Policie objednala 270 nových vozů Škoda Kodiaq, kus za více než 1,5 milionu korun
Škoda Kodiaq v policejním provedení. Foto: Škoda Auto
Nová vozidla mají být dodána do osmi měsíců.
Nová vozidla mají být dodána do osmi měsíců.
To je vidět, kde jsou peníze,karabinieri v Itálii jezdí alfičkama nebo fiátkama,za celý rok jich polovinu nezlikvidují,jako naši umělci,mají úplně jiný výcvik,ne kurzy .a vozidel si váží.
Hm, prakticky nejvyšší model domácího výrobce… jako chápu že „rezervy není nikdy dost“ ale jsme v nějakých pohádkově bohatých časech nebo co??
Zdůvodnit si dokáže kdekdo kdeco, ale to je jen tužka a papír, vztah k realitě jen okrajový…
O 270 SUV více. To budou mít vypouštěči pneu jistě radost.
„Vadí nám auta typu SUV. Vyhýbáme se autům s průkazem ZTP a pracovním autům, například stavebnictví, zásobování, lékařská pohotovost, lesnictví, případně podle úsudku na místě,“ uvedli aktivisté.
https://www.denik.cz/krimi/aktiviste-brno-suv-pneumatiky-vypustene-suv-auta-tyre-extinguishers.html
O služebních vozidlech PČR tam není ani slovo.No, snad bude jejich úsudek na místě správný i když podle jejich dosavadního počánání o tom silně pochybuji.
auto za milion a půl s žárovkovejma potkávačkama, to je fakt SIMPLY CLEVER MADE IN CZECH REPUBLIC
Ani fizli elektro auta nechtějí 😀
Díky těmto automobilům se teď budu policie bát ještě víc než předtím.
To jim nestačí Octavie?
Ne, nestačí. Čas kdy policie měla pouze Favorita/Formana už skončila. Vozový park má být různý a ne jednotní. Vychází se i s toho, co po silnicích jezdí.
No a přesně na to je Octávie naprosto ideální. Rychlé auto s dobrým motorem, dobré jízdní vlastnosti, slušný kufr. Rozhodně na pronásledování aut, je lepší Octávie, než Kodiak.
Ale ty auta přeci nejsou primárně na pronásledování někoho, ale na to aby v nich „žili“ policisté nadpoloviční část směny… tak holt chtějí „kancelář na úrovni“… druhá věc je jestli na to máme. Ale zase, nikomu se k nim moc nechce, tak to je taky těžký… není z čeho vybírat!
K čemu potřebuje policie SUV … to by mě teda opravdu zajímalo. Jaké benefity v tom policie vidí oproti „běžným“ vozům?
Osvědčily se ve službě. Více vydrží při policejním způsobu jízdy, budí větší respekt a jsou bezpečnější.
Jen s nimi tedy nesmí do olomouckého kraje, kde se jim daří bourat jeden za druhým.
No, jen aby taky byli bezpečnější těm „okolo“… ale já zapomněl, policie vlastně jezdí příkladně, tam se toto nemusí vůbec hodnotit… 🙁
Zkoušel jste někdy najet na chodník s oktávkou, aby vaše auto nepřekáželo ostatním když vás někam zavolají?
Při parkování na chodníku obvykle překážíte víc lidem než když zastavíte na silnici.
Třeba jenom proto, že sedí trochu výš a mají tak lepší výhled. Nebo proto, že se z/do nich lépe vystupuje/nastupuje. I ta prostupnost terénem je o něco lepší.
Kdyby Vám to platili daňoví poplatníci, tak si také vyberete nějaká dražší auta. O tom to bohužel je.
Nemelte.
V některých lokalitách se budou hodit. Ono jezdit s Octavií po loukách nemůže být nic moc.
No jono, a proto se preventivně nasadí všude… přece by si navzájem nezáviděli že?
Já jako netvrdím že je to ZCELA cezůčelné, jenom jaksi – máme na to? Opravdu?
Pracuju v zemědělském ústavu, naši lidi jezdí po poli docela často (nebo aspoň po příjezdové polňačce), a fasujou Fóbie… a kupodivu to většinou i celkem stačí… ale Karoq 4×4 by rozhodně byl lepší! Nemáme na něj… absolutní TOP (jen několik) je Yeti.
Předražený nesmysl. Místo toho mají být levnější a větší dodávková auta, která se na závěr dají i výhodněji prodat.
Výhodne predať? PČR nie je autobazár tvl. Tie autá odchádzajú po rokoch zhumplované.
Odchádzajú kam?
do šrotu.
Omyl.
Zo služby. Niektoré do šrotu, niektoré do vycvikových stredísk, niektoré sa predajú či pridelia iným štátnym organizáciám, ktoré potom pol rozpočtu musia minúť na opravy takýchto vrakov.
Osobáky ano. Ale u dodávek právě ty po policii jsou v nadprůměsném stavu vůči stejně staré konkurenci na secondhandovém trhu, a je po nich větší poptávka. Takže celková ztráta hodnoty je daleko menší, než u takového Kodiaqu koupeného za 1,5 milionu.
Ale keby tú dodávku pošleš do priameho výkonu služby ako ten Kodiaq, tak by vyzerali úplne inak.
Viděl si dodávky v jakém stavu odchází od PČR? Teď jsem viděl vyřazované Transportery z let 2004-6, má to všechno přes 400 tisíc, zrezlé, teče z toho olej, většina má nějakou velkou závadu pro kterou se muselo vozidlo vyřadit. To fakt není nadprůměrný stav… To že vozy po SPJ apod na tom nejsou tak zle je pravda, ale ty taky slouží u PČR klidně 20 let. Za tu dobu jsou už finančně několikrát odepsané.
A viděl jsi skoro 20 let starou dodávku po stavební firmě? Vůči průměru stejně starých dodávek od konkurence, je to prostě jak jsem psal.
A právě i ta dlouhá výdrž jak píšeš ty ukazuje, že jsou pro policii daleko vhodnější než podstatně dražší Kodiaq.
Jenže životnost Kodiaka je 200tis.km, nějaký dodávky typu Renault Traffic 300tis. a třeba Master 500tis., přičemž provozní náklady jsou nižší, takže úspora je jasná. Kodiaq je totální nesmysl – chtějí něco na dálnice? Mají Superby a BMW5, jestli chtějí SUV kvůli světlé výšce a 4×4, stačí Karoq, případně nějaký opravdový terenní vůz, opravdu Kodiaq mi nedává smysl vůbec…
to jsou zase moudra 😀 životnost kodiaka 200tis km .. to psali kde? někde na internetu v klubu „nemáme rádi škodovku“ ?
mimochodem, karoq opravdu nestačí. karoq totiž nemá kufr.
Jakože se do něj vejde příliš málo samopalů a neprůstřelných vest??
No veď Tebe zmysel dávať nemusí, Ty o tom nerozhoduješ a Tvoj názor je ľuďom na PČR, ktorí o tom rozhodujú u zadele. Traffic a Master sa toľko kilometrov nedožijú, lebo dovtedy musíš tri krát vymeniť všetko čo v tom aute pomaly je. Nechápem vôbec ten nápad, prečo by policajti mali jazdiť v dodávkach pri priamom výkone služby a obzvlášť prvosledové hliadky a dopravná polícia.
Mají svoje opravny a naopak někde vozidla i přesluhují, když to jejich technický stav dovolí…. To ovšem zdaleka nemusí platit o Kardiaku.
Jistý bývalý ministr vnitra (I. L.) za svého úřadování před cca 15 lety prosadil změnu barvy z bílé na stříbrnou právě proto, aby šla auta po vyřazení ze služby lépe prodat (stříbrná tehdy frčela).
Já vím, že to byl (stále je) nesmysl a navíc s příplatkem za dražší barvu, ale vysvětlujte to politikovi. Dávno upadl v zapomnění, ale stříbrná barva po něm zůstala…
Jo, už vidím jak pořádkový policajt bere dodávku, aby byl na místě zásahu rychleji.
Otázka trochu mimo téma, tak se nezlobte:
Jak je to s čipama a ostatníma nedostatkovýma dílama v automobilovém průmyslu?
Momentalne vesmes jsou.
Ale trochu začínají docházet zákazníci – při těch cenách… :-/
A opět ? při jakých cenách? škodovka pořád patří mezi ty nejlevnější … levnější je jen kia a hyundai (extrémy jako Dacia apod. nepočítám).
Poměr cena-výkon ale ne í u Schade nic moc. Za cenu výrobku této firmy lze nalézt zajímavější, chce to jen nesednout na lep prvnímu obchodníkovi, kterého potkám.
Ano, automobilovi prodejci bezne nabizi slevy.
Ale to i skodovka – takze pokud budete mit v umyslu srovnavat ceny po sleve jinych vyrobcu, tak ze skodovackych cen odectene rovnou 8-10%.
To si ale na hlbokom omyle.
No, to nejsem .
3x ročně na servise, to je drahota za ty prachy co za to chtějí.
jasně… ne 3x ročně.. ale 10x.
No, a protože je to takový extrém tak ta Dacie v celoevropských prodejích tu Škodovku dohnala… holt plečka, samozřejmě.
plecka to je … ale cena je pro radu lidi argument . coz je zcela legitimni.
Nevím na co policie potřebuje auta typu SUV, které zabírají moc veřejného prostoru, ničí více vozovku a vypouští více emisí než klasickej malej hatchback. Zrovna státní složky by měly jít příkladem v bojem s klimatickou změnou. Nějaké malé elektrovozítko typu BMW i3 by jim mělo bohatě stačit. A ve městech prosím také více zapojit nohy, kolo, koloběžku nebo koně, ale to by nesměl být policista člověk jako každej jinej, především línej.
Až ten policajt pojede někam, kde vás budou boxerem mydlit dva jiní občané, na tom kole či koloběžce, a díky tomu, že pojedu na koloběžce, tak dojedou o půl hodiny pozdějc, než kdyby jeli autem, tak předpokládám, že budete první, kdo bude žvanit o tom, proč tam ten polda nebyl hned, ale proč jste musel půl hodiny čekat, že?
Teď jde o to kolik příslušníků se odváží do pračky „na boxery“ a kolik je těch druhejch co budou i přestřelku raději „kontrolovat“ z benzínky a čekat na příjezd urny…? Tam pak jaksi ta výhoda rychlého příjezdu na místo zaniká… a příjezd o minutu později by byl pořád to stejné.
Ja by som ťa posadil v ,,plnej polnej“ aj s celou výbavou do toho vozítka i3. Veď majú autá rôznych kategórií, sú potrebné aj SUV. Načo tieto zbytočné, priblblé otázky?
Oni ti aktivisti takovy jsou.
Predevcirem vyrukovali s tim, ze armady by mely vslcit ekologicky a merit a eliminovat emise
Nejde o aktivisty, ALE jakou má toto auto reálnou přidanou hodnotou oproti třeba Octavii 4×4 2.0 TSI, která by stála o 300 tis. méně?
Na to je jednoduchá odpoveď. Veľkosť, prechodnosť. Keby potrebovali kombíky, urobili by verejnú súťaž na ne.
Ty Kodiaqy vídávám pravidelně na D1 – na to asi primárně určené nejsou…
Není to velké auto (zvenku ano, jinak ne) ani není to terénu,, takže o jaké průchodnosti je řeč?
Prej prechodnosť, pheh… Leda že by cez to prešiel vlak.
S tím nevyrukovali aktivisti předevčírem. Sama armáda (nebo ministerstvo obrany) tohle řeší. Ekologie nejsou jen emise, ale třeba nakládání s nebezpečnými odpady, a na rozdíl od podniků se na armádu nezvtahuje většina legislativy. Ale někdy během loňského roku hledalo MO člověka na pozici ekologa, který by jim pomohl nějaká pravidla a postupy nastavit.
bych ty aktivisty nahnal do první linie. v ekologickém tanku, v ekologickém transporétru a s ekologickým samopalem.
Do kuchyně loupat brambory, to by mohli zvládnout.
Elektrovozy jsou pro „tíseň“ zatím nevhodné. Elektromobily už policie používá pro „úřad“, tedy rozvážení předvolání, předvádění k výslechu a pod.
Policie potřebuje moderní a spolehlivý vozový park a to už podstatná část pro „tíseň“ nesplňuje.
Tak se mohly koupit hybridy. Ekologičtější než klasická auta a bez nevýhod elektromobilů.
Už vidím tu honičku BMW i3 vs. Toyota Hilux v zimě v horách 😀
V klidu. Kardiak by Hiluxe stejně nedal.
Prdlajs Hilux. Mini Cooper. Nakonec ho dojeli a chtěli jenom prodlužku, aby se mohli nabít a dojet zpátky na stanici.
Na horách maj co je třeba . Třeba Amaroky, Fordy Ranger nebo Toyoty Hilux. Aktivisté si totiž vůbec neuvědomují, že mimo nějaká města existují také oblasti kde nejsou ani silnice a kde je v zimě sněhu jak na Aljašce díky tomu , že sypače a pluhy nestíhají uklízet.
Áá pozor. Zrovna jsem napsal příspěvek a netrvalo dlouho a stalo se přesně co jsem při jeho psaní očekával. Předpokládám, že šlo ve Vašem příspěvku o ironii, protože to co jste napsal snad nemůže být myšleno vážně. Nebo to bylo vážně myšleno?
Zdroje jsou.
Zajímavé, že na platy policie nemá, ale kupovat další a další předimenzovaná předražená auta, to jim jde.
To mají jezdit v Oktávkách do rozkladu ?
Policie potřebuje moderní a spolehlivý vozový park. To ale už značná část vozového parku pro „tíseň“ nesplňuje.
Ne, ale copak nejsou levnější vozy v této třídě? Škodovka je u nás nejdražší ze všech
Ve vsi ucte – to, co tvrdite je nesmysl. Skodovka ani zdaleka neni nejdrazsi
Prosim vas, aspon se do tech ceniku aut podivejte, nez neco takoveho zacnete tvrdit.
No zrovna ceníkové ceny jsou v tomhle případě cekem k ničemu, automobilky jsou schopné nabízet docela výrazné slevy při větších nákupech, ale zároveň jsou také požadované speciální úpravy, co zase tu cenu zvyšují. Z ceníku toho moc nevyčtete, to je spíš o nějaké vnitřní politice, nakolik to je pro tu automobilku prestižní záležitost.
To o těch cenících nebylo v kontextu zakázky, ale v kontextu toho, že dle Radima je škodovka nejdražší.
Tak jsem se teda kouknul. Jediné co jsem dokázal najít dražší bylo Volvo XC60 (o směšných 20k) a Meďour GLC (o taky směšných 15k). Vše ostatní je levnější, dokonce i Lexus (!) NX který jsem si myslel že bude rozhodně dražší… Ale je možné že koukáme každý jinam…
Jen se zeptám – a doufám, že odpoved je „ne“ – vy porovnáváte cenu toho Kodiaku z výběrka z cenikovkama jiných aut?
Opravdu doufám, že ne. Protože v ceně toho Kodiaqu pro policii jsou i úpravy speciálně pro policii (nebere „obyčejná“ auta, ale dost customizovaná)
Krom toho – tucotvý kodiaq v základu je o cca 100 000 levnější, než XC60 v základu … a s rostoucí výbavou ten rozdíl roste.
Takže, tvl co vlastně porovnáváte?
Ne. Já viděl cenu toho kodiaku v základu za 1.399.990,- . Nebo je už levnější a já koukal na starou cenu? Volvo bylo za 1.419.900,-
tvl, to si děláte s prominutím pr… legraci?
a na základě tohohle jste došel k tomu, že škodovka je nejdražší?
Kodiaq v základu stojí 1,069,000. jenže v současnosti tím základem je výábava Style Exclusive, což už je skoro plná palba.
Za 1,399 900 je RS Challenge, což je kodiaq v totálně plné palbě.
naprostá ztráta času.
příště prosím, než začnete vykládat bláboly, jak je škodovka nejdražší, se aspon do toho ceníku podívejte. Prosím. Aspoň jednou.
tvl… ne, příště se na to vykašlu úplně, to bude nejlepší
Kodiaq RS není základ.
Není nejdražší. Na Ferrarri, Lambo či Rollse v ceně nemá. Ale…
Policie má stovky nových Oktávek, Scal, Kodiaqů, plus ještě po pár ks různé Hyundai, BMW, atd. Těch původních rozpadajících se dvojkových Oktávek už v provozu moc není.
Tohle určitě bude náhrada trojkových Oktávek před faceliftem a právě Hyundai ix35.
Kolik že mají vozů celkem? Děleno řekněme osmi a vyjde nám roční obnova.
Něco po 5 letech, něco po 8 letech, něco po 10 letech, protože to většinu času stálo s hlídkou u radaru.
A taky Ford Ranger nebo různé verze VW Amarok
Zkuste se mrknout v zahranici,v cem jezdi policie.1)Policajtu je tam mnohem vic 2)Treba v italii jsou to Lamba,Land rovery,alfy romeo Giulia,a do malych center Lancie.Nas policejni vozovy park je proti tomu posmech
Policajtů na počet obyvatel není víc skoro nikde v Evropě…
jj, dobrý průměr má okres Šumperk a Jeseník….
Ale taky jezdí i v obyčejných Fiatech. Lambo tam moc nepotkáš, stejně jako ty Landrovery. Alfy ano. Lanču jsem tam posledně neviděl jedinou, protože ta značka skomírá a v podstatě jede jen stařičkou Y10.
Pořádková policie v Lambu?
ty by měli jezdit pořád ve feldách?
Odpoledne po šichtě se s tím papaláši rozváží domů, dobrá investice v jejich očích.
Má Škoda Kardiaq ve výbavě i defibrilátor?
Natajnačku ano. Je to základ pohonného ústrojí.
Proč sakra furt kupují předražené a nekvalitní škodovky? Jenom proto že jsou „české“?
Je to zmíněno v článku. Vysoutěžili dodavatele. Bohužel se přihlásil jedinný a to Škoda.
Je otázka proč byla zakázka vypsána tak, aby se jí nikdo jiný nezúčastnil, za to by podle mě měli nést příslušné osoby zodpovědnost…
a vy víte o tom, že byla napsána tak, aby se jí nikdo jiný neúčastil?
proč by za to někdo měl nést odpovědnost? jen proto, že vám škodovka „nevoní“ a přestože se jedná o skvělá a celkem levná auta, tak prostě „škodovka ne“?
Za důkaz že tak byla napsaná považuji, že se nikdo jiný nepřihlásil.
Prokázat úmysl asi bude těžší. Nicméně proč UOHS automaticky nestopne soutěž s jediným hráčem?
To je teda důkaz … no, jak noha 😀 😀 😀
a jeste doám …
vy jste nekde zaregistroval, ze nejaka automobilka toto VŘ napadla, že je šité na míru?
Proč by mel UOHS sotpovat soutez, kam se prihlasi jeden hráč, pokud si ostatní nestezovali?
Chápu, averze vůči škodovce občas malinko zatemnuje myšlení …
Mnoho automobiliek aktuálne takéto súťaže vynecháva z jednoho prostého dôvodu. Majú vypredané autá dopredu a radšej ich predajú s veľkou maržou bežným súkromných prípadne firemným zákazníkom ako s takmer nulovou štátnym zložkám. Napríklad taká Toyota si vybúchala kvóty na viac ako rok dopredu našimi policajnými autami a teraz nie je schopná RAV4 dodávať bežným zákazníkom. Škoda má problém s predajom, navyše treba brať do úvahy aj stav, kedy sa súťaž vypisovala a aké boli vtedy čakačky, atď.
Levná? Vážně? U nás určitě ne
Samozrejme, ze u nas.
v cem je skodovka nekvalitni a predrazena?
3xročně servis, jinak nejede….
A s cim byste do toho servisu mel 3x do roka jezdit? Prezuti doufam nepocitate..
(A nabizi se otazka, zda volite kompetentni servis.)
Kdyz napisete vyberko tak, aby mohla vyhrat jen Skodovka, tak kupodivu vyhraje ta Skodovka.
Bych byl treba radeji, aby meli hybridy, kterym tolik nevadi, ze dele stoji se zapnutym motorem a ty rozjezdy tam jsou taky hned.
a ono tak bylo napsane?
Mě by v první řadě zajímalo, k čemu policie potřebuje velké SUV jako je Kodiaq. Jako že ani Oktávka není úplně malé auto.
Aby mohli vozit velké raubíře. Představte si, že budou chtít naložit dvoumetrového gangstu do Smartu…
A ona snad policie provozuje nějaké smarty? Neprovozuje. Naprosto idiotský komentář.
nebyl o moc idiočtější, neřž ten, na který odpovídal .)
a co by asi tak měli podle vás mít za auto? Víš kolik toho taková policejní hlídka sebou tahá? víš kudy všude jezdí?
chápu, že v některých hlavičkách je představa, že policajtům by stačila fabie… no, ale to je opravdu jen (špatná) představa.
na něco maj oktávky, na něco maj superby, na něco maj kodiaqy..
v čem je problém?
Nevím, kolik toho s sebou hlídka tahá. Proto jsem se ptal, k čemu potřebují Kodiaq. Léta jim stačily kombíkové oktávky, které toho uvezou spoustu. Najednou ne. Co se změnilo?
Asi není těžké si představit a domyslet, že policie má ve výbavě různé typy a kategorie aut (podle účelu a určení), které různě doobjednává a v čase obměnuje.
Tendr na Oktávky byl v roce 2019, ted prisla rada zas na jiná auta.
za péár let zas budou poptávat auta velikosti oktávek, pak zase něco jiného.
Není to tak komplikované k pochopení.
Změnila se doba. Dříve toho prvosledové hlídky moc nevozili, ale s dobou jim toho do aut dost přibývá.
můžu říct, že toho vozí poměrně hodně
Ale co konkrétně, to je zřejmě předmětem státního tajemství. Jestli by se totiž pak náhodou nepřišlo na to, že by se to vešlo i do fábky.
To určitě ne
Jo do fabky.. Takze kufr zabere v podstate cely jen „bedna“ s puskama a vesty. Bezva napad.
Checht, dva tydny zpatky jsem na Sumave videl policejni auto, ktere s sebou tahlo prosim pekne elektrokola na nosici na taznym.
Ale co, vsak my na to mame. I policajti maji pravo na to si udelat vylet a rekreovat se v zarizenich MVCR za penize danovych poplatniku.
Pro upresneni: ta elekrokola byla skutecne sluzebni, s ofiko napisem a odpovidajicim barevnem provedeni.
Co na nich vsak v lese delaji, mi zustava zahadou. Od toho prece mame organy AOPK.
„organy AOPK“
Maji pravomoc policajta odkdy?
K zastaveni auta porusujiciho zakaz vjezdu v CHKO/NP opravneni maji, stejne jako maji opravneni pro zastaveni a legitimaci pesiho v mistech, kde nema co delat, aby nasledne mohli rozjet spravko.
Jake dalsi pravomoce potrebujete v lese, ze by tam snad museli jet policajti? Preventivni hlidka, jestli nekdo nekoho zrovna neokrada?
Zajímavé je, že dříve jim Fabie, dokonce Felicie stačila, neříkám, že to bylo vždy dobře. Ona Škodovka nic jiného nevyráběla.
V současnosti je to min. 770 ks Kodiaqů ve službách policie, což je více něž 10 ks na okres!
Dle článku mají jít i do služeb dopravní policie, kde si myslím, že je vhodnější podobně velký (kromě výšky) Superb či Octavia, ale za nižší pořizovací cenu, levnější údržbu a provoz.
Pro rýpaly nikde nepíšu, že mají jezdit ve fábiích. Jen mi prostě přijde těch Kodiaqů už přehnané množství.
Není nikde psáno, kam Kodiaqi půjdou. Zvýšený podvozek najde leckde uplatnění. To, že by stačil asi i Karoq je jiná věc, ale fakt je, že státní policie toho s sebou tahá relativně dost, tak snad je to něčím takovým podložené. Nedávno nakupovali Scaly, takže pro nic za nic to nebude. Také Kodiaq už je výběhový model, tak třeba proto ho Škoda nabídla, i když by stačil Karoq.
Na kodiaqu neni nic vybehoveho 🙂
Problem Karoqu je ten, ze nema kufr. Teda ma, ale je to pidikufr v podstate velikosti fabie.
A přitom pár let zpět to tu řešili v fávech a feliciích a taky to šlo…
Autům nerozumím, ale Škodovky asi tak nekvalitní nejsou, když je kupuje policie v mnoha zemích světa včetně třeba Nového Zélandu.
kdyby jenom „policie na novém zélandu“ … ale ono stačí vystřit hlavu z české kotlinky, a jet rakouskem, německem, švýcarskem… a přítomnost škodovek obecně na silnicích je velmi vysoká.
na tyhle pindaly, co budou škodovku hanět za každou cenu, nemá smysl brát ohled. Je to auto, které se může bez obav měřit se spičkou daného segmentu (zejména auta od oktávky vejš – čili O, Superb, Karoq, Kodiaq) … a stojí znatelně míň. Levnější je v podstatě jenom Kia a H. Vše ostatní je dražší.
To víte že jo pane zapřísáhlý….
s něčím konkrétním nesouhlasíte?
Kupují je proto, že jsou velice kvalitní za velmi slušnou cenu. Navíc je příjemné plus to, že jsou české.
Je to jako na dráze, léta se protěžuje firma stejného jména a její nohsled Pras Šumperk. Tolik problémů s tím bylo a je a nedají si pokoj. Nejen ČD. Ještěže pověsili na hřebík lokomotivy, už by tady byla flotila 10x reinkarnovaných 380tek.
Jsem jediný komu vadí, že máme nejvíce policistů v Evropě na počet obyvatel? Jsem jediný komu vadí, že všichni policie jsou už motorizovani a žádní nejsou pochuzkari? Jsem jediný komu vadí, ze když projedete každé větší město, tak potkáte minimálně 3 hlídky v aute? Jsem jefinx kdo vi, ze dlouhodobě patrime do 5 nejbezpečnějších zemi sveta a zaroven se porad posiluji stavy policie? Jsem jediný komu vadí, že neustále na policisty roste rozpocet, ktery bych raději prostavel a klidně bych je dal i na mnou silné kritizovanou SZ, než policistům. Je jich prostě zbytečně hodně a nemám pocit, že bychom… Číst vice »
Hlavně mi vadí, že v těch autech nejsou vidět na silnicích v extravilánu, zatímco ve městě na parkovištích jsou vidět běžně.
Ve městech by měli být pochůzkáři, obecní, mětští či státní a ne pojížděči či spíš pospávači na parkovištích.
Sorry, ale to je subjektivní pocit.
Stejně jako když řekněte, že tramvaje jsou hlavně v centru, ale jinde nejsou vidět. Když by benga byli vidět na okrajích, tak zas budete proti, že je nevidíte tam, kde by měli být.
Jakmile je náhodou někde vidět policejní auto, tak se kupodivu z ničeho nic a zázrakem stane to, že na mimo obec se nejede 120 a více, ale 80-90, co kdyby náhodou měli radar. A také se zvýší vzdálenost mezi auty.
Takže zvýšený výskyt policejních aut v extravilánu považuji za užitečný. Projížďky autem po náměstích, dokonce i pěších zónách, případně v jiných místech, kde by se mělo chodit pěšky za užitečné nepovažuji.
To ovšem nesmí být neoznačené, že? Jinak souhlas.
Přesně tak. 🙂
Jo, jste. policajtu bychom potrebovali dvakrat vice.
Na co proboha? Takhle jich máme opravdu nejvíc v Evropě.
a to je nějaké měřítko? dokud se (a tím nemyslím jen silnici) budeme chovat jako národ dementů, tak jich potřebujeme klidně dvakrát tolik
a tím, že třeba frantíci, taliáni, nebo němci maj policajtů mín … bych se raději nijak nepoměřoval. však je tam taky pěkný bordel.
Naprosto přesně!
Ten bordel ale není dán počtem policajtů. Krom toho ten bordel se týká jen velkých měst, respektive jejich předměstí. Všude jinde je bezpečněji než u nás i nízkým počtem policajtů.
A kde je to prosím vidět? Vždyť je všude podstav a v Praze dlouhodobě hlásí nedostatek policistů, uchazeči se nedostanou přes přísné vstupní testy. V praxi to dopadá tak, že na městskou část s 75000 lidmi vychází jedna až dvě skupinky pochůzkářů. Lidi by chtěli hlídat provoz ráno před školami, dodržování třicítky v rezidenční oblasti, dodržování zákazů průjezdu bočními ulicemi, ale na to prostě nejsou lidi. Maximálně se objeví ráno na hodinu na několika rušných přechodech. Vymáhání dopravních přestupků je nulové, to by potřebovalo posílit nejvíc. Tak mi ukažte, kde je přebytek těch policistů.
To je naopak ještě horší. Že patřímě k evropským rekordmanům v počtu policistů na obyvatele, a ještě k tomu ani nejsou vidět v ulicích, takže se musí někde schovávavat či flákat. Kvanta jich nejspíš dělá sekretářky v kancelářích, ale musí v tom být i něco dalšího.
V kanclech, tam jich je jak naseto. Půlku jich vyházet a úspory dát pochůzkářům, ať je víc zájemců a jsou to trochu profíci. Radši dva dobré a dobře placené poldy na ulici, než 6 kancelářských a na ulici 4 jelita, která jinde nechtěli.
Ja vam nevim, ale jestlize je prestupku prilis mnoho (kupr. prekroceni nejvyssi povolene rychlosti mimo obec do 10 km/h nekolikrat za zivot udelal urcite kazdej a v naproste vetsine pripadu bez jakychkoliv skod), nebylo by zahodno spise novelizovat predpisy tak, aby dane jednani prestupkem pro svoji naprostou neskodnost nebylo?
Takže když naroste počet vražd na 100 denně, tak je mají taky legalizovat, jen proto, že se staly novým standardem?
Vás bolí, když místo 90 jedu 100 na široké rovné prázdné cestě v pustině?
Jako zvednout rychlost na 60km/h? Tak všichni začnou místo 55 jezdit 65km/h a přestupek zůstal.
Já neříkám že jsou vidět jen že jich je nejvíc. Krom toho nikdo nevyhazuje lidí z terénu, kterých je tak třetina ale rozhodně nepotřebují 15 nadřízených.
Nevím sice, kolik Vám je, ale když si počkáte, tak se dočkáte:
Datum – plánovaný stav
1. 1. 2020 – 43 171
1. 1. 2021 – 44 669
1. 1. 2022 – 45 665
Tisíc za rok, takhle ty podstavy vyráběj.
Zdroj https://www.policie.cz/clanek/pocetni-stavy-prislusniku-policie-ceske-republiky.aspx
Takže za 10 let se dostaneme k 60.000 policistů a konečně budou stíhat přepočítávat slepice na Lhotách, aby přišli na každého, kdo spáchal správní delikt nenahlášením kvočny s kuřaty.
Nezapomínejte že dost Evropy má několik různých typů policie a každá má jiné pravomoci. A hlavně půlka Evropy má nějakou formu četnictva které bývá pod ministerstvy obrany a není v statistikách o normální policii.
tohle je velmi relevantní argument. A bohužel jsem ho nebyl schopen rozklíčovat, když jsem ráno na tu statistiku koukal, abych se podíval, „jak moc“ máme policajtů.
V itálici mají tři různé policie, jejichž pravomoce se i překrývaj, a každá dělá něco jiného, a i jinam spadají.
ve francii velkou část tvoří četníci, a další velkou část tvoří justiční policie (asi ne uplne spravny překlad, ale nejedná se o justiční stráž, i když k tomu název lehce svádí – je to spíš obdoba naší kriminálky) … atd atd.
Takže kdo ví, jak to s těmi čísly bude.
Kdekdo může vědět. Stačí když u té statistiky kromě samotných čísel přečte i jejich popis. Pak se třeba z Eurostatu dozví, že četnictvo je všude zahrnuto stejně jako např. italská finanční stráž. Zahrnuté nejsou jen stavy městských policií a to jen v případě Polska, ČR a Švýcarska.
Je to přesně jak jak píšete. Kecy o tom, jak máme nejvíce policistů na 1000 obyvatel v Evropě jsou nepravdivé, hrubě zkreslující. To co vše za činnosti dělají čeští policisté jako jediný sbor dělá například v Itálii asi 5 různých bezp. sborů. To samé např. ve Francii. Zrovna tak je blábol Vladimíra o tom, že se neustále posilují stavy policistů. Nesmysl, již asi 10 let je plánovaný stav policistů někde kolem 43 000, který se nedaří dlouhodobě naplňovat, jeden rok se o 700 lidí nabere víc, v dalším roce je propad počtu o 650 a tak to jde pořád dokola.… Číst vice »
Soucítíme, pane kapitáne.
To jste řekl pěkně. Městská policie, celní správa, finanční správa ….
Ano, např. Carabinieři v Itálii a Gendarmerie ve Francii, určitě je i více států.
Na druhou stranu zapominate, ze dnes maji policajti k dispozici vsechna data na stribrnem podnose.
Retence geolokacnich a provoznich dat mobilnich telefonu.
Automaticka kontrola vozidel (kdy, jake auto, odkud, kam, kolik lidi bylo v aute, fotka auta i s cestujicimi).
Kamerove systemy.
Bezhotovostni platby.
Slusny a bezuhonny clovek neexistuje, vsichni jste plosne sledovani, protoze co kdyby nahodou…
Kde jsou stare dobre casy minule totality, kdy bylo policajtu vyrazne mene a vedle Ceska z tohoto poctu museli pokryt i Slovensko a pro pripadne hledani bylo nutno vyvinout skutecne usili.
Staré dobré časy tu právě jsou, protože jejich počet je právě pozůstatkem té doby.
Kolik že k tomu bylo tajných, kolik PSVB a kolik v Lidových Milicích? Plus vojsko a železnice měla málem i vlastní vězení…
A u nás městské, vojenské policie, celní správy, justiční stráže a podobně nejsou? Krom toho četnici se do počtu nepočítají?
Nejste, ale u nás modré porno holt frčí. Nejvíc policajtů na počet obyvatel, přitom kde by měli být, tam nejsou, často s výmluvou na to, že je jich “málo”, když vám něco ukradnou, tak si to buď najdete sám, nebo smůla, a když už je náhodou potřebujete, tak čekáte hodiny. S tím, že když jde skutečně o život, tak se nedočkáte, viz Uherský Brod.
No, počet policajtů v Česku je sice vyšší, než v Evropě, ale také je CZ jednou z nejbezpečnějších zemi v té Evropě. V Praze se něco děje a Benda tam jsou za 3 minuty, a ne zrovna dva prošedivělý starý vlci. A ktomu potřebují slušnou výbavu, ve slušných autech.
Já jsem za tohle rád a vůbec mi nevadí, že je fízlů víc, než jinde. Naopak.
*benga (autocorrect)
naprostý souhlas!
Zcela legitimni otazkou vsak je, zda je CR jednou z nejbezpecnejsich zemi kvuli mnozstvi policaju, nebo zda je CR jednou z nejbezpecnejsich zemi mnozstvi policajtu navzdory – a zda tedy nehraji roli jine faktory (kupr. relativne vysoka penetrace soukromych drzitelu zbrani).
ne, penetrace držitelů zbraní s tím opravdu nesouvisí.
Ono je to hlavně díky tomu, že jsme relativně klidný národ, (bez jakéhokoli negativní či pozitivní konotace) máme tu relativně málo uprchlíku atd
Nicméně i celkem vysoký počet policajtů na tom určitě má svůj podíl..
Čili – ne, rozhodně to není „navzdory“ a zcela určitě je to pusobící faktor.
Bezpečnost nemá nic společného s počtem policajtů. Nebo chcete tvrdit že pražské hlavni je nejbezpečnější místo, protože je tahounem policajtů a mají to blízko.
samozrejme, ze MA spolecneho.
A při kolika policajtech tedy kriminalita klesne na nulu?
https://prerovsky.denik.cz/zpravy_region/prerovsky-policista-havaroval-opily-jeho-kolegove-ho-kryli-20230322.html
Černé ovce, bílé vrány, mokré kočky, suché žáby.
Tak to nejezdete do zahranici.Italie,prochazka po meste,cca 15 hlidek,plus 3 vojensky hlidky.Ale zase nepotkate bezdomovce verejne,zebraka ci fetaka,protoze je za nim za 5 minut policie
V Itálii nepotkáte bezdomovce nebo fetaka? Kde jste byl? V Římě jsou na každém kroku. I když možná u kolosea žádný nebyl.