Polský boj o spojení s Istanbulem je u konce, Turkish Airlines i LOT začaly létat z Krakova
Letiště Krakov (KRK) - Krakow John Paul II. International Airport. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Turkish Airlines měly původně létat z Katovic, do cesty se jim však postavil polský úřad civilního letectví.
Politická vůle musí vždy zvítězit nad zdravým rozumem stejně jako Praha a láska nad vsí a nenávistí. Slezská aglomerace kolem Katovic má sice dvakrát víc obyvatel než malopolská kolem Krakova (plus půlmilionové Ostravsko za rohem), ale to přece nemůže být rozhodující.
Já jen nerozumím tomu, proč by nemohli létat Turci IST – Katowice a LOT IST – Krakow.
Ten Codesharing v tom snad nehraje roli… Každý dopravce by tak mohl operovat dvě linky dle té bilaterální dohody.
LOT je státní firma a polský stát tvrdě brání svoje zájmy. Nějaký důvod to mít musí 🙂
Polský úřad je evidentně pod vlivem „národního dopravce“ LOT…
Pro Ostravu by teda Katowice byly mnohem lepší varianta. Zase to jen ukazuje, že regulace počtu letů jsou nepřítelem zákazníka.
Nebyt te regulace, tak by ten Turkish sel rovnou do Krakova, a o Katovicich by nebyla nikde ani zminka.
Promiňte, nejsem odborník, rád se nechám poučit (bez ironie). Já jsem článek pochopil tak, že Turkish chtěli létat z Katowic a úřad jim nedal povolení, tak musejí z Krakowa. Možná je zatím nějaká hra, kterou nevidím, ale takhle mi to znělo.
Bez ohledu na tento konkrétní případ však v regulaci letů do Turecka či kamkoliv jinam nespatřuju absolutně žádnou výhodu pro mě jako zákazníka. Ale zřejmě podle aktuální počtu hlasování 3+ a 7- to tak není a nerozumím tomu nejen jako odborník, ale ani jako zákazník (tady už ironie je, jo).
Bilaterální dohody v letecké dopravě mohou z našeho pohledu být považovány jako relikt dob, kdy byla letecká doprava zajišťována státními firmami a jejich podmínky jsou tak nastavené tak, že pro jejich naplnění je třeba shody zúčastněných stran. Jako cestujícímu se nám to nemusí líbit, zejména vzhledem k liberálnímu trhu EU (nebo obdobně i v jiných částech světa), ale jde o smlouvu a pokud v tomto případě LOT jako designovaný dopravce z polské strany neměl zájem nebo neviděl potenciál v letech z KTW, ale naopak ho viděl z KRK, tak se museli dopravci shodnout a k tomu zjevně došlo. Jistě, je… Číst vice »
Díky, nedošlo mi, že za tím bude boj LOTu a využití tlaku přes úřad. Teď to dává smysl. Konceptu smluv samozřejmě rozumím, jen konstatuji, že mi jako zákazníkovi dnes asi jen škodí.