Polský drážní úřad řeší škrty RegioJetu, dopravci hrozí pokuta
Lokomotiva Alstom Traxx RegioJetu v Krakově. Foto: RegioJet

Předseda úřadu neakceptuje nezavádění spojů uvedených v jízdním řádu vlaků.

Předseda úřadu neakceptuje nezavádění spojů uvedených v jízdním řádu vlaků.
Ještě to ani nezačalo, a už je to blamáž. Regiojet = perfektní vizitka českého podnikání.
Opravdu existuje v EU zákon, který pokutuje nevyužitou přidělenou cestu? Jako měl by existovat. Ale všichni máme doma papírové JŘ se spoji, které nikdy neexistovali…
Z toho by se zbláznila i nákladní doprava.
I letecká…
Neviem ako je to na európskej úrovni a vo vzťahu k pridelenej kapacite, ale napr. slovenský zákon o verejnej doprave dopravcovi ukladá povinnosť prevádzkovať pravidelnú dopravu v zmysle schváleného cestovného poriadku. Napr. autobusový dopravca ktorý by chcel trebárs aj na komerčnej linke zrušiť časť spojov musí mať toto najskôr schválené správnym orgánom. Dokým sa tak nestane, spoje musia jazdiť.
Záleží pak jaká je sankce za zrušení spojů. Jestli se dopravce vykoupí pokutou max několik tisíc € a má klid, nebo je to horší.
Přesně tak: pokuta až do výše 2 % ročního obratu – ale kolik přitom dopravce v e skutečnosti uspoří (resp. nevyčerpá) ze svých nákladů tím, že původně avizované spoje nepojedou? Navíc tím neodjetím spojů snižuje i zmíněný svůj roční obrat, z něhož může vycházet výše pokuty.
Doufám že pokuta bude velice tučná a RJ ji skutečně zaplatí. Potřebují dostat pořádně přes prsty.
Správně a tak PLK mu musela vyhověd jináč by bylo zle a tak to dopadlo že na ty vlaky něl lidí a vlaky proto nevyjeli.
LE dělá to stejné úplně nebo ČD na R8
Ale kvůli tomu se nerušili vlaky a ty zrychlene R8 ani v jř nebyly.
Určitě. Trest za nové vlaky na kolejích se kterými nemůže kvedlat úředník musí být obrovský!
Vaše poznámka je úplně mimo…
Za stejný přístup vůči všem dopravcům bych se přimlouval i u nás. A pokud možno s velmi tvrdými postihy, protože zatímco dopravce na tom šetří náklady, někdy i dlouhodobě, tak cestující je poškozován. Hlavně je tím soustavně zhoršována beztak už velmi pošramocená pověst železniční dopravy jako takové. K aktuálnímu dění v Polsku bych jen dodal, že se jedná ze strany RJ v podstatě o to samé co u nás, jen možná ve větším měřítku.
Můžu se zeptat, o kterých dlouhodobých případech tohoto konání v ČR je řeč?
Jedině dobře 👍. Takhle tvrdě by se mělo postupovat i u nás. Vůdci všem.
Vůdci všem?
Nespletl jste si web s motoristy?
Zatímco RegioJet v Česku vyhrává řadu zakázek se státními dotacemi, i když současné smlouvy nezřídka porušuje, Slováci (Os Komárno, IC Košice) a teď i Poláci s nimi nejspíš v rukavičkách jednat nebudou.
U nás musí mít nějaké krytí, jinak si to nedovedu vysvětlit
Proto moc nemá cenu slibovat, že výběrové řízení vytřídí neposlušné dopravce. Ano, ale jen v případě, že v předchozím období byl v této oblasti adekvátně sankcionován, ne pouze že měl blbé statistiky.
Škoda že se UTK podobně aktivně nezabývá situací například u Polregio, kde se v mnoha oblastech odříkají často dokonce bez náhrady regionální vlaky ve velkém…
Opět se jen ukazuje, že UTK je typický polský byrokratický moloch, který se snaží některým škodit a některé zvýhodňovat. Kdo s tou institucí někdy měl co do činění, tak ví o čem mluvím.
Na jednu stranu je pravda, že konanie, keď si zablokujem sloty a potom ich nevyužijem rozhodne nie je v poriadku, ale treba všetkým merať jedným metrom.
To se bude regiojetu hodit, až se bude proti pokutě odvolávat k evropskému soudu.
To je pro nej typické. Soudit se, brečet a vykrucovat se, jak jsou na něj všichni zlí.
Nevím proč máte tolik mínusů, s UTKem máte naprostou pravdu.
Mínusy má proto, že pro řadu přítomných je naprosto nepřípustné napsat cokoliv, byť velmi velmi nepřímo, pozitivního směrem k Jančurovi.
Já jsem s tím cirkusem na kolečkách jezdil dva roky a nic pozitivního na tu žlutou bandu říct nemůžu.
Ale s UTK má stejně opravdu.
Protože tu špetku pozitivního vykonaného před mnoha lety zakrývá dlouhé období jeho šlendriánu.
Ale 182-097 psal o UTK, tak proč dostal ten příspěvek takovou nálož? To je úplně mimo.
Asi půjde o určitou formu terapie jedinců alergických (alespoň na železnici) na žlutou barvu. Něco jako jiná forma voodoo rituálu?
Třeba v roce 2022 PKP IC odvolalo bez náhrady všechny spoje z Krakowa do Krynice Zdroj na skoro tři měsíce z důvodu výluky. A to nebyly komerční vlaky, ale dotované státem. Zdůvodnění bylo, že se nebude zavádět náhradní doprava, protože tam stejně jezdí málo lidí. V některých vojvodstvích ruší Polregio každý den velké množství spojů pro nedostatek nebo poruchy vozidel, za některé vlaky nejede dokonce ani autobus. Opět se jedná o vlaky dotované místní samosprávou. V porovnání s tím mi přijde naprostá banalita že si někdo odřekne pár komerčních vlaků. Nechci hájit ani fungování ani přístup RJ, ale tohle je… Číst vice »
Pokud měl dopravce nevedení těch vlaků bez náhrady řádně projednáno a odsouhlaseno a jejich odvolání bylo včas předem publikováno, a nešlo ani o jednorázovou náhodnou mimořádnost, pak žádné námitky ani pokuty nemají opodstatnění – jinak by ale každý dopravce měl být za oklamání veřejnosti tvrdě postižen, třeba i odebráním licence.
Došlo už v minulosti k pokutování některého dopravce v obdobném případě?
Určitě se dá dohledat na netu, ale i kdyby byl Radim první, tak mu vůbec nezávidím. Pustil se na extrémně obtížný trh, kde každý přešlap firem směrem k zákazníkům je tvrdě postihován. A až mu začnou psát rzecznici práw konsuméntow… to bude teprve palba…
Radim si za to môže sám svojim šmelinárstvom. To že mu za tú almužnu čo ponúkal proste dostatok ľudí nenájde mu malo byť jasné ak nie od začiatku, tak aspoň mesiac – dva vopred. Buď si toho nebol vedomý (a potom je otázka v akom imaginárnom vesmíre žije), alebo jeho biznis model proste bez otrockej práce nefunguje. Pritom dumpuje ceny oveľa viac ako by bolo nutné.
Kolik nabízel almužny?
Co si tak matně vybavuji, tak nějakých 85 tisíc Kč brutto za normu hodin pro fíry.
Strojvedoucí jspu jediní komu platí rozumně. Stevardi mají horší podmínky a buzeraci než někde v Mekáči.
jj, jednu dobu už to vypadalo, že bude muset přidat, ale pak přišla válka na ukrajině a hodně ukrajinek , pro které byla každá práce dobrá i za nic moc peníze.
Jenže tím šlendriánstvím stlačuje náklady a vyhrává výběrka. Já se obávám jaká blamáž nás za rok čeká na R Vysočina. Jenže objednateli je to asi tak nějak jedno a cestujících se ma názor nikdo neptá, ti si budou muset zvyknout. Víme jak to vypadá na rychlíkách mezi Brnem a Bohumínem, kde jezdí soupravy nevyhovující smlouvě (bez SSOD) a RJ to prostě neřeší, protože max jednou do roka dostane drobnou pokutu, když zrovna jel náhodou kontrolor. A kdyby mu vedením osudu nespadly do klína Siriusy, tak mezi Kolínem a Ústím by to bylo to samé.
BTW, co kdyby dopravce (jedno jaký) v průběhu smlouvy objednateli suše oznámil, že peníze nestačí a objednatel buď podepíše dodatek o navýšení kompenzace, nebo dopravce přestane jezdit s účinností ihned. Má alespoň u nových souprav objednatel na soupravy zástavní právo, nebo v takovém případě má dopravce objednatele zcela v hrsti?
To samozřejmě řeší konkrétní smlouva. K dohledání pomocí googlu. Liší se to (mimo jiné) podle vlastnictví a financování vozidel. Např. https://md.gov.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Zverejneni-smluv-na-vlaky-dalkove-dopravy-v-obdobi/R25-Plzen-Most/Smlouva_R25_Plzen-Most.pdf.aspx
Přijde mi strašný, že v dnešní době, kdy informace o každém voze v soupravě jsou v ISOŘ, není ministerstvo schopno vyvinout jednoduchý program, skript pro kontrolu každého vlaku a jeho složení, alespoň u základních parametrů (počet vozů, klimatizace, nízkopodlažnost, apod.)
Tam je problém v tom že ty údaje ne vždy odpovídají realitě…
Takový problém by se ale měl dát jednoduše odstranit.
R9 bude dost sledovaná, i když třeba nebudou hned k dispozici objednané Pesy tak si myslím, že ostudu si tam Regiojet udělat chtít nebude. Nehledě na to, že cokoliv jiného než teď bude zlepšení.
Regiojetu je to jedno jestli má ostudu, peníze má jisté a kvalita a plnění smlouvy MD nezajimá
Příchod Žluťáka na R8 taky bylo zlepšení proti tomu, co tam prováděly ČD. Jen aby to vydrželo.
Dlouho jsem se tak nezasmál 😀
Na R8 je těch prohřešků mnoho (ještě třeba absence vizuálního IS na a ve vozech), mým oblíbeným však zůstává kreativní řešení požadavku na uzavřený systém WC.
Ex-SBB vozy Bmpz vakuové WC nemaj. Tento problém je v soupravách „vyřešen“ tak, že toalety ve vozech Bmpz jsou uzamčeny.
To si děláte srandu???
Třeba si jen „uzavřený systém WC“ vykládá po svém a prostě je uzavřel 😀
Což je špatně a stát by si z toho měl vzít ponaučení, že pochybné low cost firmy nemají v ZDO co pohledávat…
Co by nemohly. Musí se pohnout objednatel který musí kontrolovat a sankcionovat.
Znáte rčení levně koupené dvakrát placené? Tohle přesně sedí na přidělovaní linek ZDO low cost firmám…. pokud chceme aby měla ZDO nejakou kvalitu a nebyla to jen socka, musí mít adekvátní úroveň
To je fajn, že si tolik lidí myslí, že se to dá dohledat na netu. Prosím někoho, aby to dohledal a podělil se i se mnou, neznalým polských úřadů 🙂 Děkuji.
No jak tady zaznělo, evidentně jsou postihováni jen vybraní dopravci, tak jakýpak trh potom