Policie za srážku vlaků v Prosenicích navrhla obžalovat strojvedoucího, který v době výcviku létal jako pilot

Srážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekce

Vyšetřování Drážní inspekce ukázalo i nepravdivé údaje o výcviku strojvedoucího.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jane

Pan pilot to evidentně podcenil a myslel si, že řídit vlak je asi o něco lehčí, než pilotovat.

krteček

Jen by mě zajímalo, kolik chytrolínů tady četlo závěrečnou zprávu DI? Ten chlap na mašině neměl co dělat.

RManS

Sebrat licence pro výstrahu.

Petr Šimral

Pro výstrahu? Jak to myslíte?

Dave

Osobní odpovědnost by měl nést i majitel dvou zmíněných firem. Odebráním licence jedné z nich problém neřeší.

Romanero

Správně

Koro

Co ta firma? Již ji byla odebrána licence?

Tetka Belická - Cigereje

súkromníci sú pliaga na železnici a treba ich okamžite zrušiť. Len oyebávajú, aby sa obsypali miliardami.

Lang

To si vyřešíte na Slovensku sami, ne?

Jakub

to bol sarkazmus

Pavel Skládaný

Tak choď do svojho chlieva.

Jiří Kocurek

Jakoby status státem vlastněné firmy zajišťoval bezchybnost všech zaměstnanců…
https://www.denik.cz/staty-eu/slovensko-srazka-vlaku-vrutky-20220603.html

slsp

Ano, naproti tomu statna ZSSK je ziarivy priklad toho, ako to ma fungovat. Celemu svetu sa z nej podlamuju kolena.

Ivo

Nechápu proč má létající pilot potřebu dělat melouch ve formě strojvedoucího. Na druhou stranu zabezpečení na železnici je opravdu velice bídné v porovnání s leteckým provozem.

Kubrt

Třeba už chce s létáním skončit, z nějakého důvodu, tak přesedlává do jiné profese.

Pohádkář

Zabezpečení s touto MÚ nemá společného nic, ten fíra neznal absolutní základ ..

Leinad

I na přivolávačku se dá hlídat- vmax 40km/h, zábrzná křivka k dalšímu klacku. Pokud by fíra přesto byl rozhodnutý projet stůj a nabořit, tak ať napřed zastaví u stůj a pak se rozjíždí.

Ex ČD

A jak by se taková křivka modelovala, když vzdálenost mezi návěstidly není konstantní?

Leinad

No to by musela zabezpečovačka znát, nicméně dovedu si to představit jako funkci etcs. Navíc rozlišovat stůj a privolavačku.

Ex ČD

Tak pokud by do toho vstupovala traťová část ZZ tak ano, ETCS ví kde má návěstidla. Blbý je, že ZZ musí umožnit projetí návěstidla např. z důvodu poruchy, ale pokud fíra neví jak má v takovém případě postupovat tak je to hrubá chyba a jediné řešení jak to eliminovat testování na simulátoru.

Leinad

Tak projet návěst zakazující jízdu musí, ale ne pravidelně. I tak by se dalo rozlišovat přivolávačku a stůj.

Pavel Skládaný

A jak by se modelovala brzdná křivka, pokud by v jízdní cestě bylo jiné vozidlo (což na přivolávačku může být, nutno počítat úplně se vším)?

Leinad

Jako když Elefant rozbil pošťáka u Českého Brodu – zábrzndá křivka ke klacku(kam chtělo dojet AVV) a strojvedoucímu zůstává povinnost hlídat to. (K tomu se zamyslet nad funkcí živáku, aby v tom useku to strojvedoucí musel potvrdit a možná omezit maximální rychlost)

Míla

Protože COVID a omezení letů až k nule…

J. Špalek

Třeba Covid. Nebyla pro ně práce.

Anonymus

To bylo v dobe covidu,kdy se neletalo, ne?

nowas

Když se v letadle pilot rozhodne ignorovat informace z ˇřlp, tak se stane co?

Míla

Liniová pozemní doprava a letecká má úplně jiná omezení a podmínky a proto jsou předpisy i odpovědnosti jiné!

nowas

Na to jsem se neptal. Já jsem se ptal, co se stane, když pilot bude ignorovat pokyny z řlp nebo si je vyloží naprosto nesprávně, jak to udělal tenhle „pilot“. Když je prý to zabezpečení v letectví tak vysoké proti železnici.

Pavel Skládaný

Chápe, že letadla na petrolej budou brzy zrušena, zatímco elektrická trakce na železnici má budoucnost. Že odrbal výcvik, to je ovšem těžko omluvitelné.

Jiří Kocurek

Přesně, když přes oceán, ta jedině elektrickým vlakem nebo plachetnicí. Most přes Beringovu úžinu již byl vymyšlen, Austrálie bude zapomenuta.

Lord Pitzbudka

2021 – covid vicemene v plnem proudu, na konci roku nastup omikronu, od ktereho se tehdy jeste cekalo spis to horsi …

Piloti tehdy delali leccos, aby se uzivili.

SkeptikSŽ

Protože za covidu toho moc nelétalo…

ABC

Je nevinnej! Chyba systému!

Koleno

Chyba systému. Strojvedoucí je oběť. Za vše může dobrá správa.

Leinad

Co systém s tím? Jednotný plat, komunismus aby nebyl žádný důvod mít dvě práce?
Systém mohl zmenšit následky, ale ne víc.

ABC

Systém má zajistit aby se nic takového stát nemohlo! Tupé trestání nic nevyřeší!

Jiří Kocurek

Co nemohlo, COVID a uzemění letadel?

nowas

Systém ti i vytře zadek. 🙂

Véčko

Měl štěstí, že se to stalo v noci a s jiným náklaďákem. Být to s osobním vlakem, tak to mohlo dopadnout katastrofálně. Jistou formu trestu si v mých očích zaslouží i Retrolok.

Jeňýk

Ne jistou formu trestu, ale likvidační pokutu a to samý pro strojvůdci.cz, jejich majiteli zákaz činnosti. To vše pro jednoznačné obcházení předpisů, když tomu nebudem říkat rovnou podvod.