Oni se nezželili, jsou na to smlouvy, tak jako jsou smlouvy s Němcema na tunel pod Krušnými horami.
Je logické aby se přeshraniční úsek projektoval jednou firmou a pak stavěl taky jednou firmou (sdružením).
nedivil bych se, kdyby to poláci už stavěli 😀 a potom oni už budou jezdit a my se budeme hádat s ekoteroristy a prosit je o dovolení postavit aspon první kilometry.
Ja se tesim, az vyjde rychleji jet nejaky rychlikem z Brna do Ostravy, tam prestoupit na Polsky rychlovlak a byt v Drazdanech driv nez puvodne z toho Brna.
Tak jistě, my jsme pomalu ještě ani nezačali projektovat a můžou za to ekoteroristi.
Tvl, Správa a Ředitelství by se měly vysrat na dráhy a dálnice a věnovat se PR. Protože to, jak dokázaly půlku populace přesvědčit, že problém není v jejich (a státní) neschopnosti, ale v „ekoteroristech“, to je fakt majstrštyk.
Japa to asi dělaj v Reichu a Oesterreichu, že tam stavěj furt něco a žabičkářů tam maj minimálně stejně jak u nás?
jenze jednodussi jedinci vidi v novinach “rakusani za ctyri roky postavili to a to” a i teroretuji to tak, ze za ctyri roky to vyprojektovali, prosli stavebnim rizenim a postavili.
realitu, cili to, ze pred tim 20 let mluvili (stejne jako my) uz nevidi.
vy delate, jako by polaci zacli uz stavet … pritom maj cari na mape. soude podle clanku, je jeste souboje s nimbisty a ekoteroristy cekaji.
takze bych nerikal hop…
rhol
1 rok
Mohl by jim pomoci pan Šíp. S rychlodráhou má bohaté zkušenosti; zejména díky jemu se spojení z Prahy na Letiště Ruzyně posunulo za pouhých třicet let od nuly ke kladné nule.
král j
1 rok
Jak se toto dotkne připravovaného průplavu Dunaj – Odra – Labe?
To je jedna z variant. Ta pravděpodobnější je vlevo, přímo, po polském území.
Poláci už to mají víceméně hotovo od Ratiboře k hranicím. U nás by stačilo to skončit někde v prostoru křížení dálnice s železnicí, kilometr od hranice. Tam* by to ani nikomu nevadilo, stačí pár metrů kolejí a asfaltua bylo by to něco jako v Gliwicích. https://mapy.cz/zakladni?x=18.6344623&y=50.3269443&z=16&base=ophoto
A k čemu by ten průplav byl? Abychom měli taky terminál jako v Gliwicích, kde se překládají kontejnery z aut na vlak? Na to není třeba kanál… Vždyť tam žádné lodě neplují. Není třeba utrácet za kanály, bohatě bude stačit investovat ty peníze do kolejí… Nebo potřebujeme mít přístavní urbex jako mají v Kędzierzynie?
Tak tak. O ten úsek do Bohumína či Ostravy mají/měli Poláci eminentní zájem. Zřejmě v tom ohledu půjde i o dotace. Jde to samozřejmě mimo ty chráněné meandry u hranice. Sám jsem zvědav jak to dopadne. Ostrava nijak nadšená nebyla. Něco k tomu proběhlo i v tisku. Jinak v Polsku na Odře/Olze se před několika lety nakládal štěrk pár stovek metrů od státní hranice. Víc si k tomu teď nevzpomínám.
Pokud se uděla usek přes hranice, tak jsou tam navíc dotace (a nezrovna malé). Navíc by to bylo brano jako vodní TEN-T.
Graylag
1 rok
Chybí mi (i na stránkách CPK) informace, jak tedy má být vedená trať na české straně. Z kontextu a dalších článků je celkem jasné, že počítají s tratí z Bohumína souběžnou se stávající tratí a která se odpojuje v Dolní Lutyni kousek před Dětmarovickou elektrárnou, ale další informace chybí.
U nočního je to jedno a u denního je to většinou tak ze o 20 minut později jede Pendolino s plným servisem ( do Ostravy). Takže EC pro nižší vrstvu. Tot idea. Realitou je, ze při minulých cestách z Warszavy se mi nikdy nepodařilo stihnout tento přestup z důvodu zpoždění. Bylo to tak, ze jsme stali před Bohuminem, v Bohumíně a přitom pravé odjížděl z Oby hl. N. Předchozí rychlik. Což o to, rozdíl v Praze 45minut ( reálné 30 minut) jenzde nemyslím v centru, ale na okraji a tam návaznost spojů v 22 večer je úplně jiná ( 1x… Číst vice »
maji hodne promyslene navaznosti na ostatni zel. trate…
Luxus
Už aby to bylo, moc fandím tomuto záměru. Budoucnost „dálkové“ osobní dopravy je v rychlostní železnici.
Kdysi jsem si dělal legraci, ze se okolní státy zželí a postaví nám to…
Takže díky, Poláci.
A teď jsou na řadě Němci.
Oni se nezželili, jsou na to smlouvy, tak jako jsou smlouvy s Němcema na tunel pod Krušnými horami.
Je logické aby se přeshraniční úsek projektoval jednou firmou a pak stavěl taky jednou firmou (sdružením).
Ano, stavěl.
nedivil bych se, kdyby to poláci už stavěli 😀 a potom oni už budou jezdit a my se budeme hádat s ekoteroristy a prosit je o dovolení postavit aspon první kilometry.
Ja se tesim, az vyjde rychleji jet nejaky rychlikem z Brna do Ostravy, tam prestoupit na Polsky rychlovlak a byt v Drazdanech driv nez puvodne z toho Brna.
Tak jistě, my jsme pomalu ještě ani nezačali projektovat a můžou za to ekoteroristi.
Tvl, Správa a Ředitelství by se měly vysrat na dráhy a dálnice a věnovat se PR. Protože to, jak dokázaly půlku populace přesvědčit, že problém není v jejich (a státní) neschopnosti, ale v „ekoteroristech“, to je fakt majstrštyk.
Japa to asi dělaj v Reichu a Oesterreichu, že tam stavěj furt něco a žabičkářů tam maj minimálně stejně jak u nás?
Zbytečné vysvětlovat…
tak my take furt neco stavime
jenze jednodussi jedinci vidi v novinach “rakusani za ctyri roky postavili to a to” a i teroretuji to tak, ze za ctyri roky to vyprojektovali, prosli stavebnim rizenim a postavili.
realitu, cili to, ze pred tim 20 let mluvili (stejne jako my) uz nevidi.
Nějací ekoteroristi blokovali Ejpovické tunely? Nějací ekoteroristé protestují proti Nemanice-Ševětín? Nějací ekoteroristé protestují proti elektrizaci Zlína?
tak zrovna takový šmejdi a netáhla to blokují jinde
Někdo sázky, jestli budou na hranicích dřív Poláci z Katovic, nebo my z Ostravy?
Poláci z Ostravy
Nechal bych jim to postavit až do Prahy. A od Drážďan Němce.
to by nešlo, ještě by hrozilo, že se to skutečně postaví a nebudeme čekat alespon dalších 50 let, než bude alespon půlka.
Taky by to nemusely projektovat a stavět naše monopoly. A to by byla skutečná tragédie.
Vždyť jsme již zaprodaní, tak proč teda by to nemohly postavit cizí monopoly že?….
Jo, a zaplatil bych jim to barterem – předáním Ostravy, Bohumína, Havířova a Karviný.
Já bych jim předal rovnou Prahu a drobný ať si nechají…
Tak já bych to docela bral.
To by možná fungovalo ke spokojenosti všech. Ale berem sebou Beskydy a Jeseníky 🙂
Tak. Sever Polsku, jih Rakousku a nás v Čechách samozřejmě k Německu.
až na to, že v Německu by západ nikdo nechtěl.
Nemohla by se SZ s CPK dohodnout, ze by pripravili i cast z Ostravy do Drazdan pres Brno a Prahu? Ze by to treba bylo nekdy hotovy…
vy delate, jako by polaci zacli uz stavet … pritom maj cari na mape. soude podle clanku, je jeste souboje s nimbisty a ekoteroristy cekaji.
takze bych nerikal hop…
Mohl by jim pomoci pan Šíp. S rychlodráhou má bohaté zkušenosti; zejména díky jemu se spojení z Prahy na Letiště Ruzyně posunulo za pouhých třicet let od nuly ke kladné nule.
Jak se toto dotkne připravovaného průplavu Dunaj – Odra – Labe?
Nijak, bo D-O-L je zaplať pánbůh zrušen
Bohužel ten úsek z Polska do Bohumína pořád ne.
Ten ružový oblouk v katastrlaní mapě co vede takhle je ono?
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9qHW5xX408ho033d5F0eH3g50f0wM0f-qA0enJf10fEDfU0fcifb0f5Feq00cfK0LlfQ06Ofb0CGfe0fQL&x=18.3574384&y=49.9314871&z=14
To je jedna z variant. Ta pravděpodobnější je vlevo, přímo, po polském území.
Poláci už to mají víceméně hotovo od Ratiboře k hranicím. U nás by stačilo to skončit někde v prostoru křížení dálnice s železnicí, kilometr od hranice. Tam* by to ani nikomu nevadilo, stačí pár metrů kolejí a asfaltua bylo by to něco jako v Gliwicích.
https://mapy.cz/zakladni?x=18.6344623&y=50.3269443&z=16&base=ophoto
*
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9qFYExWwR3hPnOdMnB-e.CLkK0I8My45hI1ONNNBZfC1LRJf42OUEb&x=18.3280146&y=49.9090471&z=16&base=ophoto
Pravě že ta vlevo je varianta na které se shodnou všichni. Myslím že to i poláci zminovali někde.
Ta pravo mi přijde že někdo zakoupil pozemky a pak tam nechava uzemní rezervu pro dráhy prodej…..
Zdravím,
na Odře v Bohumíně-Šunychlu se již něco v minulosti zkoušelo … https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%BDval%C3%BD_p%C5%99%C3%ADstav_(%C5%A0unychl)
David
Jestli ještě mohu … https://meandryodry.wz.cz/naucna-stezka-11.htm
A k čemu by ten průplav byl? Abychom měli taky terminál jako v Gliwicích, kde se překládají kontejnery z aut na vlak? Na to není třeba kanál… Vždyť tam žádné lodě neplují. Není třeba utrácet za kanály, bohatě bude stačit investovat ty peníze do kolejí… Nebo potřebujeme mít přístavní urbex jako mají v Kędzierzynie?
Urbex v Kedrzynie?
Nejde o kontejnery….
Tak tak. O ten úsek do Bohumína či Ostravy mají/měli Poláci eminentní zájem. Zřejmě v tom ohledu půjde i o dotace. Jde to samozřejmě mimo ty chráněné meandry u hranice. Sám jsem zvědav jak to dopadne. Ostrava nijak nadšená nebyla. Něco k tomu proběhlo i v tisku. Jinak v Polsku na Odře/Olze se před několika lety nakládal štěrk pár stovek metrů od státní hranice. Víc si k tomu teď nevzpomínám.
Pokud se uděla usek přes hranice, tak jsou tam navíc dotace (a nezrovna malé). Navíc by to bylo brano jako vodní TEN-T.
Chybí mi (i na stránkách CPK) informace, jak tedy má být vedená trať na české straně. Z kontextu a dalších článků je celkem jasné, že počítají s tratí z Bohumína souběžnou se stávající tratí a která se odpojuje v Dolní Lutyni kousek před Dětmarovickou elektrárnou, ale další informace chybí.
Nějaká trasa je naznačena i na openrailwaymap, ale jestli to je dobře, to fakt netuším
Kde to je, ja to nevidím?
TO je jedna varianta a druhá je na obrázku dole v tomhle článku: https://zdopravy.cz/polsko-ukazalo-varianty-vrt-ostrava-katovice-plany-smeruji-k-letisti-pro-45-milionu-cestujicich-101649/
Myslím, že ještě finalní podobu nerozhodli.
O víkendu jsem zažil EC (EuroCourák) Porta Moravica v úseku z Bohumína na Katowice při cestě do Krakowa. Takže jen kostatuji „Už aby to bylo“.
Z vlaků EC do Polska jsou naprostí otloukánci. Na českém území zastávky v Ústí nad Orlicí, Chocni atd… Dojet z Prahy do Krakova chce opravdu výdrž.
U nočního je to jedno a u denního je to většinou tak ze o 20 minut později jede Pendolino s plným servisem ( do Ostravy). Takže EC pro nižší vrstvu. Tot idea. Realitou je, ze při minulých cestách z Warszavy se mi nikdy nepodařilo stihnout tento přestup z důvodu zpoždění. Bylo to tak, ze jsme stali před Bohuminem, v Bohumíně a přitom pravé odjížděl z Oby hl. N. Předchozí rychlik. Což o to, rozdíl v Praze 45minut ( reálné 30 minut) jenzde nemyslím v centru, ale na okraji a tam návaznost spojů v 22 večer je úplně jiná ( 1x… Číst vice »
Tak ono všechny žel. spojení Ova – Katowice trví zemními prácemi. Půlka je poddolováná a druhá půlka je rozkopana (rekonstrukce).