Polské pendolino získalo schválení k provozu v Česku
Jednotka ED250 v Gdaňsku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Kvůli podmínkám dotace může jednotka jezdit v zahraničí po roce 2025.
Kvůli podmínkám dotace může jednotka jezdit v zahraničí po roce 2025.
Nevím, jak v polských pendolinech, ale u těch současných bych uvítal menší úpravu stran otvírání dveří. Když se zmáčkne tlačítko, aby bylo jasné, že proces otvírání začal a dveře nejsou porouchané.
Zapnul jsem kalkulačku a 33 MiO za vlak včetně servisu na desítku let a vedle toho 8 ,5 MiO za opravu starého 680 je v úplně jiném poměru. A to ta oprava bude ( spíše 9 až 10 MiO, protože tu a tam bude něco dalšího vadného a zjisti se to až při přetahování z jedné kastle do druhé. Nepřenechají nám správní polští obchodníci jeden rychlovlaky v rámci jejich opce?
MiO, co je to za jednotku, fyzikální měnová?
Zkratka pro milion, nepoužívá se tak často jako mil.
Miliony EUR zjevně se nepohybujete v běžných bankovních jednotkách
A pro USD je jaká zkratka?
Tam je prave ta zrada pro překladatele , ze nemají miliardy, ale rovnou bilióny.. to už bylo vědeckých chyb prave diky chybě v radu jednotek
To je adekvátní jako české mld a zahraniční Mrd. V obojím případě jde o miliardu.
Ministři, kdyby se mělo rozhodovat o Vaši ctvrtmiliarde, na kterou budete muset podepsat směnku na současný majetek i budoucí, budete přemýšlet jinak. Ale z cizího krev neteče. A bohužel toto většinou podepisují lidi žijící záruky do huby s příjmem cca 30 tis a částky ve stovkách milionu ani netuší, co si pod tím představit
Jsem zvědav, jestli s příchodem této jednotky na trasu Varšava – Vídeň dojde k redukci mezilehlých stanic na území ČR. Bylo by to pěkné svezení ze Zlína do Vídně / Ostravy. Jsem zvědav jestli se tato jednotka dočká provozu po Moravské bráně, nebo si odslouží své dříve, než bude tato VRTka postavena.
Pěkné svezení by to bylo, ale bez příplatku 60 Złotých za nadvlak (jako to funguje v Polsku).
Nejsem držgrešle, takže nemám problém s příplatkem, který zároveň odfiltruje problematisty
Za 60 PLN dojedu z Prahy až do Ostravy. Tady je vidět, jak skvělou dopravu máme a jak málo si jí vážíme.
No my máme hlavně levnou dopravu. S vlaky v PL zkušenosti nemám, ale když srovnám české a polské dálnice. Tak polské mi přijdou podstatně lepší, ale také podstatně dražší. Jsem si jistý, že s vlaky to bude stejně. Poláci místo Čechů si hold uvědomují, že kvalita něco stojí.
Som si celkom istý že obdobný príplatok v Česku nebude. Ex4 objednáva ministerstvo dopravy, platiť by tam teda mala úplne bežná tarifa.
Ano, nebude důvod zastavovat v Otrokovicích.
Obávám se, že do Zlína (ani po elektrizaci) by se stejně nezajíždělo 🙂
Ale mohlo by, ne? 😀
Když to Poláci zaplní a zaplatí, tak to nebude nic proti ničemu. Jak píší jiní, když to bude v objednávce MD, tak redukce současných zastávek neproběhne.
https://www.youtube.com/watch?v=Jq1UF_Vk674
Dáme si sem něco ze stanovených podmínek provozu na síti Správy železnic, státní organizace: [CZ] The PKP ED 250 electric unit will be operated only as a whole on tracks electrified with a voltage of 3 kV, except at Třebušice station. (celá síť 3 kV mimo žst. Třebušice) [CZ] The PKP ED 250 electric unit will be operated on a 3 kV DC system in a mode with the regenerative brake turned off. (na síti 3 kV vypnutá dynamická brzda) CZ] The PKP ED 250 electric unit will be operated on a 25 kV 50 Hz AC system only on… Číst vice »
Co je v těch Třebušicích jinak? Díky 🙂
Těžko říct, 3 kV by tam měly běhat normálně – spíš bych to viděl na věc nekompatibility s KO, možná je tam ještě ve stanici nějaký KO s f = 25 Hz nebo 50 Hz.
Težko říct. Možná to psal stejný borec, který psal https://zdopravy.cz/kdo-to-cte-je-vul-napsala-sprava-zeleznic-do-jizdniho-radu-ted-hleda-vinika-135079/
Nevíte proč nebude moci smět jezdit v ČR pod ETCS? A také jak velké omezení v reálu skrývá Příloha B ČSN 34 2613?
a) U toho ETCS v případě ČR bude problém víceméně administrativní a to ten, že nejspíš prostě nebyly vykonány testy kompatibility na síti Správy železnic, státní organizace a nebyl vydán DÚ tzv. Průkaz způsobilosti UTZ-VZ, resp. možná neproběhl příslušný proces přes ERA – viz třeba metodický pokyn DÚ níže: https://www.ducr.cz/images/drurad/dokumenty/metodicke_pokyny/Metodicky_pokyn_ETCS.pdf Nebo je použitá mobilka EbiCab od ex-Bombardieru – stejná jako mají Traxxy3 MS – a ta zatím ještě nemá papíry. b) De facto vymezuje pohyb jednotky pouze na tratě, kde jsou buď a) sice starší KO, ale upgradované s elektronicky citlivým fázovým přijímačem (EFCP) na výstupu místo původního dvoufázového relé,… Číst vice »
No jo, ale „provoz až od r. 2025“ = výhradní ETCS u nás. Snad… Tedy něco bude potřeba dopapírovat…
Regenerative brake je rekuperace, nemylim-li se.
A co je v těch Třebušicich za ulet ze tam nesmí?
Rekuperační brzda se u většiny nových loko nedá vypnout samotná ale je třeba vypnout i EDB.
Problém Třebusice bude ležet na straně infra, pravděpodobně kolegové obvody nebo nekompatibilní počítače náprav.
Stejný problém byl i s příchodem asynchronních loko do Plzně, kolem Jihlavy, Veselí nad Lužnicí, aj… 25Hz KO.
Vzpomeňme také na naše pendolino, jaká drakonická opatření pro něj platí v případě poruchy kompenzace rušivých proudů.
Proč se tomu říká pendolino, když to neklopí?
Nependolino?
Alstom si z toho udělal obchodní značku. Nikomu, ani Italům, to žíly netrhá.
Pendolinot :))
Taky si říkám, jestli bude doplněno naklápění.
Tak budem doufat, ze jim ho nasi dispeceri z CDP nekde neroznesou …
Spíš aby se nepotkal někde na přejezdu s svým krajanem.
Ital na českém přejezdu? Inu i to je možné.
Na kolik to bude v Čechách pojištěné ?
České se do Rakouska již nepodobají tak, alespoň polské. Zajímavé, že Polákům to schválí EBA.
Já si myslim, že ano
Pokud se rozhodne o neoprávnění 7. Jednotky tak si myslim že ČD vymysli pro Pendolina něco jiného a Pendolina nahradí jednotkami na které vypsalo soutěž (sice jsou hlavne pro R9, ale urcite několik kusů zůstane
Jak v Německu tak v Rakousku jsou schválené prakticky totožné pendolina SBB.
Bylo by pěkné se z Ostravy projet, kdyby PKP IC výjimečně jednou za rok jeli v ČR. No nic, tak aspoň díky za ten panoramatický vagon z Ostravy
Nějak nechápu jak mohl dopravce PKP IC získat od EU dotace na jednotky pro povinně místenkové komerční vlaky. Ale v Polsku je asi možné všechno.
Jo, vsechno. Rychla vystavba dalnic taky.
Taky by mě zajimalo jak je to s tou dotaci
Ikdyz je pravda ze Rakousko dotuje taky loko pro soukromé sektory
Asi nejsou tak praštění jak my, co jsme si na sebe naprosto zbytečně upletli bič a pokoušíme se být papežštější jak papež. 🙂
V polsku jsou prece vsechny dalkove vlaky povinne mistenkove.
TLK obdoba našich rychlíků nejsou, je jenom expresní vrstva. V Německu taky není dotovaná, ale nemají povinné místenky.
Úplně jednoduše. Podle toho jak si dotaci vyjednáte a z jakého je to fondu. Není třeba možné, že to není dotace z OPR Doprava by ale například fond na podporu podnikání?
Doufám že je nasadí na linku Praha-Ostrava místo Interjetů, které patří maximálně na méně významný rychlík, ale rozhodně ne na nejvytíženější linku.
No jo no jo, ale nejdřív až v roce 2025 máte to v textu. Ale předpokládám, že Poláci s tím budou jezdit spíš Warszawa-Wien…
Mas pravdu, v prvni rade na EC 106 a 107 „Sobieski“ Gdynia – Wien
V čem je polské pendolino, které má ve stejně široké skříni jako naše o sedačku víc, ale zase nemá naklápění, lepší než naše nebo vámi zmíněný interjet?
A já bych byl úplně nejraději za linku Gdyně – Varšava – Vídeň. Přes Ostrawu.
Je potřeba, aby bylo lepší?
Omlouvám se. Předpokládal jsem, že když někdo doufá, že bude nasezeno místo něčeho jiného, tak se domnívá, že to je lepší. Samozřejmě to tak vůbec být nemusí, obzvláště zde.
Hlukově oddělený dětský oddíl.