Policie začala řešit požár jednotky Arrivy jako obecné ohrožení

Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého krajeJednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého kraje

Pro Arrivu jde o několikátý případ, kdy k jednotce museli vyjet hasiči.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Klondajk

Nevíte zda v Německu taky docházelo k zahoření?

V.N.

Tohle je třeba řešit. Teď hned. To, že už těchto jednotek tolik shořelo není náhodou. Zatím to vše proběhlo naštěstí bez žádné újmy na zdraví a životech. Co by se však dělo, kdyby to blaflo v tunelu ?

Pan průvodčí

Nic. Zastaví mimo tunel. Ne nadarmo mají moderní stroje překlenutí ZB a ne nadarmo máme staničníky v těchto místech s povinným překlenutím. Zastavit s hořícím vlakem v tunelu nebo na mostě je ta nejhorší varianta. Zas tak dlouhé tunely nemáme, aby došlo k tak rychlému rozhoření, že by to pohltilo celou soupravu.

Matfyzák

Ejpovice?

Martin

Před lety s tím klumprem zkoušeli vyjet do Kořenova a nevyjeli, skončili v Polubném. Kořenovský tunel má skoro kilometr a stoupání 58 promile. Kdyby to zahořelo tam při cestě nahoru tak nevim, snad jen couvat zpět.

Martin Grill

Je legrační koukat na reakce modrých hlav, které se většinou točí jen kolem tvrzení, že je 845 německý šrot. Není to pravda, v Německu jezdily 845 tři dekády bez větších potíží. Po rekonstrukci skýtají větší pohodlí, než jakýkoli motorák, který kdy byl vyroben v Česku.

Problém pravděpodobně spočívá v údržbě a obsluze a zde je opravdu na místě řešit obecné ohrožení z nedbalosti. Pokud bude následkem zjištění, že cena nemůže být většinovým, či dokonce jediným kritériem při volbě dopravce, pak to bude jedině dobře, i pokud to povede ke zdražení jízdného.

MHD

Sám používáš argumentačních faulů, tak prosím nikoho nedehonestuj. Chápu, že ti někdo šlape na hračku, ale takto ne.

A v tom druhém odstavci nemáš pravdu. Cena může být jediným kritériem, pokud jsou ostatní parametry tvrdě zakotveny v požadavcích a tvrdě se vyžadují. Umí to třeba ROPID.

Otrokovják

U nás na venkově se říká „Levně kůpené, dvakrát placené“.

MHD

Proto je potřeba důkladně promyslet „záruční podmínky“. On si pak dodavatel nekvalitních služeb rozmyslí, zda se příště hlásit do výběrového řízení.

Johnny

To je právě ten problém, že to jezdilo tři dekády v Německu. Druhý problém je, že u nás jezdí jednomotorová verze, která je absolutně nevhodná na kopcovitou trať. Tohle se sice stalo na „rovině“, ale pointa je, že ten motor dostává dost zabrat a tím pádem potřebuje větší údržbu. Abych citoval mého známého, strojvedoucího DB “ Vy tam s těma šrotama fakt jezdíte?“.

Elb

Vlak s rostečí mezi sedačkami, že si je třu o spolucestujícího s okanama jak v 810, jo to je samozřejmě pohodlnější, než cokoliv co s u nás vyrobilo, zlatý 843 nebo Dm12 vedle toho..

Oreo

843 je mnohem lepší

Szony

Minimálně tam šlo otevřít všechna okna oproti těmto šrotům

Doctor

Budeš se divit, až to někoho uGRILLuje. Pryč s tou mrchou dožilou z kolejí českých !!!

Oreo

845 jsou střepy.. v roce 2024 na kolejích nemá co dělat. Nízkopodlažní to není ,smrdí to z venku jak vejtraska po smrti.

petr

jo,lidi furt řvali,že chtěj soukromníky,ČD jim nebyly dost dobrý,tak tady to maj!mají co chtěli!

Martin

Nestátní dopravci vystrelili ČD tam, kde jsou dneska (v tom pozitivním)
Ale ani ony nejsou bez chyb. Zkrátka, v některých případech uvolnění výkonů umožňuje redukovat zastaralý park, případně novější uplatníte někde jinde, kde nadělá parádu.

Szony

Myslíte že by bez nestátních dopravců se ČD nikam neposunuly? Myslím si že spíš nestátní dopravci rohýbali tento neschopný stát cokoliv zaplatit – předtím ČD v podstatě museli dotovat osobní dopravu ze své nákladní (90. Léta)

V.N.

Konkurence je naprosto v pořádku. Je motorem pokroku. Ale chápu, že se to někomu, kdo měl až dosud klídek a pohodičku nelíbí…

Petr

Místo toho barča z roku 1966 se dvěma, nebo 854 z roku 1968. To byl ten ten rodinný poklad ČD. Ale sliby o 832, to ano.

Oreo

854 není z 68

tarten

Dobrý vtip. Tyhle vlaky se k Arrivě dostaly kdypak? Když byla státní. Nebo odkdy že je DB soukromý podnik?

petr

no zkrátka je to něco jinýho než naše zvyklosti,němci byli vysazený na hydrauliku,motor pod podlahou,každý den se to honí na dlouhých štrekách,notabene stoupání a do toho ještě to vedro.

Michal M

Taky to v Německu mohlo mít před 30 lety výrazně lepší údržbu ve smyslu profylaxe různých spojů a hadic, utírání nakapaných nánosů atd.

M 474 003

Jaké důsledky má neschopnost československého průmyslu od roku 1974 vyrobit čtyřnápravový motorový vůz. Je rok 2024 a pořád je to problém. Možná by jezdily ještě dneska. Samozřejmě ne ty původní s upravenou skříní od M296.

kulich

Spíš neschopnost ČD si po roce 1990 něco koupit.
Vyrobeno to bylo, pro finské dráhy.

kix

čd nemají 842/3? Ještěže jich nebylo pořízeno více..dyť oboje bylo zastaralé (koncepčně) už když to lezlo z továrny..

Frantisek X

V tehdejší situaci se vzrůstající politickou averzí vůči železniční dopravě jako takové, jejíž důsledky jsou zjevné dodnes, nebylo bohužel moc reálné cokoli zlepšovat. Navíc motorové vozy s vysokou podlahou už teď ani nechceme…

Oreo

842 r. 1993-4

tarten

Proto ČD přezbrojujou na lišky. Ideální nejsou, ale popsaný problém konečně řeší.

silenysotous

No, limeta je zajímavý stroj… Dva roky zpátky jsem se vracel z výletu do Č. Ráje 845kou Turnov – Vysočany. Venku 25° C a Arriva nemá klimatizaci… No a aby si to limeta vykompenzovala, začala topit… Okénko samozřejmě otevřený, ale nic moc to nevyvětralo… (Ten tichý oddíl je s otevřeným okénkem takový… „hlučný…“ ) No a šla kolem průvodčí (mimo to, že naše Oneticket místenka byla na místě kde už něčí místenka byla…) a že je tu fakt horko a ať si otevřeme oddílové dveře… A pak se paní průvodčí vrátila a že strojvedoucí vlezl pod vlak a vytrhal kabely… Číst vice »

silenysotous

Jenom kdyby někdo myslel že… Tak ne
Teplá má tady znamenat teplotu fyzickou (uvnitř vlaku, v motoru, uvnitř hořícího vlaku…), nikoli narážky na ten či onen gender / pohlaví…

Frantisek X

Rod. 🙂 (By byl platný český překlad. Kdysi bylo v jedné písni užito sousloví „toulavý rod“, tento význam by celkem sedl.)

gringoAD

Také jsem jel nedávno Arrivou, a oni neklimatizují, protože šetří náklady … takže průvodčí prostě prošel a otevřel okýnka …

Leinad

Anofertí ministerstvo si klimatizaci neobjednalo. Měnit to během platnosti smlouvy prakticky nejde – ozvali by se konkurenti, kteří v rozstřelu byli dražší, protože kalkulovali s klimatizací.
Arriva by mohla na vlastní triko dávat něco navíc (smlouva je netto = jízné ve prospěch dopravce) ale nechce se ji.

Píšťala

Zase to jejich desiro někdy klimatizuje jak lednička …

Jarda

co stát objednal, to dostal, tak proč nevyšetřuje pčr stát, za to, co objednal? Ať stát objedná podle standardů krajů, ty alespon neobjednávají dobytčáky.

kix

stát si objednal požáry?

Frantík

Kdo ví, třeba ve standardech neměli napsáno, že riziko samovznícení musí být nižší než malé.

Sériový jezdec

Zrovna minulý čtvrtek shořel v Benešově n. Pl. poslední provozní původní Brejlovec 753 301-1, ještě s torzem Pegasu. Opravovat se prý nebude a čeká ho šrot. Nějaký ohnivý ten sever…

Mrc

Tak když se člověk zamyslí,jsou to samé kopce. A když šlapete do kopce, tak se taky trošku zahřejete…

Jan pesina

A kolik roku měl původní brejlovec oproti šrotu 845?a kilometrů odjezdeno?nákladní vlak?versus rychchlik s lidmi?já vidím rozdil

fabec

Tam byl problem nekde jinde…Treba ho koupi nejaky spolek. Strojova cast by snad mela byt v poradku. Je to legenda, takovy konec si nezaslouží.

petr

jo ale že je stanoviště v háji,to není důležité.upřímnou soustrast tomu kdo by znovu musel tahat kabeláž

Sériový jezdec

To už nekoupí, čeká ho rozřezání. Ohořelá je i strojovna a celkem nebyl v kdovíjakém stavu.

petr

jo,jízda s utaženou klikou…

Pepa

A také to byla 301

MichaelP

Trošku offtopic, ale měl bych dotaz. Klimatizací jsou osazené u Arrivy stále jenom čtyři jednotky? Jel jsme nedávno v parném dni úsek Praha – Beroun a bylo to nesnesitelné, pouze malá vyklápěcí okénka, minimální výměna vzduchu…

Sériový jezdec

No hlavě já už párkrát jel i s těmi klimatizovanými, ale ani jedou jsem nezažil, že by fungovala. Ikdyž v týhle konkrétní Limetě/Mrkvi bylo už asi opravdu příliš horko 😅

kix

ano 4 a další nebudou a často ani klimatizovaná neklimatizuje, ale když to běží (slyšet to je tak na půl kilometru), tak je to uvnitř fajn

MilanSima

Marně pátrám v paměti, které jiné jednotky, než tyto od arrivy, za poslední roky hořely…

Ares

Stadler, i Regionova.

Mrc

Regionov jezdí\jezdilo přes 200 kusů, kolik jich shořelo? Stadlerů bylo něco přes 30, co vím tak shořeli dva… Kolik má Arriva těch limet? A kolik jich už shořelo?…

Ares

Stadler shořel i v Německu a ne jeden, to že o tom nevíte, nebo se to nepíše, neznamená že se to neděje. Kolik shořelo 628 v Německu? A kolik se jich vyrobilo. No tak…

kix

no kolik jich shořelo v německu? mě by to zajímalo, jestli to je problém jen arrivy neb to bylo už dříve..ono tam může hrát roli i dlouhodobé odstavení a pak se tam prostě vypeče letitý bordel

petr

a až začnou jezdit ty vraky co přijdou do nymburka!resp jestli se vůbec rozjezdí

SYN

Ale tak otázka nezněla, že?

Vid

Požár regionovy si nějak nepamatuji.Zato je pravda, že ty německé krámy hoří i ČD.

Oreo

Regina shořela po střetu s traktorem..

Oreo

Jedná Regina shořela po střetu s traktorem.

M 474 003

Muzejní M262

Janko

Už bylo na čase, cca 7 požáru této německé jednotky (známých z médií, a to co se do médií nedostalo, jako třeba menší zahoření může být podstatně více) motorové části nebo podvozku opravdu není ojedinělá závada… Může se jednat třeba o výrobní vadu která se projevila až třeba teď z důvodu nasazování na výkony na tratích kde jsou sklonové poměry opravdu velké oproti výkonům kde jezdili v Německu, lze totiž dohledat že nikde v Německu na tak velkém převýšení nejezdili v pravidelném provozu a ani nejezdí. A nebo se jedná o systematicky zanedbávanou údržbu nebo nesprávně prováděnou oproti postupům stanovených… Číst vice »

Kubrt

Kde lze dohledat, na jakých tratích s jakým „převýšením“ tyto soupravy jezdily v Německu?

Janko

Stačí si zadat DB 628 do Wiki a přejít na německou verzi, tam je vše podstatné jak si to zjistit

Kubrt

Kde se tam nachází výčet tratí, na nichž v Německu jezdily?

MPE

V sekci Geschichte je myslim celkem jasne, ze pro „steigungsreiche“ trate (Harz, podhuri Alp atd.) byly urcene dvoumotorove verze 628.0 a 628.9. Ve zbytku Nemecka pak jezdily ty jednomotorove 628.1, 628.2 a 628.4

Kubrt

S tím, že těch dvoumotorovýc bylo 17+2, a těch jednomotorových 450. Při povědomí o geomorfologii „západního Německa“ by mě vážně zajímalo, na kterých rovinatých tratích se těch 450 souprav uplatnilo.

Mrc

Tak mohly být na kdejaké lokálce, obdobně jak naše regionovy…

Kubrt

Jistě, jezdily na spoustě tratí po celém (západním) Německu. A mě zajímá, kde se dá dohledat, jak tvrdí Janko, že „nikde v Německu nejezdily na takovém převýšení“ jako teď v ČR. Dle mě je to blbost, ale když se to prý dá dohledat??

Michal Němčanský

Wiki je dost stručná. Existuje tato publikace: https://www.verlagshaus24.com/ej_die_628_familie_digital-208_07266/ Možná je na mirknig.

brejlovec753

Zajímavé jsou ty klesající počty cestujících. Hrozný dopravce, jeden z těch horších.

udavač

Spíš než hrozný dopravce jen jiný dopravce (než ČD) – protože pokud někdo potřebuje použít při své cestě ještě i služeb jakéhokoli dalšího dopravce, je pro běžné cestující nejednotné tarifní odbavení asi stále ještě přílišná komplikace: dokud byl dopravce jediný, bylo to vše (informace i odbavení) snazší.

Achilles

Ono tady vůbec nejde o problém „jiného dopravce“, ale o to, jaký má jeden z dopravců vozový park a jak se o něj stará.

brejlovec753

Nulová garance přestupů, nejednotný tarif, neochota ARR platit kartou…atd. Vozový park je další kapitola.

troglj

Tady bych se zastal. Jezdím celkem pravidelně Teplice-Liberec a na pripoje se čeká. Krušnohory čekají na Arrivu i obráceně, v Liberci se čeká na lokálky a obráceně (samozřejmě s ohledem na interval).

Paddy

Ale o tom nerozhoduje Arriva

Martin

Kde se dají najít tato čísla?

brejlovec753

Minimálně na MD, jinak stačí sledovat a srovnávat roky zpět. Možná někdo zaregistroval, že dříve 843+2×054 a dnes stačí solo jednotka. Odpolední spoj jen 39 lidí…

Kubrt

Aha, takže čísla nemáš.

Zdeněk

No běžně zdvojené v celé trase platí u R14A obvykle pouze v sezóně (neplatí pro první a poslední pár) a dále pro úsek Jaroměř-Pardubice, pokud mají k dispozici jednotky, mimo sezónu v úseku Jaroměř-Liberec jezdí hned několik párů vlaků běžně jen s jednou jednotkou.

kix

vy jako Liberečák byste měl ten provoz i občas vidět, ačkoliv už se jezdí zdvojeně častěji, než tomu bylo v prvních cca letech provozu, stejně narazit na solo není zas takový problém..třeba takový páteční 1068 v solu je super zážítek..

Honza

Jezdím ARR z Liberce směr Děčín, příležitostně. Někdy koncem května jsem jel v sobotu ráno z Liberce do Č. Lípy. Jelo sólo, nacpané po okraj. Ptal jsem se průvodčího, proč nejede dvojče a bylo mi řečeno, cituji, „dvojčata jsou objednána pouze na páteční a nedělní špičku, jinak ne“. Teď během prázdnin, pokud si dobře vybavuji, jelo dvojče i v úterý odpoledne. Takže moje zkušenost spíše odpovídá tomu, co píše Zdeněk.

Vít Jůza

Jezdí zdvojené běžně, ale ne vždy. Zjevně i podle obsazenosti různých spojů, i podle toho, jak jim to kdy vyjde. Obsazenost velmi různá.

fabec

14B jezdi zdvojene jen nektere spoje pres vikendy a pak nektere spoje v pracovni dny v lete

Petr-666

Zdvojené na papíře a ve faktuře – protože ve skutečnosti z Liberce na Ústí i na Pardubice jezdí jednoduše často, a to i nyní v létě (to častěji na Ústí).
Není výjimka, že se cestou z Liberce veze zadní zamčená a trhá se v Turnově pro linku na Prahu.

Krasnolipak

Jezdím tím z Děčína do České Lípy celkem pravidelně a ještě jsem zdvojeným nejel. Pro úplnost nutno dodat, že jsem ho zdvojený jednou viděl, bylo to večer a obsazenost mizivá.

HLN

To je na více linkách kde si stát vybral pochybné dopravce provozujici šrotoidní soupravy

gringoAD

JJ, a není to jen případ Arrivy … když odjíždí rychlík ČD, Interpanter na Prahu z Brna, a pak za ním Regiojet … to je markatní rozdíl, ČD naleštěný, Regiojet neskutečně špinavý … Nejen Arriva, ale i Regiojet dnes provozují odpad na kolejích … Jedno se jim upřít ale nedá, měli markatní podíl na vzestupu vozového parku ČD …

Jaaa

A bylo to skutečně tohle, nebo stabilizace financování? V devadesátkách opravdu neměly ČD vůbec jisté, kolik dostanou další rok (díky expertům z ODS typu Říman apod.), takže jim nikdo žádný úvěr na nové vlaky nedal.

Lukáš Chytil

Jo, ten dnešní rychlík Svitava z Prahy, ze samých vozů B a 1* BDs + Bee místo první třídy, byl taky ukázka naleštěné kvality.

Hon

Dle mých propočtu, je to již pátý případ. Nebo je jich snad více?

A nevíte někdo nějaké info o tomto případu?
https://tydenikpolicie.cz/straznici-si-pri-kontrole-nadrazi-v-ceske-lipe-vsimli-pozaru-v-jednom-z-odstavenych-vlaku/

Patrik

Tam se toho tolik nestalo, protože ráno souprava normálně odjela na svém vlaku

Josef

Tam se nestalo vůbec nic. V noci klesla teplota a spustil se bufik, který u těchto jednotek hoří. Mnoho povyku pro nic.

Hon

Díky za objasnění, trochu jsem si to myslel, že by to mohl být právě tento důvod.

Jiří Kocurek

Tak to je na žalobu za obecné vyděšení 😀

kix

minimálně 7 od motoru už bylo a 1 zabržděný podvozek

Cestující z Berlineru

A dnes došlo k zadýmení desira na S49

tarten

Tak hlavně aby to neskončilo „uzemněním“ celé řady.

Vid

Tak tenhle sen se mi asi bohužel nesplní. Aspoň by je to donutilo dotáhnout z Německa něco lepšího než tenhle šrot. Desira nebo další Stadlery GTW. Hlavně něco s klimou.

tarten

To není fyzicky možné. Ze dne na den uzemnit řadu by znamenalo dopravní kolaps kraje.

Kubrt

Ve chvíli, kdy by vyšetřování ukázalo, že je to konstrukční chyba stroje, tak k hromadnému odstavení může dojít a dopravče, poraď si. Jistě pamatujete odstavení 843 v jejich počátcích.
Ovšem nechci předjímat výsledek vyšetřování, pouze nepovažuju za nemožné, že by došlo k dostavení celé řady.

Jiří Kocurek

Je ale vcelku zvláštní, aby na konstrukční vadu nepřišli za celou dobu provozu v Německu, od výroby až do dneška.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_628#Aktueller_Einsatz – ještě v roce 2023 na 12 linkách v Bavorsku a to není zrovna rovinaté.

Kubrt

Ne, já si nemyslím, že je to konstrukční vada. Ani nesdílím představu, že všech 450 vyrobených jednotek trávilo svůj německý život v rovinách Dolního Saska.

Geralt

Fyzicky to možné je a kolaps dopravy DÚ nemusí zajímat. Stejně jako to nezajímá letecké autority v případě uzemění nějakého modelu letadla. Bezpečnost je přednější.

tarten

Dotáhnout z Německa jiné vlaky je fyzicky nemožné nejen ze dne na den, ale i v podstatně delším čase. Když jde o koupi vlaku, je to spíš na roky. Navíc si někteří asi nevšimli, že Arriva již není ani britská, ani německá, ale americká. Takže proč zrovna z Německa?

Movia

Protože když je v Evropě něco na prodej a dá se to u nás použít, tak to bude pocházet z Německa/Rakouska. Možná ještě Francie, ale ta spíš zásobuje Rumunsko.

Geralt

Ale to DÚ nezajímá. Holt se nebude jezdit. Nebo si Arriva půjčí 810 od ČD. To je problém Arrivy.

Vid

To bych libereckému kraji přál, když dlouhodobě ignoruje nasazování těchto šrotů místo slibovaných Desir.

Petr-666

Kdepak – kraj u Arrivy objednává a platí osobáky z Liberece do Jaroměre a na těch jezdí Desira. V krajské objednávce se „zapalovače“ objevují jen z Tanvaldu do Ž.Brodu na vlacích v oběhu s R21.

kix

tak se na ty Desira jeďte někdy podívat..poslední měsíce 845 tak ze 75%..když je v oběhu více jak jedno Desiro, tak už to je svátek

Vít Jůza

Bývají i na osobácích 030 … někdy prostě nějakým záskokem, pak u některých okrajových, někdy i zdvojené na některé spoje na základě požadavku kraje na větší kapacitu spoje.

Achilles

Kéž by tak skončilo… tímhle cestovat je peklo. Bez ohledu na dopravce.

Vid

Bohužel to asi nehrozí. Co mám informace, tak požáry jsou hlavně kvůli prasklým naftovým trubkám. Je otázka, jestli si toho strojvedoucí nevšiml, nebo je někdo nutí i s takovou závadou dojet do místa, kde se to opraví. Měl by být cítit zápach nafty i v oddíle. Další kategorií jsou jízdy se zabržděnou střadačovou brzdou. Prý to tenhle krám umožňuje a strojvedoucího to na tento problém neupozorní. Hlavně když jedou 3 845, tak to není tak poznat, že je na jedné střadačová brzda zabržděna. Pak je tu ale otázka, jak dělal strojvedoucí zkoušku brzdy.

kix

od brzd tyhle události nejsou..ale taky už se jim poštěstilo i tohle. Nafta v oddíle tam smrdí velmi často i splodiny

Tomáš

Arriva si zdá se neumí své jednotky udržovat. Mají i jiní dopravci s touto řadou takové problémy, nebo Arriva na údržbě těchto jednotek jednoduše šetří?

Ruda

Co vím, tak GWTr provozuje také x 845 a nikdy žádné problémy nebyly. A třeba Moldava je přítom, myslím, taky dost do kopce.

Tomáš

Právě že já jezdím dost často linkou R25 od GW Trainu a problémy se soupravami si nepamatuji ani jednou.

jardaVi

Ale nafta je někdy cítit ve voze fest.

Martin Ježek

Dne 27.7. jsem seděl v rychlíku 1200, který uvízl nad Svorem, směr Jedlová. Průvodčí cestujícím přiznala, že se přehřívá motor a že čekáme než se ochladí. Trvalo to 3/4 hodiny, rozjezd se podařil na druhý pokus a pak jsme krokem na tu Jedlovou dojeli. Na můj dotaz na infolinku, jestli jsou tyto vlaky vhodné do tohoto terénu, Arriva neodpověděla, žádná omluva, nic.

fabec

Problém není terén, ale počasí. 845 prostě viditelně dlouhodobě nejsou vhodné parných letních dnů. Děje se to opakovaně každý rok, bez ohledu na tratě. Já jsem třeba takto s touto jednotkou jako cestující zahořel u Čakovic.

kix

není to jen parný letní den..u sychrova to zahořelo v noci..tam víc jak 20 určitě nebylo..na Chřibšké to bylo dokonce v zimě na sněhu..

jardaVi

S GW trainem jsme nakonec po asi třičtvrtě hodině pokusů o další jízdu a neustálého telefonování strojvedoucího vyskakovali asi kilometr před Vimperkem do přilehlého sadu.

Jan

Postupnými požáry k modernizaci vozového parku…

Jan

Součástí vlakové čety by se měl stát dobrovolný hasič s kýblem písku…

tarten

Vy si děláte srandu, ale u žabotlamu fírové měli osvědčený postup, jak zvládnout požár hlavního vypínače, a mnohokrát ho použili. On ten krám šel totiž relativně jednoduše vyhodit ven jako celek a posypat. 😀

Jiří Kocurek

Což nejspíš zachránilo žabotlamům pověst. Kolika jednotkám to zachránilo „život“, že fíra uhasil hlavní vypínač a tak neshořely zcela, nevíte?
(Ne)Slavná je rovněž řada M262, naposledy před pár lety…

M 474 003

Tak to bych chtěl vidět, jak vyhazujou hořící hlavní vypínač z prostoru nad kompresorem.

czhunter

Kéž by – často teď cestujeme s dětským kočákem, a to je v tomto vlaku úplná katastrofa.

Nejen že je to horší než nízkopodlažní vlaky, což každý čeká ale je to i mnohem horší než třeba Hydra nebo Rakev (a vůbec většina vysokopodlažních jednotek) – kombinace vysokých schodů, uzoučkých dveří a zatáčky s úzkým průjezdem tyčemi hned za nimi je za praštění konstruktéra.

Jiří Kocurek

Raději se vyhněte i řadě 810, ty byly taky zkonstruovány pro „bezdětné“.

czhunter

Ano, ale na ty už v podstatě vůbec nenarážím (naposled jsem ji potkal na nějakém spoji v 6 ráno, kdy bych s dítětem rozhodně nejel)

Chleba Nakup

Do / z 810 se leze krásně, zvládl jsem to i s chromou nohou na nízkém peronu. Rozhodně to není žebřík jako jiné řady.

Marťas

Kdo chce zapálit, musí sám hořet 🤣🤣🤣