využití, více. To skončí dražbou!
Tak škodu bude platit viník, pravděpodobně slovenská obdoba SŽ.
Nejspíš se to spočítá jako cena lokomotivy minus toho, co jde použít na náhradní díly.
Můžete vložit odkaz? Rád bych si přečetl výsledky vyšetřování
Platit bude pojišťovna. Každá velká firma je na takové věci pojištěná
Pendolina nejsou treba
Ale viník je pojištěn.
Nevím jestli už je znám viník, ale
– pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla platí provozovatel, nejspíš tedy firma.
– leda by řidič autobusu byl živnostník a byl zároveň i provozovatelem – nepravděpodobné
– řidič autobusu zemřel
Řidič autobusu nezemřel.
Tak to se omlouvám, převzal jsem info z diskuze … a neměl to dělat.
Viník není řidič autobusu, ale ŽSR, protože nezabezpečily přejezd.
Pendolíno není firma. Jinak každý provozovatel,dopravce musí být pojiištěn na škody, které způsobí jiným .
Musí?
Vlaky právě dost často pojištěny nejsou, viz třeba i to zmiňované Pendolino. Prý by takové pojištění bylo velmi drahé. V případě, že jde o srážky na přejezdech, se něco platí z povinného ručení silničního vozidla, ale tam většinou bývají limity třeba 50 milionů a to někdy na ty škody na vlacích nemusí stačit.
Toto je jen prachsprostá výmluva. Pouze se ČD zdá, že to jsou zbytečně vynaložené peníze, když mají vozidel dost a navíc stát jako akcionář to neřeší.
Je to stejné jako s auty, taky spousta lidí nemá havarijní pojištění, protože se jim zdá zbytečné…
Za mne každý výrobní prostředek nutný pro chod společnosti, který není morálně a technologicky zastaralý, by si každá firma jako řádný hospodář měla pojistit.
On je trochu rozdíl, jestli to auto máte v rodině jedno (a padne na něj roční plat), nebo jestli lokomotiv ve firmě máte zhuba tísícovku.
Co máš pojištěný ty a na kolik?
Jako správný hospodář si naopak musíte říct, zda se Vám havarijní pojištění vyplatí.
Můj bývalý zaměstnavatel přešel na systém „samo pojištění“. Pokud máte více aut nestane se Vám, že by všechny byly havarijně poškozené zároveň a ze samopojisteni platíte poškození aut, třeba i totální škodu= nákup nového vozu, ale neplatíte zisk pojišťovně.
Když máte aut dost, dobře to spočítáte a nepřijdou kroupy na celofiremní akci tak vyděláte
Nevyděláte. Pouze snížíte náklady.
Můžeš i vydělat. velké firmy si na to zakládají vlastní pojišťovny, normálně jim platí za pojištění (snižují daňový základ) a ta pojišťovací firma má ten kapitál investovaný a normálně nese dividendu. Větší plnění pak platí z provozních úvěrů, které jsou kryté právě těmi finačními instrumenty. Nedávno jsem rpo takovou pojišťovací firmu psal software.
Větší plnění platí z pojistek u tzv. zajišťoven. Moc o tom nevíte co? .
Předřečník ale podle všeho píše o vzájemných pojišťovnách, ne o klasických pojišťovnách regulovaných ČNB, které se řídí zákonem 277/2009.
Vzájemná pojišťovna je co? To existovalo za první republiky a fungovali dle příslušného zákona. Pojištěnci byli obvykle členové nějakých spolků, např. hasičská vzájemná pojišťovna, ovšem pojistit se mohl každý, jen ne tak výhodně. To co popisuje je nesmysl v lepším případ, v horšm nelegálnípodnikání. Existuje ještě tzv. vnitropodnikové pojištění, kdy si forma odkládá jisté prostředky na krytí případných škod. To je ale něco zcela jiného.
Z povinného ručení jsou vyjmuty např. vozidla Policie ČR. Natož aby za ně stát ještě platil havarijní…
ŽSR vlaky nevlastní. Není důvod, aby je pojišťovala. Pojištění ve smyslu havarijního skutečně mnohy dopravci neuzavírají. Pojištění odpovědnosti za škody způsobené podnikáním, to je něco zcela jiného. Povinné není, krom specifických činností, ale firma takové velikosti by ho mít měla. Jestli ho má či nikoli nevím. Zde škoda na lokomotivě vznikla v důsledku činnosti správce železnice. Z jeho pojistky, má-li ji, by se škoda hradila.
380 jsou pojištěné?
To se dost pletete…
Šrot
Děkujeme za názor. Opravdu miluji, když někdo mnohaletou práci inženýrů a techniků jen tak bez argumentů nazve slovem šrot.
S ohledem na to, že Škoda by si nechala opravu pořádně zaplatit (jestli je jí tedy ještě schopná), tak bych ji nechal na náhradní díly.
Domnívám se, že k takové opravě nebude ze strany drah už ani vůle… Tudíž to dopadne přesně tak, jak předpovídáte.
Vyhořelé stanoviště by bylo při opravě to nejmenší.
Horši pro opravu by byl tepelně ovlivněný hlavní rám a další nosné konstrukční prvky.
Jinak o rozsahu poškození jsou tajemní jako hrad v Karpetech, ale podle fotky to vypadá, že strojovna je zásadně ušetřena, není náhodou za nějakou protipožární přepážkou?
V dnešní době se opravují i nosné prvky a další zdánlivě neopravitelné věci ! Otázkou je na kolik by tato legrace celkově přišla. Lokomotivě dle mého názoru zas tak nic nebude. Investovat do opravy mladého stroje se vždycky vyplatí a má smysl, protože bude řadu dalších let fungovat, ale otázkou je na kolik oprava přijde a jaký názor budou mít ČD, ale zas tak stará lokomotiva to není. Třeba jí nebudou chtít vůbec opravovat a nechaj ji jako zdroj náhradních dílů. Těžko říci co se ČD honí hlavou a co je pro ně ekonomičtější………pokud tam takto někdo vůbec uvažuje…
Tak zrovna u lokomotiv se zprohýbané rámy moc neopravují, protože tím se do toho vnáší další různá napětí a pak se vám lokomotiva může za jízdy kroutit, což nepřidá klidné jízdě. A stálo by to těžké prachy.
Zdroj náhradních dílů beru.
Jedna fotka protipožární přepážky ze strany strojovny je ve vláknu o 380 na K-reportu.
A podle těch fotek to vypadá, že protipožární příčka zafungovala dobře.
Postupne kanibalizovat jako zdroj nahradnich dilu. Zrejme je ale protipozarni ochrana na lokomotive kvalitni, pokud se pozar nedoatal do strojovny. Potom by vymena cela nemela byt zas az takovy problem, vsak takto jsou ta vozidla prece konstruovana. Neni jenom jiste, jestli by to celo nestalo u Skody vice nez jeden cely Vectron……
Radši bych koupil ten Vectron 😉
No minimálně by měly ČD zaplatit Škodě nějakou pokutu, za zničení lokomotivy.
Určitě to v té smlouvě má Škoda upravené pod bodem: „Poškození dobré pověsti firmy.“ 😉
A Škoda má dobrú povesť? Keby náhodou vyrábali spotrebnú techniku, tak po tom čo tu čítam by som si žiaden výrobok od Škody nekúpil……
Škoda si to určitě myslí 😉
Škoda má výbornou pověst. Její vlaky jezdí i za polárním kruhem.
To asi budou muset, Němci nám taky za zničenou lokomotivu řady 371 dali zpět stejnou lokomotivu, kterou poničili v Drážďanech. Je pravda, že s jejich provozem po sloučení již nepočítali, že je budou provozovat. I když hlavně kvůli nim byly vyrobeny s odporovou regulací a proto ta nelichotivá přezdívka Bastard.
… zřejmě to darované HV bylo 371 201-5
Ano, je to 371.201 ČD – ex 180.001 DB AG.
Trochu autogenu a předělat na jednosměrnou lokomotivu s točnou jako za starých časů…
Odebrat stanoviště i všem ostatním lokomotivám, a provozovat je ve dvojicích.
A bude aj miesto pre inštaláciu ETCS.
Blábol dne.
Vy asi nejíte maso, že?
Varování: následující příspěvek napsal šotouš dojmolog, může se strašně mýlit!
Spíš než točnu užívat, lepší naučit to kecat se syslem, hodit mezi to patra, nebo honeckery, i když o ty už úplně cestující nestojí, a provozvat jako pushpull na osobácích na styku napětových soustav…
Pryč s tím už