Policie uzavřela úsek D3 ve směru od Tábora do Prahy, při sněžení uvízly kamiony

Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich SládekSituace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek

Kolony se začaly tvořit u Miličína.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VTT

Nesjízdná silnice byla u Miličína, kde se musí vystoupat až do nadmořské výšky asi 670 m.n.m. (u osady Oldřichovec), čemuž tamní klima odpovídá. To je tam naprosto běžná situace v zimě, když napadne víc sněhu. Dálnice zkolabovala až pak.
Proto by bylo potřeba, když už se „nemůže“ postavit celá středočeská D3, protože se hádáme kvůli most přes Sázavu, tak aspoň co nejdřív postavit úsek od Mezna k I/18, kde by se do takových výšek nešplhalo.

Milan Chalupa

Okamžitě začít stavět D3 a přestat rozumbradovat o nějakých nesmyslných variantách!

Wybro

Kdo by čekal sníh v zimě a po předchozí předpovědi, že napadne.
Osobně si myslím, že na celé dálniční síti pracuje nekonečna skupina pěti posypových vozů.

Air Traveller

o je… chytráci vašeho ražení .. tu chyběli

Emanuel

Vlaky měly taky výpadek?

mrondycz

Celé ráno a řekl bych kompletní.

Emanuel

To teda nic moc, to pak zprovozneni dalnice za 2h nevypada tak zle.

Pete

Už jsem si říkal kolik sněhu přes noc najebalo a to je foto z D1 4 roky staré 🙂

bkv

Tak pokud na dálnici obnovili sjízdnost do dvou hodin, tak splnili to co se po nich žádá…

PuniCZ

Byl jsem zmatený úplně stejně

Jindrich Pohan

Já jsem z Miličína a dnes 2h rozcvička s hrablem..

Joker

Na této komunikaci a za takového počasí je to standartní situace.

Koro

Co je to standartní? Něco s vlajkou či standartou?

Joker

Ááá, vítám vás v diskuzi „profesorská trosko“. Utekl jste z kabinetu češtiny otravovat do diskuze anebo jste pouze nesnesitelný blb? 🤢🤮

bkv

Všechny své chyby řešíš stejně?

Joker

Ne, jenom, když diskutuji s otravnými hnidopichy. Jednotkou otravnosti je „1 Koro“. Naštěstí jiní pravopisní a překlepy netolerující náckové vykazují hodnoty „miliKoro“ nebo dokonce „mikroKoro“.

Koro

Tolik zloby za neznalost jazyka 🙁

VTT

Co je jednodušší – psát sem další příspěvek plný zloby nebo po sobě zkontrolovat pravopis? Zřejmě to první.

Joker

Sněm hnidopichů prchlých z místního gymnázia, kteří si spletli literární server se serverem zdopravy.cz.

Tomáš Buček

Docela by mě zajímalo, kde je chyba, teda kromě toho, že napadl sníh. Pokud se nedaří udržet sjízdnou ani dálnici, je situace na pováženou a systém by se měl urychleně změnit. Hodilo by se doplnit informaci, jestli údržbu zajišťuje ŘSD, nebo soukromá firma.

Frantisek

Správný systém priorit by měl ovšem být spíše 1) dálkové železnice, 2) návazné silnice, 3) ostatní železnice a dálkové silnice. To by ale muselo fungovat stejně i u plánování, výstavby a údržby, což tak navzdory někdejším vzletným prohlášením není.

Otakar

Máte tam chybu ve slově železnice. Na to je škoda železa, protože ani s tou infrastukturou, která je, tak tu službu nedokáží provozovat spolehlivě.

Zaprděnec

V poradku, Frantisku, ja vam rad ty cerstve rohliky rano na to nadrazi donesu, po poledni je mate u vas, dejte si kavu a zapijte prasek.

Jiří Kocurek

Ne, to je zcela nesprávný systém priorit. Protože je založený na jekémsi kolejovém náboženství.

Zbyněk

jakože Správa a údržba silnic by prioritně ošetřovala železnice? Tedy, aby silnice nefungovaly podobně jako nefunguje železnice?

Twix

Nejdřív hlavní železnice a pak návazné silnice? Pokaždé tu kritizujete že se někdo dopravuje k vlaku autem…

MHD

Ještě jsi zapomněl na cyklostezky 🙂
PS: František je známý odpůrce automobilů. Vždy si do nich rád kopne.

Libor

Hele Františku, kudy pak bude jezdit NAD, když se na silnice vyprdneme?

Jan Sova

NADka mimochodem v tomto případě nevyjela. Takže to musel být den díkuvzdání v těch postižených okresech.

Y.K.

Tak to může být těžké, pokud dálnici znesjídní uvízlé kamiony a zacpanou dálnici prozměnu nelze ošetřit. Když to sype hodně, tak vozovka vždy bude kontaminivaná, tak by bylo zajívavé vidět podíl špatně oštřené dálnice a špatně obutých kamionů.

Jiří Kocurek

Kamion bude špatně obutý vždycky. 1 hnaná náprava a
3 až 5 nehnaných. Regionova… má taky 1 hnanou nápravu, takže nevyjede totéž co tramvaj T3 8×8 🙂

Jiří Kocurek

Perlička: Kdysi koloval po netu obrázek policejní Felicie s řetežy na zadním kole, nepoháněném.

VTT

Ano, ale byl to fake, ty řetězy na zadním kole nebyly upevněné. (Aspoň na tom obrázku, který jsem viděl já.)

Y.K.

Já bych to změnil, že trakčně to nikdy není výhra a když je špatně obutý, tak je to při horší adhezi katastrofa. 🙂

Jiří Kocurek

Katastrofa vypadá jinak, než že uváznete. Uváznout se dá i s traktorem… Katastrofa je, když napadne tolik sněhu až se bortí střechy.

Y.K.

Tak „katastrofa“, nemyslel jsem, že by to byla přírodní katastrofa.

mimochodem

Presne.

Kdo si to chce vyzkouset, nemusi shanet kamion, postaci treba rucni vozik, na nej nahazet dvounasobek sve hmotnosti a zkouset ruzne obuti pri tahnuti takoveho vozicku do zasnezeneho kopce.
Spousta srandy zarucena. 🙂

Jiří Kocurek

Pod mezí vyložit metrová polena, vyjet na mez, metrová polena vynosit, naložit a jet dál… Mělo to uzávěrku deferenciálu a nazuté drapáky i s řetězy. Nestačilo to, mez byla příkře proti. Sranda? Spíš dřina.

cikcak

Řekl bych, že kamiony neuvázly na dálnici, ale na návazné, téměř „horské“ trase na Miličín, kterou ucpaly. Kde dálnice jaksi chybí.
A dálnice byla nejspíše uzavřena proto, aby se zbytečně neprodlužovala kolona.

Bohdan

Vsechno je otazka pravdepodobnosti a nakladu. Ano, lze mit 3x vic techniky a lidi, kteri se nekdy vyuziji 2x za rok a nektere roky vubec, je to ale efektivni reseni? Nebo dokazeme zit s tim, ze nektere roky 2x a jindy 5x za rok nastane tahle situace?
Proste pokud snezi huste, 30 min pote, co to nekdo projel, to muze vypadat jako neosetrene a nema smysl mit mnozstvi techniky na obrovskou frekvenci.

Zaprděnec

Doplnujici otazka je, zdali to takto sypalo na celem uzemi a pokud ne, je nejaky duvod, ze nemohou zaskocit kolegove z okolnich kraju? A nebo jezdime ten svuj usek privadace tam a zpet a na kontext situace ani letopoctu proste nehledime – skoro chci rict #myTakyNic

Georg

ajta, moc me bavi takovito gaucovi teoretikove…

bkv

Jako, že by třeba z Ostravy jeli na výpomoc do Jižních Čech?

Zaprděnec

Pokud je to podle Vas jeden z „okolnich kraju“, tak pro me za me. Jen asi dojedou az po obleve.

bkv

A v tom okolním kraji budou mít jistotu, že ten na výpomoc poslaný sypač nebudou potřebovat sami, protože se sněžení posunulo o pár kilometrů?

Zaprděnec

Aneb kdyz se nechce, hleda se duvod.. Je rok 2022, pokud na radaru vidim, ze mi pod Pribrami padaj trakare, fronta se sune na vychod, predpoved netvrdi opak, tak proc bych tam nemohl nahnat sypace z Mnisku? Chapu, ze by takovy pokus o trochu operativni rizeni mohl vyjit jako naprosta blbost, samozrejme, protoze nez se tam nejblizsi kolegove, tak uz muze byt beztak pozde.. Zrovna tak chapu, ze pro cast populace je zkratka jednodussi sedet se zalozenyma rukama a krcit rameny. A tak v Kocourkove mame zavrene dalnice, tedy ty uz dostavene, strzene troleje a tak dal.

Jiří Kocurek

Problém je v tom, že v okolních krajích mají také práci. Podívejte se na srážkový radar.

Jack

Proto ta Ostrava, Jiří.

Jan Sova

Zbytečně jste přestřelil. Jihomoravský kraj byl cajk.

Georg

dalnice kousek nad taborem konci a meni se v jednicku, ktera vede hodne do kopecka – jak pred milicinem, tak za nim. problem se sjizdnosti samotne dalnice nebyl, jen se na ni hromadili hornici.

Air Traveller

vybavení se kupuje na určité procento toho, že nachumelí a jak rychle.

nemá smysl v zemi, kde je sníh 2 dny v roce (občas 4) pořizovat vybavení jak na aljašce.

takže – chyba nikde není. tedy je, u vás. že to nechápete.

Kebab

Jen je zajímavé, že v Německu, kde to se sněhem nebude o moc jiné, je tohle zcela výjimečná situace, zatímco u nás stačí pár centimetrů a dálnice je neprůjezdná.