Polský Budimex prohrál další spor o D11 z Trutnova na hranice, výběr firmy Metrostavu platí

Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSDVizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD

ÚOHS ještě řeší spor o vyloučení Budimexu.

Odebírat
Upozornit na
guest
69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Plhal

Typická česká šaškárna : Proč stavět, když se můžeme soudit. Poznámka: Metrostav skutečně tunely všeho druhu umí

Dejv

To je zase tunel. Přijde firma, nabídne cenu, vyhraje a 🖕 Proč? Protože jsou levní, rychlí a spolehliví. Děkujeme vládě pana Fialy a opět luxusně dohozený kšeft místním tunelářům.

Lysimachia

Spojovat to s vládou, to už chce pořádnou mentální gymnastiku. (Nemluvě o tom, že na ÚOHS, NKÚ a dalších úřadech jsou pořád spíš Babišovi a Zemanovi lidé.)

Padre

Co s tím má společného pan Fiala? Ten má na rozhodnutí UOHS asi tak stejný vliv jako vy…

Slávek

Přijde firma, nesplní zadání a vyhraje. Proč?

Dálnice

Mel by ses na protest upalit pred Strakovkou. Nabizim 5l kanystr benzinu a zanovni zapalovac…

Pražák

Můžu hádat? Absolvent VŠŽ, volič ANO, Přisahy, Turka nebo Pitomia, že?

Milan

No jo problém METROSTAV. Přece si nenechají vyfouknout zaručené peníze i s víceprácemi jak to oni umí . V Ústí n.L. dělají rekonstrukci Výstupní ul.a je to děs a hrůza. Na stavbě dlouhé 2 km jeden bagr a jeden náklaďák!!

Asd

Je to smutné. Jedna z největších stavebních firem si vylámala zuby na našem bordelistanu. Opravdu nechápu proč se o něco málo nezměnily požadavky na reference. Takto to vypadá že korupce a malá domů opět zvítězila nad prospěchem nás všech.

Slávek

Na stavbě mají být dva 500m dlouhé tunely. Myslíte si, že požadavek na reference na 100m tunelu je přehnaný?

t t

Takže budimex může podat rozklad, který bude řešit UHOS, ten ho zamítne jelikož už jednou rozhodl v neprospěch Poláků. Ale oni poté můžou podat správní žalobu a ta má odkladný účinek?

Jiří Procházka

Kdo nejvíc maže ten jede.😂

Rehak

Poláci byli moc levní a moc rychlí. To místnímu monopolu vadilo. Řeči že nemají zkušenosti se stavbou tunelů je nesmysl. Na S3 hned za hranicema jsou hned dva

Edudant

Poláci především nebyli schopni dát pořádnou nabídku, kdyby ji dali tak by zakázku dostali.

Padre

A v čem se ta pořádná nabídka podává? V krabici od vína?

J.M.

Očividně nebyli schopní doložit reference

Asd

Otázkou je proč se zrovna požadovali takové reference. Jistě se shodneme na tom že budimex je kompetentní společnost na výstavbu naší dopravní infrastruktury.

Dálnice

Neshodneme. Nemaji refrence na tunely.

Pražák

Proto, aby to nevyhrál někdo kdo nemá zkušenosti? Pokud Budimex není schopen dodat reference dle zadání, je to jeho chyba. Představa jak MI Roads uplatil ŘSD včetně samotného Mátla a pak ještě ÚOHS je ve stylu „sdílejte než to smažou“. Ostatně Budimexu v účasti na tendrech nic nebrání a jeden na D 35 už vyhrál a na ŘSD je z toho malinko nervozita, zatím se na staveništi nic moc neděje a tak už se objevují obavy, aby to nedopadlo jak s Kazachy a Italy na D1.

Martin

Nemají zkušenosti se stavbou tunelů, v Polsku to staví Rakušani nebo Turci např. metro

Asd

Ale musí být opravdu ale opravdu velmi suché.

Kebab

Tak suché, aby nebylo divné, že šustí🙂

Slávek

Jeden tunel na S3 stavěl Porr. O druhém nevím.

jarda

Ale stavěl to pro ně Porr

Asd

Tak nějak. Místní kapři (někteří i odsouzení)si jen tak svůj korupční rybníček nevypustí.

Martin

Ty tunely na S3 nestavěl Budimex, ale rakouský PORR
Proto je nemohli uvést jako reference, místo toho tam dali nějakou pofidérní stavbu z jižní Ameriky. Přes výzvy o doložení akceptovatelné reference na stavbu tunelu se Poláci jen odvolávají. ŘSD nemělo jinou šanci než jejich vítězství na popud UHOS zrušit.

Dálnice

Presne tak. Tohle si Polaci podelali sami. To, ze na to poukazal z korupce usvedceny Metrostav je jina cast pribehu. Ale tunelarskou odbornost Metrostav ma. Na rozdil od Budimexu.

Dálnice

Ty tunely ovsem nestavel Budimex.

Martin Krejčí

Slovy klasika(Standa Gross):Vše je křišťálově čisté.

Jožin z bažin

Metrostav si rozvracet nedáme!

novák

firma , která vybudovala v Polsku během pár let páteřní síť dálnic nám není dobrá……co kdyby něco ukázala

Dálnice

A pritom stacilo jen nepodcenit vyber pozadovanych referenci….

Asd

A co tak nepožadovat nesmyslné reference a umožnit tak většímu počtu firem se účastnit výběrových řízení ? To by nešlo?

Slávek

A co jsou, podle vás, nesmyslné reference?

Dálnice

Kdyz Asd necemu nerozumi, je to nesmyslna reference. To da rozum, ne?

mlokXCM

Někde se ty dálnice v Polsku musely po krátké době rekonstruovat. Pokud jde ale o samotnou rychlost výstavby, ta se nijak neliší od té v Česku a zpravidla činí 3 roky jednoho úseku, u delších pak až pět let.

Kebab

S tím máme zkušenost i u nás, jen ta rekonstrukce dosud neproběhla.

Cikcak

No zase jako pardon, nebudu hájit Metrostav, ale k té kvalitě. Jezdím často D3 na Budějovice, a že bych si všiml špatné kvality, to asi ne. Naopak, řekl bych, že provedení a technická úroveň je odpovídající až vynikající. A nevím, co by nám měl Budimex ukazovat, naopak zrovna Metrostav staví řadu prestižních zakázek v zahraničí. Co mě vadí mnohem víc, je legislativa a mimo dálnice běžná údržba a čistota. A co mě vysloveně irituje, pokud přejedete hranice z Rakouska / Německa k nám, okamžitě to praští do očí, je úroveň vodorovného značení a intervaly jeho obnovy. V tomto směru jsme… Číst vice »

Lysimachia

Metrostav kvalitativně umí, navíc si na rozdíl od většiny firem drží dělnické profese i know-how a nejedou v takové míře přes subky.

Že mají vy*** management a právníky, to je věc druhá.

Kebab

Nejen vodorovné značení, ale i ostatní údržba. Přes léto sečení, v zimě preventivní posyp. Venku bez problémů, u nás jen výmluvy a případná doporučení, ať to jdeme dělat sami, když tomu tak rozumíme😃

Dálnice

Polska A1 u hranic je podobna lochneska jako nase D1. Nove otevrena S3 ma nepovedeny povrch, Polaci sami ji prirovnavaji k socialistickym tzv. gierkowkam proslulym spatnou kvalitou.

Petr Plhal

Správně řečeno, doba výstavby skoro stejná, ale ty u nás ty nekonečné soudy o každou pí…vinu

MartinK

Zatím se ukazují na D35. Na nejlehčím úseku. A není to dobré. To jste uhodl.

JirkaK

V čem je na tom úseku problém?

Lysimachia

Že tam po půl roce od zahájení není prakticky kopnuto do země?

Edudant

Jsem zvědavý jak jim to bude ŘSD ještě dlouho tolerovat

Slávek

Stačí jen trvat na termínu předání do provozu.

Lysimachia

Možná si řekli, že smluvní termín je v roce 2027, tak kam spěchat. Asi neznají praxi akcelerace na stavbách.

jarda

Na D35 mají hromadu času, zprovoznění mají až v roce 2027 na 7,6km sice tam je 7 mostů, ale…. hromada času oproti úseku Janov – Opatovec kde je délka 11,8km a jen 2,5roku na výstavbu

Dálnice

Korupcnici z Metrostavu měli lepsi pravniky a diletanti z Budimexu podcenili reference na tunely. Dopadlo to jak to dopadlo a ted konec kockovani a stavet!

Jan

Tohle je snad nejsmutnější příběh české dálniční sítě. A že jich je…

Dan

Tak jen doufám, že se nebude podobné soudní kolečko opakovat u 511 a předcházejícího úseku Jaroměř-Trutnov. Všechno to jsou podobné úseky s vysokou cenovkou.

Otto

A co když se Budimex odvolá ke správnímu soudu?

Lysimachia

To nemá (automaticky) odkladný účinek.

Blátošlap

Tak to přesně sedí. Je vidět, že firma odsouzená za korupci má obrovskou moc a i když by to poláci postavili rychleji a levněji – zastavili se u hranic – přesto – bude se čekat na Metrostav. Bůhví, poláci se nenechají vydírat a nebudou pro ně dělat subdodávky?… Každopádně, tato zpráva říká něco o stavu českého apárátu…

Pavel Kopeček

Bohužel, jestli se tohle bude stále dít, tak se u nás nikdy nic nezlepší. A Poláci se nám budou v čím dal více věcech vzdalovat.

David

Firma odsouzena za korupci hlavně zná možnosti právního systému jako nikdo jiný…

Scotty

Tak hlavě Poláci poněkud podcenili přípravu nabídky. Takže spíš to něco říká o Budimexu.

Rob

Zamestnanec metrostavu?

Slávek

Kdyby měl Budimex v pořádku reference na tunely, tak už dávno mohl stavět. A je úplně jedno, kdo na to upozornil. Černého Petra mají, bohužel, zaměstnanci ŘSD, kteří vyhodnocovali soutěž, i když se to snaží hodit na někoho jiného.

Edudant

Krom toho Budimex je v zásadě jen takový polský Metrostav.

Dálnice

Scotty proste jen konstatuje fakt. Zkuste to bez tech hloupych invektiv.

Roman

Levněji možná, rychleji určitě ne.

mlokXCM

Proč by to měli postavit rychleji? V Polsku stavba rychlejší není. A pokud podněty k nesprávnému výběru ve veřejné zakázce, které Metrostav vznesl, se ukázaly oprávněné, pak rozhodnutí Budimex vyřadit bylo správné. To, že vy si něco myslíte jiného, neukazuje nic o žádném aparátu. Do jaké míry jste seznámen s celým spisem a jaké je vaše vzdělání, že se považujete za kompetentního to posuzovat?

Karl vB.

Bude následovat další kolo o regulérnosti vyřazená Budimexu podáním žaloby u soudu?

Jan z Rokycan

Blížíme se do nepřekvapivého finále.

Edudant

Správně skoro od začátku je jasné že nabídka budimexu je prostě špatně udělaná.

Michal

Docela by mine zajimalo kde MI ROAD a.s stavěla tak dlouhý tunel když byla založena v rice 2022. ASI Tandy v této semi buds něco prohnilého a špatného co rozhoduje o spravnosti referencí. ONI určitě nic takového nestavěli v tak krátké době a reference nemohou mit. Tak mi řekněte Vy zastanci spravneho výběrového řízeni kde ten tunel na reference vzalid?

Slávek

Ve sdružení je kromě MI Roads také Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt. Reference na tunely dodala Subterra.