Policie zadržela ve Varnsdorfu tři lidi kvůli zakázce na radary, podle ČT starostu z ANO 2011

Radary ve Varnsdorfu. Foto: varnsdorf.anobudelip.czRadary ve Varnsdorfu. Foto: varnsdorf.anobudelip.cz

Policie zadržela dnes ráno ve Varnsdorfu tři lidi, podle České televize je mezi nimi starosta města Stanislav Horáček (ANO 2011).

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Bylo by potřeba, aby policie prošetřila vedení všech obcí, které si buzerací řidičů pomocí radarů na nejnemožnějších místech udělali z řidičů dojné krávy. Jen tak namátkou: Turnov plus přilehlé obce, Dvůr Králové nad Labem plus přilehlé obce…Tam radary nepřispívají k zvýšení bezpečnosti, ale naopak řidiče stresují. Naopak je třeba pochválit např. magistrát Hradce Králové, který na městském okruhu omezil nesmyslnou padesátku a na příhodných místech umožnil vyšší rychlost.

Zdeněk

Opr: …udělaly

Martin

Také jsem dvakrát platil a to za 58 a 60 km/h, zvláště ten radar na konci dvoupruhu směrem od hranic je taková pěkná pastička …. Pěkně je vidět v záznamech ze zasedání zastupitelstva arogance a neomylnost pana starosty, to že existují judikáty ohledně procentní participace soukromých subjektů na výběru pokut odbyl, že to je jiný případ a my nemáme precedetní právo. A to nemluvím o osobních vazbách na WST. Dnes vypadal u soudu jako zmoklá slepice, tak tedy štasné a veselé pane starosto … každému co jeho jest.

Michellini

bohužel každý radar přinesl jen stres. Před radarem každá brzdí na 40 kmh a pak stejně jede jak chce. Pokud bude stát, obce a policie postupovat jen represivně, tak se nic na silnicích nezmění.
Problém Česka je, že musíte jet většinou přes obec nebot neexistují dálnice a obchvaty měst. Schweiz – zde jsou radary také často, ale do vesnice nemusíte téměř vjet

lokodepo

Tohle je tak křiklavý příklad korupce, že to česká policie nemohla nevidět. Už holt musela začít něco konat, aby v očích veřejnosti nebyla za totálně neschopnou organizaci.

Martin1

Už poněkolikáté: „protikorupční“ hnutí přímo v praxi.

Michellini

Zde by bylo vhodné ještě doplnit – obecní zastupitelé vědomě porušují zákon, když označují obec v nezastavětné oblasti. Např. Soutice silnice I/126 – zde je 2 kilometr-dlouhý úsek označený začátek a konec obce, ale neni zde jedinný barák

Jiří Šrámek

V případě Varnsdorfu – Studánky, by toto uhádali. Směrem od Kauflandu je na kraji Studánky jedna neobydlená rozpadlá ruina a ve směru od Rumburka je tam benzinka. Bytová zástavba ne.

Michellini

ale proč se stresovat ? Prostě pokud není oblast zastavěná, tak proč je označená jako obec? A je to jako nemoc, těch vesnic je čím dál více. Např. Rudná nebo polorozpadlé samoty na Slánsku. Viz I/7

Rosťa

ANO, už je líp. Je vidět, i když to hodně lidí nevidí, že i u ANO se krade . Nj ryba smrdí od hlavy.

MildaIV

Myslím, že by jste hodně těžko hledal voliče ANO, který by si myslel, že v této straně nikdo nekrade 🙂

Martin1

Osobně znám dva lidi. Pořád melou prchalovskou mantru dokola a odmítají vidět realitu.

X 1

Krade se u Všech! politických stran.
Např. V Prostějově před cca15-ti lety byl navlas stejný radarový problém. Město – radar – soukromá firma. Tehdy ještě ANO neexistovalo. Bylo to konsorcium firem ODS a ČSSD. Naštěstí měli trochu větší pud sebezáchovy a smlouva s poskytovatelem radarů byla včas ukončena. Soud však navíc nařídil, všechny pokuty takto vybrané vrátit. Zhruba třetinu pokut opravdu vrátili. Radary tam stále jsou. Oficiálně nic neměří, ale slouží ke statistickým údajům.

Jan Sova

včas ukončena nebyla. Donutily je k tomu události asi v průběhu 2 let. Taky mlžili a u zrodu tohoto systému byl jistý politický přeběhlík Jiří F.

Dushan

Přestupků se dopouštějí ze své nezodpovědnosti řidiči, kteří nedodržují předpisy, takže tvrzení „… motivuje soukromníka, aby přestupků bylo co nejvíc“, je logicky nesmyslné.

Tom

Přesně tak. Sice je ta údajně podmáznutá smlouva jedna věc, ale (a jelikož jsem z Varnsdorfu, tak vím, o čem mluvím) druhá věc je ta, že všichni řidiči na nyní radarem dotčených úsecích, dříve jezdili běžně i 90 km/h (i já jsem tam upřímně před zavedením radarů občas trochu „ujel“) a teď přesně ti samí lidé prskají v místních FB skupinách, jak je to vůči nim nefér (i když tam pořád jezdí jak hovada)

Letec

Měřit se má ve městě kvůli bezpečnosti a ne na periferii v lese kvůli tržbám!

Dushan

Předpisy je třeba dodržovat bez ohledu zda jede auto v periférii nebo ve městě.

Jiří Kocurek

Jasně! A co tahle atrapa železničního přejezdu na dálnici? PŘEDPISY je potřeba dodržovat!

Majkl

Takže trestat správní delikt, přestupek proti zåkonu řidiče automobilu tím a jen za cenu porušení zákona v podstatně větším rozsahu celou řadou pověřených osob radnice za účeleml výdělku a prospěchu kamaráda je podle Vás v pořádku?

Jan Sova

třeba Dushka sedí někde na jiné radnici, kde uzavřeli némlich podobnou smlouvičku, tak to teď obhajuje….

Vít Jůza

Kam jsme se to dostali, když je v podstatě stíháno účinné vymáhání dodržování dopravních předpisů? Mají-li tyto být pro obveselení králíků, ať se rovnou zruší!

AAA

i to vymáhání podléhá nějakým předpisům

Dushan

Ano, vymáhání je v souladu s předpisy, jelikož: „Data z radarů dostává městská policie a předává je městskému úřadu“.

AAA

Tak ono těch zákonů, předpisů a judikátů je poněkud více, ale pokud myslíte, tak pak je to jistě cajk, v tom případě se vše vysvětlí a starosta nemá čeho bát, že 🙂

Jan Sova

Starosta se má čeho bát, protože nastoupil na osvědčený model, kde na měření rychlosti neparticipuje jenom město ale i spřátelená firma. Smlouvy jsou navíc uzavřeny nevýhodně, takže je na tom město výrazně tratné. No zvolili prostě blbce, to se stává i v lepší společnosti….

Honza

Pominu-li lokality, kde jsou ty radary umístěny (ten na fotce je asi jediný na celkem smysluplném místě), tak pokutování překročení rychlosti by podle mě mělo mít i nějaký „výchovný“ účinek. A jaký „výchovný“ účinek bude mít, když spáchám přestupek v srpnu a pokuta mi přijde v březnu následujícího roku? (můj případ). To už ani netuším, že jsem tam vůbec jel. Za mě, pokud mají mít obce právo měřit rychlost, tak jedině obecní policií a pokutovat na místě. Nějaký automat, který má na papírování rok, je z hlediska zvyšování bezpečnosti nesmysl. To je opravdu jenom byznys.

Jan Sova

ty papíry nedělá automat, ale sedí u toho mnohými nenávidění úředníci a berou platy z městského rozpočtu (následně to stát refunduje). Prodlevu způsobuje kvantita (jsou prostě zahlceni), protože když to jede nepřetržitě a dá se to na lákavé místo (výpadovka v průmyslové zóně a napřímená silnice např.), tak to je schopné nabouchat několik tisíc fotek týdně. Zkuste poslat někam několik tisíc obálek najednou, jak vám to půjde od ruky …. Vše dle rčení, tisíckrát nic umoří i vola….

Jiří Kocurek

A co třeba STOPKA? Že tam není křižovatka ani přejezd? To je totéž jako začátek obce, za kterým žádná obec nezačíná.
Pokud je nutné uvést řidiče v omyl, aby nastal formální znak přestupku, tak je to špatně. Pokud je i nadále vymáhána pokuta, tak je to justiční loupež.
Co je to materiální aspekt? To je taková tak věc, kvůli jejíž absenci nelze člověka odsoudit. Ani za vraždu − to když neexistuje osoba zavražděná.

Letec

Podle mého názoru bylo zcela evidentní jak to se zakázkou je. Na to člověk ani nemusí být policistou.