Polovina jihočeských Panterů je mimo provoz, návrat k normálu potrvá měsíce
Vlaky ČD a GW Trainu na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy se musejí na jihu Čech vypořádat s výpadkem elektrických jednotek RegioPanter (řada 650). Mimo provoz jsou dva ze
ceske drahy v praxi
Škodovky v praxi!…
Řidiči v praxi. Škoda proti Škodě a taková velká škoda.
Ba ne, přátelé. Jihočeský kraj v praxi…
Nebylo by vhodné dávat zakázky na provozování dopravy jen větším dopravcům se solidním zázemím? Pokud zakázku dostane takovýto malý dopravce, který má jen čtyři soupravy, tak dvě nabourá a je v háji. Nebo nás tu někdo vodí za nos?
A který dopravce je u nás větší než ČD. Prosím vás přestaňte lemtat ten chlast.
Tak aspoň že ten řidič – deb-l – to má za sebou a je od nej definitivně klid – už nebude v provozu ohrožovat ostatní…
Vím že je to tvrdé – ale upřimné.
takových rozhodně škoda není!
Budiž vám přáno to, co přejete jiným: Smrt za chybu za volantem/řidítky.
některé chyby se holt nevyplatí. Tady zemřel onen chybující…Třeba v Černobylu nebo ve Studénce přežili ti chybující a zemřelo mnoho jiných kteří se snažili řešit následky chyb, případě jen byli v blbý čas na blbým místě.
Zdá se, že ty hliníkové skříně nejsou zas až taková výhra, když je oprava po mechanickém poškození tak náročná.
nejsou/jsou. jsou lehklé tuhé (sendvič/voština) nicméně pokud se deformuje jejich geometrie, která právě dělá ony mechanické blastnosti, je problém.
…k titulku… aneb jak se dá krásně kouzlit se slovy.
Kdyby bylo napsáno, že „nejezdí žádná souprava, vyjma dvou posledních funkčních“, znělo by to krutě. Kdyby ale titulek zněl, že „jezdí naprosto všechny soupravy, kromě pouhopouhých dvou nefunkčních“, čtenář by zaplesal nad spolehlivostí vozového parku. No a něco mezi tím by bylo, kdyby bylo napsáno, že „jezdí víceméně každá druhá souprava“. A pravda je přitom tak prostá, dvě ze čtyř nejezdí.
To je jako kdyby napsali, že soupravy jezdí poloprázdné, a ony přitom jezdí z poloviny plné 🙂
Přilákal mě titulek, čekal jsem desítky nefunkčních vlaků..
Tak je třeba pořádného nadpisu. Bohužel článek o ničem. Také jsem čekal desítky stojících vlaků.
Titulek bulvární, celý článek zbytečný.
Ten článek není zbytečně, naopak poukazuje na hlavní problém u ČD. U žádné zakázky nejsou prachy na pořízení rezervního vozu nebo soupravy, protože se musí utrácet za pochybné rekonstrukce u spřátelené firmy a půlmilionové platy manažerům. Tak, jako v tomto případě se stejně na Pardubicku budou zrenovované Honeckery nahrazovat při poruchách původně komunistickými, na Liberecku regiospidery a na Ostravsku ještě nedodane 811 starými chcipaky810 a tak bych mohl pokračovat dál. Vývrcholenim bylo použití kozenkovych béček na expresu Opavan. Takže nic nového, stále totéž téma. Vyřeší to jen hrozba likvidačních pokut ve smlouvách objednatelů!!!
Bodejť, jsou přece prázdniny 🙂
Ten článek je žvást jak Brno 😀 Že nejezdí dva Panteři? No a co? Většinou je to ještě horší a jezdí jen jeden, stalo se, že nejel ani jeden. A teď z toho budeme dělat aféru? Sůrovi začíná okurková sezóna 😀
Bohužel máte pravdu, na jihu skoro nikdy nejezdí všechny čtyři a často minimálně v minulých letech jezdil přesně jeden.
Za poslední 2 roky už jezdili alespoň 3ks s tím že ten 4 měl nějaké plánované stupeň údržby, ale je fakt že tak do roku 2017 to byla fakt katastrofa a dost často jezdil jen jeden. Tam je vidět že jihočeské 650 jsou prototypy protože ty plzeňské jezdí naprosto bez problémů.
Děčínské a hradecké pantery, pocházející ze stejné série jako budějovické, jsou provozně mnohem úspěšnější, takže to nebude jen tím, že jsou první.
Nejnespolehlivější jsou ty liberecké. Ten nejezdí soustavně ani jeden.
V Jihlavě dokonce ještě ani nevyjely 🙂
Přesně tak, tuhle jsem se tím chtěl svézt z Liberce do Kořenova a houby. Prej za to ale nemůže Škodovka, ale Rusáci. Prej v Kořenově ukradli trolej.
Ale ty dráty z Kořenova nebyly směrem do Liberce, ale na druhou stranu.
To teda ne, Olomoucké jsou nejméně spolehlivé, jsou to prototypy prototypů.
Nepochopil jste.
Pak se nabízí otázka čím to je. Jestli tím, že to nejsou stejné stroje (640 vs 650) nebo tím kdo a kde je udržuje.
souhlas, tento stav je naopak v podstate standardni…
Spojení podniků ČD a Škoda to je neštěstí samo, těžko hledat druhou takovou dvoji. Design studia Descent akademického sochaře Jiřího Španihela se mi také nelíbí, ale to není podstatné.
Nové jednotky pro RJ do UK, alespoň podle obrázků, vypadají téměř shodně. Ty se vám také nebudou líbit 🙂 ?
Když vypadne v Moravskoslezském kraji jeden panter, tak jsou na polovině, protože tam jsou pouze dva.
…takže oprava jedné potrvá měsíce, druhá se vrátí za chvíli.
Ano je to banalita o které se píše. Ono je třeba ještě trochu vyzvednout ten kolosální úspěch RJ s Chorvatskem. I když podíváme-li se na to čistě pragmaticky, to byl vlastně tak trochu propadák. Tak se jako kontrast nafoukne takováto, v dnešní době bohužel častá banální věc. To, že dojde k poškození při střetu na přejezdu, je dnes až moc časté. Ale jako kontrast geniality jednoho a neschopnosti druhého se to hodí.
Ty jo to je článek o tom jak jedna jednotka smetla na přejezdu auto a druhá je na rutinní opravě……
NORMÁLEM bych klidně nazýval stav s polovinou neprovozních panterů – to je totiž u ČD v Budějovicích celkem typická situace 🙂
Za ten přejezd ale určitě nemůžou…spíš mne zaujalo, že po elefantu tu máme zase hlinikovy vláček…přijde mi, že zkonstruovat něco za desítky milionů, co dost možná zničí střet s tou osobakem, není šťastné…
A garanční oprava taky zní jako problém výrobce tohoto klumpru….
Někdo by se měl zamyslet, zda má smysl pořizování takto miniaturních flotil na jednotlivé linky/ramena/provozni soubory. CD to vyřeší plechacem. Ale kdyby tohle byl samostatný soubor…Tak bus…
Spíš by se kraje měly zamyslet nad tím, zda/kolik požadují záložních vozidel.
A nebylo by lépe mít záložní jednotky sdílené pro více krajů?
To by samozřejmě bylo ideální a nejlevnější. To by si ale nesměl každý kraj hrát na vlastním písečku, každý si to dělat přísně po svém. vlaky dost často vyloženě nesmí být použity pro jiný kraj.
Když jsou nakupovány z nějakých regionálních dotačních peněz EU. Tam bývá problém s místním určením. Kdyby si ČD koupily záložní jednotku bez dotací, může jezdit kdekoliv.
Stačilo by za výpadky nastavit takové sankce, aby se dopravci prostě vyplatilo si zálohy co nejefektivnějším způsobem zajistit – kde a kolik, to ať si spočítá on.
Který kraj zakazuje dopravcům držet zálohy?
Detaily typu ve vlaku je krajské info(schéma linek ids, tarif,…) by mohl řešit displej. Nebo při plánované odstávce snad není problém papír vytisknout/přendat.
Tak zrovna v tomhle je Jihočeský kraj celkem „za vodou“ (tedy teoreticky), postarali se o vytvoření dosti neefektivních oběhů kdy souprava více stojí než jede, hlavně aby vozidla uvolněná ze šumavských lokálek byla někde jinde v kraji nadále potřeba.
To je ještě dost eufemismus, i ty pantery tráví víc času stáním ve Strakonicích než čímkoliv jiným.
Jo souhlas, ty drahé hliníkové choulostivky by neměli pouštět na tratě s nechráněnými přejezdy.
Tak u nás jsou chráněná některá vzácná zvířata, nebo krajinné oblasti, ale přejezdy? Kde žijete, že bych se na ně zajel podívat. Pošlete mi prosím seznam tratí s chráněnými přejezdy.
Udělat crashtesty (aspoň numerické modely) pro každý typ vozidla a podle toho stanovit maximálku. 😀
LEO už má v interních předpisech, že přes přejezd jede 80km/h.
to je daň za lehkost konstrukce
Není to tak dlouho, jsem viděl rozhovor s opravářem sice tramvají. Ale vlastně je to skoro stejné. Popisoval jak je jednoduché opravovat vozidla s rámem, když se s něčím srazí. Prostě se navaří nová část rámu a za pár dní je vozidlo zpátky na kolejích. Navíc všechno zvládnou dílny.
Tady je situace vlastně stejná, jen se jedná o vlaky. Prostě T3 střet s autem nepošle na odpis skříně, tedy celé tramvaje.
Opravy rámů vozidel nejsou tak jednoduché jak jste popsal, ale bez pochyby jednodušší než oprava deformované skříně. Nevýhodou rámů je vyšší hmotnost.
Složitější a dražší opravitelnost po násilném poškození je prostě daň za mnohem vyšší úroveň pasivní bezpečnosti a pevnosti skříně. T3 se sice dá ve většině případů celkem snadno opravit, ale stačí silnější střet s jinou tramvají, nebo nákladním autem a řidič je v lepším případě těžce zraněnej nebo v horším rovnou mrtvej.
Ale poslat do šrotu tramvaj za 40mio po střetu s klumprem za sto tisíc, to je dost problém…
Kolik je vlastně nejnižší povinné ručení?
A teď si představte, že místo krumplu za 100.000 Kč to bude strom za 0 Kč. A majitel pozemku nemá žádné povinné ručení. Protože je to zlý soukr-kr-kr teda Lesy ČR.