Polský Budimex prohrál další spor o D11 z Trutnova na hranice, výběr firmy Metrostavu platí
Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD
ÚOHS ještě řeší spor o vyloučení Budimexu.
Už pomalu rok se mohlo stavět. Trutnov věcně ucpaný, jezdí dost Poláků, kteří již využívají svoji část dálnice…k tomu není co dodat…
Kdo si dá práci a přečte si výčet stavebních realizaci Budimexu, zjistí, že postavil víc dálnic, než je v ČR, a vycet zahrnuje takové stavby jako letiště Gdansku, hlavní nádraží ve Vratislavi atd atd.
Za tohle by na UHOS měl někdo dostat za uši
Jen tak bokem jsem zaslech , že to někdo záměrně přihrává Metrostavu. Figurovaly v tom nějaká dvě jména. Dnes už si je nepamatuji. Jen vím , že jedno bylo ženské a druhé mužské. Jen by mne zajímalo jaká asi bude malá domů? Budimex by asi nikomu nic nedával. Tak má smůlu. Alespoň z nás mají poláci srandu. Dálnice oproti nám staví v poměru 10 : 1. Tady se jen kecá.
Zdroj byla Marka z prasečáku?
Tak pořád mají těch dálnic na rozlohu méně jak my.
Bufimex muze podat dalsi rozklad.Welcome to Czechistan.
Jen by mě zajimalo, kdo tentokrát dostal zaplaceno.
Poláci jsou s dalnicí na hranicích a tady se brousí tužka, aby nemohli dál
Jj, k bananové republice se blížíme…
„Od afrických zemí se Česká republika liší už jen tím, že čeští politici dosud nenašli zálibu v pestrobarevných uniformách se širokými šerpami, ve všem ostatním jsme Afriku dohnali a možná i předehnali.“ (Tomáš Pecina, 28. července 2011)
https://paragraphos.pecina.cz/?view=article&id=909
Přejmenovaný Metrostav podvodníci !!!!! Kdo byl zaplacený ?Polska firma Budimex je rychlá a kvalitnější,pokud to vyhraje za podvody přejmenovaný Metrostav tak věřte že jedna zima a bude se opravovat asfalt !!!! a ještě si někdo namasťí kapsy!!! Do toho obyč lidí nevidí
Jsme sami proti sobě. Upřednostňujeme zloděje. Polákům musíme být pro smích. Pepíci!
Jasně, když jde o Budimex, tak musí jít vše stranou, dokonce i pravidla. Já být Vámi tak si dám mokrý hadr na hlavu, vedro je už dlouhé a podívám si jak si Budimex vede na D35, ŘSD už je z toho nervózní.
Vyřadit firmu pro nedostatek tunelářských zkušeností, když jsou na trase jen dva krátké tunýlky, se zdá být poněkud nešťastným. Nestavěl BUDIMEX náhodou ten tříkilometrový tunel na polské straně stejné dálnice?
Nestavěl.
Poté, co Metrostav předvedl s Blankou by neměl stavět už ani králíkárnu.
co víte o Blance vy odborníku -nefunguje,či už se propadla??
Asi jste spojen s.Metrostavem nějak né??
Typická česká šaškárna : Proč stavět, když se můžeme soudit. Poznámka: Metrostav skutečně tunely všeho druhu umí
To bezesporu… Ze 17 na 43 plus sedm navrch.
To je zase tunel. Přijde firma, nabídne cenu, vyhraje a 🖕 Proč? Protože jsou levní, rychlí a spolehliví. Děkujeme vládě pana Fialy a opět luxusně dohozený kšeft místním tunelářům.
Spojovat to s vládou, to už chce pořádnou mentální gymnastiku. (Nemluvě o tom, že na ÚOHS, NKÚ a dalších úřadech jsou pořád spíš Babišovi a Zemanovi lidé.)
uprimne – zrovna prezident NKU pan Kala je dle meho jednim z mala nestrannych a nestranickych vysoce postavenych uredniku u nas
Nestrannost bych si zpochybňovat nedovolil, a s tou nestranickostí bych to tak nepřeháněl, když byl skoro až do jmenování členem ČSSD.
Co s tím má společného pan Fiala? Ten má na rozhodnutí UOHS asi tak stejný vliv jako vy…
Přijde firma, nesplní zadání a vyhraje. Proč?
To totiž není tak úplně zřejmé. Pokud si pamatujete na začátek, tak výběrová komise u ŘSD ty kvalifikace opakovaně uznala. Ale ÚOHS nikoliv, a s tímto se ŘSD muselo ztotožnit. Další kolečka jsou jen nabalujíci se rozpory.
Bohužel podrobnosti formulací známý nejsou, tak já odhaduji, že buď podána žaloba k správnímu soudu. A otázka je, zda bude stanoven odkladný účinek. Ale v každém případě jak pro stavbu, tak i pro transparentnost prostředí je tento stav špatně.
Mel by ses na protest upalit pred Strakovkou. Nabizim 5l kanystr benzinu a zanovni zapalovac…
Koleduješ si o trestní stíhání za navádění k sebevraždě a účasti na ní. 🙂
JUDr. Fous to rozsek
Můžu hádat? Absolvent VŠŽ, volič ANO, Přisahy, Turka nebo Pitomia, že?
Jmenuji se Luděk Polcar, čtu okamuru, rajchla a žádám o medikaci
Tak v tom Vám nepomohu, nejsa lékař. Ale na každé větší poliklinice bude nějaký psychiatr.
To není fér, to je jako machrovat, že jsem se trefil stodolu, do které jsem se předtím zavřel.
Ale je to,pravda 😉
No jo problém METROSTAV. Přece si nenechají vyfouknout zaručené peníze i s víceprácemi jak to oni umí . V Ústí n.L. dělají rekonstrukci Výstupní ul.a je to děs a hrůza. Na stavbě dlouhé 2 km jeden bagr a jeden náklaďák!!
Je to smutné. Jedna z největších stavebních firem si vylámala zuby na našem bordelistanu. Opravdu nechápu proč se o něco málo nezměnily požadavky na reference. Takto to vypadá že korupce a malá domů opět zvítězila nad prospěchem nás všech.
Na stavbě mají být dva 500m dlouhé tunely. Myslíte si, že požadavek na reference na 100m tunelu je přehnaný?
To nejsem schopen posoudit. Ale mám za to že že se nejprve řeklo že ty reference které dodala polská strana jsou ok. Pak se do toho vložila jistá firma odsouzená za korupci a dopadlo to jak to dopadlo.
Metrostav s Blankou není dostatečný důvod proč jej vyřadit?
Myslím si opak. Předvedli dostačnou nekompetenci a bezradnost. A ještě mají drzost Bkanku prezentivat jako úspěch. Opravdu tunel.
Myslím že nejen že je přehnaný ale zcela zbytečný. Firma Budimex, to nemusí umět ale může spolupracovat s jinou firmou která to zvládne. Ostatně tunel u Polského Bolkova je dlouhej kolem 3000m, je mi fuk kdo ho stavěl ale tu stavbu někdo zastřešuje a ten nese zodpovědnost.
Na to jste přišel sám, nebo vám pomáhal někdo z rodiny?
Není možné měnit zadávací podmínky za chodu. To by jiný účastník mohl říct, kdyby ty reference byly ponížené, nabídli bychom nižší cenu. A celá zakázka by šla do kopru.
No hlavně jde o to nastavit tak aby nebyl problém jej splnit. Navíc česká strana nejprve řekla že ty reference jsou ok.
Takže budimex může podat rozklad, který bude řešit UHOS, ten ho zamítne jelikož už jednou rozhodl v neprospěch Poláků. Ale oni poté můžou podat správní žalobu a ta má odkladný účinek?
Kdo nejvíc maže ten jede.😂
To je na rozhodnutí soudu, zda předběžným opatřením zakáže uzavření smlouvy u ŘSD. A zvažování to nebude jednoduché, protože jsou ve hře poměrně velké možné náhrady státu zahraničnímu subjektu.
dekuji za odpověď
Poláci byli moc levní a moc rychlí. To místnímu monopolu vadilo. Řeči že nemají zkušenosti se stavbou tunelů je nesmysl. Na S3 hned za hranicema jsou hned dva
Poláci především nebyli schopni dát pořádnou nabídku, kdyby ji dali tak by zakázku dostali.
A v čem se ta pořádná nabídka podává? V krabici od vína?
Očividně nebyli schopní doložit reference
Otázkou je proč se zrovna požadovali takové reference. Jistě se shodneme na tom že budimex je kompetentní společnost na výstavbu naší dopravní infrastruktury.
Neshodneme. Nemaji refrence na tunely.
Ale měli, výběrová komise u ŘSD je dokonce opakovaně uznala.
Jako že Poláci neumí zasypat do korýtka těm správným osobám?
Proto, aby to nevyhrál někdo kdo nemá zkušenosti? Pokud Budimex není schopen dodat reference dle zadání, je to jeho chyba. Představa jak MI Roads uplatil ŘSD včetně samotného Mátla a pak ještě ÚOHS je ve stylu „sdílejte než to smažou“. Ostatně Budimexu v účasti na tendrech nic nebrání a jeden na D 35 už vyhrál a na ŘSD je z toho malinko nervozita, zatím se na staveništi nic moc neděje a tak už se objevují obavy, aby to nedopadlo jak s Kazachy a Italy na D1.
A tam „reference dle zadání“ je ten kámen úrazu. Ale formulace zadání ani dodané reference nejsou známé do detailu, tak jen spekulujete.
Evidentně jsou, když to dva úřady vyhodnotily jako správný postup.
Nevím, jaké 2 úřadu máte na mysli: Hodnotící komise ŘSD opakovaně reference Budimexu uznala že odpovídá zadání. ÚOHS opakovaně konstatoval, že reference neodpovídají zadání, a vrátil to ŘSD s tím, že v dalším postupu se musí tím neuznáním řídit. Vše další jsou už prakticky jen implikace.
My to posoudit nemůžeme, protože nejsou zveřejněny detaily. Konečné posouzení zda správný byl výklad komise ŘSD nebo ÚOHS může jen správní soud.
Pokud vím tak ŘSD ty reference uznalo. Takže chyba není v Budimexu. Jinak bych se nebál že by to s nimi dopadlo špatně. Nebo máte pocit že neumí stavět dálnice včetně tunelů?
Hlavne MI roads mela být vyrazna už z toho duvodu že je to metrostav a ten má zakázáno soudem se uchazet o verejne zakazky…bohužel soud zapomel.na takovou maličkost že si metrostav zalozi dcerinku a zákaz obejde…a pak se muzeme divit že v ČR dopravni stavby jsou predrazene a trvaji neskutečně dlouho.
Nemají zkušenosti se stavbou tunelů, v Polsku to staví Rakušani nebo Turci např. metro
Otázka je zcela jiná. Jaktože se takový moloch jako je Budimex, nechá takhle blbě vytavit na referencích.
Protože v Polsku jim projde to co tady ne. Poláci si poměrně neferovými způsoby brání svůj trh. Dostat se v Polsku ke státním zakázkám je pro cizí firmu krajně obtížné.
Protože tam je pravděpodobné nejednoznačné vyznění zadání. Sama výběrová komise ŘSD opakovaně ty reference uznala.
Spekulujete, podrobnosti známý nejsou a výběrová komise ŘSD ty reference uznala.
Ale musí být opravdu ale opravdu velmi suché.
Tak suché, aby nebylo divné, že šustí🙂
Však ji dostali, vyhráli. To až zlodějský Metrostav do toho hodil vidle.
Češi mají nejkvalitnější nabídky, nejlepší reference, atd. Poláci mají rychle levné a kvalitní dálnice.
Jeden tunel na S3 stavěl Porr. O druhém nevím.
Ale stavěl to pro ně Porr
Tak nějak. Místní kapři (někteří i odsouzení)si jen tak svůj korupční rybníček nevypustí.
Ty tunely na S3 nestavěl Budimex, ale rakouský PORR
Proto je nemohli uvést jako reference, místo toho tam dali nějakou pofidérní stavbu z jižní Ameriky. Přes výzvy o doložení akceptovatelné reference na stavbu tunelu se Poláci jen odvolávají. ŘSD nemělo jinou šanci než jejich vítězství na popud UHOS zrušit.
Presne tak. Tohle si Polaci podelali sami. To, ze na to poukazal z korupce usvedceny Metrostav je jina cast pribehu. Ale tunelarskou odbornost Metrostav ma. Na rozdil od Budimexu.
Přesně.
Ty tunely ovsem nestavel Budimex.
Slovy klasika(Standa Gross):Vše je křišťálově čisté.
Metrostav si rozvracet nedáme!
firma , která vybudovala v Polsku během pár let páteřní síť dálnic nám není dobrá……co kdyby něco ukázala
A pritom stacilo jen nepodcenit vyber pozadovanych referenci….
A co tak nepožadovat nesmyslné reference a umožnit tak většímu počtu firem se účastnit výběrových řízení ? To by nešlo?
A co jsou, podle vás, nesmyslné reference?
Kdyz Asd necemu nerozumi, je to nesmyslna reference. To da rozum, ne?
Třeba takové které mohou splnit jen některé předem dané firmy. To je rozdíl mezi námi a Poláky. Ti se rozhodli že výstavba dopravní infrastruktury je důležitější než zájmy několika firem napojených na politickou garnituru. Podívejte se kdo všechno u nás staví a v Polsku.
Někde se ty dálnice v Polsku musely po krátké době rekonstruovat. Pokud jde ale o samotnou rychlost výstavby, ta se nijak neliší od té v Česku a zpravidla činí 3 roky jednoho úseku, u delších pak až pět let.
S tím máme zkušenost i u nás, jen ta rekonstrukce dosud neproběhla.
No zase jako pardon, nebudu hájit Metrostav, ale k té kvalitě. Jezdím často D3 na Budějovice, a že bych si všiml špatné kvality, to asi ne. Naopak, řekl bych, že provedení a technická úroveň je odpovídající až vynikající. A nevím, co by nám měl Budimex ukazovat, naopak zrovna Metrostav staví řadu prestižních zakázek v zahraničí. Co mě vadí mnohem víc, je legislativa a mimo dálnice běžná údržba a čistota. A co mě vysloveně irituje, pokud přejedete hranice z Rakouska / Německa k nám, okamžitě to praští do očí, je úroveň vodorovného značení a intervaly jeho obnovy. V tomto směru jsme… Číst vice »
Metrostav kvalitativně umí, navíc si na rozdíl od většiny firem drží dělnické profese i know-how a nejedou v takové míře přes subky.
Že mají vy*** management a právníky, to je věc druhá.
Nejen vodorovné značení, ale i ostatní údržba. Přes léto sečení, v zimě preventivní posyp. Venku bez problémů, u nás jen výmluvy a případná doporučení, ať to jdeme dělat sami, když tomu tak rozumíme😃
Polska A1 u hranic je podobna lochneska jako nase D1. Nove otevrena S3 ma nepovedeny povrch, Polaci sami ji prirovnavaji k socialistickym tzv. gierkowkam proslulym spatnou kvalitou.
Správně řečeno, doba výstavby skoro stejná, ale ty u nás ty nekonečné soudy o každou pí…vinu
Zatím se ukazují na D35. Na nejlehčím úseku. A není to dobré. To jste uhodl.
V čem je na tom úseku problém?
Že tam po půl roce od zahájení není prakticky kopnuto do země?
Jsem zvědavý jak jim to bude ŘSD ještě dlouho tolerovat
Stačí jen trvat na termínu předání do provozu.
Možná si řekli, že smluvní termín je v roce 2027, tak kam spěchat. Asi neznají praxi akcelerace na stavbách.
Ne tak úplně. V případě, že by stavba začala nabírat viditelný skluz, je třeba okamžitě zasáhnout a nečekat na zázrak.
Jestli se na tom zmíněném úseku blížíme k momentu kdy je potřeba zasáhnout ale opravdu netuším. Jediné co se mi povedlo k tématu dohledat je článek z konce července, kde i samotný Radek Mátl říká, že to zpoždění není nijak dramatické, že je v podstatě očekávatelné a hlavně že se dá v pohodě dohnat.
Jestli a co se od té doby změnilo opravdu netuším.
Na D35 mají hromadu času, zprovoznění mají až v roce 2027 na 7,6km sice tam je 7 mostů, ale…. hromada času oproti úseku Janov – Opatovec kde je délka 11,8km a jen 2,5roku na výstavbu
Já nechápu, jak takový výkřik do tmy může nabrat takových plusů… Budimex si to podělal (podle všeho dost amatérsky) sám a může si za to tedy sám. To, že na to upozornil zrovna Metrostav je vtipná ironie osudu, ale to na té původní podělávce Budimexu nic nemění.
Korupcnici z Metrostavu měli lepsi pravniky a diletanti z Budimexu podcenili reference na tunely. Dopadlo to jak to dopadlo a ted konec kockovani a stavet!
Tohle je snad nejsmutnější příběh české dálniční sítě. A že jich je…
Tak jen doufám, že se nebude podobné soudní kolečko opakovat u 511 a předcházejícího úseku Jaroměř-Trutnov. Všechno to jsou podobné úseky s vysokou cenovkou.
A co když se Budimex odvolá ke správnímu soudu?
To nemá (automaticky) odkladný účinek.
Dopadne to tak,ze Budimex se domluvi treba s Metrostavem a dostane na tomto useku nejake zakazky.Tak to chodi,protoze vetsinou jedna firma celou dalnicni stavbu sama nepostavi.
Tak to přesně sedí. Je vidět, že firma odsouzená za korupci má obrovskou moc a i když by to poláci postavili rychleji a levněji – zastavili se u hranic – přesto – bude se čekat na Metrostav. Bůhví, poláci se nenechají vydírat a nebudou pro ně dělat subdodávky?… Každopádně, tato zpráva říká něco o stavu českého apárátu…
Bohužel, jestli se tohle bude stále dít, tak se u nás nikdy nic nezlepší. A Poláci se nám budou v čím dal více věcech vzdalovat.
Zatím se k nám ekonomicky přibližují, ale brzo už se vzdalovat začnou!
Firma odsouzena za korupci hlavně zná možnosti právního systému jako nikdo jiný…
Tak hlavě Poláci poněkud podcenili přípravu nabídky. Takže spíš to něco říká o Budimexu.
Zamestnanec metrostavu?
Kdyby měl Budimex v pořádku reference na tunely, tak už dávno mohl stavět. A je úplně jedno, kdo na to upozornil. Černého Petra mají, bohužel, zaměstnanci ŘSD, kteří vyhodnocovali soutěž, i když se to snaží hodit na někoho jiného.
Krom toho Budimex je v zásadě jen takový polský Metrostav.
Scotty proste jen konstatuje fakt. Zkuste to bez tech hloupych invektiv.
Levněji možná, rychleji určitě ne.
Proč by to měli postavit rychleji? V Polsku stavba rychlejší není. A pokud podněty k nesprávnému výběru ve veřejné zakázce, které Metrostav vznesl, se ukázaly oprávněné, pak rozhodnutí Budimex vyřadit bylo správné. To, že vy si něco myslíte jiného, neukazuje nic o žádném aparátu. Do jaké míry jste seznámen s celým spisem a jaké je vaše vzdělání, že se považujete za kompetentního to posuzovat?
Bude následovat další kolo o regulérnosti vyřazená Budimexu podáním žaloby u soudu?
Blížíme se do nepřekvapivého finále.
Správně skoro od začátku je jasné že nabídka budimexu je prostě špatně udělaná.
Docela by mine zajimalo kde MI ROAD a.s stavěla tak dlouhý tunel když byla založena v rice 2022. ASI Tandy v této semi buds něco prohnilého a špatného co rozhoduje o spravnosti referencí. ONI určitě nic takového nestavěli v tak krátké době a reference nemohou mit. Tak mi řekněte Vy zastanci spravneho výběrového řízeni kde ten tunel na reference vzalid?
Ve sdružení je kromě MI Roads také Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt. Reference na tunely dodala Subterra.
Michale, je v dnešní době tak složité najít informace k tomu, kdo a v jakém sdružení nabídku podal, tím pádem lépe odhadnout, jaké referenční projekty mohou pocházet od kterého subjektu? Odpověď je: není… Možná by bylo dobré si zjistit pár faktů, než se začnete vypisovat v diskuzi.
Optimisto! Zatím je to tak 3.kolo.