Letecké společnosti Letectví Letiště

Polský LOT expanduje v Praze. Do Varšavy poletí už více spojů, než do Frankfurtu

Embraer E-175 společnosti LOT. Foto: LOT
Embraer E-175 společnosti LOT. Foto: LOT

Polský národní dopravce LOT letos výrazně rozšíří počty nabízených spojů mezi Prahou a Varšavou.  Od 3. května pětkrát denně každým směrem. S expanzí firma počítá i v zimním letovém řádu.

Až dosud LOT nabízí tři lety denně, od zítřka bude nabízet čtyři lety denně. Od 3. května poletí pětkrát denně. Navýšení počtu letů do Prahy souvisí s celkovou expanzí LOT zejména u dálkových linek.  Dopravce u dlouhých letů přechází kompletně na dreamlinery, rozšiřuje dálková spojení.  Díky většímu počtu letů nebude ve Varšavě nutné čekat na přestup tak dlouho jako dosud.

Od úterý nabídne LOT i ranní let z Varšavy kolem sedmé hodiny a s odletem kolem deváté z Prahy.  Od 3. května přidá LOT večerní let z Varšavy (19:50) a ranní let z Prahy (7.15). Poprvé tak bude LOT mít v Praze letadlo přes noc.

Čtyři lety bude provozovat s Embraerem E-175 nebo E-195, let s pobytem přes noc pak s turbovrtulovými letadly De Havilland-Bombardier Dash-8. Nejde jen o sezónní úpravu, pět letů denně (tři v sobotu) nabídne LOT i v zimním letovém řádu, jak ukazují údaje v rezervačním systému.

Na trase tak začne velmi zajímavý konkurenční boj, neboť ČSA nabízejí tři lety denně. Ceny se ale i nadále drží relativně vysoko, nejnižší jsou kolem tři tisíc korun za zpáteční letenku. Varšava se tak stane destinací s jedním z nejvyšších počtů letů z Prahy. S osmi lety denně se bude z Prahy do Varšavy létat častěji než například do Frankfurtu. Z Prahy ale na největší německé letiště létají větší letadla než do Polska, v počtech cestujících se tak Varšava jen stěží dostane do první desítky.

 

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Spojení Praha – Warszawa je jistě zajímavé! Bohužel Polsko není jen Varšava. pro Čechy je stále nedostupná Wroclaw odkud létají nízko nákladové linky Wizzair, easyjet, Ryanair obrovská nabídka do Basileje na balkán kam si člověk vzpomene. jenže Praha – Wroclaw letecky je krátké. Autobusem pomalé a vlak Praha – Wroclaw zatím nikdo neřeší. Ideální by bylo rychlé vlakové propojení letišť Praha – Pardubice – Wroclaw. technicky je to možné za 3 – 4 hodiny.

  • Pardon, ale 4 lety denně (ve všední dny) LOT-u na trase Varšava – Praha jsou už realitou několik let – takže jde o navýšení o 1 spoj denně. Loni a předloni byla ta pátá frekvence dokonce v provozu, ale jen 3x týdně s nocováním v Praze a jen v létě.

    • Tak pokud se podívám na letový řád třeba dnes, tak rozhodně nejsou…

    • Kde je chyba? Já vidím, že 23.4. letěl z Prahy LO 524 v 10:05, LO 528 ve 13:00, LO 522 v 16:55 i LO 526 v 19:50, takže 4x denně… i na http://www.prg.aero avizují navýšení o 6 letů týdně, takže celkem 5x denně (mimo soboty)..

  • 3.000 CZK RT do Varšavy signalizuje absenci konkurence – až tam vlítnou lowcosty tak to bude od 1000 RT.

  • chce se mi plakat, kdyz vidim ze Polaci maji 9 z celkovych 12 objednanych dreamlineru a CSA, co se tyce sirokotrupych jen a pouze pronajatou A330.. a to nemluvim o jinacich +- stejnych zemi jako my (Portugalsko- TAP, Finsko- Finnair apod…) opet tradicne jsme zaspali dobu…

    • Vojta: Je pravda, že z ČSA (a tím i z Letiště Praha) se zcela vytratili transferoví cestující. Ještě v letech 2009 a 2010 v Praze přestupovalo 2,7 mil. cestujících (23 %), loni už jen asi 400 tisíc (3 %). Ale ty země, které pro srovnání uvádíte, mají trochu odlišné předpoklady. Třeba Lisbon je nejzápadnější velké evropské letiště s vazbami na Brazílii, Helsinki zase naopak nejvýchodnější se zkratkou přes Sibiř do Asie tím, jak jsou na severu. No a Polsko má zase oproti nám téměř čtyřikrát víc obyvatel (38 mil.), čímž se blíží spíš Španělsku (47 mil.). K těm malým tranzitním zemím bych ještě přidal Irsko. Na druhé straně jsme my, Maďarsko (odkud chce LOT létat do Ameriky), ale třeba i 19-ti milionové Rumunsko. A Řecko svoji unikátní polohu pro tranzit taky moc nevyužívá.

      Ale LuftJardovy stopy jsou viditelné dodnes, to je fakt. 🙁

Newsletter

Partneři


Výběr editora