Policie uzavřela úsek D3 ve směru od Tábora do Prahy, při sněžení uvízly kamiony
Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek
Kolony se začaly tvořit u Miličína.
Kolony se začaly tvořit u Miličína.
Nesjízdná silnice byla u Miličína, kde se musí vystoupat až do nadmořské výšky asi 670 m.n.m. (u osady Oldřichovec), čemuž tamní klima odpovídá. To je tam naprosto běžná situace v zimě, když napadne víc sněhu. Dálnice zkolabovala až pak.
Proto by bylo potřeba, když už se „nemůže“ postavit celá středočeská D3, protože se hádáme kvůli most přes Sázavu, tak aspoň co nejdřív postavit úsek od Mezna k I/18, kde by se do takových výšek nešplhalo.
Okamžitě začít stavět D3 a přestat rozumbradovat o nějakých nesmyslných variantách!
Kdo by čekal sníh v zimě a po předchozí předpovědi, že napadne.
Osobně si myslím, že na celé dálniční síti pracuje nekonečna skupina pěti posypových vozů.
o je… chytráci vašeho ražení .. tu chyběli
Vlaky měly taky výpadek?
Celé ráno a řekl bych kompletní.
To teda nic moc, to pak zprovozneni dalnice za 2h nevypada tak zle.
Už jsem si říkal kolik sněhu přes noc najebalo a to je foto z D1 4 roky staré 🙂
Tak pokud na dálnici obnovili sjízdnost do dvou hodin, tak splnili to co se po nich žádá…
Byl jsem zmatený úplně stejně
Já jsem z Miličína a dnes 2h rozcvička s hrablem..
Na této komunikaci a za takového počasí je to standartní situace.
Co je to standartní? Něco s vlajkou či standartou?
Ááá, vítám vás v diskuzi „profesorská trosko“. Utekl jste z kabinetu češtiny otravovat do diskuze anebo jste pouze nesnesitelný blb? 🤢🤮
Všechny své chyby řešíš stejně?
Ne, jenom, když diskutuji s otravnými hnidopichy. Jednotkou otravnosti je „1 Koro“. Naštěstí jiní pravopisní a překlepy netolerující náckové vykazují hodnoty „miliKoro“ nebo dokonce „mikroKoro“.
Tolik zloby za neznalost jazyka 🙁
Co je jednodušší – psát sem další příspěvek plný zloby nebo po sobě zkontrolovat pravopis? Zřejmě to první.
Sněm hnidopichů prchlých z místního gymnázia, kteří si spletli literární server se serverem zdopravy.cz.
Docela by mě zajímalo, kde je chyba, teda kromě toho, že napadl sníh. Pokud se nedaří udržet sjízdnou ani dálnici, je situace na pováženou a systém by se měl urychleně změnit. Hodilo by se doplnit informaci, jestli údržbu zajišťuje ŘSD, nebo soukromá firma.
Správný systém priorit by měl ovšem být spíše 1) dálkové železnice, 2) návazné silnice, 3) ostatní železnice a dálkové silnice. To by ale muselo fungovat stejně i u plánování, výstavby a údržby, což tak navzdory někdejším vzletným prohlášením není.
Máte tam chybu ve slově železnice. Na to je škoda železa, protože ani s tou infrastukturou, která je, tak tu službu nedokáží provozovat spolehlivě.
V poradku, Frantisku, ja vam rad ty cerstve rohliky rano na to nadrazi donesu, po poledni je mate u vas, dejte si kavu a zapijte prasek.
Ne, to je zcela nesprávný systém priorit. Protože je založený na jekémsi kolejovém náboženství.
jakože Správa a údržba silnic by prioritně ošetřovala železnice? Tedy, aby silnice nefungovaly podobně jako nefunguje železnice?
Nejdřív hlavní železnice a pak návazné silnice? Pokaždé tu kritizujete že se někdo dopravuje k vlaku autem…
Ještě jsi zapomněl na cyklostezky 🙂
PS: František je známý odpůrce automobilů. Vždy si do nich rád kopne.
Hele Františku, kudy pak bude jezdit NAD, když se na silnice vyprdneme?
NADka mimochodem v tomto případě nevyjela. Takže to musel být den díkuvzdání v těch postižených okresech.
Tak to může být těžké, pokud dálnici znesjídní uvízlé kamiony a zacpanou dálnici prozměnu nelze ošetřit. Když to sype hodně, tak vozovka vždy bude kontaminivaná, tak by bylo zajívavé vidět podíl špatně oštřené dálnice a špatně obutých kamionů.
Kamion bude špatně obutý vždycky. 1 hnaná náprava a
3 až 5 nehnaných. Regionova… má taky 1 hnanou nápravu, takže nevyjede totéž co tramvaj T3 8×8 🙂
Perlička: Kdysi koloval po netu obrázek policejní Felicie s řetežy na zadním kole, nepoháněném.
Ano, ale byl to fake, ty řetězy na zadním kole nebyly upevněné. (Aspoň na tom obrázku, který jsem viděl já.)
Já bych to změnil, že trakčně to nikdy není výhra a když je špatně obutý, tak je to při horší adhezi katastrofa. 🙂
Katastrofa vypadá jinak, než že uváznete. Uváznout se dá i s traktorem… Katastrofa je, když napadne tolik sněhu až se bortí střechy.
Tak „katastrofa“, nemyslel jsem, že by to byla přírodní katastrofa.
Presne.
Kdo si to chce vyzkouset, nemusi shanet kamion, postaci treba rucni vozik, na nej nahazet dvounasobek sve hmotnosti a zkouset ruzne obuti pri tahnuti takoveho vozicku do zasnezeneho kopce.
Spousta srandy zarucena. 🙂
Pod mezí vyložit metrová polena, vyjet na mez, metrová polena vynosit, naložit a jet dál… Mělo to uzávěrku deferenciálu a nazuté drapáky i s řetězy. Nestačilo to, mez byla příkře proti. Sranda? Spíš dřina.
Řekl bych, že kamiony neuvázly na dálnici, ale na návazné, téměř „horské“ trase na Miličín, kterou ucpaly. Kde dálnice jaksi chybí.
A dálnice byla nejspíše uzavřena proto, aby se zbytečně neprodlužovala kolona.
Vsechno je otazka pravdepodobnosti a nakladu. Ano, lze mit 3x vic techniky a lidi, kteri se nekdy vyuziji 2x za rok a nektere roky vubec, je to ale efektivni reseni? Nebo dokazeme zit s tim, ze nektere roky 2x a jindy 5x za rok nastane tahle situace?
Proste pokud snezi huste, 30 min pote, co to nekdo projel, to muze vypadat jako neosetrene a nema smysl mit mnozstvi techniky na obrovskou frekvenci.
Doplnujici otazka je, zdali to takto sypalo na celem uzemi a pokud ne, je nejaky duvod, ze nemohou zaskocit kolegove z okolnich kraju? A nebo jezdime ten svuj usek privadace tam a zpet a na kontext situace ani letopoctu proste nehledime – skoro chci rict #myTakyNic
ajta, moc me bavi takovito gaucovi teoretikove…
Jako, že by třeba z Ostravy jeli na výpomoc do Jižních Čech?
Pokud je to podle Vas jeden z „okolnich kraju“, tak pro me za me. Jen asi dojedou az po obleve.
A v tom okolním kraji budou mít jistotu, že ten na výpomoc poslaný sypač nebudou potřebovat sami, protože se sněžení posunulo o pár kilometrů?
Aneb kdyz se nechce, hleda se duvod.. Je rok 2022, pokud na radaru vidim, ze mi pod Pribrami padaj trakare, fronta se sune na vychod, predpoved netvrdi opak, tak proc bych tam nemohl nahnat sypace z Mnisku? Chapu, ze by takovy pokus o trochu operativni rizeni mohl vyjit jako naprosta blbost, samozrejme, protoze nez se tam nejblizsi kolegove, tak uz muze byt beztak pozde.. Zrovna tak chapu, ze pro cast populace je zkratka jednodussi sedet se zalozenyma rukama a krcit rameny. A tak v Kocourkove mame zavrene dalnice, tedy ty uz dostavene, strzene troleje a tak dal.
Problém je v tom, že v okolních krajích mají také práci. Podívejte se na srážkový radar.
Proto ta Ostrava, Jiří.
Zbytečně jste přestřelil. Jihomoravský kraj byl cajk.
dalnice kousek nad taborem konci a meni se v jednicku, ktera vede hodne do kopecka – jak pred milicinem, tak za nim. problem se sjizdnosti samotne dalnice nebyl, jen se na ni hromadili hornici.
vybavení se kupuje na určité procento toho, že nachumelí a jak rychle.
nemá smysl v zemi, kde je sníh 2 dny v roce (občas 4) pořizovat vybavení jak na aljašce.
takže – chyba nikde není. tedy je, u vás. že to nechápete.
Jen je zajímavé, že v Německu, kde to se sněhem nebude o moc jiné, je tohle zcela výjimečná situace, zatímco u nás stačí pár centimetrů a dálnice je neprůjezdná.