Policie za srážku vlaků v Prosenicích navrhla obžalovat strojvedoucího, který v době výcviku létal jako pilot
Srážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekce
Vyšetřování Drážní inspekce ukázalo i nepravdivé údaje o výcviku strojvedoucího.
Pan pilot to evidentně podcenil a myslel si, že řídit vlak je asi o něco lehčí, než pilotovat.
Jen by mě zajímalo, kolik chytrolínů tady četlo závěrečnou zprávu DI? Ten chlap na mašině neměl co dělat.
Sebrat licence pro výstrahu.
Pro výstrahu? Jak to myslíte?
Osobní odpovědnost by měl nést i majitel dvou zmíněných firem. Odebráním licence jedné z nich problém neřeší.
Správně
Co ta firma? Již ji byla odebrána licence?
súkromníci sú pliaga na železnici a treba ich okamžite zrušiť. Len oyebávajú, aby sa obsypali miliardami.
To si vyřešíte na Slovensku sami, ne?
to bol sarkazmus
Tak choď do svojho chlieva.
Jakoby status státem vlastněné firmy zajišťoval bezchybnost všech zaměstnanců…
https://www.denik.cz/staty-eu/slovensko-srazka-vlaku-vrutky-20220603.html
Ano, naproti tomu statna ZSSK je ziarivy priklad toho, ako to ma fungovat. Celemu svetu sa z nej podlamuju kolena.
Nechápu proč má létající pilot potřebu dělat melouch ve formě strojvedoucího. Na druhou stranu zabezpečení na železnici je opravdu velice bídné v porovnání s leteckým provozem.
Třeba už chce s létáním skončit, z nějakého důvodu, tak přesedlává do jiné profese.
Zabezpečení s touto MÚ nemá společného nic, ten fíra neznal absolutní základ ..
I na přivolávačku se dá hlídat- vmax 40km/h, zábrzná křivka k dalšímu klacku. Pokud by fíra přesto byl rozhodnutý projet stůj a nabořit, tak ať napřed zastaví u stůj a pak se rozjíždí.
A jak by se taková křivka modelovala, když vzdálenost mezi návěstidly není konstantní?
No to by musela zabezpečovačka znát, nicméně dovedu si to představit jako funkci etcs. Navíc rozlišovat stůj a privolavačku.
Tak pokud by do toho vstupovala traťová část ZZ tak ano, ETCS ví kde má návěstidla. Blbý je, že ZZ musí umožnit projetí návěstidla např. z důvodu poruchy, ale pokud fíra neví jak má v takovém případě postupovat tak je to hrubá chyba a jediné řešení jak to eliminovat testování na simulátoru.
Tak projet návěst zakazující jízdu musí, ale ne pravidelně. I tak by se dalo rozlišovat přivolávačku a stůj.
A jak by se modelovala brzdná křivka, pokud by v jízdní cestě bylo jiné vozidlo (což na přivolávačku může být, nutno počítat úplně se vším)?
Jako když Elefant rozbil pošťáka u Českého Brodu – zábrzndá křivka ke klacku(kam chtělo dojet AVV) a strojvedoucímu zůstává povinnost hlídat to. (K tomu se zamyslet nad funkcí živáku, aby v tom useku to strojvedoucí musel potvrdit a možná omezit maximální rychlost)
Protože COVID a omezení letů až k nule…
Třeba Covid. Nebyla pro ně práce.
To bylo v dobe covidu,kdy se neletalo, ne?
Když se v letadle pilot rozhodne ignorovat informace z ˇřlp, tak se stane co?
Liniová pozemní doprava a letecká má úplně jiná omezení a podmínky a proto jsou předpisy i odpovědnosti jiné!
Na to jsem se neptal. Já jsem se ptal, co se stane, když pilot bude ignorovat pokyny z řlp nebo si je vyloží naprosto nesprávně, jak to udělal tenhle „pilot“. Když je prý to zabezpečení v letectví tak vysoké proti železnici.
Chápe, že letadla na petrolej budou brzy zrušena, zatímco elektrická trakce na železnici má budoucnost. Že odrbal výcvik, to je ovšem těžko omluvitelné.
Přesně, když přes oceán, ta jedině elektrickým vlakem nebo plachetnicí. Most přes Beringovu úžinu již byl vymyšlen, Austrálie bude zapomenuta.
2021 – covid vicemene v plnem proudu, na konci roku nastup omikronu, od ktereho se tehdy jeste cekalo spis to horsi …
Piloti tehdy delali leccos, aby se uzivili.
Protože za covidu toho moc nelétalo…
Je nevinnej! Chyba systému!
Chyba systému. Strojvedoucí je oběť. Za vše může dobrá správa.
Co systém s tím? Jednotný plat, komunismus aby nebyl žádný důvod mít dvě práce?
Systém mohl zmenšit následky, ale ne víc.
Systém má zajistit aby se nic takového stát nemohlo! Tupé trestání nic nevyřeší!
Co nemohlo, COVID a uzemění letadel?
Systém ti i vytře zadek. 🙂
Měl štěstí, že se to stalo v noci a s jiným náklaďákem. Být to s osobním vlakem, tak to mohlo dopadnout katastrofálně. Jistou formu trestu si v mých očích zaslouží i Retrolok.
Ne jistou formu trestu, ale likvidační pokutu a to samý pro strojvůdci.cz, jejich majiteli zákaz činnosti. To vše pro jednoznačné obcházení předpisů, když tomu nebudem říkat rovnou podvod.