Polovina motoráků dovezených z Německa bude jezdit nejspíše v Pardubickém kraji
Motorový vůz Stadler RS1. Foto: České dráhy
Stadler RS1 by měl na tratích nahradit hlavně motorové vozy 810 a regionovy.
Stadler RS1 by měl na tratích nahradit hlavně motorové vozy 810 a regionovy.
Výsledek tunel party co seděla v parlamentu od 92 roku a někteří tam ještě sedí že ??? Po nás potopa KDU-ČSL,ČSSD,ODS,ODA,TOP ATD
Za socialismu jsme jezdili na nových, teď jsme rádi když nám Němci prodají za nízkou cenu ojeté a to nejen ČD. To jsme dopadli co?
Na nových čem?
810 na hlavních tratích, protože soudruzi zastavili chrochtadlo.
Tak Chrochtadlo mělo i důvody v podobě nedostatku náhradních dílů, nebyla to jen politická zlovůle.
Díly z nějaké neznámé technologie, které nešlo vyrobit.
No ten vzduch na 261 může klidně dál vozit 810. Tam je RS1 škoda…
A jak to udělat aby se vzduch nevozil?
Kvalitní vozy přilákají cestující . Dobrý grafikon taky.
A musí být takový? 🙂
Měl by být taktový.
Jsou speciální případy, kdy se dá zdůvodnit, proč takt je omezen (dělnický spoj mimo takt podle rozvrhu směn, …)
Nesouhlasím,že kvalitní vozidla přilákají dlouhodobě více cestujících.
Samotná vozidla ne, ale „součástí vozidel“ může být hezčí grafikon (co dřív nešlo navázat kvůli jízdní době), nové služby (nizkodlaždnost/přístupnost/přeprava něčeho),…
Jedine postavit takovou trat, ktera nebude mit zastavky uprostred poli a prumernou rychlost 30 km/h.
Kvalitní grafikon, přípoje vlaků, ale i autobusů ve stanicích.
… Druhou polovinu vozidel nabídnou k odkupu?
Jen tak mimochodem: Koukejte na ten nátěr – vypadá to dost podobně jako ten pražskej nesmysl – ale přesto je použitelnej a má smysl. Tolik ke kvalitě výběru té pražské hrůznosti.
Kdy je šance že to dosoutěží a začne se dělat na opravě?
A okolí Prahy nadále 810, jak by si tyto vozy zaslouzily trate 110,111, 074 ci 092…
v okolí Prahy spíše rušení vlaků, kde ty 810 jezdí
Dočkáte se. 810 pojedou finální jízdu po 270-tce, s konečnou v Č. Třebové….
Česká republika = smětiště Evropy.
Copak, jel jste EM 488.0? Proti těmhle srágorám zlatý ojetiny z civilizovanejch zemí…
Tak se do nich odstěhujte.
Děkuju za radu, přijde mi užitečnější to zcivilizovat tady a zrovna vy to potřebujete jako prase drbání, Jendo.
A nějak nerozumím proč hodnotit vozidlo podle data výroby a ne jeho jízdním komfortem. Takový interpanter je novostavba a je to veverčí dráha s ukrutným smradem uvnitř, jezdím tím 10 minut a bohatě stačí. (Čímž neříkám, že všechny novostavby jsou špatné, ale že tohle kritérium není úplně jednoznačné.)
To je holt tak, když v jiných článcích zde někteří píší o tom, že „kvůli Arrivě jsme smetištěm Evropy“, přičemž takové Linty dovezené Arrivou jsou ještě o něco novější než tyto RS1 dovezené Českými dráhami.
Tak holt když už smetiště/šrot, tak hezky padni komu padni, že. 🙂
Český zabezpečovač nikde téměř není. Tak tam nechat PZB.
K čemu tam bude PZB, když na českých kolejích se nedá použít?
Je důvod to vyndat (aerodynamika, hmotnost, přehlednost stanoviště,…) nebo se s tím dá jezdit i když je to vypnuté? Nevím, ptám se.
Samozřejmě že se s tím dá jezdit. Jak si myslíš že jezdí MS multi system vlaky.
Proč něco takového dělat? Vždyť by taková úprava byla celkem drahá a bylo by jí nutné schválit. U DLB také jezdí regiosprinteři s Indusi a místo KBS mají stále Sifa.
tlačítko bdělosti, návěstní opakovač a generální stop
Jo. Tohle u nás jezdilo, asi rok, než se to totálně rozpadlo. Technický stav komentovat nebudu, ale ten „náš“ Stadler neměl klimatizaci. No a v létě šlo fakt o život. Tyhle motoráky bez klimatizace jsou fakt „výhra“
Nehejtujte, je to modrý.
Ta barevná kombinace by ladila k červeno-krémovým 810 a Btaxům… 😀 No tak super, hlavně ať jezdí co nejdřív. Tratí, kam se můžou nasadit, je vážně horda, takže argumenty typu „Ale hodily by se i na…“ moc nedávají smysl… Nezbývá než doufat, že se sem co nejdříve dotáhne něco dalšího, co je z přelomu milénia, nízkopodlažní a nejlépe s klimou.
Balmy v původním zbarvení by ladily z dálky vizuálně taky. 😉
K Balmům jedině M240, Singrovku, žádné ojetiny z Německa. Když muzejní soupravu, tak pořádně!
S těmi 120 km/h to myslí vážně? Bez ETCS? Pokud vím tak není ani na RS1 ani na lokalkach. A ještě dlouho nebude. Takže mluvit o zrychlení díky 120 km/h je lež. (a na koridor tohle nepatří stejně jako 810 a spol.)
Bude moci jet 100 km/h, což 810/814 nemůže. A jestli se nepletu, tak i v oblouku bude moci rychleji.
Bude moci jet 120 km/hodinu.
Pokud do toho budou ČD cpát zcela zbytečně Mirel, či LS, tak ano. Ovšem tam, kde tato vozidla budou nasazena, není traťová část našeho národního (ne)zabezpečovače instalována. Čili opravdu zbytečná akce, protože Mirel či LS se chovají na takových tratích jako KBS a to na těchto vozidlech v podobě Sifa už je.
A nebylo by užitečný do toho rovnou dát nejen Mirel, ale i ETCS a mít slušné vozidlo na koridorové výkony?
RS1 na koridor? 😅
I 100 je víc než maximalka 81X.
A tipuji i lepší jízdní vlastnosti.
Škoda, že to nenanasadí na Nymburk – MB. Tam by to mohlo oproti regině pár minut stáhnout.
Na koridory místo 814 by se to hodilo mnohem lépe.
Když pětivozový rychlík vyžírá kapacitu koridoru, tak je otázka zda soupravy zvící jednoho vagonu vůbec po koridoru honit. Zda tu kapacitu raději nepřidělit nákladnímu vlaku, který pobere ekvivalent 40 kamionů. A místo toho pojede autobus.
Že do těch Budějovic těch nákladních vlaků jezdí.
Po našem nejvytíženějším koridoru jezdí jednotka, co má ekvivalent třech velko prostorových vagonů, další vlak z vozů, co má ekvivalent možná čtyřech, koridor do Budějovic ale vážně není nějak převelice vytížen nákladní dopravou a asi ani nebude, v tom případě pak úplně ztratily na smyslu ty zastávky, které se tam za desítky milionů vystavěly.
Na koridor nepatří ani 814, ani RS1.
(pro případné rejpaly – ani 810, ani cokoli jiného motorového)
V tom případě by tam nemělo jezdit nic a všechny ty zastávky se tam za desítky milionů nadělaly zbytečně.
Proč zas nic? Když tam bude zastavovat třívozová elektrika, tak taky zrušit ze msty?
A tří vozová elektrika se tam bude za dalších desítky milionů pořizovat aby… aby tam jezdila tří vozová elektrika na spojích, které pobere velký autobus. 😀 Já asi nepobírám vaše vnímání reality, tam kde dnes jezdí 814 bude jezdit jednotka o třikrát větší kapacitě přesně pro koho?
Naštěstí to nevědí mezi Českou Třebovou a Zábřehem. 🙂
Však jim to teď vysvětlujeme…😂😂😂
Na ČT – Zábřeh by to chtělo protáhnout Os z Kolína, aby to bylo celistvé spojení…
A jaké vozidlo by to mělo jezdit? Rudoltice-Zábřeh je taková, jak to říci, autobusová relace.
To zrovna můžou jezdit Os Pce – Třebová – Olomouc.
Jako, že by někdo chtěl jet z Kolína nebo Pardubic do Zábřehu osobákem? Proč by to dělal?
To že nějaký vlak jezdí nějakou trawu ještě neznamená, že všichni musí celou trasu jet… Dříve osobáky Masaryčka – Praha také nejezdili všichni…
U vlaků většinou jde správě o nějaké vozební ramena, ale natahovat něco přes tři kraje, když to v různých částech bude buď dost předimenzované, nebo podimenzované, nedává vůbec smysl nebo logiku, jak provozní, tak ekonomickou… 😀 Tam kde jezdí vlaky po 3 minutách pak obecně nemá úplně smysl vést vlaky o velikosti autobusu, ten vlak bude sice fajn, ale vytlačuje z provozních, ekonomických hledisek mnohem důležitější spoje.
Spíš kdo by to platil. Pardubický kraj se nebyl schopen s Olomouckým domluvit ani na financování regionálky (návaznosti) Prostějov – Moravská Třebová přes Dzbel.
Sežeňte aspoň stovku cestujících do každého vlaku průměrně a dva sysly navíc, a možná to půjde. Jinak se bavíme o černé díře, převážení vzduchu a podobných, již mnohokrát řešených tématech.
Nebyla tu, čisté náhodou, nedávno diskuze, kde zarytí čéďáci a jejich klony kritizovaly Arrivu a další soukromniky za to že „nakupují sroty z Německa“ a „dělají z ČR vrakoviště“? :-)…. Když to dělá jediný správný dopravce, tak to najednou nevadí? 🤔
Milý Petře. Je vidět, že to tu a na železnici asi sleduješ. Tak jak jistě víš i to, že s touto strategii přišli právě soukromníci. To oni z nás začali dělat šroťiště. ČD po tom co v několika soutěžích neuspěly, protože nabízely nové vlaky a proti šrotům byly o trochu dražší , se prostě musely přizpůsobit. I v tomto případě to kritizují a je to špatně ale ČD prostě nic jiného nezbylo.
A v Pardubickém kraji ČD (ne)uspěly v jaké to soutěži? 🙂
Hloupá otázka. Právě v té jediné co tam dostal Leo.
Tam žádná soutěž nebyla.
Tak výběrové řízení, nebo jak tomu říkali. To nic nemění na tom, že ČD neuspěly s novými vlaky kvůli mírně vyšší ceně.
Říkali tomu stejně jako u ČD – přímé zadání
Ono existuje nějaké jiné pojmenování?
To není strategie soukromníků, to je strategie objednavatelů, kteří mají nějaké požadavky a finanční rámec, což se dá často skloubit jen pomocí ojetin.
Strategií do výběrka se dá vymyslet víc, zejména v případě netto smlouvy.
Dopravce si může myslet, že lepší vozidlo naláká nové cestující a vydělá na jízdném.
Takže místo šrotu z roku 1995 bude jezdit vysokopodlažní novinka z roku 1978, čímž se vozový park řádně vylepší.
ČD nabízeli nové vlaky jaké svět neviděl a třicet let byla bída s vlastními šroty. Tyto jsou v pohodě , jen jich to chce o hodně více. ČD se nemusí přizpůsobovat , mají být lídr
No on už asi těm novým vlakům co ČD slubují už 10 let nikdo nevěří. Třeba do Rakovníka a i jinam…
Popravdě, jak by jste se na místě ČD zachoval vy ?
ČD se chovají racionálně. Jen jejich samozvaní obhájci se v tom občas zmateně plácají.
Já bych na místě ČD především sešrotoval ostudné vozy typu Bdt a B, a hlásil se jen do soutěží, do kterých mám adekvátní vozidla a do tratí, na kterých bych jezdil s tímto odpadem, bych se vůbec nehnal 🙂 …. A aby bylo jasno, tyto vozy z Nemecka mi nikterak nevadí, jelikož mají alespon moderní prvky která alespon trochu souvisí s aktuálním rokem, tzn jsou nízkopodlažní, mají wifi, vakuové wc….Já jen chtěl poukázat na pokrytectví zdejších diskutujících, že na soukromníky nadávají, a když to samé udělá ČD, tak je to rázem OK 🙂
Ludvo . Obhajujes neobhajitelné a pak jsi za troubu. ČD dát tři roky na přizpůsobení se a pokud to neklapne tak zrušit . Podstatně větší problém je ale SŽ .
Jó 3 roky…
Já bych problémy s ČD a Sebevraždou Železnic vyřešil za 14 měsíců, řazení dokonce za necelé 3 měsíce…
Tak zrovna tohle jsou ale generačně trochu jiné stroje, vyrábí se dnes oproti nim něco lepšího? Vyrábí se takový typ vlaků ještě vůbec?
https://zdopravy.cz/bateriova-nahrada-za-motorove-vozy-810-pro-ceske-drahy-zajima-11-vyrobcu-70438/
Takové diskuze tu byly, ale máte máte vy a Vaše klony to furt potřebu vytahovat? Prostě je taková doba, že šem osobním dopravcům nic jiného nezbývá. Jediná možnost jak přestat dovážet ojetiny je ty příslušné tratě zavřít.
Nebo změnit jejich dopravní koncepci. A tím opravdu nemyslím cyklostezku. Ale to by se muselo chtít něco dělat.
Další 810 + 814 do šrotu, hurá…..teda jestli to ČD dotáhnou do konce.
Ta úprava tratí a zrušení nechráněných přejezdů, to bude asi nadlouho, že? Tudíž celkový efekt nasazení lepších strojů bude nejspiš polovičatý…….jak typické pro naší kotlinu.
U nás na 172 není problém s max. rychlostí (60 km/h), ale s nechráněnými přejezdy…
810tka dobrý, ale ta 814tka je takový pojem v rámci ČD, že se toho ani lis nedotkne, natož stříhací nůžky.
Nejlepší by byli i dva vozy na osobní vlaky Stará Paka – Chlumec nad Cidlinou, celou trasu se rychlost pohybuje mezi 80 – 100 kmh a díky tomu by vycházeli přípoje ve Staré Pace směr Dvůr Králové a nemuselo by také projíždět netaktově zastávky Luková, Zachrašťany, kde se zastavuje jen jednou za 4 hodiny o víkendu.
Netvrdím, že je to špatný nápad ale už bychom byly v jiném kraji.
Taky si myslím. Navíc by větší RS1 možná mohla zajistit, že na špičkové časy by se už ani nemusel připojovat 010. Dále kvůli často zpožděnému R ve Chlumci v pracovní dny musí každou chvíli dohánět zpoždění, což dá 810 hodně zabrat. Obzvlášť když mezi Pakou a Chlumcem není nikde času nazbyt. A také to kodrcání a poskakování 810 při sjezdu z Paky do Bělohradu mnohdy nahání cizím strach. Další věcí je to, že Arriva bude zajíždět místo do Lomnice směrem na Dvůr. Tím pádem by mohly ČD s tímto spojem zajíždět do Lomnice, kam by zůstala zachováno „pohodlí“ Desira. A… Číst vice »
No jestli to stihnou dřív, než jim tam vyprší smlouvy… Ale slíbit můžou, stejně to nedodržej jako obvykle..
Tyto Stadlery budou jezdit jen na úsecích Choceň – Litomyšl a Žďárec u Skutče – Polička?
Co bude jezdit na úsecích třeba Přelouč – Heřmanův Městec nebo Chrudim – Holice? Nebo Česká Třebová – Moravská Třebová?
„Podle něj by mohly být nasazeny NAPŘÍKLAD na tratě Litomyšl – Choceň nebo Polička – Žďárec u Skutče.“
Škoda, že se nenasadí místo řady 814+914 na tratě, kde je většina úseků s rychlostí aspoň 90 km/h, aby se tím využil potenciál tohoto vozidla a došlo by ke zkrácení jízdních dob.
Přesně…
814 neměly vzniknout…měly se rovnou koupit Stadlery…
jo, jenže Zpras znova po první sérii vyrobených regin koupila škoda. a tak se nám tato dráha slepá ulička priradila k jinému pomníku nesmyslnosti české cesty, lokomotive 109E
25 let staré vozy jsou zánovní? Tento přístup je cestou do pekel.
Proto raději 810, které byly projektovány v době, kdy jedinou výraznější konkurencí byly automobily značek Škoda, Trabant a Polski Fiat a často ještě nevyasfaltované sinice.
Tvl:) dobře:)
Ale prd. Jen se tímto z těch sraček budeme hrabat o to déle. Každý šukafon mimo provoz je dobrý, ale v podstatě ten problém jen odkládáme.
Jenže tohle nemá konečné řešení. Nakoupíš nové a stejně nebudou na věky, za 50 let od výroby na tom budou hůř než 25 roků staré ojetiny.
To máš vlastně těchto. Jestli se bude obnovovat po 50 letech novými, nebo po 25 ojetými, je fuk.
Ne těchto, ale recht. Mobil…
Ano, díky ojetinám motoráků se odloží „problém“ náhrady autobusem o 20-30 let. Je v tom nějaký problém?
Koupit vlak po 25 letech je jakou koupit auto dejme tomu po 5 letech. U vlaků se pracuje s jiným časovým měřítkem, většinou mají životnost tak 50 let.
V Itálii třeba jezdily u FNM běžně elektrické jednotky ze 30. let ještě kolem roku 2000.
Ve Vìdni nebo v Řìmě spatřìte v obyčejném provozu tramvaje pomalu stoleté….
Ve Vídni určitě ne, v Římě možná trochu, ale spíš si to pletete s Milánem.
Ve věku originálních T3…
Zánovní bych jim neříkal, ale co jim přesně chybí – jako „cesta do pekel“?
Tam přístup. Jestli budeme za 25 let staré motoráky považovat za zánovní, těžko lze předpokládat, že se někdy těch nových vlaků dočkáme. Koupit to Arriva, tak je to šrot z Německa, koupí to ČD, a jsou to zánovní stroje.
Pro někoho kacířská myšlenka, ale samotná výroba vlaku je zátěž pro životní prostředí (suroviny, doprava apod..). Tím pádem maximální využití už vyrobených motoráku by mohlo dávat celkem smysl (pokud si poradíme se snížením emisí starých dieselů).
Ale já neříkám, že nahradit šukafon tímto je špatně. Ale vydávat to za zánovní vůz mi přijde jako zvěrstvo.
Jenže tak otázka nestojí. Protože tady jde o to zda ojetiny, nebo pá pá lokálky. Protože jestli si někdo myslí, že by objednatelé akceptovaly cenu překračující 200 Kč/km, aby tu mohly jezdit nové motoráky, tak je poněkud naivní. Chtě nechtě by rychle nahradily vlaky mnohem levnějším autobusem. Takže ojeté vlaky odsouvají nevyhnutelné cca o 20 let.
Takže to o 20 let prodlouží agónii a bude to stát víc jak autobus, který by asi stačil a jednou stačit bude. No, nevím, jestli je to zrovna na chlubení.
Já to neobsahují, pouze vysvětluji.
Jo, já s tím nemám problém. Já taky jen vysvětlují dopady.:-)
„který by asi stačil a jednou stačit bude“
Jó, s vaším přístupem furt taháme saně po blátě.
Nevyhnutelné organizační změny?
Nevyhnutelný zánik nemalé části lokálek.
Lokálek ani tak ne, spíš SŽ…
Pokud dobře vidím, tyhle RS1 jsou bez záchodu. Bude se doplňovat?
Záchod to samozřejmě má, bohužel ne pro invalidy.
Malé dveře?
Dokonce už jsou napůl v barvách Pardubického kraje, stačí doplnit pár modrých plastů a nějakou tu žlutou linku 😁
Bude stačit švédská vlajka, rozdíl nikdo nepozná. 🙂
Když koukám na to, jak se kupují ojeté vozy z Německa nebo kupují polské vozy nové, napadá mě, proč se Tatra nezkusí vrátit k motorovým vozům. Myslím že by zájem byl ať už by šlo jen o prototyp. Je mi jasné že na to nebudou mít prostory, vývoj a podobně, ale šlo to tehdy tak proč by to nemohlo jít i teď?
Tatra to má dost složité i se svým „core businessem“, tak nemá důvod pouštět se do úplně nových vod – a velmi komplikovaných (ekonomicky, legislativně, obchodně) a riskantních.
Úplně nové vody to nejsou. Tatra motorové vozy v minulosti vyráběla.
😀 na minulost se v dnešní době moc nehraje. Pro kohokoli u nás je to absolutně mimo realitu.
Ano a např. Nokia v minulosti vyráběla i celulózu….
Tu dělají dodneška. Ale taková Avia, ta vyráběla letadla. Takže by mohla z fleku konkurovat Cessně v bizjetech.
a letadla dělala i Praga, která pokud ještě neuhynula, dělá akorát prevodovky
Tehdy měli motorové vozy jistou perspektivu, když se vědělo že v dalších x letech bude třeba nahrazovat parní trakci. A to jak na dálkových trasách tak na mostních výkonech ( už tehdy byla souprava tří vozů třetí třídy s parní lokomotivou neefektivní).
Před 65 lety. Jen nevím, na co z hurvínku budou dnešní vozy technicky navazovat. Naprosto mimozni představa.
Ano. Asi budou dělat stejnou koncepci jako Hurvínky. Ty máš rozumu..
Áno, navrábějí Xtou sérii 810, tentokrát s motorem z devítkové Karosy.
A bez kšiltu nahoře nad oknem – jako inovovaná Š1203 :)))
Ještě by to kvůli lepší aerodynamice jezdilo příliš rychle.
Vám jebe že?
Škoda Auto v minulosti vyráběla bicykly. Blbost, co?
naposled hurvinky
Motorové vozy moc v elkou budoucnost nemají a velcí výrobci se od nich postupně odvrací, i proto se dnes kupijí jen zánoní nebo z Polska.
Nemají? Spíš podle počtu cestujících budou prázdné..
„šlo to tehdy tak proč by to nemohlo jít i teď?“ Protože tehdy to prostě bolševik nakázal. V Česku se vyrábely tramvaje a lokomotivy, v Maďarsku autobusy, v Rusku vozy metra a podobně. Dneska nemůžete rozkázat kdo, co a kolik bude vyrábět… Takový vůz je potřeba vyvinout, odskoušer, vyrobit – skrátka investovat roky času a miliony peněz než se poprvé rozjede. A v neposlední řadě pro něj musí být odbyt. I když se může zdát, že tohle nebude problém, šel by jste do takového rizika vy? Víte co bude za 5 a více let? Co když nastane průlom v elektromobilitě,… Číst vice »
Když můžete na baterky nebo vodíkové „baterky“ přestavět auta a autobusy, poč ne kolejová vozidla? Nastavujeme si snad ten bídně nízký podíl kolejové dopravy se všemi důsledky do dostupnosti a ceny schválně?
Kolejová vozidla samozřejmě taky jsou tímto směrem, nesmíš hned za vším vidět intergalaktické protiželezniční spiknutí.
Mohly by jezdit na 016 z Holic do Moravan, tato trať má potenciál a možná by to zastavilo odliv lidí do aut a autobusů.
Dokud tam bude D3 a Vmax 60 km/h, tak je to o ničem. Chtělo by to přímé vlaky až do Pardubic, ale kam je na koridoru vecpat…
Automatické spřáhlo – a dodržování jízdního řádu…
Holice – Moravany zůstanou jako D3, ale budou doplněny o traťový souhlas, ale to je zrovna trať kde to asi moc nevadí, nepamatuju si, kdy tam jel naposledy například nějaký náklad, občas se tam vyskytne MUVka. Pamatuju doby, kdy tam byla Vmax 40 – 45km/h a ty motory jezdily ve špičkách narvané, proto si myslím, že nejdůležitější je obnova vozového parku, i když zrychlení na 80 – 100 km/h by taky nebylo na škodu. Tak přímé vlaky by byly ještě lepší, mám takovou fantasmagorickou vizi, udělat spojku od Holic na 4. SK a přivěšovat to za Os od Třebové. Jedno… Číst vice »
To mi nepřijde zas tak moc fantasmagorické.
Přijde mi to daleko reálnější než „rychlodráha“ na letiště…
Jsem realista, takže mi je jasné, že se do takové přestavby jentak nepohrnou, proto říkám fantasmagorické, navíc by to znamenalo prodloužit třetí perón a dodělat spojku ještě od třetího perónu směr Uhersko, pro vlaky od Pce (s přímými spoji do Holic), nebo změnit JŘ tak, aby se Os Z/do Třebové potkávali v Kostěnicích nebo Uhersku, aby stačil 2. Perón.
“ Soupravy budou moci jezdit až 120 km/h, což povede ke zkrácení jízdní doby. Podmínkou je ale úprava všech traťových úseků, které nejsou na tuto rychlost uzpůsobené a zrušení některých nechráněných přejezdů,“ Z oblbování elektorátu na pan náměstek jedničku z hvězdičkou. Už to vidím v barvách, jak se trať do Litomyšle upravuje na 120. S výjimkou 238 (kde by nebyly vhodné kvůli kapacitě) a možná 261 (kde ale většinu spojů už RS1 zajišťují) mě nenapadá v PK trať, kde by RS1 mohly nějak významněji zkrátit jízdní doby a zároveň už tam dnes nejezdí. Škoda, že o tom, kam nasadit které… Číst vice »
Na 261 již minimálně 2 roky jezdí pouze 810 a 814.
A to ještě neví, že v zastávkách kde vystupují cestující získávají 810 čas k dobru jen otvíráním a zavíráním dveří. Čím novější stroj, tím déle to trvá. A i na trati kde je traťová 100. V konečném stádiu to zkrácení jízdních dob nepřinese. Zrychlení není jen o výkonu a hmotnosti, ale i o zprevodovani, ochotě motoru jít do otáček.
To je taky pravda, vždy jsem si myslel, že na trati 261 je RS1 rychlejší než 814 a ono tomu tak úplně nebylo. RS1 bylo rychlejší, když nikde nestavělo a jelo prakticky přímo Svitavy – Polička, kde bylo schopno stáhnout 5 až 7 minut, ale když to stavělo, tak mě kolikrát překvapila i Regionova, která to zvládala rychleji.
Z textu:
„Vozy jsou nízkopodlažní a budou mít dostatek prostoru pro přepravu cyklistických kol…“
Mlýnská kola osobním vlakem nejsou min. posledních 80 let trendy.
Autor chtěl asi upřesnit, že pojednává o jízdních kolech. To aby ho netahali za fusekli dotazem, zda se počítá s přepravou kol mlýnských či oběžných.
No, myslím, že ty mlýnský kola by při troše dobré vůle na předchozí rezervaci (za 4 rýnský/ ks) mimo špičku brát mohli.
To je moc složité. Kdo bude chtít vozit kola (jízdní i mlýnská), tak bude pro ně muset koupit jízdenku jako pro člověka…