Policie na Slovensku řeší strojvedoucího RegioJetu, měl pozitivní test na drogy
Testovací zařízení na přítomnost omamných látek. Foto: Polícia Slovenskej republiky
Vlak dovezl do Košic jiný strojvedoucí.
Vlak dovezl do Košic jiný strojvedoucí.
jen pro pripomenuti – ten strojvudce je az do pravomocneho rozhodnuti o vine stale nevinen
Jak kdyby bylo těžké pred každou jízdou dát dychnout a líznout zaměstnanci
Není droga jako droga – stopy metamfetaminu, kofeinu, nikotinu či podobných stimulancií bych za tak nebezpečné nepovažoval, nejsou to žádné halucinogeny a reakční schopnost mohou i zlepšit.
Jen u vetsiny techto svinstev mate pocit rozhodne vetsi sily, jistoty az nesmrtelnosti. Coz neni u vetsiny povolani zrovna zadouci
Tento nešťastný test sa rieši na Slovensku uz dlhšie. Absolútne netuším prečo ho vôbec používajú – má pomerne vysokú mieru falošnej pozitivity.
Ale tak, čo čakať od ruskej enklávy s významnosťou banánovej republiky.
Jestli jde o test DrugWipe, tak ten se bohužel se stejnými výsledky používá i u nás.
:Kontrolu provedla hlídka oddělení železniční policie „na základě informací získaných operativní činností žilinských kriminalistů“:
Tady asi nehrála roli moc falešná pozitivita testu, nebyl to jen tak náhodný test viditelně 🙂
A kdo a proč na daného strojvedoucího žaloval, Tě nezajímá? Na řidiče MHD v Praze takové i nanonymní hlášení prověřuje okamžitě sám Dopravní podnik, a je při tom jedno, že to hlášení je pomsta třeba tzv. za zavřené dveře těsně před nosem a tzv. ujetí či vyloučení z přepravy pro porušení dytyčným přepravních podmínek (znečišťování vozidla / obtěžování spolucestujících / rušení řidiče – mluvení na něj za jízdy / nezaplacené jízdné – tzv. jízda na černo atd.) ! A jen v tomto případě dotyčný stěžovatel věděl, že používané testy na alkohol jsou značně spolehlivé, takže tomu strojvedoucímu pravděpodobně problém by… Číst vice »
Vidím, že minimálně 2 lidé neumí či dokonce ani nechtějí číst a zejména CHÁPAT text uvedený v článku: ““ …….. Šlo o vlak RJ 1003 z Prahy do Košic. Kontrolu provedla hlídka oddělení železniční policie „na základě informací získaných operativní činností žilinských kriminalistů“, uvedla policie. POLICIE TEDY ŠLA NA JISTO POTÉ, CO JI NĚKDO UPOZORNIL, ŽE STROJVEDOUCÍ BY MOHL BÝT POD VLIVEM OMAMNÝCH LÁTEK. …….““ ………. 🙂 🙂 🙂
1. Skontrolovať môžu na základe akéhokoľvek hlásenia od hocikoho. Doslova môžem zavolať, že mám podozrenie, že strojveduci X je pod drogami a oni ho idú skontrolovať. Ako je toto test na istotu? Oni len išli na základe hlásenia.
2. Stále to nemení nič na tom, že ten test ma šialene vysokú falošnú pozitivitu – to si rovno môžem hodiť mincou a má to rovnaký efekt.
Dost konspiracni teorie. Co si pockat na definitivni testy a pak plkat?
Něco do té Silvestrovské rubriky.
Že jeden jeden strojvedoucí za kniplem a druhý Rg nějakou trasu a tam se vystřídají, tak to asi mají v turnuse. Ale, že ten první střídal v Havířově a pak v Čadci? Pritom měl údajně pozitívni test, mi príde divné. Proč po pár km střídal, nema problém spíš ten druhý strojvedoucí? Tam by ale pak nemohla činit problém únava, protože dle mých zkušeností, firove většinou jsou na zadním stanovišti, kde mají více klidu, jak ve vagónů. Ale nevím jak to mají ve vozech RJ zařízeno, aby mohl spát. K tomu mne vede jenom zmínka o pár minutách zdržení.
Nestřídal zpět prostě po té, co si odbyl svou povinnou půlhodinovou přestávku?
Strojvedoucí není řidič kamionu.
Netuším, co jste tím chtěl říci. Strojvedoucí mezinárodní drážní dopravy musí mít po 6 hodinách jízdy přestávku alespoň 45 minut (ne 30, jak jsem napsal), případně rozdělenou na části minimálně po 15 minutách.
Což jsou shodou okolností ty samé časy, jako u řidiče kamionu. Rozdíl je jenom v tom, že u strojvedoucích se to týká cest přes 8 hodin, u řidičů kamionů cesta až přes 9 hodin.
Zkuste si nahlásit v nácestné stanici u nákladního vlaku 30 min. přestávku. Kam dojedete? Do té nácestné stanice. Dál nemáte šanci. A u mezinárodní drážní dopravy je doba řízení 9 hod., resp. 8 hod., tak jak chcete tu přestávku vyřešit? Je to jen jeden z legislativních nesmyslů, které vymyslel někdo, kdo nemá o železnici ani páru.
Já jsem jen vysvětloval, proč měl ten strojvedoucí mezi Havířovem a Čadcou přestávku. Protože ze zákona musel. Vaše citové výlevy na tom nic nemění.
Těch šest hodin je doba, kdy na tu přestávku už má nárok, nikoli, že odbitím šesté musí začít přestávkovat. Jak si to ošetří jednotliví dopravci v turnusových skladbách je už na nich a jejich zaměstnancích.
Těch šest hodin znamená, že nejpozději po šesti hodinách musí mít přestávku (pokud má celkově jet déle než 8 hodin). Tu přestávku může mít samozřejmě i dřív.
Jen doplním – řidič náklaďáku a kamionu musí mít tu pauzu nejpozději po 4,5h jízdy a pauza může být rozdělena na 15 a 30 minut (nebo taky čerpána v kuse).
A k tomu jsou i další předpisy a podmínky (maximální denní a týdenní výkony a doby odpočinku atd)..
Přestávku ano, jenže by musela být mimo hnací vozidlo, protože doba, po kterou je strojvedoucí na tom hnacím vozidle a je za něho zodpovědný, se započítává do doby řízení. A to je ten legislativní nesmysl, který jsem myslel.
Roman G.: Vskutku, když řídí, nemá přestávku. A naopak, když neřídí, může mít přestávku. Nevím, co vás na tom tak překvapuje.
Líbí se mi, jak doslova článek pod tímto je o tom, že RegioJet se posunul ze třetího místa na druhé v tom žebříčku 😀
No a zítra ho posunou zase zpátky.
Bohužel na zmíněný žebříček má vliv cena jízdného, slevy, přeprava kol, nikoliv bezpečnost 🙂 A už vůbec ne vymahatelnost slíbené péče, o cestující, zvláště na „dotovaných“ linkách …
Prý může vyjít pozitivní test po Paralenu Plus, ale jestli šli na jisto…
Jsou různé testy. I na alkohol, třeba ten z dechu má jinou spolehlivost a citlivost než ten z krvi.
Kolega měl kdysi taky pozitivní test test na drogy (myslím že to byl amfetamin ) sebrali mu papíry na místě l,ale on si byl jistý,že nic neměl,taky se nakonec podle krevních testů ukázalo,že jen vypil hodně energetických nápojů a ten test to zkreslilo …třeba to bude podobný případ
No jenže to už pak tyhle organi neřeknou že mají srajdy testy a strojvedoucí bude na vždy za feťaka v očich veřejnosti,stejně jak u nás v ČR řidič z povolání měl orientační test na opiaty zakázána další jízda, krevní rozbor trval tři týdny a samozřejmě negativní, jen měl makovy závin, a nikdo se mu neomluvil a to že tři týdny nevydělal ani korunu to taky nikoho nezajimalo ,a takhle si tady žijeme……
Ještě nějaká pohádka o tom, jak po makovým závinu vyšel pozitivní drogový test? 😀 Neukazovalo by to spíše na vysoká kvalitu a tudíž i citlivost daných testů? Jestli spíš jen ti strojvedoucí prostě jen neřídí starým známým Plzákovým heslem: Zatloukat, zatloukat, zatloukat
doporučuji tuhle pohádku od Ústavního soudu
https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/uscr/iv-us-2009-20-1
Tak to je ovšem bordel toto…
Logicky kdyby to bylo tak jak říkáte zatloukat zatloukat zatloukat na žádnou krev by nešel protože odmítnutí je pouze přestupek ale pokud šel na krev a opravdu něco měl bude to určitě trestný čin, vám přeju aby se vám něco podobného nestalo, každý nemá čas lítat potom po soudech a dokazovat že některý trotlové od PČr jsou zaujatý
Racte prosim vynikajici cteni od Tomase Fursta; https://www.finmag.cz/firemni-kultura/407932-velka-drogova-kocovina
Samo, pokud v clanku zminenem pripade sli na zaklade udani, je sance na falesnej poplach vyrazne nizsi.
Ovsem pouzivani takovych testu pro namatkove kontroly je velky spatny…
Po konzumaci máku opravdu může vzniknout falešná pozitivita na určité typy drog. Z tohoto důvodu je mj. také zakázána komzumace máku a makových výrobků ve věznicích.
Organická chemie je složitější, než si představujete, pane M19. Odchytit testem přesně jen určitý druh molekuly a žádné molekuly jí podobné je docela oříšek. Ta vámi vzývaná vysoká citlivost nesmí jít na úkor specificity (rozlišovací schopnosti).
Rozhodně nespoléhejte na to, že zrovna ty orientační terénní testy mají přesnost srovnatelnou s detailním vyšetřením v laboratoři.
Ukazovalo by to na vysokou kvalitu makového závinu.
Strojvedoucí není hvězda popkultury, aby se o něj „oči veřejnosti“ zajímaly. Lidi maj úplně jiný starosti a zájmy. Tohle vzruší jenom šotouše.
On ten kofein a taurin nemají zas o tolik jiné účinky než metamfetamin.
Ovšem z jistých důvodů jsou jedny legální a druhé ne!
Myslíte, že skutečně na toho fíru čekali někde operativci u večerky a sledovali ho, jak vypil příliš mnoho energiťáků a pak na něj poslali rovnou kontrolu na drogy? :))
Ať si dělá prdel, kdo chce, jakou chce, že měl „nakropíno“ neznamená, že byl na nějakej party. Bohužel se dostáváme do situace, kdy finanční stránky nani pozitivní. Padesátka na krku, forma není v článku a důchod…bude? A když chlapík není už fit a musí živit rodinu, ví, že na to už fyzicky nemá..co zkusit nějakej nakopáváč…bohužel, přišlo se na to. Je mi ho líto s okolností, jak k tomu přišel. A bude hůř!
Coze????
Vy budete hajit fyru sjeteho po perniku? Do te doby nez to nabuzeny vezme proti stuj nebo vyleti z oblouku?
A driv ti 50 leti fyrove leteli na cem, ze to zvladali?
Souhlas. Ale fyra?
Vypadá to zvláštně, ale ü=y. Tady bych se autora komentáře zastal.
Řekl bych, že slangové označení strojvedoucího pocházející z němčiny je fíra.
No nevím, já jezdil do 69 bez cigaret a bez fetu…
Z me strany to byla ironie. Diky za potvrzeni, ze to slo 😁
A pak, po 69, jste to pořádně rozjel?
A víme to s jistou, že to zvládali? Děda, vysloužilý fíra, tvrdil (a zdůrazňuji – tvrdil), že se za socíku na dráze docela dost pilo. 😀
Pilo, všude, a ne málo.
Vědomě ohrozil životy stovek lidí a vám je ho ještě líto. Pro takové lidi pochopení nemám.
Jak říkal kolega, byl naspeedovaný, takže asi jel s předjetím 😀
Varianta, že by se padesátiletý strojvůdce šel večer před šichtou do Košic pobavit na technoparty, se jeví jako poněkud nepravděpodobná.
Pokud krevní testy potvrdí pozitivní nález, tak bych si spíš vsadil na to, že potřeboval chemickou pomoc, aby zvládl dlouhou směnu. K tomu jsou amfetaminy ideální, protože člověka nakopnou a prodlouží dobu bdělosti. Že to jde ruku v ruce s vážnými negativními efekty, o tom už řada lidí nepřemýšlí.
Pokud se to prokáže, nejspíš to bude jak píše Šejdr.
Nicméně, pro kontext. Tomu padesátiletému fírovi bylo v době rozpuku techna něco přes 20, nealkoholové drogy nejsou výsada mladých. Kokain řešil rada Vacátko, marihuanu a „svinstvo, co se dostalo do republiky“ major Zeman (Mimikry, 1970). Memento Radka Johna vyšlo, když ten fíra chodil do šesté třídy.
Kokain neřešil jen Vacátko, ale řešil se i na vládní úrovni. Pracovní morálka u velké části obyvatel dost klesla. Ono to tehdy jelo ve velkém, když to bylo dostupné v lékárně za pár šupů…
Regiojet ma turnusove v tomto useku dva strojvedouci na vlaku (chapej kazdy den), ale je vtipne sledovat, s jakymi teoriemi jsou nekteri schopni prijit.
Já bych zase nikdy netipnul, že si ty turnusové strojvůdce někdo bere vlakem i sebou běžně. Ale tohle je stejně jen detail. Já sem zvědav hlavně na ty krevní výsledky.
Jo to je dobou…
Doba je fajn. Fňukaj jen slaboši.
K alkoholu i drogám při řízení jsem nekompromisní. Pouze doufám že policie na Slovensku provádí kontroly také namátkou…
Áno, celkom pravidelne o tom informujú.
Áno aj pár dní dozadu bola akcia v Košiciach a Čiernej nad Tisou zameraná na zamestnancov železnice
Počkal bych na výsledky krve.
Kolegu takhle chytli v autě, na tomhle testu jim nalízal, ale krev měl čistou.
„orientační zkouška na přítomnost omamných a psychtropních látek byla pozitivní“
To je najdolezitejsia veta z celeho clanku. Ten tester co je na obrazku ma bezne 30% falosnu pozitivitu. Dolezity je vysledok az ked mu odoberu krv a z toho vysledok este nemaju. Policia ale nema problem to rovno zavesit na facebook aj ked ten clovek je potencionalne nevinny.
Ano, navíc lze u téměř všech orientačních testů snadno vyvolat falešnou positivitu (zejména právě na amp/met) postupem při testu, který je ke všemu zcela v souladu s návodem i policejní metodikou…
Železniční policie zjistila na základě operativní činnosti… Asi se šlo na jisto. Zbytek odhalí krev apod..
Je klidně možné že kriminálka sledovala dilera při kšeftech a najednou si všimli že i masinfira je zákazník 😀 ale to jsou pouze spekulace
To je naopak nejpravděpodobnější.
Ten fíra byl testován na základě nějakého podezření, nebyl to náhodný test.
A bol testovany orientancym testom. Ked mu vyjde krv pozitivna, nech si to kludne potom siria na facebooku. Takto je to ale len prezumpcia viny.
Občanské upozornění od konkurence 🙂
Kdyz vas ctu, uz chapu tu silenou oblibu vselijakych konspiracnich teorii a konspiratoru.
Ke konspiracim vetsinou inklinuji … no, jak to rict .. pomalejsi jedinci, kteri nejsou schopni pochopit slozitejsi deje v zivote, spolecnosti, fyzice, chemii a dalsich oblastech. A tak hledaji vysvetleni odpovidajici jejich schopnosti porozumenií.
ale pokud nekdo musi hledat „utechu v konspiraci“ i u takto banalni veci (ve smyslu „narocnosti na pochopeni“, zfetovanej strojvedouci samozrejme banalita není) .. tak ta hranice, kde zacina to nepochopeni zacina byt az nebezpecne nizko. a pokud je vás víc…
s vaší konspirací…..to by jej „kontrolovali“ ještě na území ČR- obzvlášť- jak píšete- měli shodou okolností jiného strojvedoucího.—-mmj.. „jen tak pokračoval“- proč ne?…i v grafikonu (nejen při mimořádnostech) existuje pro veškerý vlakový personál tzv.- Střídání na ose…….tak jako se např. střídají řidiči v MHD…
Máte pravdu, že se museli strojvedoucí na úsecích střídat. Ale protože v článku není uvedeno pro představu jaké úseky kdo řídil, tak to píši obecně. A tohle žádné konspirace nejsou.
Ten fira jede jedním rzem z Prahy až do Košic?
Určitě ne. Viz p. Sůra níže: „Přistižený strojvedoucí jel Praha – Havířov a následně až z Čadce.“
Amfetamin je speed, ale taky bývá obsažen v lécích. Což nevím, zda je omluva.
Některý léky maj v příbalu zákaz řízení. Člověk by měl číst a říct si o neschopenku.
modafen žádný zákaz řízení v příbalu nemá
To se prodává?
Já myslel že už ne
Vím že se to vydávalo na OP
Jeste pred mesicem jsem ho na OP normalne koupil.
A čepičku na hlavu sis dneska z alobalu vzal?
A vy? 🤣👉
No v čem asi. Že v ČR měli podezření, že strojvedoucí je sjetý, ale vlak musí jet, tak každý dělal že nic nevidí. A osoba, která na sjetého strojvedoucího upozornila očividně neměla důvěru v PČR, že by se její jméno nevyneslo, tak to oznámila až za čárou. A pokud se týká záložního strojvedoucího, který jel rg , tak tam by si měly úřady posvítit, kolik hodin ten den strávil za kopytem doopravdy.
Přistižený strojvedoucí jel Praha – Havířov a následně až z Čadce. Ale jistě jste u toho byl a víte vše nejlépe.
No právě! Kde čerpal odpočinek? Autobusák si jde lehnout na lůžko „pod autobus“. Má Regiojet ve vlaku takové místo, kde není strojvedoucí rušení doprovodem vlaku a ani cestujícími? Pochybuji.
Ale tato informace ve vašem článku výše uvedena není! Já jen k té vaší poznámce kdo u toho byl a kdo toho ví více.
A to nějak souvisí s vašemi konspiračními teoriemi? Když nemáte informace, není třeba zahlcovat prostor bláboly
Ne nebyl jsem u toho. Pouze jsem dedukoval z vašeho textu a svých letitých zkušeností. Po doplnění informací se domnívám, že si nestandardního chování strojvedoucího behem přestávky v úseku Havířov – Čadca někdo všimnul a upozornil slovenskou policii.
To je omluva vašeho lhaní?
Dodedukovat si můžeme, koneckonců kolegové investigativní novináři to tak dělají. A představit si nějaký scénář taky. Lhaní není každá nepravdivá infpormace, pouze když znáte pravdu a šíříte opak tak to opravdu lžete. Jako mistr slova byste mohl rozdíl postřehnout pane Sůro.
Je rozdíl něco vydedukovat a napsat, že to tak vypadá, vytváří to dojem, nebo přímo dá se očekávat, že nebo prostě si něco domyslet a vydávat to za fakt. A tomu druhému se říká lhaní. 😉
Jenže když někdo něco „dodedukuje“, musí to tak uvést a ne že své smyšlenky podává jako popis situace.
..To by si nikdo nevzal na svědomí…dělat, že nic nevidí….
Z čeho plyne informace, že někdo (kdo?) měl podezření už v ČR, ale nic neudělal?
Z postupující senilní demence JendyVendy.
Padesátiletý strojvedoucí, amfetaminy, to snad bude špatný tester, ne?
Spíš zoufalá snaha udržet vlastní tělo v provozuschopném stavu. Amfetaminy berou nejen běžní narkomani, ale i lidé, kteří chtějí zvládnout víc práce nebo vydržet delší dobu v bdělém stavu. A práce fíry znamená obrovský nápor na fyzickou schopnost zvládnout nepravidelné změny, vstávání uprostřed noci, pár hodin spánku mezi směnami… Když je člověku padesát a najednou zjistí, že to prostě přestává zvládat a jeho tělo už nevydrží tolik, co dřív, tak asi každého napadne otázka: „A se stane, když si pomůžu a začnu se nabuzovat chemicky?“ A občas si někdo řekne, že je to fajn nápad a na tu občasnou dávku… Číst vice »
A to si představte strojvedoucí v 67 letech…ti budou sjetí všichni aby to vydrželi.
Všichni strojvedoucí v 67 letech zřejmě nebudou jezdit z Prahy do Košic.
To už budou amfetaminy povolené, třeba s odvoláním se na ETCS 4 🙂
Slovensko to není stát, ale životní styl!!!
Je skôr hra o prežitie….
Co konkrétně si v souvislosti s touto zprávou chtěl tímto „bonmotem“ říct? Mě naopak takový zásah policie přijde jako dobrá práce.
Vlak nakonec nabral jen malé zpoždění, ve vlaku cestoval jiný strojvedoucí stejné společnosti, který dojel až do Košic.
To nebude náhoda 🙂 Určo by najednou našli ve vlaku fíru a ten by to takhle náhodně dotahal do Košic 🙂
Podle vás to udělali jakoze schválně?
Docela by mě zajímal váš myšlenkový pochod 😃
Ano, zažil jsem podobnou situaci, kdy byl zátah na fíru. A náhradní fíra byl připraven poté pokračovat.
Všichni, kteří to zorganizovali, pak byli odsouzeni za obecné ohrožení? Protože pokud měli důvodné podezření, že je ten strojvedoucí nezpůsobilý řídit vlak, a přesto by ho nechali jet, bylo by to obecné ohrožení.
Přitom se stačilo zamyslet, že Praha–Košice asi nejezdí jeden strojvedoucí na jeden zátah, ale jsou tam dva, kteří se střídají. Takže ten druhý strojvedoucí tam nebyl náhodou, ale prostě proto, že je tam vždycky.
Vlaky do Košic střídají na ose v Havířově. Je možné, že ten z Prahy pak jel Rg do Košic…ale jen spekulace.
Tak to už ukazuje dost o té společnosti,
u RJ se celkem dost naváží firove, ať už kvůli různých nástupních míst nebo i turnusu
A co váš myšlenkový pochod? Mě by to vzhledem k tomu, co se v dnešní době ve společnosti děje a čeho jsou lidé schopní už ani nepřekvapovalo…
Ve společnosti se děje to, že lidé jako vy hlasitě šíří své bludy místo aby tiše seděli v koutě a čekali, až jim někdo vysvětlí, co s ekolem nich děje. Stěžujete si, co se ve společnosti děje a čeho jsou lidé schopni, přitom jste předvedl přímo ukázkový příklad přesně toho, na co si ztěžujete.
Jestli nezvládáte současný masívní přísun informací, tak se odpojte od jejich zdroje a dejte si na chvilku digitální detox. Určitě lepší než z těch informací zblbnout, podléhat dezinformacím a být vyplašený.
Strojvedoucí jezdí vlakem, pro někoho možná překvapivě, celkem běžně. Takže na tom opravdu nic divného není.
turnusově se na tom spoji veze fíra svačinář, žádná věda, vy vědátoři
Proč ne!
….vaše konspirace….že vás nenapadlo, že určo jej slov. policii najlásil ten „náhodný“ strojvedoucí….
Fíra klidně mohl jet vlakem, to nevidím jako problém. Myslíte konspirace, že na něj měli políčeno i se zálohou on board?
Bezpečnost….. Však jestli z Prahy dojel až do Žiliny…. Navíc bez zpoždění, to je spíše úspěch. Ale ano, co kdyby z kolejí chtěl přejet na dálnici 🙂
Vlaky do Košic střídají na ose v Havířově.
2 články hned po sobě, pouhou hodinu a čtvrt od sebe.
V prvním se RegioJet stal druhým nejlepším dopravcem v Evropě, ve druhém tohle :DD
Ano, vím že souvislost mezi tím prakticky není, ale je to kuriózní.
vidím to na kapalinu do ostřikovačů … určitě se nadýchal… 😉
Zajímavější bude, pokud se zjistí, že odběry v nemocnici byli negativní.
Ale vzhledem k předpokladu, že šla policie téměř na jisto, bude se jednat o jiný problém.