Polský dopravce SKM zrušil kvůli zpoždění dodávek smlouvu na nové vlaky od Pesy
Elektrická jednotka Pesa Elf II pro SKM. Foto: Pesa
Společnost Szybka Kolej Miejska (SKM), která provozuje městské vlaky ve Varšavě a jejím okolí a patří hlavnímu městu se odhodlala
Trochu mě překvapuje že stejný postup ještě neprovedli Němci se Škodou ohledně NIM
Víte někdo jak to s tím vypadá, případně jaký mají na Škodu páky ( pokuty za pozdní dodání či tak něco) ?
NIM je v podstatě hotov – ve ŠVAGu (teď už vlastně bývalém) se dodělává šestá jednotka. Minimálně už 3 jsou v Mnichově u zákazníka. Jsou ještě rozjednány drobné úpravy, ale to už Škoda dělá jako placenou službu pro DB (no vlastně placenou, snižuje si tím penále). Velkým problémem se ukázala lokomotiva, pokud budou němci trvat do písmene na tom co prezentovali, tak by to vlastně znamenalo nesplnění TS a tím pádem zrušení kontraktu, nebo kompletní předělání lokomotiv. Takové info bylo přímo ze ŠVAGu z technického úseku – jinými slovy může za to dle nich zase Plzeň.
Takže paskvil… Konečně se mohli předvést v západní Evropě a oni to nezvládnou. Němci určitě budou trvat do písmene na tom, co chtěli a je to tak dobře. Aspoň škoda uvidí, co to je trh. České dráhy jim s 380 a InterPantery odpustili více, než je normální…
otázka je jak dlouhé ty jednotky jsou. Pokud by byli delší na rameno Praha-Ústí-Děčín by byli docela dobrý…..Otázka zní, cena, schválení, reálná dodací lhůta a s tím spojená kvalita.
edit : podle toho co jsem se dočetl jde o 8x pětivozové a 5x čtyřvozové plus obce na dalších 8 kusů. takže na děčín by to mělo být úplně v poho….
Není ta jednotka primárně určená pro příměstskou dopravu?
Jojo, je. Mělo to jít na městské linky ve Varšavě. Proto bych to spíš viděl jako šanci na nové vlaky pro Sko v Brně (ikdyž by musela Pesa vyměnit výbavu ze stejnosměru na střídavinu) než na Rka do Děčína. To by byl dobrej cliffhanger. 😀
A co třeba Ostravsko, kde se to Tornády jen hemží?
HolyTrinity: Nešlo by asi ani tak o rychlíky Praha – Děčín, ale o osobní vlaky mezi Prahou a Ústím nad Labem, kde je na „ešusy“ frekvence nanejvýš mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou a možná u některých vlaků ještě mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem, ale tam chce podle různých informací Ústecký kraj dopravu ve špičkách nějak zahustit, takže pak by „ešusy“ určitě nebyly nezbytné ani tam – je sice pravda, že „ešus“ je díky hliníkové skříni lehký, ale s ohledem na jejich nedostatek pro příměstskou dopravu v okolí Prahy je těch zbytečně najížděných cca 80 km navíc každým směrem… Číst vice »
no.. tak budou mozna pouzity 3; v usteckem kraji
V ústeckém kraji je jiné uspořádání podvozků a dvojice napájecích systémů, takže to možné nebude.
Tak to je škoda 🙁
napájení bych se nebál. než 25kV dozazí do ústí, budou dávno ve šrotu, Pesy nevydrží v provozu 85 let.
Jakkoliv fandím nástupu konkurence na české koleje, ten modro-odborářský monolit potřebuje náraz do reality jako sůl, tak nevím zda RJ v případě nákupu vlaků od PESA nešlápl do pořádného h…….. Při vší úctě k našim severním sousedům, kvalitní strojírenství není zrovna to co by je proslavilo. Všichni tu sice nadávání na ŠT, ale tohle může být klidně ještě horší.
Ví někdo, jak to vypadá s těmi vlaky Pesy pro Ústecký kraj? Kdy mají být dodané?
Za tři roky.
Omlouvám se, za dva roky.
No jak tak čtu již se nezávidí jen režijky ale už i odbory 🙁 .
A co je na odborech působících v železniční dopravě tak záviděníhodného? To by mě fakt zajímalo. Několik let jsem platil příspěvky FSČR a s naprostým klidem mohu říct, že k h…u!!!!
No právě že není. Vím jak špatně federace pracuje. A tak mě udivuje to pojmenování modro-odborářsky monolit. To mi zavání stejnou závistí jako když se psalo o rezijkach. Takové ironické označení ČD.
Teď sis konečně oddechl.
Výši platů si se zaměstnavatelem samozřejmě vyjednáváš sám.
A to navýšení mezd co odbory vyjednaly určitě nechceš.
Ušetřiš na členských příspěvcích, to ano.
Ale jen se vezeš na tom co vyjednají ostatní a ještě se tím chlubíš. Trapné
U ČD už díky Bohu nepracuji.😎
Tak nekomentuj něco, o čem nic nevíš.
Teď si určitě v podniku, kde odbory nejsou a zaměstnavatel ti klečí u nohou a přemlouvá tě aby si nechal navýšit mzdu.
To jsi vyčetl někde vlastní silou v novinách – Nářcích strojvedoucích? Komentovat to o čem mám přehled, vlastní zkušenosti a vlastní názor budu vždy! A pro tvoji informaci, v práci jsem nyní maximálně spokojený, jen nechtěj vědět za kolik hodin a peněz. Leťákům u nejmenované firmy ( taky jsem jím dlouhá léta byl) by mohlo být hodně zle.😁 Strojvedoucím a jejich práci zdar a šťastnou cestu!!!
Kdyby jsi měl stejné zkušenosti s federaci jako já taky by jsi tak mluvil. Proti odborům rozhodně nic nemám jsou nutné ale musí dobře fungovat.
Já jsem ve Federaci od počátku. A špatnou zkušenost nemám.
Jsou ale členové, kteří jen remcají, ale když po nich něco chceš tak víš co.
Člověk musí taky reálně přemýšlet co lze dokázat a co ne. Bohužel, některým lidem toto nedojde.
Ale vlastně těch není škoda…
Halík, politicky, myslete politicky, Halík!
Hlavne by meli byt apoliticke, a vyjednavat v ramci moznosti mezi zamestnanci a vedenim… byt u statniho podniku je to slozitejsi…
Na druhou stranu, je otazkou zda svou praci vubec delaji dobre, osobne jsem se (byt v jinem oboru) setkal s firmou, kde moje pozadavky na prijeti, tedy plat odmitli diky uzavrene smlouve s odbory, presto, ze by me prijali radi,… nekdy jsou kolektivni smlouvy i brzdou…
Pánové,já vám nevím,neměliy by se věci kolem odborů řešit na jiných fórech?tady jde o vlaky od Pesy…
důležitý na vašem výroku je ta část MUSÍ DOBŘE FUNGOVAT. Nemyslím, že by tuty dobře fungovaly.
Paddy: U některých jiných dopravců jsou vyšší mzdy a odbory moc neřeší. Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu.
Paddy: Budete se divit. Ale vyjednat si výši mzdy sám je zcela normální a běžné. Navíc, dospělý jedinec by toho měl být schopen.
Tak jestli skutečně něco někomu závidím, věřte mi prosím, že to nejsou odbory. Nikdy jsem odbory k ničemu nepotřeboval a dá-li Bůh ani potřebovat nebudu. Ta narážka na ten modro-odborářský monolit je v to smyslu, že myšlení velké části zaměstnanců ČD (o SŽDC nemluvě) „zkamenělo“ v 80. letech a odbory, místo toho, aby se staraly o lepší pracovní podmínky pro zaměstnance, tak dělají politiku a ještě je v té nostalgii po časech modré armády podporují. Můj poslední zážitek s ČD, vzal jsem ženu a děti v srpnu na výlet Posázavským pacifikem, abych jim ukázal kam jsem před 25 lety jezdil… Číst vice »
Pesa uz davno neni za skodou, jsou si docela rovnocenne…
Fakt? I kdyby nic jinýho, tak škodovka nezkrachovala a koupila Transtech.
No je pravda že Žraloci na trase do z Plzně do Chebu se oproti tichoučkému začátku v provozu dost rozvrčeli….
A podle lidí průvodčích a řidičů to údajně „žere jak tank – 100 na 100″….
Má někdo k dispozici oficiální spotřebu??
„A podle lidí průvodčích a řidičů to údajně „žere jak tank – 100 na 100″….“
A kolik by podle Vás mělo „žrát“ vozidlo pro 120 lidí? 7 litrů na 100 jako Fábie pro 4 lidi?
no ideál by byl tak 10l na a v jízde v klesání rekuperovat naftu zpět do nádrže, dle názoru mnohých zde. Všichni nejspíš nechápou úměru že dobrá dynamika + slušná rychlost + slušná stoupavost = silný motor = patřičná spotřeba paliva.
Bohužel, ač na kolejích, žere to jako 4 autobusy (a má to sedaček za 3). Holt to váží jako 10 autobusů, poděkujte pasivní bezpečnosti suplující bezpečnosti aktivní. (u letadel je tento přístup nemožný, dlabaný ingot nelétá ani Sovětům, ani v USA)
Na trati Plzeň – Cheb dle zatížení 50-60 l na jeden motor. Pesa má motory dva. Kilometráž si najdi.
Jo spotřeba souhlasí,v létě když běží klimatizace a ventilátory chlazení,tak hlučnost je značná…
No já nevím, pro firmu vzpamatovávající se z bankrotu to není úplně příjemná situace.
Tak je může rovnou dodávat RegioJetu pro Ústecký kraj – dobrá zpráva 🙂
Regiojet má objednané dvousystémové jednotky, tyto jsou jednosystémové.
šak trocha tuningu a mají to levnějc 😀
Otázkou je, kdy ten systém 25 kV na Ústeckého kraje přijde. Prvních 10 let budou stačit ty jednosystémové.
To je sice otázka, ale RJ má podepsanou smlouvu na 3+25. Nicméně, pro ty 3 kV jistě Pesa nějakého kupce najde.
Už tam je 😁
Prunéřov-Kadaň je střídavá.