Pomeranč avizuje finiš rekonstrukce tramvajové trati u Výstaviště. Hotovo bude o 10 dní dříve
Rekonstrukce tramvajové trati v ulici U Výstaviště finišuje. Foto: DPP – Dominika Brabcová

Kromě měření se na trati dokončuje i zatravnění, drobné úpravy probíhají na vozovkách a chodnících.
Jaký je důvod ponechání či použití cca 30 dřevěných pražců v oblasti zastávky a křižovatky u výstaviště?
Blokovacím kolejovým obvodům, které brání nežádoucímu přestavení výhybky, vadí kovové výztuže v betonových pražcích, proto nejsou betonové pražce před výhybkou a kousek za ní.
A obecně v kolejových konstrukcích se kolejnice upevňují na různá místa pražce (více kolejnic u sebe, případně jsou z prostorových důvodů pražce položeny atypicky), takže se hodí to, že do dřevěného pražce si upevňovadla navrtáte, kam potřebujete. Na betonovém pražci máte přesně daná místa, na které se kolejnice upevňuje, proto se v těchto místech nedají použít.
Z této oblasti mě nedávno zarazila informace, že památkáři se snaží o demontáž laviček na zastávce Veletržní palác
https://x.com/alfons_cer/status/1970765898484195697
Kde se píše o demontáži?
V druhé části tweetu jest přiložen tento screenshot
https://pbs.twimg.com/media/G1mRrWCXEAAvIrm?format=jpg&name=large
Nezapomente nove zrekonstruovany usek osadit patricnym mnoztvim parkovacich tycek po vzoru starosty Cizinskeho, jedine tak bude rekonstrukce krasna a kompletni!