Polská letiště u český hranic se loni provozem přiblížila období před pandemií
Letiště Katovice Foto: Piotr Adamczyk
Tři letiště v dojezdové vzdálenosti z Česka pokračují ve velkých investicích.
Tři letiště v dojezdové vzdálenosti z Česka pokračují ve velkých investicích.
Mně to trochu připomíná to socialistické „Nejsou lidi“.
Ta letiště mají úspěch, protože mají poměrně lidnatou spádovou oblast. Myslím, že velké letiště v dosahu dvou hodin cesty je pořád OK. Lepší než dotovat malá regionální letiště odkud se člověk stejně nikam pořádně nedostane.
Není se čemu divit, že tyto letiště rostou. Jsou to velké aglomerace, navíc blízko českých hranic, takže jsou využívány nejen Poláky. Já letěl 6x z Katowic, 3x z Krakowa a pohodlněnjší by to pro mně bylo z Ostravy, ale když není nabídka…
Z Ostravy jsem 2x využil Bergamo, když se ještě lítalo a 1x Londýn. Jenže teď zůstal v podstatě jen Londýn a Lot a s letovým řádem obou linek jak noty na buben nelze nějakou rozumnou cestu vymyslet.
Je téměř neuvěřitelné, jak se těmto destinacím daří. Ještě bych pochopil Krakov s aglomerací přeš 1,7 milionů obyvatel a že patří k zajímavým destinacím. Ale nechápu, jak mohou mít Katovice 4,5 milionů odbavených cestujících, když letiště v Krakově je vzdálené snad hodinu cesty. U nás v Mošnově se bouchá šampáňo když jsme odbavili skoro 300 000 cestujících. Ale pravda, KTW jsem před měsícem využil i já a nelze si na nic stěžovat. Cena letenky 3x levnější než z ČR, parkování levnější, snídaně skvělá, infrastruktura by mohla být ještě lepší, ale pracuje se na tom. Jediné co bylo brutální byla skákající… Číst vice »
nic k nepochopení, jsou to neporovnatelne aglomerace.
Katowice 4,5mega, Krakow 3,4mega
A nejde jenom o počet lidí, musí být i nějaký incoming, což Krakow a Katowice splňují dokonale – turismus, centrály velkých zahraničních korporací – porovnejte hospodářský e ekonomický potenciál s Ostravou. U nás je vše v Praze a nějaký drobek v Brně. Neporovnatelné. Na Lysou horu a Vítkovický skanzen nalákáte tak maximálně české rodinky. A i když by nebyly Katowice tak potenciál Ostravy jako takové nikdy moc velký nebude.
Počkej pár minut, místní knowitall AirTraveller ti to všechno vysvětlí.
S takovým zázemím není problém mít zajištěny pasažéry.
W Polsce mieszka około 38,5 mln ludności. Diaspora polska jednak stanowi – jak się szacuje – około 21 milionów.
Když OSR poprvé odmítla LCC, tak mela stejné pasažérů za rok jako Katowice. A dnes?
A které letiště na světě v milionovem kraji, má více cestujících než Katowice ?
S letištěm Wroclaw celkově 2x spokojenost, pouze jsem se nachytal na místním parkování. Předplacené od Ryanairu je pouze v jedné malé části, doporučuji navigaci. Pokud vjedete omylem ke „konkurenci“, tak ta vás po návratu zdarma ven přes závoru nepustí, není to nijka označené…
Zatímco v Praze si nechají ujet vlak s konkurencí téměř bez boje 🙁
Praha má málo využívanou plnohodnoutnou dráhu v Pardubicích. A Brno, Ostrava i České Budějovice si zajišťují čím dál víc vlastní odlety v hlavní sezóně létání na dovolené.
Čili Praha by se měla na drahé rozšiřování vykašlat, a raději se snažit být další desetiletí co nejvíce zisková. Až skutečně skokově začne docházet ropa, a masový letecký turismus se neodvratně zhroutí.
Ja osobne bych zvolil jiny pristup. Kolejove spojeni z cele republiky primo do Prahy na letiste a vytvoreni nejakeho vyznamejsiho hubu
Tak to vše vytvořte. Třeba v měřítku TT.
Kolejové spojení se vytváří už hodně dlouho a stále nabírá zpoždění. Ale přímé z celé republiky nebude.
Poměrně významný hub tu už byl, ale Luftjarda ho zařízl tím že zlikvidoval ČSA. Jakými pobídkami chcete přilákat nějakou významnou aerolinku, aby v Praze vytvořila svůj hub? Nejsme v Americe. V Evropě má každá tradiční aerolinka svůj 1 hub. Paralelní huby se obvykle nevytváří. A evropské LCC mají jen báze, ne huby, protože se orientují na P2P. Zkuste to s Legem nebo těmi TT vláčky, tam to možná půjde:-)
Jinak, kdyby někdo chtěl tvrdit, že Praha nikdy nebyla hub: V době, kdy odbavené zavazadlo zdarma byl standard i v nejnižších bukovacích třídách, jsem letěl ze Soluně do Prahy s ČSA. Letadlo prakticky plné a u zavazadlového pásu jsme se sešli snad 3 (přesný počet si už nepamatuju, ale bylo to míň než prstů na jedné ruce). Takže skoro celé letadlo byli v Praze přestupující cestující.
Já a desítky tisíc dalších lidí vám na Ruzyň nepojedou i kdyby tam jel z Moravy přímý Šinkanzen pokud to bude z Katowic nebo Vídně v mnoha případech i Xkrát levnější než z Prahy.
Podle předpovědí z roku 1930 uhlí došlo okolo roku 1970 a vlaky tak přestaly jezdit.
Pokud šlo o Československo, tak vlaky skutečně masově přestaly v té době na uhlí jezdit. Pokud jde o území EU tak uhlí všeobecně došlo, a na střední používání ještě dalších dvacet let je jen v Německu, Bulharsku, Polsku a Česku.
Globálně je uhlí na 200 let, zemního plynu na 100, let a nafty na 50 let, ale stačí inflace, recese a zdanění CO2 což postihne i superprivilegované letecké palivo, a letecká osobní doprava v EU už bude po mnoho dalších let maximálně tak stagnovat.
Ale letecké palivo je dnes už fakticky zdaněné, takže prosím uvádějte fakta a ne ty stále omílané hlouposti o absenci spotřební dani a DPH… V EU je veřejná letecká doprava jediný druh dopravy, zapojený do ETS už teď! A pak, opravdu je nutné, aby si EU dobrovolně zlikvidovala vše, co funguje?
Jak je zdaněné?