Poničená lokomotiva z nehody na Slovensku je zpět. ČD řeší, co s ní dál
Poškozená lokomotiva 380.004. Foto: Jan Čeloud![Poškozená lokomotiva 380.004. Foto: Jan Čeloud](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/380-2.jpg)
![Poškozená lokomotiva 380.004. Foto: Jan Čeloud](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/380-2.jpg)
Při nehodě došlo k vyhoření čela a stanoviště strojvedoucího.
Při nehodě došlo k vyhoření čela a stanoviště strojvedoucího.
Vzhledem k tomu, že lokomotiva nemá ETCS a pro provoz na Balkáně by musela mít také příslušné zabezpečení v daných zemích, tak to bude spíš zdroj náhradních dílů pro ostatní lokomotivy řady 380.
Na Balkáně se používá PZB.
Použít jako pomník, obdobně jako dopadla M61.004.
Rozlestit a prodat do Acek. Zitra je tam v nabidce jako nebourana…
dost lidí tu oíše že je to šrot a evidentně by se měla zlikvidovat. Co takhle ji naoko opravit a dát do muzea. I nepovedené projekty by se měli dochovat. Jinak to dopadne jako s Krakenem.
Šrot. K ničemu jinýmu to není ani když to jezdí…
co třeba náhradní díly?
v mnoha ohledech je to lepší než vectron a vy to nazyvate srotem?
V čem je lepší než Vectron?
V unikátnosti 😀
Co budou dělat Němci těmi svými krámy, když už nebudou smět na NIM Express? Třeba ČD jednu koupí a vytěží z tohoto, co bude potřeba, aby tohle zachránili.
Na fotkách čela je hezky vidět, že normy na crash čela mají smysl. Kdyby nedošlo k požáru, bylo by čelo jen mírně poškozené a nebyl by větší problém jí opravit.
Nebo kdyby to byl vectron tak se čelo jen vymění za nové
Tak ještě doladit požární odolnost a je to nezničitelné.
Vypadá to, že požár se nedostal do strojovny. Protipožární ochrana fungovala dobře, i když normálně by měla fungovat spíš v opačném směru a chránit kabinu před požárem ze strojovny.
jestli dráhy neví co s lokomotivou,já si jí vezmu.užitečně ji využiji
Tak škodu bude platit viník, pravděpodobně slovenská obdoba SŽ.
Nejspíš se to spočítá jako cena lokomotivy minus toho, co jde použít na náhradní díly.
Můžete vložit odkaz? Rád bych si přečetl výsledky vyšetřování
Platit bude pojišťovna. Každá velká firma je na takové věci pojištěná
Pendolina nejsou treba
Ale viník je pojištěn.
Nevím jestli už je znám viník, ale
– pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla platí provozovatel, nejspíš tedy firma.
– leda by řidič autobusu byl živnostník a byl zároveň i provozovatelem – nepravděpodobné
– řidič autobusu zemřel
Řidič autobusu nezemřel.
Tak to se omlouvám, převzal jsem info z diskuze … a neměl to dělat.
Pendolíno není firma. Jinak každý provozovatel,dopravce musí být pojiištěn na škody, které způsobí jiným .
Vlaky právě dost často pojištěny nejsou, viz třeba i to zmiňované Pendolino. Prý by takové pojištění bylo velmi drahé. V případě, že jde o srážky na přejezdech, se něco platí z povinného ručení silničního vozidla, ale tam většinou bývají limity třeba 50 milionů a to někdy na ty škody na vlacích nemusí stačit.
Toto je jen prachsprostá výmluva. Pouze se ČD zdá, že to jsou zbytečně vynaložené peníze, když mají vozidel dost a navíc stát jako akcionář to neřeší.
Je to stejné jako s auty, taky spousta lidí nemá havarijní pojištění, protože se jim zdá zbytečné…
Za mne každý výrobní prostředek nutný pro chod společnosti, který není morálně a technologicky zastaralý, by si každá firma jako řádný hospodář měla pojistit.
On je trochu rozdíl, jestli to auto máte v rodině jedno (a padne na něj roční plat), nebo jestli lokomotiv ve firmě máte zhuba tísícovku.
Co máš pojištěný ty a na kolik?
Jako správný hospodář si naopak musíte říct, zda se Vám havarijní pojištění vyplatí.
Můj bývalý zaměstnavatel přešel na systém „samo pojištění“. Pokud máte více aut nestane se Vám, že by všechny byly havarijně poškozené zároveň a ze samopojisteni platíte poškození aut, třeba i totální škodu= nákup nového vozu, ale neplatíte zisk pojišťovně.
Když máte aut dost, dobře to spočítáte a nepřijdou kroupy na celofiremní akci tak vyděláte
Z povinného ručení jsou vyjmuty např. vozidla Policie ČR. Natož aby za ně stát ještě platil havarijní…
380 jsou pojištěné?
Šrot
S ohledem na to, že Škoda by si nechala opravu pořádně zaplatit (jestli je jí tedy ještě schopná), tak bych ji nechal na náhradní díly.
Domnívám se, že k takové opravě nebude ze strany drah už ani vůle… Tudíž to dopadne přesně tak, jak předpovídáte.
Vyhořelé stanoviště by bylo při opravě to nejmenší.
Horši pro opravu by byl tepelně ovlivněný hlavní rám a další nosné konstrukční prvky.
Jinak o rozsahu poškození jsou tajemní jako hrad v Karpetech, ale podle fotky to vypadá, že strojovna je zásadně ušetřena, není náhodou za nějakou protipožární přepážkou?
V dnešní době se opravují i nosné prvky a další zdánlivě neopravitelné věci ! Otázkou je na kolik by tato legrace celkově přišla. Lokomotivě dle mého názoru zas tak nic nebude. Investovat do opravy mladého stroje se vždycky vyplatí a má smysl, protože bude řadu dalších let fungovat, ale otázkou je na kolik oprava přijde a jaký názor budou mít ČD, ale zas tak stará lokomotiva to není. Třeba jí nebudou chtít vůbec opravovat a nechaj ji jako zdroj náhradních dílů. Těžko říci co se ČD honí hlavou a co je pro ně ekonomičtější………pokud tam takto někdo vůbec uvažuje…
Jedna fotka protipožární přepážky ze strany strojovny je ve vláknu o 380 na K-reportu.
A podle těch fotek to vypadá, že protipožární příčka zafungovala dobře.
Postupne kanibalizovat jako zdroj nahradnich dilu. Zrejme je ale protipozarni ochrana na lokomotive kvalitni, pokud se pozar nedoatal do strojovny. Potom by vymena cela nemela byt zas az takovy problem, vsak takto jsou ta vozidla prece konstruovana. Neni jenom jiste, jestli by to celo nestalo u Skody vice nez jeden cely Vectron……
Radši bych koupil ten Vectron 😉
No minimálně by měly ČD zaplatit Škodě nějakou pokutu, za zničení lokomotivy.
Určitě to v té smlouvě má Škoda upravené pod bodem: „Poškození dobré pověsti firmy.“ 😉
A Škoda má dobrú povesť? Keby náhodou vyrábali spotrebnú techniku, tak po tom čo tu čítam by som si žiaden výrobok od Škody nekúpil……
Škoda si to určitě myslí 😉
Škoda má výbornou pověst. Její vlaky jezdí i za polárním kruhem.
To asi budou muset, Němci nám taky za zničenou lokomotivu řady 371 dali zpět stejnou lokomotivu, kterou poničili v Drážďanech. Je pravda, že s jejich provozem po sloučení již nepočítali, že je budou provozovat. I když hlavně kvůli nim byly vyrobeny s odporovou regulací a proto ta nelichotivá přezdívka Bastard.
… zřejmě to darované HV bylo 371 201-5
Udělat z toho SYSLA….
Trochu autogenu a předělat na jednosměrnou lokomotivu s točnou jako za starých časů…
Odebrat stanoviště i všem ostatním lokomotivám, a provozovat je ve dvojicích.
A bude aj miesto pre inštaláciu ETCS.
Blábol dne.
Vy asi nejíte maso, že?
Pryč s tím už