Polsko se stalo největším dodavatelem elektrických autobusů v EU, Češi jsou třetí
Osmnáctimetrové elektrobusy Solaris Urbino. Pramen: Solaris
Největším výrobcem je Solaris, který dosud získal objednávky na více než 1 000 elektrických vozidel
Je docela úsměvné, že jedna malá část zeměkoule se snaží vše elektrizovat, třídit odpady s ekonomickými dopady na obyvatelstvo tam žijící a druhá půlka zeměkoule na to vše prdí hodně z vysoka a zahnojuje vzduch, prostředí, oceány jen to sviští.
polák neskládá autobus ani trolejbusy . Pouze Španělská firma vlastnící majoritní podíl akcií Solarisu vyrábí karosérii solaris. Podvozek je Neoplán. Trolejbusy kompletní vybaví a smontuje firma ŠKODA – PLZEN -TRANSPORTATION. Také elektro busy vybaví zařízením firma z Plzně. Autobusy naftové solaris používají opět podvozek Neoplán a motory i převodovka DAF. Zase nic polského. Polák je mezinárodní lhář. U poláka stačí jen to, že se výrobek cizích firem u nich doma poskládá dohromady a křičí do světa , to všechno naše. Bohužel hovno.
Neoplan neexituje už spouste let. Solaris IV generace ne zaklada se na technickych řešení Neoplanů (ty jsou dnes naprosto zastarale). Převodovka není DAF, je ZF. Motory jsou DAF a Cummins. ZF ma tovarný taky v Polsku. Nejsme Severní Korea a dovážíme něco ze zahraničí.
…no, co na to rict… ale tak to proste je, zisk a slavu inkasuje konecny dodavatel, jako subdodavatel jste jen tlacen k nizsim cenam, rychlejsi a levnejsi vyrobe…
CR je prevazne subdodavatelskou eknomikou, proto se nikam vyrazne neposouva… nejsme sice uz montovnou, tedy castecne, ale porad jeste ne konecnymi vyrobci a dodavateli, az na nektere pripady…
Je to stejne jako se drevem, pokacime stromy, drevo vyvezeme do polska a pak si kupujeme polsky nabytek…
Ale asi bych zacal vice pocitat i parcialni trolejbusy, nejen elektrobusy… jinak se tento trh vyrazne rychle rozviji, a nemel by nam ujet vlak…
A konkrétní čísla českých výrobců by nebyla?
Sor vyrobí ročně cca 50 elektrobusů, celkem přes 600 autobusů. Iveco ve Vyském Mýtě vyrobí přes 4500 autobusů, počet elektrobusů neuvádí. Solaris vyrobí ročně tuším okolo 2000 autobusů.
Mě zajímaly čistě ty elektrobusy, počty autobusů mi známy jsou. Díky aspoň za SOR.
Zkusil jsem projít ty polské zdroje na odkazu, všude mají procenta, v twetu co je v článku mají, že ty vyjmenované země dodaly autobusy za nějakých 460 mil. EUR za 11 měsíců. A že Solaris je největší v Polsku a udělali přes 1000.
Cokoliv je lepší jak maringotka na baterku zvaná SOR ..
Asi těžko, když právě SOR zajistil Česku třetí místo v celé EU.
To o kvalitě výrobku nic nevypovídá…
Paradoxní je, že Polsko je zároveň největším znečišťovatelem ovzduší na kW vyrobené elektrické energie 🤷
Proč paradox, oni ty elektrobusy vyvážejí. V Česku se také vyrobí přes milion nových aut ročně a přitom průměrný Čech jezdí v 15 let starém vraku.
80٪ elektřiny mame z uhli, bohužel.
Ty jsi Polák? V Polsku to odpovídá v ČR je ten poměr jiný. (menší)
Ano, jsem Polák. Mame taký největšího „vyrobce“ CO2 v Europě – elektrarna Bełchatów. Vyrabi 20% elektřiny v Polsku.
Tak to jo, pac Polsko ma vyjimku ohledne znecisteni ovzdusi, ale i tak bude muset zacit tento problem resit…
Samozřejmě, řešime to. V piřipravě je výběr umístění první jaderne elektrarny (v hře jsou: Baltské pobřeží a pravě Bełchatów).
Oxid uhličitý ovzduší neznečišťuje! Stejně, jako ho neznečišťuje kyslík, dusík, nebo vodní pára. Všechny tyto plyny jsou přirozenou součástí atmosféry. Na rozdíl od člověkem vyrobených sloučenin, vypouštěných do ovzduší. Ty atmosféru zněčišťují – např. oxidy dusíku, síry, atd.
Nesmysl Vojtěchu, ČR vyrábí z uhlí 45pct elektřiny.
Psal jsem o Polsku 🙂
To žádný paradox není, Čína taky exportuje nejvíc solárních panelů na světě i kvůli svému uhlí.
Polsko je a bylo vždy největším problémem pro všechny. .
Omyl, to si pletete s Německem.
Omyl, to si pleteš se svojí bábou.
Jó! Jsme vždy problem pro Němce a Rusy. Zdravim s Polska a omlouvam se za působení problemů.
Ano, především pro Mexičany a Filipínce.
Takže Polsko je největší výrobce elektrobusů s elektrovýzbrojí od různých dodavatelů…
Výrobcem nebo montovnou?
zahraniční montovnou. Majitel je ze Španělska.
CAF je majitelem Solarisu ani ne dva roky.
Původní majitelé byli z Polska.
Polsko je zahraniční montovnou, stejně jako Česko.
Elektrobusy Škoda Perun (kastle Solaris) do celkového počtu elektrických Solarisů není započítáno.
Počítají se elektrobusy, které jsou v dané zemi zkompletovány.
Záleží vždycky podle jakého výpočtového modelu se počítá.
Ano, spolupracujeme také s českými společnostmi. Jsme všechní v EU.
eu neexistuje. Jen na papíře. Jako RVHP. TO STEJNÉ .
TO ÚPLNĚ JINÉ.
Ano, ano pravda. Škoda Plzen -TRANSPORTATION vybavuje holé karoserie solaris naší elektro výzbrojí a vznikne trolejbus. Autobus na baterie opět v režiji Škoda -PLZEN. Naftové autobusy solaris používají motory i převodovky DAF. Opět nic polského. Podvozek pro všechny modely solaris je podvozek NEOPLÁN. Nic polského. jen LŽI, LŽI a NEPRAVDY. Majoritní vlastník akcií solaris je ŠPANĚLSKO !! V polsku jen otrocká práce za pár grošů!!
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom „převodovky DAF“ a „podvozek NEOPLÁN“ u moderního městského vozu?
Už jsem to někde četl: „Prostě Polsko. To můžete akorat milovat nebo nenávidět“. Vy jste ten druhý?
Klid Vojtěchu.
Pan “JAA” si dnes pouze nevzal medikamenty.
🙂
jjj obrovský komplex….