Policie obvinila řidiče kamionu, který zůstal s kamionem ve Šluknově na přejezdu
Srážka vlaku s kamionem na přejezdu ve Šluknově. Foto: HZS Ústeckého kraje
Mladému řidiči hrozí až pět let vězení.
Mladému řidiči hrozí až pět let vězení.
Jediné, v čem pochybil jako řidič z povolání, že po přejetí přejezdu měl vyhodnotit rizika (optický). Vidno, že to nedám na první dobrou (zkusenost), nezkousim to a mizím. Zahrál ruletu (zkusil i přes varovné signály), nevyšlo. Jeho risk vyústil v obecné ohrožení. Za to trest patří. Pokud ovšem po konfrontaci se situací již byl v časové nouzi (nešlo jet rovně, složité couvání), bude trest nižší. Bohužel nešlo o žádné jasne porušení paragrafu, kromě obecných tezí (zmiz třeba jako superman, ale neohrožuj), takže míra trestu bude jen na výkladu subjektivního posouzení.
Všem co by tady hned lyncovali. Zkuste se zamyslet jaky je rozdíl mezi timhle a studenkou. 1. Vjel na prejezd když blikala červená? 2. Mohl z přejezdu vyjet? 3. Snažil se z něj dostat? 4. Zkusil nějak minimalizovat škody? 5. Byl tam zakaz vjezdu kamiónů? A srovnejte si to s tím nešťastným strojvedoucím pendolina. Ten jel jednoznačně na červenou, ale spousta diskutujících tu hledá omluvy a způsoby jak to riziko minimalizovat. Etcs, neposunovat v case kdy ma něco jet, atd atd. Tenhle kamion tam vjel v době kdy to nebylo explicitně zakázáno. A jako prevence by stačila značka zakaz vjezdu… Číst vice »
Tak vždyť jen projel červenou, ne?
Kde je nějaké zabezpečení aby jeho chybu eliminovalo! Člověk dělá chyby, na to se přece nemůžeme spoléhat!
Buď v tomto, nebo minulém článku, bylo psané že vjel na přejezd, uvízl a pak to začalo teprve blikat.
Neprojel. Ve chvíli, kdy vjel na přejezd a zjistil, že se za ním kvůli parkujícím autům nevytočí, byl přejezd v nule.
Konečně! Tak by měl dopadnout KAŽDÝ řidič, který vjede na přejezd pod výstrahou!!! A nadto zabarvit řidičák na doživotí!!! Kdo něco udělal jednou, udělá to i podruhé.
a fírery co projedou červenou rovnou střílet? jo aha, tam je to chyba systému….
To potom minimálne 50% lidi by melo zahodit ridicak….
…porušil důležitou povinnost vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona…
To sedí mnohem spíš na správce komunikace, který tam takovou past vytvořil a neoznačil. Když se tam dlouhá auta nevytočí, musí tam mít zakázaný vjezd.
Dokud tam nebyl přejezdový výstražník ve vnitřním oblouku zatáčky, vytočil by se i nadrozměr. Jenže teď tam holt ten sloup překáží…
Hele, udělal velkou kravinu a musí přijít trest, ale tohle není Studénka….. tehdy tam ten lempl prostě povýšenecky je*al na signalizaci.
Tento měl tu smůlu, že se spustila, zrovna když nemohl dál. Samozřejmě tam neměl co dělat, ale „provinění“ je výrazně menší než u Studénky
to je sice hezké, ale když vám jen vystřelím u hlavy (protože se prostě netrefím), tak taky přijdu zavřít. a není třeba čekat až se trefím.
Nejde o výši škody ale o to jak k průseru došlo.
Je rozdíl schválně vjet na přejezd když signalizuje, nebo na přejezd najet a uvíznout.
Jasně že na přejezd vjíždět neměl, má vždycky před křižovatkou/přejezdem zastavit a poslat závozníka ať se tam podívá jestli se bezpečně vejde – zaslouží flastr za to že to nedělá. Ale taky silničáři zaslouží nakopat, že tam nedali zákaz vjezdu delších než.
Případně před vjezdem na přejezd si nechat u nejbližší STK potvrzení, že mu nepadne kolo, nechcipne motor, či jiná závada znemoznujici bezpečně projet.
Střílet lidem u hlavy je běžná činnost. To se učí v každé škole.
Vážení lidumilové, vůbec bych nerozporoval výši trestu, zdali málo nebo moc. Držme se faktů. Byla naplněna určitá skutková podstata a ta je rozhodující a za tu se trestá. Nikoliv za následky. To, že vcelku k ničemu vážnému nedošlo, je bezpředmětné. Jde o závažnost jednání. Proto je třeba vražda trestná ve všech stádiích, od přípravy, přes pokus až k dokonání, kdy u přípravy také k ničemu nedochází, ale jednání takovéto osoby je pro společnost ohrožující a je ve veřejném zájmu toto jednání potírat. Přece nechcete viníky trestat podle toho, kolik milionů to stojí nebo kolik lidí u toho zařve??? Frajer ať… Číst vice »
Obecně právní povědomí je u nás naprosto zoufalé.
Titíž by byli schopni bez soudu věšet… Katastrofa.
„vůbec bych nerozporoval výši trestu“
To ani nemůžete, kdžy žádný nebyl uložen.
Nutnost mít k rozsudku přiloženu i cost-benefit analýzu trestu by mohla být velmi užitečná a s celkem velkou pravděpodobností by se z ní dala pak vytáhnout hodně zajímavá data.
Že třeba když zabijete dosta starců, tak stát ušetří na důchodech tolik, že byste za to mohl dostat medaily za zásluhy.
Nápad je to nepochybně zajímavý …
Já bych ho zaměstnal jako strojvedoucího ČD. Jistě máte také stejný názor….
Trestem by bylo pro něho veřejné práce jako strojvedoucí a řešit podobné chování ala magor jak on
Pravda. Uz je to vic nez 24 hodin od posledni jizdy strojvedouciho na cervenou.
s tím lynchem bych počkal, toto není gaunerství alá studénka. taky jsem si tu situaci nastudoval na mapy.cz. a videu a moc nechápu, kam jel? mlýnskou do ul. sukova kvuli nízkému mostu v zeyerově pokud měl dojet do té nepoužívané fabriky plastonu ale pak to raději stočil doleva? nebo jel z tesco a zatočil doprava a pak se zamotal do těch uliček? jako řidič má jasně vinu, měl před přejezdem vyskočit a projít si to. což možná dělal… škoda také, že ti lidé s mobilama raději neběželi a nemávali na vlak nebo mu nepomohli se vymotat…
Naprostý souhlas
Pokud si to dobře pamatuji, tak 7,5 roku. Ale ten dělal v obhajobě snad vše proto, aby seděl co nejdéle…
Jestli reagujete na tu Studénku, tak ten dostal 8,5
Fascinovalo mě, jak profesionální řidič po srážce lelkoval a šel na druhou stranu. Ani náznak pomoci. To mu přitíží.
To je tak na vyhoštění, ne na 5 roků v českém kriminále, hned ze tří důvodů.
1) Všechno dobře dopadlo, vlak přežil, lidi přežili, návěs asi taky, náklad nevíme.
2) Den v kriminále je pekelně drahý, i kdyby to měl být ten nejmírnější, a benefit který z toho že ho uvězníme budeme mít nulový.
3) Ten člověk je mladý a na začátku kariéry, případně to má jako brigádu, troufnu si říct že podobnou situaci asi ani nikdy nezažil a samotná událost pro něj musela představovat i poměrně psychicky náročnou situaci.
Ad 2) Toho se nebojte, jistě by si ho jeho vlast vzala aby si to odseděl „doma“. Nicméně to vyhoštění je pravděpodobnější.
No super, tak ještě budeme za h-li kteří si něco vymyslí a pak náklady přehodí na někoho jiného…
Brigáda kamioňáka vysokoškoláka? Tak určitě. 😀 To bude buď Polák, nebo Ukrajinec.
Rumuni, Bulhaři a Turci už nejezdí?
Tak určitě jezdí, ale když je to takový kousek od Polska v takové vesnické prdeli, tak čekám Poláka.
4) je to profesionál.
Tečka. Nic dalšího netřeba.
Dvojnásobný trest by měl být pravidlem. Ne přáním. 🤦
Zkuste to rozvést, jak že dvojnásobný trest má být pravidlem a ne přáním?
Nevím, co měl pán na mysli, ale profesionál bude hůř ukecávat úmysl, jako že netušil, že se něco takového může stát.
No, samozřejmě je to jeho chyba a měl by nést trest, ale teda představa, že zavřeme 23letého řidiče na 5 let do vězení za tohle, se mi šťastná nezdá. Pobyt ve vězení ho určitě neudělá lepším řidičem, zato je celkem slušná pravděpodobnost, že ho udělá horším člověkem. A že po návratu na svobodu bude mít problém si sehnat práci a začlenit se do společnosti. Myslím, že dočasný zákaz řízení a nějaká pokuta by byly lepším řešením. A ano, vím že „až“ neznamená, že dostane 5 let, nebo že je vůbec dostane, ale upřímně už ta možnost mě celkem děsí. Byť… Číst vice »
Ale ono je to opravdu obecné ohrožení, kdy můžou umírat lidi hromadně. Kromě toho – reálně mu předpokládám nehrozí víc než podmínka.
Souhlasím. Český přístup mi přijde v mnoha situacích praštěný. Vzpomínáte jak tu málem zavírali za blbosti typu ukradených chleba (Nebo co to bylo, rohlíky, něco takového) v nouzovém stavu. Já nevím co s českou společností je že chce pořád víc a víc trestat, být krutější a krutější, jestli je to nějaké dědictví po komunistech? Vždyť se podívejme jak se pořád volá po drakonických trestech za drobnosti které ve většině světa přejdou bez povšimnutí. Nebo jak máme už snad 20, možná i déle, stejnou hranici pro trestný čin – 5000 – a směle ignorujeme inflaci. Jenže bohužel jsme neprošli žádným šokem… Číst vice »
Od 1. října 2020 je zvýšen limit pro trestní stíhání za krádež a jiné trestné činy z částky 5.000,– Kč na 10.000,– Kč. Původní limit 5.000,– Kč platil od roku 2002.
Dobře, beru v potaz. Skrz všechen ten covidchaos jsem si toho nevšiml.
Je to obecné ohrožení, takže „až 5 let“ je naprosto správně – o detailech rozhodne soud podle okolností.
Ale když to na těch kolejích nechal, tak nemohl tušit, že přijede lokálka krokem a ne pendolino dvoustovkou.
Je to ale na sebrání papírů na hodně dlouho, nebo nejlépe navždy. Při jízdě se vyskytl problém a on ho neuměl správně vyřešit. Nemá na to.
Když koukám na video, tak nechápu, proč po narovnání soupravy necouval dál. Zatáčel zleva, tak musel vidět, že za návěsem má volno.
To by ale prvně infrastruktura musela odpovídat tomu co po ní jezdí a co po ní může jet. Otázka je proč se na takové místo dostal a taky jaká byla doba mezi tím co tam uvízl a tím co tam přijel vlak. Ono vyřešit některé problémy není úplně jednoduché a není to za minutu.
Protože věděl, že kdyby couval dál, už to nestihne a vlak mu trefí tahač. Tím, že zastavil nejměkčí částí návěsu nad kolejemi, ty případné následky dokonce zmírnil na minimum.
Asi najlepší príspevok z celej diskusie. Súhlasím. Better call Saul. 😀
V podstatě souhlas, ale já bych to neviděl ani na zákaz řízení. Tenhle člověk teď bude na přejezdu opatrnější než kdo jinej. Především by bylo potřeba dát do pořádku ten přejezd.
Co je na přejezdu špatného?
Ten kamion se zaseknul o sloup s vystraznejma svetlama, kterej úplně zbytečně zmenšuje profil pro průjezd.
Řekl bych, že ten trest bude, vzhledem k následkům a dalším okolnostem, při dolní hranici. Tipuji podmínku a zákaz řízení na X let.
Vjel na přejezd, ani by se přesvědčil, že může pokračovat. Je jednoznačným viníkem nehody, o tom žádná. Avšak na jeho obhajobu, byla na začátku ulice značka zakazující vjezd velkým autům? Nebyla. Mohl neznalý řidič nějak dopředu tušit, že tam bude takováto debilní křižovatka, na které se nestočí? Nemohl. Takže kvůli chybějícímu dopravnímu značení by podle silničářů měl kamion dojet až k přejezdu a odtam couvat celou ulici. Bezpečné, že? Řidič holt špatně odhadl situaci za přejezdem. Což se za volantem takovýchto velkých aut odhaduje opravdu špatně. A kdo toho chudáka lynčuje, měl by si za ten volant zkusit sednout. Nezkusíš,… Číst vice »
Vy byste chtěl mít dopravní značení na všech ulicích, kam se nevejde kamion? To snad ani nemůžete myslet vážně.
Proč ne? Máme nesmyslné lesy značek typu konec stezky pro pěší a cyklisty (či jak se to jmenuje) a za 5 metrů na opačné straně silnice začátek, pak padesát nic a zase začátek, do toho vyhrazená parkoviště… Značka zákaz vjezdu kamionů bude mít alespoň nějaký užitek a že takových situací kdy někam někoho navede navigace je dost.
???? Máme váhové, výškově i délkově limity. Pokud nesplňuje požadavky i jen jeden
z nich musí být označeno. Ne každý je prorok.
Ano, samozřejmě. Je na tom snad něco divného? Jak píše Petr řidiči kamionů nejsou věštci. Jsou to stejní lidé (a stejně omylní) jako třeba Vy.
Prošel jsem si to tam na Mapách přes panorama.
I bez značky je na první pohled jasné, že do takové uličky se s větším vozem fakt pouštět nechcete.
Každopádně jakmile se tam octnul, tak byla naprosto logická volba pokračovat dál a vrátit se na hlavní. Jenže ouha, přejezd bylo třeba trochu vymanévrovat.
Možná jen špatně odbočil. Každopádně jakmile se jednou
Dobře, takže řidič kamionu má před každou křižovatkou zastavit, vytáhnout mobil, otevřít Mapy.cz, přepnout na panorama a z mapy (která ani nemusí být aktuální) studovat, jestli může jet doprava, nebo doleva, jestli se tam, či tam vytočí? Koukám, že po bitvě je tu každý generál.
A kolik dostal ten ze Studénky?
8,5 roku