Polská kontrarozvědka řeší Jančurovy zprávy šéfovi PKP Intercity. V polských drahách může mít „krtka“
Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet

Podle Jančury polský státní dopravce zaměstnává lidi, kteří mohou bránit hospodářské soutěži.
ČD také měly svého Krtka. 😁
U ČD musí mít celou krtčí rodinku, nevím, čemu se Poláci diví.
No uvidíme jak to celé dopadne – za ca měsíc má jezdit 1005 / 1014 až to Varšavy, ale jízdenky ještě koupit nejdou. Aby se vůbec něco z těch jeho plánů uskutečnilo. Zatím nemá ani personál na plné obsazení stávajících IC linek.
Mimochodem od 17. listopadu už tam bude provozovat 2 páry vlaků, asi rozšiřuje zkušební provoz.
Však my si ty monopoly rozvracet necháme!
Jasně, že je Jančura lobbista, ovšem kdo s takhle velkou firmou se státními zakázkami není? Nejsem vyloženě jeho fanda, nicméně si myslím, že na rozvoji cestování vlakovou dopravou v ČR se také zásadně podílel.
Ó!
Rozumím tomu správně, že spravedlivá soutěž je taková, kterou neformálně předjedná sám cisař Radim?
Nerozumíte
Potrefená husa.
Naprostá bomba pro Jančuru, teď se o něm všude píše a budou o něm vědět úplně všichni v celém Polsku. Takovou reklamu zadarmo, neber to. Trochu ho podezírám z toho, že tohle kontroverzní chování provedl právě proto a všechno jede podle plánu.
Já na tom nechápu tu kontrarozvědku. Kdyby to řešila policie, soudy, antimonopolní úřad, prosím. Ale kontrarozvědka? Copak jsou potenciálně nekalé obchodní praktiky špionážním útokem na polský stát?
V Poľsku je evidentne možné skoro všetko.
AWB není čistá kontrarozvědka, kromě těchto úkolů plní i v podstatě policejní funkce. My takovou instituci nemáme, ale šlo by to přirovnat třeba k FBI, která také funguje tak trochu na pomezí mezi kontrarozvědkou a federální policií, příp. koncepčně trochu i k ukrajinské SBU nebo ruské FSB.
A kromě toho se Poláci dost důrazně věnují obraně před ohrožováním státních zájmů. Primárně jde samozřejmě o ruské a běloruské operace, ale vůbec bych se nedivil, kdyby pečlivě hlídali i situaci ve strategických státních firmách.
Tady podle všeho nejde o nekalé obchodní praktiky. Jde o závažné podezření, že ve firmě, která spadá v Polsku do kritické infrastruktury státu (dle ustaweniu o zarządzaniu kryzysowym) má někdo své lidi, kteří vynášejí ven citlivé věci. Proto to řeší právě kontrarozvědka. Hlavně v době hybridních hrozeb ze strany Ruska to evidentně neberou na lehkou váhu.
No. To nerozporuji, ale zároveň si přiznejme, že přes veškeré výhrady k Jančurovi prostě asi taky hraje roli to, že je RJ narušením státního monopolu. A Poláci, jakkoliv je mám rád, jsou z historických důvodů v tom nacionalismu trochu přepjatí.
Tím neříkám, že Jančura nezkoušel nějaké podprahové výhrůžky, ale neviděl bych to úplně černobíle. Faktem je, že liberalizaci železničního trhu EU chce a těžko vyčítat RJ, že se toho snaží využít. Jestli má Jančura mentalitu „na hrubý pytel hrubá záplata“, rozhodně to není optimální. Ale zas bych z něj nedělal gangstera, jak z toho lehce bulvárně laděného nadpisu vyplývá.
No, obávám se , že v Polsku mu tento přistup vyrobí hodně nepřátel.
Radim Jančura je skutečně v mezilidské komunikaci (nejen ke konkurentům) poněkud méně zdvořilý než je asi ve slušné společnosti zvykem. Na druhou stranu svým tlakem a neortodoxním způsobem dosáhl na poli veřejné dopravy nemálo a za to mu patří dík i když občas patřím k jeho kritikům i kritikům jeho služeb.
Já myslím, že styl „my nemůžeme ani naznačovat“ se vyplácí. Potrefená husa se ozve sama.
Je celkem zajimavé, jak cokoliv, co se týká Jančury zde vzbuzuje tolik kontroverzí na úrovni diskuze o rušení lokálek nebo zdražování jízdného o pár korun. Naštěstí pro mě jsem v tomto tématu narozdíl od debaty ohledně lokálek vozících vzduch celkem neutrální.
Také si můžete všimnout, že z diskuzí vymizelo označení „kaštani“ a „substrát“ směrem k cestujícím. Nebýt konkurence…
„Konkurence na železnici přinese mnoho výhod cestujícím“
V klaunově podání to je spíš nulová údržba a odříkání spojů (R8 už jim měli dávno odebrat). Nic proti konkurenci, ale až přestane provozovat umaštěné blešáky, tak se klidně svezu.
Ty výhody mi, i když díky Jančurovi, přináší ČD.
No ale díky němu je na tom ČD s kvalitou o mnoho lépe, než před RJ. PKP taky potřebuje pár facek, hodně věcí na polské železnici nedává smysl, ve službách nesahá PKP čédéčku ani po kotníky. Také například ten trapas z nedávna s novými vozy… Polsku by slušelo několik dopravců a Jančura snad nebude poslední.
Jo přesně, on ze sebe dela spasitele světa přitom na železnici je hnus co předvádí
Nevíte někdo, prosím, jak to vypadá s vlaky RegioJet na trase Praha – Berlín? Vyjedou příští rok? V českém jízdním řádu jsou.
Byly v návrhu s poznámkou, že jedou do 11.3.26
V konečné verzi JŘ co vylezla předevčírem už nejsou.
Jestli nedostal kapacitu u DB, nebo mu to smetli v Praze (i když tam s tím bohužel asi museli počítat jako už několikátý rok), těžko říct. Možná jen, že se rozhodl soustředit na to Polsko.
V českém jízdním řádu jsou často vlaky Regiojetu, které pak na kolejích neuvidíte.
No jakákoliv interakce s panem Jančurákem je taková, že ji člověk do smrti nezapomene, jelikož to je vždy zaručenej bizár. Kdo s ním kdy přišel do styku, tak asi ví. Otázka je, jestli na to jsou v PL zvědavý. Já si nemyslím.
Zvědaví na to být nemusí, ale pravidla rovnocenného přístupu k infrastruktuře platí i tam. A pokud existují důkazy, že někdo cíleně maří open access, pak se to má vyšetřit.
Jakoby jeho recept na úspěch je nasadit do státní firmy krtka, aby mu říkal za kolik peněz budou jezdit a on to následně podsekne a vyhraje – to rozhodně není rovnocenný přístup k infrastruktuře to je non fair play a je to nelegální.
Záměrným komolením a vulgarizováním jmen vážnosti a serióznosti svému komentáři rozhodně nepřidáte.
Naopak – je to znak pohrdání takovým křivákem. Asi jako Bureš nebo Pitomio.
Zrovna Babiše a T. Okamuru nemám rád hodně, ale nemám potřebu jim komolit příjmení.
Ženy, děti?🤔🙃
Nadpis vyznívá, jako by toho Krtka do PKP nasadil Jančura.
No však
Vždyť o tom je článek, četl jste ho?
A vy? Podle článku Jančura upozorňuje PKP na to, že tam možná krtka mají. Rozhodně ne o tom, že by ho tam nasadil Jančura.
Dlužno uznat, že ve vymetání unitárněaugiášových chlévů je Jančura velmi úspěšný. V Polsku jej v tomto oboru čeká mimořádně špinavá práce.
Je to v zásadě podobné v jistém smyslu jako situace Škodovky a dalších výrobců vozidel MHD. Zároveň to nejde přesně srovnat protože provozování MHD a výroba vozidel jsou dvě odlišné věci.
Tyhle praktiky jsou vlastní i Babišovi, prostě to estébácké zastrašovací myšlení mají v sobě… Není se čemu divit, že ti dva si tak rozumí…
Když sleduji jeho cenové nabídky v soutěžích u nás,které jsou většinou,těsně pod nabídkou Českých drah,myslím že má krtka i u ČD.
To nejste sám.
No a nebo to tak vychází, pokud RJ i ČD nabízí jednotky od Škodovky, personál, dopravní cesta a pod stojí skoro stejně, pokud je soutěž jenom na náklady ( bez rizika tržeb) tak by dramatické rozdíly byly divné…
RJ to ale předpokládám kupuje s full servisem, ČD si většinu údržby udělají ve vlastní režiji.
A stejně by byla největší sranda, kdyby si Škodovka na údržbu těch motopanterů najala ČD, jak to udělala v Brně u Moravií.
Už dávno ne. Prakticky všechny nové kontakty ČD na vozidla jsou i s údržbou, protože dráhy na tom kapacitami a personálně taky nejsou zrovna slavně.
Pokud je to pravda (jako že myslím že ano), je to vůbec trestné, poslat svého zaměstnance se nechat zaměstnat u konkurence, aby mi donášel co se dozví?
Zaměstnávat trestné není, donášet trestné taky není, ale vynášet informace z firmy by trestné být mohlo. A pokud jde o obchodní záležitosti, tak s největší pravděpodobností – v tomto konkrétním případě – to trestné je. Nicméně vinu či nevinu prokazuje soud.
Väčšinou je to rovno uvedené v pracovnej zmluve, že nesmiete o dôležitých veciach komunikovať verejne a už vôbec nie s konkurenciou. Existujú aj nejaké zákony o ochrane duševného vlastníctva, na základe ktorých by vám určite hrozil súd.
Vy se tedy domníváte, že nízkonákladové aerolinie musí nutně mít „krtky” v každé dražší konkurenční společnosti?
Čiže v Poľsku to bude ale že čisté repete toho spred dekády, keď regio začínal v Česku a na Slovensku…..
Jeden nekale obstruuje, aby druhý neměl volný přístup na trh, druhý píše prvnímu výhružky. Ani jedne z těchto dvou přístupů nepovažuji za správný.
Pokud je druhý obětí obstrukcí a zašle předžalobní výzvu či podá trestní oznámení … to měl mlčet?
Vlastně mi přijde, to právo tady funguje. Někdo vyslovil podezření, věc se prošetřuje a veřejnosti je to sděleno. Lidé a organizace se můžou chovat všelijak, ale ty mantinely jsou, zdá se, vymáhány.
Nepleťte si prosím předžalobní výzvu s pokoutnými emaily, kde se po vzoru estébáckých praktik mezi řádky skrývají výhrůžky a zastrašování…
Vidíte, sami ste pomenovali ako sa takýto problém rieši v civilizovanom svete. Nie pofidérnymi výhražnými SMSkami členom managementu.
V civilizovaném světě by úřad neměl dělat obstrukce, aby tím získal výhodu jistý národní. V civilizovaném světě je tabu namazat někomu kolejnice …
Já bych vsadil boty, že má krtka i na GŘ ČD.
Spíš by bylo divné, kdyby ho tam neměl.
Hlavně na MD.
Jen aby se z Krtka nevyklubal Kupec…
Oba generální ředitelé již zapomentí…
V tomhle mu držím palce, ten polský drážní byrokratický beton je potřeba narušit.
Zase se tento žvanil potřebuje zviditelňovat. Věčně ukřivděnej všichni mu škodí…
Veno, veno a co děláš teď Ty 😀
Sedlák zostane sedlákom bez ohľadu na to akú veľkú firmu vybuduje.
Myslíte tu pokoutní dohodu mezi ČD a ÖBB, domluvenou někde v hospodě u piva, že tomu z Horního konce teda rozhodně neprodají traktor?
Aby teď stejnej problém neměl Jančura v Polsku.
On tam někomu brání v nákupu vozidel?
no kdyby to domluvili v hospodě u piva jako profíci, tak by z toho nebyla komunikace přes oficiální maily. amatéři použijou firemní mail a pak se diví. a zoufalci zapírají i potom, co se druhá strana přiznala… konec je takovej českej…
A v Amerike bijú černochov!
Jak souvisí sedláctví s úspěšným poražením státních monopolů, který tady hájíte?
Jenže ty státní monopoly (v závazkové dopravě) všem vyhovují. I na západě, jediný stát kde se soukromníci nějak víc angažují mimo komerční dálkovku je Německo, všude jinde si hýčkají své národní dopravce a soukromníkům dají max pár drobků.
Stejně jako jsi v Česku města hýčkají jenom Škodovku.
UK mělo svůj složitý vývoj, včetně kroků tam a zpět, ale takhle jednoduchá situace tam nikdy nebyla.
Ve Švýcarsku taky snad nikdy SBB/CFF/FFS neměla zdaleka všechny linky (a to je tam snad všechno, co není turistika, v závazku).
Monopol vyhovuje jen ajzboňákům, naštěstí
„všem“
Všem komu? Mně třeba ne.
Mě teda monopol nevyhovoval.
Mimochodem: Podpora železnice má vypadat tak, že soukromí dopravci budou likvidováni, aby vlaky lépe konkurovaly letadlům… v mezinárodní dopravě?
Ono se to dělá jednodušeji výrazně, když vám jsou vám v rozporu s výměrem MF například propláceny slevy za Relax… (a formalisticky i Standard, brát výměr doslovně, platí studentské/senior slevy jen v lowcostu).
Jelikož je OneTicket dražší než běžné jízdné ČD (i lowcost na R8), tak byste měl požadovat, aby na OneTicket slevy taky nebyly.
Jak to proboha souvisí?
Ja neobhajujem žiadne štátne monopoly, som obrovský zástanca liberalizácie železničnej dopravy. Za sedláctvo považujem posielanie pofidérnych výhražných SMS riaditeľovi konkurenta s ktorým očividne Jančura nemal nadviazanú komunikáciu na leveli kde by toto bolo v poriadku. Práve samotný fakt že to Jančurovi príde ako normálny spôsob robenia biznisu je dôkazom ten povestnej slamy v topánkach.
Obávám se, že kdyby to nebyl ranař, tak doteď jezdíme v koženkových hrůzách a nemám pochybnosti, že druhá strana etiku společenské konverzace neřeší. Viz třeba nahrávky Babiše – příklad chování, ne že za to může