Polská „růžovka“. Laude převzal první lokomotivu od Newagu
Nová lokomotiva Newag Dragon 2 pro Laude. Foto: Newag
Polská logistická společnost Laude Smart Intermodal dnes převzala první ze čtyř objednaných elektrických lokomotiv Dragon 2. Na železnici zaujme především
Líbí se mi, že má zabudovaný motor a může jet nezávisle. Podle mne je to skvělá kombinace. Kde je zadrátováno jede se na dráty, kde není klasika diesel.
Ten diesel je „jen“ Last Mile o výkonu 540 kW, takže umožňuje posun po vlečce apod (samozřejmě je to super, nechci to snižovat). Plnohodnotné šestinápravové dualní lokomotivy dělá Stadler Valencia, teď s nima docela zabodovaly v Německu.
takových lokomotiv by bylo potřeba…vyřešila by se s tím leckterá trasa, jak pro náklad, tak pro lidi. Nemuselo by se jezdit na naftu pod dráty a nemuselo by se zase přesedat/přepřahat, jak ve svý době v Přerově na trase Ostrava – Brno
No, ale lokomotiva která je 50/50 není úplně dobré řešení. Výkon elektrické části se rapidně sníží (asi o půlku), a dieselová část bojuje s výkonem také. Navíc je to jeden stroj za cenu jeden a půl. Určitě to není spásné řešení.
Kdo má rád růžovou a konkrétně pak Hello Kitty,…smazáno pro reklamu
Hledat na internetu články o růžových věcech a pak spamovat v diskuzích musí být …no nechci říct hodně…ale jako zbytečně složitý. Ledaže by to dělal software, ale na to je ten post až moc sofistikovaný.
Pro polské železnice mi tam chybí ty obří kruhové „lampy“ na čelech … Jinak designově z mého pohledu paráda. Jedna laická otázka: mají současné moderní mašiny ještě servisní uličku , teda, jsou „průchozí“ pro fíru? Dík
Současné loko (Vectron, Traxx), i starší (Siemens 189, 363.5, 380 atd.) uličku mají. Je průchozí pod napětím, je zde potřeba obsluovat různá zařízení. Samozřejmě při stojící loko.
Drago, i jiné lokomotivy samozřejmě uličku má, nějak se k těm zařízením človek musí dostat 🙂
https://pl.wikipedia.org/wiki/Newag_Dragon#/media/Plik:E6ACT-008_-_maszynownia,_Trako_2015,_2015-09-25_(Muri_WG_2015-34).jpg
No vida, Siemens, jak vidno, má vcelku slušnou a hlavně, LEVNOU KONKURENCI
dělá vůbec Siemens 6 osé lokomotvy?
V letech 1999 a 2000 vzniklo 13ks strojů s označením EG 3100. Nevím zda všechny, ale některé jsou ve službách DB Cargo Scandinavia, pokud se nepletu.
Ten černý zaoblený trojúhelník přede dveřmi je boční okénko, nebo jen ozdobné sladění?
na jedné fotce jde vidět skrz, takže okénko. Ale myslím si, že vidím, že je to obdélník zkosený v jednom rohu a ten trojuhelník z toho dělá nátěr okolo. AmIright? 🙂
Jestli tahle fialová je růžová …. ale aspoň nemusím hledat na wikipedii jako 20. dubna, jestli magenta není nějaké sprosté slovo.
Mimochodem, vygooglil jste si tehdy tu jihomoravskou magentu do detailu? Jakože jste si našel ten grafický manuál JMK a tam našel ten přesně definovaný odstín? Pokud ne, tak je to: Pantone 1787C
Tak magenta je jedna ze čtyř základních barev, ze kterých barevné tiskárny skládají všechny ostatní barvy. Ale my muži si vystačíme zpravidla šesti českými názvy barev, no řekněte, kdo byste rozlišil broskvovou od skořicové? Nebo která žlutá je kanárková?
To je starý vtip: Meruňková je marmeláda, ne barva.
Šestikoláky jsou potřeba, chválím.
On je to dvanáctikolák, šest kol je ještě schovaných na druhé straně.
Přesně tak, proto řadám 180,1,2, se říká šestikolák😉
Ale máte pravdu, měla se ujmout spíš přezdívka šestidvojkolo🙂
To si pletete s angličtinou. Občas jsou nějaké posuny…
šestikolák = twelve wheeler
první patro = second floor
křižovatková výhybka = double slip turnout (single slip je poloviční křiž.)
atd.
Navíc je to slang a do něj šotoušský purismus (se zakázanými slovy jako „zatáčka“) netahejte !
(Pak je tu ještě ten zajímavý případ, že tenwheeler je lokomotiva s pojezdem 2´C + tendr)
A k tomu ještě decapod a ten, a všechno to jsou úplně jiné stroje.
A ještě pozor. Americky je to jinak, výhybka je switch.
Podle jakych rychlostniku ta lokomotiva bude jezdit?
…podle polských… ; – )
A taky pravidel. Tedy např.“ Na železničním přejezdu platí právo silnějšího, jen při střetu s plně naloženým kamionem má strojvůdce povinnost před smrtí alespoň zahoukat. 😀
Dodaných a objednanych Dragonu uz je 79.
Růžové lokomotivy, včetně effishunteru, ma i italský dopravce Oceanogate, u nas pak cukrovar Dobrovice.
Mašinka pěkná, jen škoda, že ty lokomotivy všechny už nějak ztrácejí svým vzhledem svoji zapamatovatelnou designovou osobitost. Zaoblená kabina stejná ať je to tohle, Traxx, Bizon, nalepená jakoby na nějaký hranatý námořní kontejner. Asi už ani jiný tvar pro přísné normy z PC vylézt nemůže.
Je to škoda. Ale na tvar to nakonec nejezdí.
Je to kombinace bezpečnostních požadavků a výrobních nakladu; plasticka hvezdicka a hliníkova lišta s červeným proužkem by tam byt mohla, ale kdo by to platil.
Tak on by prošel i Nefuk, elektřina prostě je. Ale jenom pro někoho, ti ostatní mají elektroměr na lokomotivě.
Barva dobra. 🙂 ja se v masinach nevyznam, to ten sestikolak ma kotoucove brzdy? Tak mi to pripada, kdyz koukam na kola toho sestikola…
Ano, má kotoučove brzdy.
Dneska se kromě nákladních vozů špalíkové brzdy na nových vozidlech nedělají.
…ale nepovídejte! A co třeba Velaro Novo od Siemensu? Anebo lokomotiva Ee(m) 922/923 od Stadleru? Dokonce jsem názoru, že v jistém ohledu je možné kotoučovou brzdu u lokomotiv považovat za zvrhlost…
obě koncepce mají svý pro i proti. Špalíky dobře obrušovaly kola (čistily), kotoučovka zase je lineárnější než špalík (němění se tak moc síla s rychlostí)…
Vliv špalků na jízdní plochu vím, že je důvod, ale proč špalky u Velara? Vydrobování materiálu? Zajímá mne to, můžu poprosit o bližší vysvětlení? Díky předem.
…protože se předpokládá vysoce spolehlivá EDB (zřejmě z důvodu použití PMSM), a tak je nesmysl vozit si na vozidle „jen na okrasu“ nemalé nevypružené hmoty v podobě brzdových kotoučů…
Hnusnější nátěr na skladu nebyl?
Tak aspoň se neztratí a nezapadne v davu.
Koupej si svou vlastni a natrou jak chteji, mily pane…