Policejními kontrolami emisí neprošlo 9 z 10 aut. Řidiči přišli o techničák
Policejní kontrola. Foto: Policie ČR![Policejní kontrola. Foto: Policie ČR](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/02/policiekontrola-e1717770237358.jpg)
![Policejní kontrola. Foto: Policie ČR](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/02/policiekontrola-e1717770237358.jpg)
Policie stále více kontroluje emise přímo v terénu. Do 30 dnů si musí řidiči zopakovat měření u STK.
Policie stále více kontroluje emise přímo v terénu. Do 30 dnů si musí řidiči zopakovat měření u STK.
Černému dýmu zmar! 👍
A opravdu PČR může kontrolovat takto auta? Pokud vím, tak musí mít podezření, že ve vozidle něco máte a až poté mohou kontrolovat, sednou do vozu. Nehledě na fakt, že nemají oprávnění startovat cizí vůz a růžová ho do omezovače. Mě by zajímal názor člověka. Který zná tyto práva a umí v tom chodit. Pokutu dostat za něco, co nelze ovlivnit. Od toho je platnost emisní kontroly, která je dva roky a v případě zjištění se provádí servisni úkony. Divím se, že lidi dovolí zasednout policistů bez duvodneho podezření do vozu. Natož nastartovat a mít ho připojený na mě neproverenem… Číst vice »
Zpetne jit po STK – likvidacni pokuty a trestne pravni odpovenost
byl by klid
Nikde ani zmínka o špatném palivu. Mám osobní zkušenost se špatnou naftou, kdy po natankování u benzínky auto zjevně hůře jelo a kouřilo, po vyjetí a dotankování prémiové nafty bylo znatelné zlepšení. S kvalitou paliv myslím bude velký problém, to by asi také stálo za lepší a častější kontroly
Paliva se kontrolují. Nahlásil jsi to?
Vykuchaný filtr, prázdná nádrž na močovinu a hloupá výmluva na palivo. Typický Čech. Já si přeci mohu čoudit jak chci!
Kolik odstavili těch, co mají zničený tlumič hluku výfuku? Zejména motorek, ale dalších hned nato.
Ve Švýcarsku prý takové teroristy na místě odstaví a musí si zavolat odtahovku. U nás jsme pořád tak trochu rusko, nebo i to Švýcarsko jednou bude?
10 aut? 9 000 Kč?
Měli by jich zkontrolovat stovky denně a od každého vybrat minimálně 10 000, spíš více.
A takhle je to v téhle zemi se vším. Pravidla jsou nám k smíchu a motivuje k tomu i jednání veřejných orgánů – viz třeba nelegální parkování v Praze. V této zemi platí, že kdo podvádí, je ve výhodě. Pak není divu, že důvěra ve stát je nízká a že jsme se za těch 30něco let moc neposunuli.
Navrhuju trest smrti. Minimálně.
Ale zase zpátky na zem – v každé zemi na světě platí, že kdo nedodržuje pravidla, je ve výhodě .)
Vždyť má pravdu.
A nebylo by lépe, aby to už bylo jednou obráceně?
Co mi říkal známý z emisí ty nové auta co mají euro5 a výš ty už to mají zfalsovany od výroby lidi už si už nepamatuji na tu aféru s emisemi v usa a je jedno jaká je to značka
Mám 19 let starou Octavii (Elegance 1,8 benzín) a ten chlap na emisích mi řekl že mám nižší hodnoty než leckteré nové vozy. Takže na tom možná něco bude, jestli teda nekecal, že 🙂
15 let starý seřízený auto je lepší než nový rozhašený.
Soused neprošel emisemi se čtyřletou octavií 1.2 TSi s najetými 28 tisíci kilometry. Řešil to se Škodou v rámci záruky, dealer STK zařídil ale neřekli co opravovali…jen utrousili, že prý v tom zdaleka není sám
Já to říkal, že jak to jednou začnou kontrolovat, bude strašný průser 😁 Teď ještě kontrolní test těch míst, kde lze vždy projít a je tu panika.
Presne tak, STK je jedna velka mafie.
Typický agro vozový park vyskytujici se u dojizdky z venkova do okresniho mesta. Pokuty za 9000 pro 10 ridicu. V prumeru tedy necela tisícovka na jednoho.
Samotna TK stojí vic, nemluve o nutnych opravach.
Agro-ridici budou svuj vrak vesele provozovat dal, nikdo jim to za 30 dni nebude znovu kontrolovat.
Jen do nich. Moje osobní zkušenost z letoška. Když mi dělali ME, tak si vrata nechali otevřená, protože bylo horko. A při čekání na STK přijelo auto, z něhož se ozvalo Ahoj Honzo ! Najeď si dovnitř a vrata se zavřela. A za chvíli majitel málem veterána jel spokojeně do řady na STK.
Závist je špatná vlastnost
A víte že ty „veteráni“ jak o nich píšete projdou bez problémů především pro to, že norma byla s rozumnými hodnotami, které se daly s danou technologií plnit. Nová auta plní pouze za laboratorních podmínek. Byly podmínky testu regulérní? Pokud někdo vykuchá DPF nebo to čipne či jinak zprasi emise, tak ať ho osolej a mnohem víc. Ale takových případů je podle prof. Vojtíška, který se problematikou emisí zabývá asi 5 %. A od těchto pár % je 90 % emisí. Když tak hledejte jeho rozhovor k euro 7 na Radiožurnálu (snad si ta čísla pamatuji dobře). Že 90% aut… Číst vice »
Souhlasím na Felici jsou jen klasické kontrolky mazání nabíjení brzda, stav motoru bez diagnostiky ověřitelné jen sluchem a v druhém případě nejde nastartovat nebo nejede. V případě katalyzátoru cítíte spíše sirovodík. Motory Škoda u Feldy většinou OK motory VW s klasickým rozdělovačem na konci vačkové hřídele často problém. Všechno vyměnitelné nahrazeno a pořád to není ono. Technik vidí, že je toho hodně nového.
Jen houšť .. a větší kapky.
Výborně, jen ať to kosej. Ty vraky a i ty podvody na STK…
Problem je predevsim v systemu STK, ktery neni nic jineho nez dojna krava pro majitele.
Hlavne ze musite na STK se skoro novym autem a pak v pohode jezdi po silnici takove smradlave vraky.
Čistě metodicky – pro příště bych zdůraznil, že se jedná o cílený výběr vozidel, tzn. i s poznámkou, na co se cílí. Přečtení pouhého nadpisu může vyvolat dojem, že 90 % aut na českých silnicích nevyhovuje.
Vzhledem k českému systému STK pod kontrolou jedné velké šťastné skupiny šmelinářů to čistě teoreticky může být i těch 9/10 celkem.
Tomu fakt věříte?
To opravdu člověk dostane pokutu, když má emise dle STK v pořádku? Omezení způsobilosti bych chápal, ale co už nechápu je pak ta opětovná úhrada nákladů za přeměření, když mi to původní STK udělala v mé dobré víře tak, že to vyšlo…
Taky mě to zarazilo. Ano, v praxi projdete jen díky úplatku, ale teoretická možnost, že v tom vlastník vozidla nejede, tu je.
To má ale smůlu. Příště si musí vybrat kvalitnější STK.
V dobré víře… Tak ten byl dobrej. 🙂
No ale co když to koupím s „platným“ STK,protože ten úplatek dal minulý majitel?…Součástí evidenční kontroly nejsou emise.Jak můžu já platit pokutu?
Tak když už jsme u takové teorie… Tak Vám nic nebrání dojít si na STK i mimo nařízené intervaly… koupím si auto a s hned jdu na stk si to preměřit že je vše ok… pokud neni ok tak to řešte s prodávajícím…
Problém je,že si tím zkrátím platnost, protože platí vždycky ta poslední,čímž si zvýším SVÉ náklady. Takže proč bych to měl dělat,když by SME za správnost měla ručit?
To zaleží na tom co jste měl napsaný v kupní smlouvě na to auto… teoreticky pokud ve smlouvě byla uvedela platná stk mužete odstoupit od smlouvy , či žádat náhradu škody která vam vznikla pokud auto neprojde a budete ho muset dál opravovat aby bylo pojizdny…
Tak máte kupovat auto jen od důvěryhodných prodejců. Nebo si dát do kupní smlouvy podmínku, že když se ukáže neplatnost emisí, majitel vám zaplatí třeba sto tisíc.
Váš nákup, váš problém. Nevím proč mám čuchat zplodiny z vaší jízdy jen proto, že jste si nezkontroloval auto při koupi.
Protože jste odpovědný za stav vozidla.
A jak často bych na tu STK měl optimálně chodit? Stačí jednou měsíčně?
to je tvůj problém.
auto většinou má příslušnou kontrolku, signalujízí, že katalyátor / lambda sonda či podobný krám už nekatalyzátoruje / nelambduje.
Nicméně tady neřešíme to, že někomu za dva roky lehce zdegenerovalo auto a má o něco horší emise.
Tady to cílí spíš na jedince, co z auta katalyzátor (cokoli) vyříznou, protože budou přece cool a vesnický mařeny je budou zbožnovat, a aby prošli technickou, tak je podmáznou.
Klidně jednou za dva roky, ale prosím jen k důvěryhodné STK. Ne tam kde vidíte úplatky.
Já vidět na „mé“ STK předávaný úplatek, tak jdu jinam. Jednak proto, že nechci podporovat lumpy, a dále také že bych zkrátka nevěřil jejich profesionalitě.
K jak důvěryhodným stanicím chodíte, prosím?
Úplatek se předává tak, aby to nikdo třetí neviděl, to je snad jasné.
Nevím, k čemu vám bude info, kam chodím na STK, ale budiž – v průběhu života Černý Most, Chabry, naposled Líbeznice (ne, nejsem Martin Kupka). Jaká je jejich důvěryhodnost? Nevím,. Ani nevím, jak bych to měl zjišťovat. Zkoušet je uplatit a pak se jim vysmát?
To je najivni, myslet si, že byste to někde viděl.
Bojovníci proti automobilové dopravě mínusují . Nechávají si nejspíš převážit každý rohlík co koupí, aby věděli že je nikdo neokradl a váží 42g (standard).
Mínusoval jsem taky, a přitom jsem příznivce autombilové dopravy.
A ted mudruj.
Nevymýšlej teorie. 9 z 10 určitě mělo zrovna koupené auto? Ale no tak….
V tom případě vás původn majitel podvedl a žalujte jej, že při prodeji zatajil vadu na autě.
Trestat se má viník co podvádí, ne společnost.
Spoustu lidí si dá auto do servisu, aby mu auto před STK zkontrolovali a současně jim tam s ním na STK i dojeli. Takže ano, takový jezdí v dobré víře, že je vše OK.
Takže vy platíte servisu za službu, kterou oni zjevně odvedou nekvalitně – ve výsledku NEmáte auto splňující emise.
Žádejte po nich peníze zpět.
Na základě čeho? Že před nějakou dobou to bylo ok a už není? Ve zkušebně elektrotechniky vám do protokolu napíši že je to platné pouze ve stavu v jakém byl kus na test dodán, čímž jsou chráněni před napadením, když zařízení trochu změní vlastnosti např. stárnutím kondenzátorů. U STK to bude podobné, stav vozidla se změnil (i bez úmyslného zásahu), proto je z pohledu servisu i STK vše ok.
Provozovatel silničního motorového vozidla nesmí provozovat na pozemních komunikacích vozidlo, které je technicky nezpůsobilé k provozu. Až tak je to jednoduché.
A jak to pozná, když si to nemůže změřit.
Nese odpovědnost za něco,co nemá jak zkontrolovat,není na to vybaven,a ten kdo provádí měření za jeho správnost ručí.
Problém je,že tady je aplikována finanční odpovědnost s velkou škodou za správné provedení někým úplně jiným, koho nemám jak zkontrolovat jinak než na své nemalé náklady.
Celý ten systém je úplně blbě a ta situace je zralá na skupinovou žalobu jak proti provozovatelům SME/STK, tak proti státu.
A jak to má ověřit? Jezdit každý den na ME.
Dobrá poznámka, ten člověk to může částku vymáhat po té stanici STK, soukromé společnosti, u které získal dané osvědčení. Hromadná žaloba je relativně nová možnost, jak ty peníze vymáhat. Takže stačí sestavit skupinu podobně postižených a šance na úspěch je větší, než pro jednotlivce.
Jakože člověk „A“ uplatí STK, a pak je bude žalovat za to, tže mu dali „emise“, i když kouřil jak kamna?
To nevymyslíš.
To bylo dobrý 😁 prostě podvod na zákazníka 😁
Na silnici nemají co jezdit auta s příliš vysokými emisemi. Pokud někdo příliš čadí, má dostat pokutu. Pokud má od STK razítko, že je jeho auto v pořádku, má se v občanskoprávním řízení obrátit na STK, že to měření emisí udělali špatně, a chtít po STK úhradu všech nákladů.
To je v našem “právním” státě jen čistá teorie.
Co má tohle co do čínění s (ne)právním státem?
Když tady teda takhle operujete s pojmy „právní stát“, můžete mi říct, na jakém základě byste chtěl tu STK žalovat?
To by prošlo tak možná, pokud by vás policajti chytili na výjezdu z STK.
STK nezaručuje, že další dva roky bude vaše auto v pořádku.
—
nemluvě o tom, že v těchto případech jde na 100% o úplatky – takže – vaše představa právního státu je, že uplatím STK, a pak je ještě budu žalovat za to, že mi tu STK dali?
Pokuta je nesmysl, po provedené výměně katalyzátoru odešlo zapalování jednoho z válců. Hodnoty se pochopitelně zhorší. Je mnoho dalších poruch, které mají na hodnoty vliv. Normální řidič uživatel vozidla příliš nepozná pokud nevlastní diagnostiku.
Prosba pro redakci: prosím, sledujte následné kontroly podezřelých STK a pište o nich. Dost by mne zajímalo, jestli tato akce povede i k chycení trošku větších ryb (STK), anebo jen mřenek (jednotlivých řidičů/majitelů aut).
Pan současný ministr prý zprávy zdopravy čte, i když někdy mají patent na rozum (jeho slova, osobní setkání)
Podle všeho se ale nejednalo o náhodný výběr. Vytipovat z řady vozidel střep není zase takový problém. To není nic proti takovým akcím, naopak.
Taky nebylo cílem zjistit podíl nevyhovujících vozidel, nýbrž eliminovat ta problematická a zároveň vytipovat problematické STK, kde úspěšně procházejí nevyhovující vozidla.
A jsem docela i zvědav co bude MD dělat s těmito podivnými STK … To už pomalu i vypadá že podvody mají za podnikatelský záměr..
MD neudělá vůbec nic. Reálně na dlouhá léta „zakotvil“ stav STK „dopravní poslanec“ Kolovratník (ANO). Ten v zásadě znemožnil vznik nových STK jak stupidními podmínkami na provozovnu tak naprosto směšnými a absurdními podmínkami na vůbec povolení nových. Jeho úzké přátelské i „obchodní“ vazby na skupionu kolem současných majitelů STK jsou samozřejmě čirá nahoda. „Ano, bude líp.“ Současný ministr není o mnoho lepší. Z oboru není ani vzděláním, ani kariérou. V podstatě celý profesní život se točil kolem ODS, především v mediální roli, a to v době takových pokrokových géniů jako Kasl, Bendl nebo Svobova. Jejich přístup k čemukoli ohledně aut… Číst vice »
No to ano, ale třeba Novinky plácly, že se vybíralo náhodně.
A proč tedy má platit pokutu řidič? Nebo provozovatel vozidla? Pravděpodobně byl na STK, tam prošel a měl papír na 2 roky. Asi těžko člověk doma zjistí, že už neplní emise. A STK by měla mít záznam, že emisi byly v době měření ok. Docela by mě zajímalo, jak toto bude řešit soud, pokud na nějaký dojde.
Zákon říká jasně, že řidič nesmí použít nezpůsobilé vozidlo. Ta nezpůsobilost může nastat kdykoliv a že vozidlo před rokem prošlo kontrolou, nehraje roli. Na druhou stranu přestupkem je vždycky jen zaviněné jednání – tedy musí být prokázána vina řidiče. Pokud řidič nemá šanci zjistit, že vozidlo není způsobilé (tedy například pokud má sice zvýšené emise, ale není jak to poznat – nesvítí žádná kontrolka ani se z výfuku nevalí dým), těžko za to může být postižen. Tedy být na místě řidiče, nebudu souhlasit s uložením blokové pokuty a nechám to projednat ve správním řízení, aby bylo nutné prokázat, že jsem… Číst vice »
Mít papír na dva roky je jedna věc, mít technicky způsobilé vozidlo jiná. Nikdo si snad nemůže myslet, že stav vozidla se za dva roky nezmění.
Ovšem uživatel vozidla si toho vůbec nemusí všimnout.
Nemusí. Teď mu s tím pomohli a dostal šanci to napravit.
Pokud má obavy, může jít na STK předčasně.
Doporučuji ale vybírat důvěryhodnou STK, ne takovou, kde za obálku pod květináčem vám dají razítko, aniž by vaše auto viděli..
Zeptám se protiotázkou – před rokem jsi prošel technickou, ale upadlo Ti levý přední světlo.
Opravíš ho, nebo budeš ještě ten další rok jezdit bez předního světla, protože přece prošlo technickou a stejně jezdíš jenom ve dne?
IMHO emise, tak pokud, tak se zhoršují postupně. Takže pokud jsi před dvěma roky prošel technickou legálně, tak k degeneraci sice dojít nemůže, ale nebudš zničeho nic mimo tabulky.
Mícháš jablka a hrušky. Jezdíš si každé ráno měřit emise?
Ne, nemíchám. Je to to samé. Je to totiž o principu – nemustí to být vůbec světla, může to být cokoli dalšího, co se v rámci technické kontroluje.
Ano, předpokládám, že vybrat na měření emisí třeba rok starou Teslu (fórek) není účelem. Je ale strašné, že za pomoci úplatku můžete projít STK s čímkoliv a bez úplatku jsem kupříkladu já nedostal technickou, když se mi rozbilo polohování předního světla (svítilo kam mělo, akorát nešlo nastavit, aby svítilo kam nemá) 😁
I v tomhle je rozdíl. Na jedny stk mě vyhodili (na 30dni technicka) s oloupanym lakem na zarovce smerovky. Jinde (s jiným autem jiný rok) mi na stejnou závadu rekli, ať si ji vyměním do příští kontroly (vyměnil jsem, ale nemusel jsem tam kvůli tomu znovu). A pak v každým kraji je několik stk, kde za příslušný příplatek projde jakýkoliv auto i s dirou v prahu pod řidičem, co ani nebrzdi…. (taky osobní zkušenost s autem člověka, kterému prošlo). Ale to už je v ČR tradice, že se nejvíc šlape po těch, kteří v tom neumí chodit (rozuměj tu správně… Číst vice »
V ČR je tradice obejít vše, co obejít jde. A pak se vymlouvat jako malý dítě. No a teď do toho někdo šlápl.