Polsko odhalilo, kudy povede vysokorychlostní trať z Ostravy do Katovic

Polské pendolino. Autor: PKP Intercity - B.BanaszakPolské pendolino. Autor: PKP Intercity - B.Banaszak

Nový úsek bude na rychlost 250 km/h.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

maji hodne promyslene navaznosti na ostatni zel. trate…

Zdenek

Luxus

Martin

Už aby to bylo, moc fandím tomuto záměru. Budoucnost „dálkové“ osobní dopravy je v rychlostní železnici.

none

Kdysi jsem si dělal legraci, ze se okolní státy zželí a postaví nám to…
Takže díky, Poláci.
A teď jsou na řadě Němci.

Alibaba

Oni se nezželili, jsou na to smlouvy, tak jako jsou smlouvy s Němcema na tunel pod Krušnými horami.
Je logické aby se přeshraniční úsek projektoval jednou firmou a pak stavěl taky jednou firmou (sdružením).

None

Ano, stavěl.

Jarda

nedivil bych se, kdyby to poláci už stavěli 😀 a potom oni už budou jezdit a my se budeme hádat s ekoteroristy a prosit je o dovolení postavit aspon první kilometry.

david

Ja se tesim, az vyjde rychleji jet nejaky rychlikem z Brna do Ostravy, tam prestoupit na Polsky rychlovlak a byt v Drazdanech driv nez puvodne z toho Brna.

Facepalm

Tak jistě, my jsme pomalu ještě ani nezačali projektovat a můžou za to ekoteroristi.

Tvl, Správa a Ředitelství by se měly vysrat na dráhy a dálnice a věnovat se PR. Protože to, jak dokázaly půlku populace přesvědčit, že problém není v jejich (a státní) neschopnosti, ale v „ekoteroristech“, to je fakt majstrštyk.

Japa to asi dělaj v Reichu a Oesterreichu, že tam stavěj furt něco a žabičkářů tam maj minimálně stejně jak u nás?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zbytečné vysvětlovat…

Pavel

tak my take furt neco stavime

jenze jednodussi jedinci vidi v novinach “rakusani za ctyri roky postavili to a to” a i teroretuji to tak, ze za ctyri roky to vyprojektovali, prosli stavebnim rizenim a postavili.

realitu, cili to, ze pred tim 20 let mluvili (stejne jako my) uz nevidi.

Jiří Kocurek

Nějací ekoteroristi blokovali Ejpovické tunely? Nějací ekoteroristé protestují proti Nemanice-Ševětín? Nějací ekoteroristé protestují proti elektrizaci Zlína?

Kopaniny

tak zrovna takový šmejdi a netáhla to blokují jinde

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Někdo sázky, jestli budou na hranicích dřív Poláci z Katovic, nebo my z Ostravy?

Pat

Poláci z Ostravy

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nechal bych jim to postavit až do Prahy. A od Drážďan Němce.

Jarda

to by nešlo, ještě by hrozilo, že se to skutečně postaví a nebudeme čekat alespon dalších 50 let, než bude alespon půlka.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Taky by to nemusely projektovat a stavět naše monopoly. A to by byla skutečná tragédie.

EC104

Vždyť jsme již zaprodaní, tak proč teda by to nemohly postavit cizí monopoly že?….

Facepalm

Jo, a zaplatil bych jim to barterem – předáním Ostravy, Bohumína, Havířova a Karviný.

EC104

Já bych jim předal rovnou Prahu a drobný ať si nechají…

Michal O

Tak já bych to docela bral.

qwertz

To by možná fungovalo ke spokojenosti všech. Ale berem sebou Beskydy a Jeseníky 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak. Sever Polsku, jih Rakousku a nás v Čechách samozřejmě k Německu.

qwertz

až na to, že v Německu by západ nikdo nechtěl.

Petr

Nemohla by se SZ s CPK dohodnout, ze by pripravili i cast z Ostravy do Drazdan pres Brno a Prahu? Ze by to treba bylo nekdy hotovy…

Pavel

vy delate, jako by polaci zacli uz stavet … pritom maj cari na mape. soude podle clanku, je jeste souboje s nimbisty a ekoteroristy cekaji.

takze bych nerikal hop…

rhol

Mohl by jim pomoci pan Šíp. S rychlodráhou má bohaté zkušenosti; zejména díky jemu se spojení z Prahy na Letiště Ruzyně posunulo za pouhých třicet let od nuly ke kladné nule.

král j

Jak se toto dotkne připravovaného průplavu Dunaj – Odra – Labe?

Gregyros

Nijak, bo D-O-L je zaplať pánbůh zrušen

Ondřej

Bohužel ten úsek z Polska do Bohumína pořád ne.

jal

To je jedna z variant. Ta pravděpodobnější je vlevo, přímo, po polském území.

Poláci už to mají víceméně hotovo od Ratiboře k hranicím. U nás by stačilo to skončit někde v prostoru křížení dálnice s železnicí, kilometr od hranice. Tam* by to ani nikomu nevadilo, stačí pár metrů kolejí a asfaltua bylo by to něco jako v Gliwicích.
https://mapy.cz/zakladni?x=18.6344623&y=50.3269443&z=16&base=ophoto

*
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9qFYExWwR3hPnOdMnB-e.CLkK0I8My45hI1ONNNBZfC1LRJf42OUEb&x=18.3280146&y=49.9090471&z=16&base=ophoto

Permonik

Pravě že ta vlevo je varianta na které se shodnou všichni. Myslím že to i poláci zminovali někde.

Ta pravo mi přijde že někdo zakoupil pozemky a pak tam nechava uzemní rezervu pro dráhy prodej…..

David

Zdravím,
na Odře v Bohumíně-Šunychlu se již něco v minulosti zkoušelo … https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%BDval%C3%BD_p%C5%99%C3%ADstav_(%C5%A0unychl)

David

David
Radim Škopec

A k čemu by ten průplav byl? Abychom měli taky terminál jako v Gliwicích, kde se překládají kontejnery z aut na vlak? Na to není třeba kanál… Vždyť tam žádné lodě neplují. Není třeba utrácet za kanály, bohatě bude stačit investovat ty peníze do kolejí… Nebo potřebujeme mít přístavní urbex jako mají v Kędzierzynie?

Permonik

Urbex v Kedrzynie?

Nejde o kontejnery….

Ic540

Tak tak. O ten úsek do Bohumína či Ostravy mají/měli Poláci eminentní zájem. Zřejmě v tom ohledu půjde i o dotace. Jde to samozřejmě mimo ty chráněné meandry u hranice. Sám jsem zvědav jak to dopadne. Ostrava nijak nadšená nebyla. Něco k tomu proběhlo i v tisku. Jinak v Polsku na Odře/Olze se před několika lety nakládal štěrk pár stovek metrů od státní hranice. Víc si k tomu teď nevzpomínám.

Permonik

Pokud se uděla usek přes hranice, tak jsou tam navíc dotace (a nezrovna malé). Navíc by to bylo brano jako vodní TEN-T.

Graylag

Chybí mi (i na stránkách CPK) informace, jak tedy má být vedená trať na české straně. Z kontextu a dalších článků je celkem jasné, že počítají s tratí z Bohumína souběžnou se stávající tratí a která se odpojuje v Dolní Lutyni kousek před Dětmarovickou elektrárnou, ale další informace chybí.

Radim

Nějaká trasa je naznačena i na openrailwaymap, ale jestli to je dobře, to fakt netuším

Permonik

Kde to je, ja to nevidím?

Permonik

TO je jedna varianta a druhá je na obrázku dole v tomhle článku: https://zdopravy.cz/polsko-ukazalo-varianty-vrt-ostrava-katovice-plany-smeruji-k-letisti-pro-45-milionu-cestujicich-101649/

Myslím, že ještě finalní podobu nerozhodli.

Jakub

O víkendu jsem zažil EC (EuroCourák) Porta Moravica v úseku z Bohumína na Katowice při cestě do Krakowa. Takže jen kostatuji „Už aby to bylo“.

lii

Z vlaků EC do Polska jsou naprostí otloukánci. Na českém území zastávky v Ústí nad Orlicí, Chocni atd… Dojet z Prahy do Krakova chce opravdu výdrž.

Vojtech

U nočního je to jedno a u denního je to většinou tak ze o 20 minut později jede Pendolino s plným servisem ( do Ostravy). Takže EC pro nižší vrstvu. Tot idea. Realitou je, ze při minulých cestách z Warszavy se mi nikdy nepodařilo stihnout tento přestup z důvodu zpoždění. Bylo to tak, ze jsme stali před Bohuminem, v Bohumíně a přitom pravé odjížděl z Oby hl. N. Předchozí rychlik. Což o to, rozdíl v Praze 45minut ( reálné 30 minut) jenzde nemyslím v centru, ale na okraji a tam návaznost spojů v 22 večer je úplně jiná ( 1x… Číst vice »

Permonik

Tak ono všechny žel. spojení Ova – Katowice trví zemními prácemi. Půlka je poddolováná a druhá půlka je rozkopana (rekonstrukce).