Infrastruktura Železnice

Polská pendolina vypadají, jako by je někdo ostřeloval. Osm z dvaceti je mimo provoz

Polské pendolino. Autor: PKP Intercity - B.Banaszak
Polské pendolino. Autor: PKP Intercity - B.Banaszak

Chlouba polské železnice v podobě flotily 20 zánovních rychlovlaků pendolino dělá vedení polských drah PKP i cestujícím v posledních dnech vrásky na čele. Hned osm jednotek se ocitlo mimo provoz, neboť vykazují vážná poškození pojezdů. Na vině je štěrk a kamení z kolejového lože. Na problém jako první upozornil oborový portál Rynek Kolejowy.

Jak portálu sdělili zaměstnanci PKP Intercity, jednotky vypadají, jako by je někdo ostřeloval. Ve strojích jsou vyražené otvory, zaseknuté kameny, izolace je poškozená. Podle všeho vznikají pod vlakem kvůli aerodynamice víry, které štěrk zvedají. Polská média už přispěchala s termínem železniční armagedon.

PKP Intercity má 20 pendolin, která stála celkem 400 milionů eur. Pro loňský jízdní řád se předpokládalo, že každodenní potřeba bude 16 vlaků, zbytek měl být v záloze. Jedna jednotka se ale loni na jaře ocitla dlouhodobě mimo provoz kvůli srážce s kamionem.

Jak píše Rynek Kolejowy, navzdory rezervě jezdí stále méně souprav, tento týden jich v provozu chybí osm. Na relacích Gdyně – Bielsko-Biała a Gdyně – Gliwice je nahrazuje klasická vozba, což cestující s jízdenkou Express Intercity Premium (pendolina) nesou velmi nelibě. Nižší rychlost klasických vlaků také způsobuje zpoždění.

Pendolina jezdí v Polsku zatím maximální rychlostí 200 kilometrů v hodině.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jak mám chápat že jde o zánovní jednotky. Měl jsem za to že Polsko kupovalo úplně nové jednotky.

  • Tohle je fakt divné. Obdobná pendolina řady ETR-610 jezdí v Itálii rychlostí až 250 km/h a nic takového se tam neděje. Tohle vypadá, že polská infrastruktura má nějaké nedostatky. Rychlostní pásmo 160 – 200 km/h je příliš pomalé na to, aby se pod jednotkou vytvořil takový podtlak, že štěrk o (zdůrazňuji) standardní frakci začne levitovat a dokonce tak, že se zasekne do konstrukce jednotky.

    Ve Španělsku dělaly na tohle testy s S-103 (Velaro E). Tu a tam se jim nějaký šutr zvednul, ale při rychlostech nad 330 km/h.

  • Za vinou bych hledal konstrukcni vady lokomotivy (spoiler…) a konstrukcni nedostatky kolejoveho loze

    • Asi v tom bude něco takového, jinde tento problém nastává až při rychlostech kolem 300 km/h.

  • Je dobré dodat, že rychlost 200 km/h využívají pouze na pár úsecích na CMK.

Newsletter

Partneři