Polovina křižovatky Drysice na Hanácké dálnici je hotová, stavbaři na zimu zmizí
Čtyřicetikilometrová dálnice mezi Olomoucí a Vyškovem supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011.
Stavební firmy Kareta a Silnice Group dokončily první etapu modernizace mimoúrovňové křižovatky Drysice na dálnici D46, které se někdy přezdívá Hanácká dálnice.
„Ze soboty na neděli postupně odstraníme přechodné dopravní značení a v neděli odpoledne stavbu MÚK Drysice uvedeme do provozu v režimu předčasného užívání,“ uvedla mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková. Dočasně tak zmizí omezení, kvůli kterému je provoz veden obousměrně v jednom pásu (1+1). Stavbaři se vrátí na jaře, druhá polovina stavby má být hotová na podzim 2022.
Přestavba se provádí ve dvou etapách kvůli nutnosti rozšíření a rekonstrukce dálničního mostu. První na řadě byla pravá polovina dálnice. Sdružení firem zvítězilo v tendru s cenou 187,4 milionu, když předpokládaná cena byla 202,3 milionu.
Stavba zahrnuje především doplnění připojovacích a odbočovacích pruhů. Původní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty jsou dnes považovány za dopravní závadu, neboť neumožňují bezpečný nájezd a sjezd. Vyměněny a rozšířeny budou také protihlukové stěny.
Čtyřicetikilometrová dálnici mezi Olomoucí a Vyškovem supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí právě připojovací pruhy. Zmodernizovány byly zatím čtyři křižovatky. Byla také instalována například nová svodidla.
Další na řadě by měla být křižovatka Vyškov.