Polské pendolino získalo schválení k provozu v Česku

Kvůli podmínkám dotace může jednotka jezdit v zahraničí po roce 2025.
Zatím nejrychlejší vlak na polských kolejích může začít jezdit i do Česka. Společnost Alstom nově získala schválení k provozu v Česku a Německu pro jednotku ED250, která jezdí v barvách PKP Intercity. Schválení k provozu bylo podmínkou smlouvy mezi výrobcem a dopravcem.
O schválení s odvoláním na mluvčí Alstomu informoval polský server Kolejowy portal. V Česku mohou jednotky jezdit rychlostí 160 km/h pod oběma trakčními soustavami, v Německu 250 km/h. Stále ještě probíhá schvalování v Rakousku.
Schvalování v Česku přineslo i řadu zkušebních jízd na české železnici, testoval se především zabezpečovač jednotky. V Česku se ale jednotky v pravidelném provozu neobjeví dříve než v roce 2025. Kvůli financování evropskou dotací mohou jezdit jen po předem vybraných tratích, nikoliv do zahraničí.
PKP Intercity podepsala smlouvu na dodávku pendolin v květnu 2011. Hodnota zakázky činila 665 milionů eur. Součástí kontraktu byla dodávka 20 vlaků na 250 km/h, výstavba technického zázemí ve Varšavě a údržba na 17 let.