Polský dopravce Lotos zahájil přepravu nafty od Baltu do České republiky
Lokomotiva polského dopravce Lotos Kolej. Pramen: Lotos Kolej
Polský nákladní dopravce Lotos Kolej začal tento týden naplňovat své plány na vstup na českou železnici, když zahájil pravidelnou přepravu
Trochu víc zde http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/lotos-kolej-na-ceske-zeleznici
Tedy „partner“ je jen z technických důvodů, kvuli nelektrizované koncovce ze Studénky. Maszynysta je věc jiná, to se v článku ani nezmiňuje, ale ten je ještě od jiného partnera.
Paliva se kupují a přepravuj křížem krážem, ne uplně napříč Evropou, ale třeba v prostoru ČR, SR, PL, Německo , Rakusko zcela běžně … Slovnaft, Lotos, Orlen, Leuna , … často to bývají i docela krátkodobé kontrakty, pár vlaků sem, pár vlaků tam, proto se na vlacích do některých úložišť v krátkém čase objevují různí dopravci.
Jen bych doplnil, že vozbu vlaku na území ČR zajišťuje dispečersky a personálně Lokotrain. Lokomotiva je použit. Siemens Vectron. 5370.020.
A není levnější tu ropu vozit z Kralup z naší rafinerie?
A ono to vezlo ropu???
A ona Kralupská rafinérka není Polská? Konkurenčního koncernu PKN Orlen?
Nejedná se o ropu, ale o naftu.
Jak plyne z článku, jedná se o kontrakt na dodávky nafty – takže zjevně ho někdo uzavřel z důvodu, aby na nem vydělal protože je nějak výhodný. Neplatí, že nejbližší zdroj je nejvýhodnější. Kromě toho, z Kralup te nafty moc neteče.
Kralupy i Litvínov sou také pk orlen
??? Naší??? Vy máte akcie?
Promiňte, ale pokaždé mne trochu nakrkne když si někdo začne jenom na základě území přisvojovat něčí majetek/úspěchy. Pokud si začne ještě hrát s fangličkářstvím, tak už si ťukávám na čelo.
Já tomu nerozumím. 🙁
„Česká republika je po Polsku a Německu třetí zemí, kde může Lotos Kolej jezdit na vlastní licenci.“ a kousek níž „Jel přes hraniční přechod Chałupki do Studénky, kde si ho převzal český partner.“
Takže u nás může jezdit na vlastní licenci, ale přesto má českého partnera?
Předpokládám, že český partner mel na starost ten kousek v dieselu ze Studenky.
Spíš posun v sedlnici zajišťují Češi.
Dobrý den,
vím, že je trolej dotažena na letiště, ale je i ten kousek na původní trati až do stanice Sedlnice, aby stačil jen posun? Nebo se muselo přepřahat už ve Studénce? Děkuji předem za odpověď.
Přeji hezký den!
Sedlnice je bez drátů ve Studénce přepřah na 742
Dobrý den,
děkuji za odpověď. škoda, že to SŽ/DC nedotáhla i do Sedlnice/Sedlnic; byl by to kousek za malé peníze a manipulace (nejen u takovýchto vlaků) by pak byla mimo koridor.
Přeji hezký den!
Martine,opravdu si myslíš,že to polský maszynista zná/má zkoušky na území ČR ? Proto ten “partner “😉
Tak úplně nereálné to není, stejně tak může Lotos zaměstnávat českého firu.
No to může,ale proč by to dělal,že…..ona to není zas taková sranda,jak se může zdát zaměstnávat českého fíru v polské firmě. Kluci od Kolpremu by mohli povídat….
Ano, je to mozne. Strojvedouci spolecnosti PKP Intercity a PKP Cargo takove zkousky maji. Pokud udelaji poznani trati, mohou řídit vlaky v uzemi cele CR.
Povolení musí mít od drážního úřadu dopravce, konkrétní typ loko a konkrétní fíra musí mít zkoušky. Pokud nějaký článek v tomto řetězci chybí, musí nastoupit výpomoc.
Což by se mělo v procesu schvalování pro nové lokomotivy postupně eliminovat. Železnice by se měla dostat do stavu kdy moderní lokomotiva splňující nějaké společné podmínky bude moci z výroby bez omezení a dodatečných zkoušek kdekoliv kde jí to dovolí rozchod nebo napájecí soustava.
Netušíte někdo, jaká lokomotiva to dovezla do Studénky? Předpokládám, že ten Dragon je jen ilustrační. Díky.
Vectron