Polovina jihočeských Panterů je mimo provoz, návrat k normálu potrvá měsíce

Vlaky ČD a GW Trainu na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlaky ČD a GW Trainu na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy se musejí na jihu Čech vypořádat s výpadkem elektrických jednotek RegioPanter (řada 650). Mimo provoz jsou dva ze

České dráhy se musejí na jihu Čech vypořádat s výpadkem elektrických jednotek RegioPanter (řada 650). Mimo provoz jsou dva ze čtyř jihočeských Panterů. Jeden prochází opravou u Škody Transportation, osud druhého, který byl před několika dny poničen při nehodě na přejezdu, se řeší.

RegioPantery obsluhují v Jihočeském kraji relaci Strakonice – České Budějovice – České Velenice. „Jako záložní jsou nasazeny soupravy sestavené z klasických osobních vozů pro regionální spoje vedené elektrickou lokomotivou,“ uvedla mluvčí ČD Vanda Rajnochová. Konkrétně jde o lokomotivy řady 210 nebo 242.

Jeden z RegioPanterů by se měl vrátit do provozu zhruba za dva týdny. Výrobce u něj provádí garanční opravu po opravě vyvazovací. „V současné době je vyvázán trakční kontejner ze střechy vozidla,“ doplnila Rajnochová.

Složitější je situace u jednotky, která byla koncem června poškozena při nehodě na přejezdu u obce Nedabyle. Při nehodě došlo k rozsáhlému poškození hliníkové skříně vlaku. „O způsobu opravy bude teprve rozhodnuto po zjištění celkového poškození,“ sdělila mluvčí. I v nejpříznivějším případě však bude podle ní trvat oprava skříně řádově několik měsíců.

Vlak, který havaroval, jel na trase České Velenice – České Budějovice. Drážní inspekce předběžně škodu na vlaku odhadla na 2,5 milionu korun, skutečný rozsah poškození se ale nyní zkoumá. Střet nepřežil řidič auta, ve vlaku nebyl nikdo zraněn.