Pomaleji Libercem. ŘSD na žádost policie snížilo rychlost na průtahu městem
Silnice I/35 v Liberci před otevřením. Foto: ŘSD
Rozdílné rychlosti budou jen v libereckém tunelu.
Rozdílné rychlosti budou jen v libereckém tunelu.
Místo aby se ty parametry postupně zlepšovaly, tak nasekáme nové značky a budeme měřit rychlost.
– Pomoženo a ochráněno!
1. Kde je v textu o měření rychlosti?
2. Jde o výměnu značek
A ž Vám nevadí, že motoristé zhoršují parametry chodcům?
Chodcům po I/35? Kolik jich tam tak běžně chodí, hm?
Tahle změna chodcům naopak může uškodit, protože čím nižší povolená rychlost na průtahu, tím méně bude Wazu a podobným aplikacím vycházet v různých situacích jako nejrychlejší varianta. A tím pravděpodobněji budou při nějakých obtížích řidiči posíláni navigací do města, mezi ty chodce…
Obecně. Když tady čtu o pláči, motoristů, tak už jsem to zkrátka nedal.
Hehe… „Snížení rychlosti jízdy vozidel na 80 km/h a omezením vjezdu nákladních vozidel nad 7,5 tuny do levého jízdního pruhu zcela nepochybně objektivně zvýšilo bezpečnost a plynulost silničního provozu na této průtahové komunikaci, což je v oprávněném zájmu celé společnosti,“ prohlásil jakýsi vrchní policajt…. Přeloženo: nemáme k tomu žádná data tak to prohlásíme za stav, o kterém nikdo nesmí pochybovat… Ostatně, kdyby tam zakázali vjezd náklaďákům úplně a pro ostatní stanovili rychlostní limit 0 km/h, tak to na daném úseku také zcela nepochybně a objektivně zvýší bezpečnost provozu a to dokonce absolutně.. možnost nehody se tím zcela vyloučí. To vyjádření… Číst vice »
Opravdu neexistují žádná data o efektu snížení rychlosti z jiných míst? Absurdní je především váš komentář.
Navíc když 80 je normální rychlost když je rychlostní průtah městem. Libercem jsem párkrát projížděl a ta 80 je vzhledem k provozu a délce připojovacích pruhů rozhodně lepší.
Konečně další úsek kde nebudou náklady blokovat levý pruh a doufám že se ten zákaz nad 7,5 tuny týká i autobusů protože někteří jsou prasata a často bus blokuje levý pruh. Tak doufám že nemají výjimku.
Já tam pravidelně zažívám experty v osobáku 60. A v levým 90 zase bývám nejrychlejší.
Snad během sčítaní dopravy bylo doprovázeno i sledováním hlukové zátěže před změnou a snad sledování hlukové zátěže bude znovu provedeno i po snížení rychlosti. Bylo by škoda toho nevyužít.
Dokud tam nebude úsekový radar, 90 procent řidičů tam pojede rychleji. Včerejší zkušenost.
Dnes v levém pruhu mix od betonarky po tunel, nějakých 7,5 tuny měl na háku
Smazáno pro vulgárnost, uživatel trvale zablokován.
1. Vadí mi to, když jedu podle značek 80 km/h a zezadu se na mě lepí kamion a ohrožuje mne a moje děti v autě.
2. Právě kvůli hulvátství nejen na silnicích je ta republika tam kde je. Právě jsem se vrátil z Francie, všichni na dálnici jedou 130 km/h a provoz plynulejší a více na pohodu.
3. Za mladých let jsme spolu nepásli kozy, tak mi prosím netykejte.
řeší co řešit nemusí? Ono to je fakt fajn jezdit v takové džungli, kde každý jede úplně jinak, protože to snížení v reálných českých podmínkách je naopak klidně zhoršení situace..někdo pojede pro jistotu 70, někdo pojede 80, někdo 110, někdo 130 a pár bláznů se mezi bude proplétat klidně 150..welcome to the czech roads..takže ano úsekový radar by tam byl potřeba jako sůl..nakonec je to vidět na úseku mezi hodkovicemi a rádelským mlýnem, jak tam všichni dodržují 90..sice se to už lepší, ale to jen díky dennímu měření od pčr, na začátku to byla šílená džungle a jet tam předpisově… Číst vice »
Jo, v pondělí ráno směrem na Turnov před Hodkovicema tam byl borec napasovaný v elegatním BMW ve svodidlech.
Existuje něco jako pravidla silničního provozu, stejně jako pravidla diskuze zde. Ani jedno nechcete dodržovat, takže je čas se rozloučit.
Cool, akorát teď navigace auta nepotahnou vždy přes průtah, protože to už nebude rychlejší
A na to jste přišel sám? Gratulki!
Určitě, po celém městě je 90 km/h a projíždět město z jihu na sever přes Šalďák je ta nejrychlejší cesta. Cool.
„Snížení rychlosti přináší velmi často plynulejší dopravu.“ V jakém smyslu? Že daným úsekem projede za stejný časový úsek menší množství vozidel?
Pokud je silnice poloprazdna, je to jedno, vozidel projede kolik na ni je. Pokud je vsak na silnici hodne aut a blizi se sve maximalni kapacite, snizeni rychlosti bude znamenat, ze za stejny casovy usek projede VETSI mnozstvi vozidel.
Prave kvuli te plynulosti! Zmensi se rozestupy, omezi se brzdeni a rozjizdeni.
Že vyrobí zácpy jinde je problém někoho jiného 😀 V řešeném úseku může být teze o zvýšení plynulosti pravdivá.
A kde vyrobí ty zácpy jinde??
Mýlíte se.
Propustnost silnice není lineárně závislá na rychlosti: zpočátku sice samozřejmě stoupá, protože při nulové rychlosti je propustnost pochopitelně nulová a při nenulové rychlosti je propustnost taky nenulová, ale kolem nějaké kritické rychlostí se to otočí a propustnost začne zase klesat. Je to dáno nutnými rozestupy mezi vozidly, které se odvozují od brzdných drah a ty jsou závislé na druhé mocnině rychlosti (protože kinetická energie = hmotnost krát rychlost na druhou). To je holt fyzika.
ŘSD neodpovídá za vaši stolici. Protože jinak nechápu, o jakých jiných zácpách tímto opatřením mluvíte.
Například tím, že nižší rychlost snižuje riziko nehod a následných kolon. Viz vyjádření policie v textu.
Ostatně vidno na D1 u Brna, kde se díky snížení rychlosti na 100 km/h (už snad někde od Holubic) najednou zjistilo, že se dá jet sice pomalu, ale plynule – a dokonce také v podstatně menší koloně.
Proto bych snížil rychlost na 100 km/h na dálnicích u nás plošně.
Vysvětleno docela polopatě
https://www.youtube.com/watch?v=okNd_G38n4o
Včerejší zkušenost v cca 12:30 ve směru na Turnov. Od Globusu dva plné pruhy, všichni jedou cca 85 km/h (reálně GPS 80 km/h) rozestup nárazník na nárazník. Došlo k zahuštění rozestupů mezi účastníky silničního provozu, to asi nebyl přínos instalace 80 km/h? Dejte rovnou na celou I/35 třicítku až do Turnova a bude klid.
právě snížením rychlosti se zvýší prostupnoust..ale to našim spěchačům na silnici se blbě vysvětluje..
To by musela být největší prostupnost při nulové rychlosti a to je zjevně blbost. Takže to bude složitější.