kmax

Politici, fotbaloví fanoušci i turisti. Vnitrostátní linka Bratislava – Košice dle letiště překonává očekávání

Wizz Air v Bratislavě. Zdroj: Letisko BratislavaWizz Air v Bratislavě. Zdroj: Letisko Bratislava

Vnitrostátní lety se na Slovensko díky dotacím vrátily po více než šesti letech.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lumír Končelík

A proč tu máte tolik much? Máme líné pavouky!
Radši létat, než dát dohromady infrastrukturu na zemi. Že mi to už nepřekvapuje 😆

Rejpal

Našel jsem toto:
Letadlo z Košic v 8:05 a v Bratislavě v 9:05 za 495 Kč
Nejrychlejší vlak z Košic v 5:34 v Bratislavě v 10:27 za 20 €.
Tak co by jste si zvolili?

Martin

Asi doučování češtiny?

David

Taky bych radši emigroval

RadoR

Pametame si velmi dobre obdobie, ked tuto linku lietal SkyEurope a bola to velmi popularna a vytazena, zarabajuca, linka. Takze uspech tejto nie je pre mna prekvapenim o to zvlast, ze je dotovana

Pav

Opravdu byla zarabajuca? z ceho vychazite?

Juraj

Lidé ze zvědavosti létají těžce dotovanou linkou?! No neke!

FlyingJ

Při 9 rotacích týdně po dobu 29 měsíců mi těch €5.2M vychází na nějakých €4,600 na otočku. Letištní taxa v Bratislavě je cca €20. Při 90% obsazenosti (215 cestujících) předává Wizzair skoro celou dotaci rovnou do letiště v Bratislavě. Podobnou částku by měli nechat i v Košicích. Navíc je to vnitrostátní linka takže Slovensko dostává daň za palivo a další položky. Pokud nejsou součástí nějaké další neveřejné dohody, tak je to za tuhle cenu pro Slovensko big win a profit.

Apex

Wizz nelétá za publikované ceny a rozhodně neplatí taxi 22 € za cestujícího… Jednak tuzemská taxa je 8,54 + 19% DPH, ale vzhledem k tomu, jaký provoz do BTS Wizz přinesl, tak odhaduji, že za let v BTS platí max. 5-7 € za cestujícího total, což zahrnuje taxu, přistávací poplatky a handling. Takže letiště si touto linkou vydělá někde mezi 1000 a 1500 € maximálně. V KSC je odletová taxa 10.455 plus DPH, ale jak mají nastavené další poplatky neumím odhadnout, nicméně nepredpokladám, že by zde platili plné sazby, na to si Wizz nehraje a proto nemyslím, že by platili… Číst vice »

Armin

Když jsem se uprostřed dovolené v Tatrách potřeboval na otočku vrátit do Čech, do Prahy Slovakií, zpátky Leošem, litoval jsem že se už nelétá z Popradu do Prahy jako za časů tatranského pastorále majora Zemana 🙂 Nevíte někdo, kdy tahle linka skončila?

Martin Chovanec

Na Slovensku se říkalo, že narovnat trať Žilina-Košice na 140 km/h je zbytečné. Jako by na Slovensku neexistovala poptávka po rychlém spojení východ-západ. Tohle tu tezi trochu rozbijí, i když chápu, že se náhradní letecká doprava jeví jako levná záplata.

Juraj TT

Ta téza stale platí medzi napríklad medzi Varinom a Vrutkami, ci Ružomberkom a Šutovom.
Náklady miliardy, ušetrené minúty.

Práve na tejto linke je vidieť, ze sa to da pre štátny rozpočet aj oveľa lacnejšie.

Slávek

Tak na této relaci se to dalo čekat … podobné by to bylo, kdyby se začalo opět létat z Prahy do Ostravy …

Dani

Na neco takoveho tu ale nemame koule

Caracas

Mrknul jsem se na ceny letenek a u většiny letů jsou tak nízké, že by bylo hodně divné, aby se letadlo nepodařilo naplnit. Že by ale byla linka rentabilní, to je podle mne nemožné. Bez veřejné podpory by to Wizz nikdy nelétal.

PeterK

Presne tak, a keď v roku 2028 skončia dotácie tak lietať už nebudú…

Juraj TT

Zrusme dotacie na vlaky, koľko ľudí nimi bude jazdiť 😉

Twix

A co zrušit spíš bezplatnou přepravu?

Pav

Ty vlaky jsou sluzba statu za dane, ktere si platime.

Spousta (radove vice) lidi jimi jezdi do prace, z prace.

To je zrovna vec, kde objednavka statu/samospravy smysl ma.