Letecké společnosti Letectví

Pomalá obnova letectví. V Číně teprve na 60 % loňských čísel

A350-900 pro China Southern Airlines
A350-900 pro China Southern Airlines

V Číně poprvé od konce ledna za jediný den cestovalo letadlem více než milion cestujících. Nárůst počtu pasažérů v zemi, kde pandemie vypukla a skončila jako první ukazuje, jak pomalá obnova provozu je.

Počty cestujících za každý den zveřejňuje čínský úřad civilního letectví (CAAC). 5. června se v Číně uskutečnilo celkem 11 333 letů, nejvíce od konce ledna. To je ale stále výrazně méně, než létalo před vypuknutím samotné krize: loni v průměru letělo 17 300 letů, které přepravily téměř dva miliony cestujících.

Čínské letectví dosáhlo svého dna 13. února, kdy počet cestujících za den spadl na 132 900 a počet letů na 3931. Od té doby jdou počty cestujících postupně nahoru. Data zveřejněná společnosti OAG analyzující letové řády ukazují, že letadla létají poměrně prázdná: celková kapacita nabízených sedaček na tento týden je 12,4 milionu míst. Aerolinky tak nabízí už 78 % míst z loňského roku, počty cestujících jsou ale podstatně nižší.

Velkou roli v tom hrají i stále trvající velké restrikce mezinárodní letecké dopravy. Čína minulý týden povolila více letů do země. Mezinárodní lety do Číny může obnovit celkem 95 dopravců.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeníček

A co jste čekali? Dokud tu budou média a politici strašit, jak je tu pořád ten strašně nebezpečný virus, který nás všechny dostane, tak lidé budou mít logicky strach cestovat. Navíc – a to bych neviděl tak negativně – teď spousta firem zjistilo, že všechny ty služební cesty nejsou zase až taková nutnost a spousta se toho dá vyřešit i on-line bez nutnosti někam jezdit…

Pavel

Je to hezky odůvodněno, ale až na konci: mezinárodní restrikce. Tzn. že vnitročínský provoz je už slušně rozlétaný.

Janina

Před koronou dělaly mezinárodní lety jen 10% leteckého provozu v Číně (v počtu cestujících). Takže ano, vnitrostátní linky už jim tam létají v podstatě zase v původních frekvencích, ale letadla jsou stále poloprázdná.

Pavel

Souhlas. Jde o trend. Ale i mezinárodní linky budou pak navážet silnou čínskou komunitu ze Singapuru, Ameriky, Indonesie i Pacifiku, Ruska, Afriky a Evropy. Plus turisty. Každý z nich obvykle vykoná dalších několik vnitrostátních přeletů. Pokud jsme bez nich již na cca 60 % vnitro, tak už má v podstatě Čína nejhorší za sebou a dokáže si ještě dlouho vystačit sama a růst dál oproti světu.