Policejními kontrolami emisí neprošlo 9 z 10 aut. Řidiči přišli o techničák

Policejní kontrola. Foto: Policie ČRPolicejní kontrola. Foto: Policie ČR

Policie stále více kontroluje emise přímo v terénu. Do 30 dnů si musí řidiči zopakovat měření u STK.

271 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepík

A když jim nedám na silnici klíče od auta, co budou dělat ? Zavřou mě nebo rovnou zastřelí? Podle jakého paragrafu se musím na silnici podrobit kontrole? Já jsem to nenašel.

Honzik

Zákon č. 361/2000 Sb. § 6 10) Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole

zdenek

Čím dřív tato vláda vypadne.. Tím líp. Cokoliv co dělají stojí za..

Filip

Nabývám dojmu, že někteří lidé budou současné vládě dávat za zlé i to, že si ukopnou palec na noze o skříň.

J.Š.Hájek

Ač jsem k policii víceméně kritický, tak v tomto případě tleskám, protože na cestách potkávám postarší auta, která při jízdě do sebemenšího kopce za sebou vytváří černé dýmové clony. Nechápu, jak tyto vraky mohli projít STK ?

Viki

Nejdřív si oprav tu hrubku a pak teprve tleskej.

Petr

Je s podivem,že to nikoho netrklo.Od 1.1.2024 razantně vzrostl podíl biopaliv v naftě a benzínu.Máme povolené nejvyšší množství z celé Evropy.Např.jih Evropy má stále Natural 95. Já mám na naftu pouze starý traktor a jezdím na naftu bez biosložek.Traktor jede bez kouře a krásně táhne.Na naftu z pumpy Shell je to naopak,jenom kouří a špatně táhne.Zde je vysvětlení proč tolik řidičů neudělá na cestě emise.Kupujte naftu bez biosložky a budete bez problémů.Taky nafty od pump AVIA stojí za houby.V práci nakladač hulí jak tovární komín a líný jako veš.

mic

Pěkně se čtou ty pokrytecké výlevy. Teorie je pěkná věc, ale v reálném světě jsem ještě nepotkal člověka, který by deklaroval uspokojení nad tím, že jeho auto neprošlo na STK, neboť v opačném případě by měl špatné svědomí z nadměrného znečištění.

Okoloidúci

Rozumiem zneplatneniu kontroly a povinnosti ju vykonať znova, ale prečo pokuta?

Chápem že vodič si má skontrolovať vozdilo pred jazdou, ale pochybujem že niekto príčetný má doma meraciu stanicu na emisie…

Vodič nemá šancu vedieť že má blbé emisie. Prečo ho pokutovať?

Viki

Protože výpalné pro stát.

Pavel Farda

Jaké pokuty? Za co? Copak řidič může za to, že na STK prošel? Určitě bych nezaplatil.

Ferda

Už se alespoň prokázalo, že procento znečištění planety auty se posunulo před desetinou čárku ?

Jirka

Ale ukázalo se, že když člověk jede za některým autem, tak vdechuje rakovinotvorné částice………

Marek

To musí zase za policajtama ať mu změří emise protože na STK v pohodě a za rohem fizli a neprojde.
A pak má jet na STK nerozum.
Od teď na emise k fizlum.

Mikulik

V USA a v Rusku nejsou žádné technické kontroly a kazdy si muze jezdit v cem chce. Nechápu, ze vam to vadí, v cem kdo jezdí respektive zda projde ci neprojde tou stk. Nechte ty lidi žít, at se stát nese…do lidi a nechá je být. Pořád někoho omezovat, rozkazovat, všichni si tady platíme policajty a k čemu? Buzeraci.

Roman

Když pojedete v koloně aut, kde každý bude mít vymontovaný filtr pevných částic nebo nefunkční katalyzátor, tak vám jistě bude také jedno.

MKzB

Když nebudete mít funkční katalyzátor, tak byste měl mít emise CO2 nižší. Co na tom, že vyfukujete CO a NOx a vlastně vycháníte čerta ďáblem. Mimochodem kde se tam bere ten dusík, když benzín a nafta jsou uhlovodíky a jejich spalováním, resp. oxidací vzniká COx a H2O. Že by pocházel z nasávaného vzduchu?

Luk

Dusík je součástí nasávaného vzduchu a při spalování za přítomnosti vzduchu dochází vždycky ke tvorbě oxidů dusíku. Jejich množství závisí na víc faktorech, mj. na poměru paliva a vzduchu – chudší směs obvykle tvoří víc NOx. U motorů s katalyzátorem se nastavuje poměr bohatší, než odpovídá optimu z hlediska účinnosti a tedy i spotřeby. Je to proto, aby se tvořilo víc CO a ten v katalyzátoru reagoval s NOx. Motory jako FSI/TFSI/TSI využívají chudou směs a emise řeší tak, že NOx dočasně váže slabou chemickou vazbou na vhodný materiál a jednou za čas (v řádu minut) krátce obohatí směs tak,… Číst vice »

Xena Warrior

Ovšem majitel chrochťáka s euro 5 nebo 6 si nesmí namontovat emulátor, aby ušetřil za AdBlue. Takto upravený motor vypouští jedovaté oxidy dusíku, asiu nevadí, že sám sebe tráví a lidi kolem sebe tež.

Sněhulák

Těch pár korun za adblue k tomu snad nikoho nemotivuje. Jedině snad u náklaďáku, kde je roční spotřeba AB velká. Mě osobně nádrž AB 14 litrů výdrží k deseti tisícům km. Jiný se stejným autem a motorem to má na půlku vzdálenosti, ale stejně to nestojí za to , kupovat blbost na emulaci.

Martin

U nákladních automobilů se to věčně kazí Nox ,výhřevu atd . Nejde o to ,že by nechtěli kupovat ad Blue ,ale ty opravy. Vím o čem mluvim.

Okoloidúci

Áno.

A preto keď je na internete video ako autu odpadlo koleso počas jazdy, za autom ide čierny dym, poprípade auto nebrzdí, tak na 95% pochádza práve z Ameriky alebo Ruska.

Náhoda…

Průvodce původní Aleš

„Zajímavé“ tvrzení. Já v USA musím na STK každý rok (u nového auta je to 2 roky po registraci). V každém státě je to jinak, to vaše paušální tvrzení je naprostý nesmysl. A jestli chcete bordel, jako je v Rusku, můžete se tam přestěhovat.

superhero

Je dobře, že se to postupně řeší. Asi by bylo fajn i nějaké víc systémové řešení. Taková kontrola je prozatím dost o náhodě. Nechci, aby to vyznělo jako obrana lidí, kteří jezdí těmi auty. Vlastník nese zodpovědnost za technický stav svého vozidla. Nemalá část z nich si vědomě nechá odstranit DPF filtry. Mediálně se to jeví jako nějaké přímo české selhání. DieselGate ten mýtus vyvrací. Podvody s emisemi byly přece přímo řizeny automobilkami. A určitě jim vyhovuje, že se podařilo takto šikovně přenést zodpovědnost na koncového uživatele. Je fajn si ale uvědomit, že po DieselGate v ČR žádné masivní výměny… Číst vice »

Xena Warrior

Probíhá to tak, že když někdo potřebuje dpf, vyhlídne si na sídlišti vhodný zánovní vůz a za deset minut má nový. Ten starý pak prodá do výkupu. Jsou drahé, obsahují platinu.
Pokud to není takový tvrďák, nechá v servise filtr vyrabovat nebo profouknout pozpátku stlačeným vzduchem a vystříkat wapkou. To je bince.

Jarda

tak k čemu ty stk jsou? Zrušit tuhle buzeraci a nechat to na policajtech, aspoň by se nenu dili a krom měření rychlosti zda nahodou nejedeš o 1km/h navíc by dělali tyhle kontroly.
Od toho aby ty auta fungovali jsou autoservisy a to že někdo mrdá na servis je jeho problém.

Luk

Jako že si každá dopravní hlídka s sebou bude vozit potřebné vybavení na kontrolu technického stavu (válce na kontrolu brzd, regloskop, zvedák na kontrolu spodku, emisní analyzátor…)?

František

Sice ti bude na víc mínusů, ale jestli ty STK jdou tak úplatný, že pustí kde jaký vrak/rakovinomet, tak jsou jen zbytečnou buzeraci pro ty, co mají auta v pořádku (do deseti let, benziny…)

Okoloidúci

Až do momentu keď kvôli napr. zlyhaniu bŕzd to napáli priamo do teba.

Jiří

Bohužel u nás je trend takový že mám staré auto už se do něho nevyplatí investovat peníze pak to ale takhle dopadá.
Já mám víc jak 20 let staré auto WV a na technický mi řekl „musím napsat nějakou lehkou závadu ,bylo by to okaté“ jinak že to mám v perfektním stavu.

Michal M

A koho to zajímá? Jestli nejsi schopný provozovat auto v souladu s emisními předpisy, jezdi sockou. Jde to i na venkově.

Karel

Jako obyvatel města s 5 500 obyvateli říkám, že to nejde.

Petr David

Jako obyvatel vesnice v pohraničí za mne ano.

Xena Warrior

Bydlím teď v Brně, protože se osuď nedalo dostat veřejnou dopravou po deváté večer. Teď o prázdninách to asi jde, ale už jezdím vozem.
Za mě, sockou to z Brna nejde.

David Peca

Protože neumí (nechtějí umět)zvážit přetížené kamiony,rozhodli se udělat body na těch sociálně nejslabších. Ať si koupí Teslu:-).

Jaaa

Tyhle smrady zabíjí všechny okolo.

Pokuty byly “sociální”.

David Peca

Ten smrad nemá rád nikdo. Ale toto je trapná PR pomáhat a chránit. Myslíte že ti lidé mají ty krámy schválně? Kolik při akci změřili nákladních aut? Kolik jich zvážili?

superhero

Jeden moudrý starosta Enrique Penalosa řekl zajímavou větu: Vyspělé město není takové, kde chudí mohou jezdit autem, ale takové, kde i bohatí jezdí veřejnou dopravou.

Michal M

Jezdit autem není základní lidské právo…

mic

Právo asi ne, ale nutnost často ano…
…ale chápu, že v Praze ta nutnost není…

Petr

Jako za co pokuta? Pokud projdu STK, platí stav vozidla v daný okamžik, jak já mohu ovlivnit, zda během 2 let provozu emise plním každý den?

Leinad

Tak prokázat zavinění se musí. Ale těch deset výrazných smraďochů(z nichž 9 neprošlo) tam má něco jasného – vykuchaný filtr či katalyzátor, čiptunning či jiný zásah, průchod přes poslední řádnou STK se znaky úplatku či to nemuselo projít.
Tomu jednomu se podařilo vyčarovat černý kouř, aniž by měl něco prokazatelného.

Air Traveller

Zadne zavineni se neprokazuje.

Zde funguje institut objektivni odpovednosti – prohresek nastal, a tim je i dano, kdo je vinik.

Dotycny ma moznost se branit, ale musi sam prokazat, ze se to stalo vinou neceho jineho – napr. spatnym oalivem apod.

Viki

A nebo cinknuté měření prováděné nekvalifikovaně v nestandardních podmínkách prováděné za účelem získání výpalného.

Jaaa

Je to vaše zákonná povinnost, nedodržení jde k vaší tíži a nikoho jiného. Vy a nikdo jiný jste odpovědný za technický stav svého vozidla.

Frantík

Mělo by v zákoně být něco ve stylu, že pokud je závada zjevná (zde zejména třeba hustý kouř), je řidič povinnen si stk zopakovat.

Air Traveller

Jako provozovatel/ridic jste odpovedny za zpusobilost motoroveho vozidla.

Proste to tak je, pokud vam to vadi, nejezdete autem.

Karel

A když si tu způsobilost nemohu zjistit sám a za úplatu to nechám zjistit certifikovanou firmou tak co?

panpan21

LOL a VELKÝ ŠPATNÝ a moc smutný – zkontrolovali deset vybraných vozidel – technickou kontrolou neprošlo ani jedno – na pokutách od zmíněných deseti řidičů vybrali 9 tisíc korun – z výfuku doslova valit černý dým TWL tohle je v trestně-právní rovině, jenže: a) korupece b) jiné zájmy c) nefunkční právní systém aneb poškozování zdraví nás všech u našich „komunistických“ či „hloupých“ soudů neprojde A když uděláte průnik z bodů a) až c) tak je to neprůstřelné. Čechystán na entou. #smutenka Realita se vším všudy. Dnes jsem na 158 nahlásil PČR vozidlo, které nesplňovalo základní požadavky na provoz na pozemních… Číst vice »

Jan Sova

dobře policista…. Na bonzáky extra předpis….

Jaaa

Společenská kontrola nefunguje jen přes fízly. To by se společnost ihned rozpadla. Vy teda asi chcete anarchii, ne?

Jan Sova

Bonzáci na silnici, to je extra klasa… doporučuji zažít… Prudí okolní řidiče i policii….

David Peca

Měl ti dát pendrekem po tlamě.

Michal Krupka

No proč asi je nezájem to řešit? Když se člověk podívá na zajímavou historii proč vlastně v Evropě jsou tak populární diesely v osobních autech a proč jinde tolik ne, stačí se podívat na historii zpracování ropy a krizi z 70. let. Zde si jeden mladík dal práci s sestavením video eseje. https://www.youtube.com/watch?v=w8r2xnITnqA V kostce, rafinérie produkují frakce ropy podle délky uhlíkového řetězce v uhlovodících. Těžké frakce byly používány v elektrárnách. Ropná krize zvedla ceny ropy, takže řešení bylo ve Francii výstavba jaderné energetiky a změna poměru užívání frakcí v IAD. Těžké frakce jako diesel. Diesely prostě z fyzikálního principu… Číst vice »

Sněhulák

Byl jste v tísni. Ne, tak to byla blokace tísňové linky.

Karel

Na tísňovou linku se volá, i když poznám někoho, na jehož tvář upozozňovaly sdělovací prostředky na žádosz policie. Nejse v tísni a přesto volám

Sněhulák

A to u toho většinou uvádí i jiné číslo, 158 jen pro to aby se lidé nespletli nebo nezapomněli správné číslo

Martin

A kdy bude Policie raději dělat skutečně něco pro lidi,ne proti lidem,sami jejich auta by neprošly ,komedie..jsem pro výměnu celé vlády

Zlámalík

Můžete kandidovat a dělat to lépe. Policie dělá něco pro ty poctivé, šlape těm nepoctivým na paty. Ale zdá se mi, že potrefená husa zagágala? 😀

mgr.pavel

Ale oni dělali tuto akci pro lidi: 1) jedno auto neprošlo technickou, tedy bylo nebezpečné okolnímu provozu. Chtěl byste snad, aby se proti vám vyřítilo auto s nefunkčními brzdami (či něco podobného)? Já ne.

2) Děvět aut mělo příliš velké emise. Chcete snad dýchat zplodiny z aut a dostat třeba rakovinu? Já ne.

Ty kontroly jsou pro ostatní lidi. Pro všech zbývajících 10 milionů Čechů.

člověk

Promiňte – co to je to mgr.?

Karel

Když se při kontrole zjistí, že jsem závadu nezpůsobil já, ale někdo jiný, měl by nést následky on,ne já.

Ingip

Nezvládáte ani českou gramatiku a už chcete měnit vládu.

Pavol

Neviem ako v Cechach, ale moj bratranec na Slovensku mi vravel, že kúpil ešte pojazdné auto iba za 600eur. Išiel s nim na technickú, kde stačilo dať bokom pracovníkovi 20eur a prešiel. Používa ho na dojazd pár km z dediny do mesta do práce. A podobných pribehov som počul viac.

Pavol

Ešte som chcel dodať, že za rok nejazdí ani 2000km a že preňho nemá zmysel lepši auto.

Zlámalík

Nebrzdí to, ale do města dobrý 🙂

Luk

Na cesty večer z hospody 🙂

Jiří

Kdyby bylo chytrý, tak jezdí autobusem a nemusí řešit podplácení na emisích..

Jirka z UL

Už vidím jak do práce vstáváte ve čtyři, třikrát přestupujete a v práci jste v půl šesté. Z odpolední, a přes víkend se nedostanete do práce sockou vůbec.

Sněhulák

Když to lidé z Prahy nepochopí, že všude nejezdí MHD každých pár minut.

Mysel

No tady jsou takove „sluzby“ o dost drazsi. e20 by chapali jako spatny vtip.

Din

Jo paní, ekologivký benzín E10 to je prevít, ten vám zkazil vaše emise..

Jan Sova

On možná ze začátku nic nekazí, ale jak postupně zdegradují různé gumičky a hadičky, v autě se začnou dít nepříjemné věci…

asdf

„Ekologický“. LOL.
Rostlinné zemědelství je to nejhorší svinstvo, co existuje.

Proto taky jsem karnitarián, tedy živím se výlučně masem a živočišnou stravou…

Pedro72

A ti živočichové byli vykrmeni ranní rosou a slunečním svitem?

Jan Sova

Co má E10 příbuzného z rostlinnou složkou ?? Je to líh a ještě k tomu nanicovatej….

Michal M

Strávil jsem pár hodin v ulicích Kaplice (okr. ČK) a auta tam snad všechna smrděla jako v Polsku.
Říkal jsem si, že tahle privatizace výkonu státní správy se opravdu nepovedla.

Jan Sova

Jo praotcem toho byl jistý modropták Říman…

Jan

Špička ledovce…

panpan21

1/10 yes- a 9/10 pod hladinou…

Pako

Černému dýmu zmar! 👍

František

Kontrovat dieselový lokomotivy by byl taky zážitek…

Karel

Jak? Do STK koleje nevedou

Mysel

A to je prave ta zakladni chyba!
Jak to ma fungovat podle forsriftu, kdyz tam nevedou koleje?

Pablo

A opravdu PČR může kontrolovat takto auta? Pokud vím, tak musí mít podezření, že ve vozidle něco máte a až poté mohou kontrolovat, sednou do vozu. Nehledě na fakt, že nemají oprávnění startovat cizí vůz a růžová ho do omezovače. Mě by zajímal názor člověka. Který zná tyto práva a umí v tom chodit. Pokutu dostat za něco, co nelze ovlivnit. Od toho je platnost emisní kontroly, která je dva roky a v případě zjištění se provádí servisni úkony. Divím se, že lidi dovolí zasednout policistů bez duvodneho podezření do vozu. Natož nastartovat a mít ho připojený na mě neproverenem… Číst vice »

Air Traveller

– ano, můžou měřit emise
– neměří je policie, ale technik ME, který je s nimi na místě (a který má profesní osvědčení)

co tam máte dál?

malinko mi připomínáte prudiče (kteří pak ale většinou přišli zkrátka), kteří, když byli změřeni radarem, otravovali po všech čertech, jestli má radar certifikát, a jestli policajt obsluhuijící radar, byl vyškolen a podobně.

Pablo

Prudit nejsem. Jenom mě udivuje, že lidi za to dostávají pokuty a přitom je to zcela. Podle mě logiky, zcestné. Nemohu zkontrolovat emise, když vyjizdim. Nejde jen o naftu, benzín též neplní emise a jak to má řidič zjistit? Od toho chodí každé dva roky na STK. Pokud měří technik, tak ok. Ale stejně je to akorat na lidi, kteří si nemohou pořídit elektroauto nebo nové auto. A zrovna nedávno jsem 0otkal skoro nového rapida a ten dým co z něj šel, vypadalo jako když je starý rodák načasování, těžký hustý dym. Tak ať se daří a emisím zdar.

Saiph

Ale prdlajs je zaměřené na lidi, kteří si nemohou dovolit nové auto. Vážně si myslíte, že ti policajti stopnou náhodně 10 aut a 9 z nich neprojde? Každému musí být jasné, že vybírají cíleně staré vraky, u kterých je to téměř jistota. Takže je to zaměřené na lidi, kteří jezdí s herkama u kterých kašlou na jakýkoliv servis a údržbu, hlavně že to jezdí za co nejmíň.

Juraj

No ale vlastnictví zavazuje a normy platí pro všechny. Tenhle argument „neměl jsem na lepší“ neberu. Pokud má na benzín, povinné ručení a všechno kolem, tak má i na adekvátní údržbu, nebo musí své dopravní potřeby řešit jinak.

MMXA

Když chceš mít opici, musíš mít i na banány. To že nemáš na údržbu vraku, tě neopravňuje otravovat vzduch všem okolo.

Petr David

To se potom vzdejte auta.

Sněhulák

No jo když to pro spoustu lidí nelze. A nemyslím z pohodlnosti, ale dopravní obslužnost na menších obcích je taková, že vám nic jiného nezbyde.chápu že lidé z města mají problém pochopit, že se někdo bez auta neobejde. Tak si ty knížecí rady nechte pro sebe.

Petr David

Nevím, co jsou to spousty lidí, sám jsem od jiné spousty lidí slyšel, že bez auta se žít nedá. A tak jsem sedm desetiletí vlastně mrtvý. A aby bylo jasno, reagoval jsem na tu “ neoprávněnost otravování vzduchu“-kde je podle Vás ta hranice, u které to začíná?

Sněhulák

Nepíšu že se nedá žít bez auta, ale že na vesnici to téměř nelze.

Xena Warrior

Jakože autobus nebo šukafon znečišťují méně? I autobusy bývají staré vraky s emulátory AdBlue.

Petr David

Na sedalo určitě. Ale doba se výrazně posunula, dochází k nahrazování vozidel. Buďme ohleduplní a používejme co to jde VHD.

superhero

Ten systém závislosti na autě jsme si ale vytvořili my sami. To nespadlo z nebe. I s tímto vědomím ten problém neustále zhoršujeme. Víte, ono kdysi bylo víc běžné, že i lidé na vesnici k nejbližší vlakové zastávce ujeli třeba 3-4km na kole, kolo nechali odložené v kolárně a jeli dál. Od té doby došlo k tomu, že jsme nechali kolárny u nádraží zchátrat a někteří osvícení znovu objevují jejich smysl v Utrechtu apod. Těch změn ale samozřejmě bylo víc. Opustili jsme lokální práci v zemědělství na vesnicích, potlačili spolujízdu, oba dospělí v produktivním věku denně mimo domácnost a spoustu… Číst vice »

A. Mikulka

Na zastávkách byly kolárny???

Zbynek

Jo. Dodnes muzete obdivovat treba v Blesne u HK.

mgr.pavel

Ne, vzdejte se čmoudícího vraku a kupte si auto.

(jako chápu že na vesnici je auto potřeba a peněz na auto je málo, ale.. zákony snad platí pro všechny)

Petr David

Jezdím veřejnou dopravou, čmoudění není v mé kompetencí.

Jan

Právník ze Sládkovičova?

Jan Sova

v článku je zmínka, že mají vytipovaná místa, kde jezdí hodně starých aut na emise a procházejí. Tipuju, že kousek dál za STK je odchytí a prověří.

Patrik K

Zpetne jit po STK – likvidacni pokuty a trestne pravni odpovenost

byl by klid

Feedhunter

Muselo by se dokázat, že to změřili špatně. A to by se dělo jak?

Otakar

Stačí nastrčit kafku, která bude mít špatné emise a když projde, tak zavřít STK.

panpan21

Není zájem, lítá v tom moc peněz a tak je korupce v tomto sektoru „obrovská“. Jedou v tom organizované skupiny aneb klany. Všem to „vyhovuje“ aneb škvára.

Jaaa

Ono to v důsledku “vyhovuje” polovině národa. A ta druhá to zase odnáší.

Je potřeba na ty lidi ukazovat, aby se dostali do povědomí alespoň té druhé poloviny.

Lada

Nikde ani zmínka o špatném palivu. Mám osobní zkušenost se špatnou naftou, kdy po natankování u benzínky auto zjevně hůře jelo a kouřilo, po vyjetí a dotankování prémiové nafty bylo znatelné zlepšení. S kvalitou paliv myslím bude velký problém, to by asi také stálo za lepší a častější kontroly

none

Paliva se kontrolují. Nahlásil jsi to?

Pako

Vykuchaný filtr, prázdná nádrž na močovinu a hloupá výmluva na palivo. Typický Čech. Já si přeci mohu čoudit jak chci!

Michal M

Já bych se nebál použít i výrazy jako sobecké hovado.
Každé auto bez DPF nebo funkčního katalyzátoru má imise o řád až dva horší než normy…
Tyhle kontroly jsou fajn, ale jak kdosi napsal výše, špička ledovce… o ploše dva centimetry čtvereční.

Jméno

Typický Čech? Třeba by to mohl být i typický Němec – kdyby dostával české mzdy.

Ruby

Nechápu, proč pán dostal mínusy. Má naprostou pravdu. Mají v D tzv. pracující chudinu? Mají tam takový systém STK, kde se může uplácet? To co se u nás děje, to je výsledek vytvoření kapitalisticko-socialistického prasopsa, který nás nepustí dál. A to v každém odvětví. Snad jedině to zdravotnictví ještě funguje, ale to stojí na charakteru a odpovědnosti lékařů. Některé příspěvky jsou otřesné.

Otakar

Tankuji naftu co tankují kamiony, neřeším prémiovou naftu. Přesto jsem se s Vámi popisovaným nesetkal (60k/rok nájezd). Buď tankujete v nějakém kolchozu nebo lžete.

Sněhulák

Myslíte že v nějakém kolchozu mají špatnou naftu, to by ty drahé mašiny brzy dojezdili.

Air Traveller

Dukazni bremeno je na ridici. Nic mu nebrani v tom, aby v naslednem rizeni prokazal, ze to bylo palivem a ze za to muze benzinka.

kolikrat v zivote jste natankoval spatnou naftu / benzin?

a pokud tankujete nekde u podivnych pump, nekde na cernem dvore, je ti vas problem. stale plati bod c. 1

Sněhulák

Od kdy je důkazní břemeno na podezřelém?

Air Traveller

Presumpci neviny trestniho prava sem netahejte. Tohle je jinej gang.

Zde se jedna o objektivni odpovednost ridice / provozovatele za stav vozidla. Tady se nic ze strany uradu nic neprokazuje – vec se stala a odpovedna osoba je automaticky dana.

Zprostit se objektivni odpovednosti za tento stav muze tim, ze prokaze, ze stav nastal napr. tim, ze natankoval spatny benzin.

MMXA

I to věčně propírané nejlevnější ONO Tank má naftu co splňuje předpisy a že tam těch kontrol mají.

A. Mikulka

Tos tankoval do prázdné nádrže, že došlo ke skokové změně? Ne, celé sis to vymyslel.

Xena Warrior

Byla jsem u auta, řidič tvrdil, že večer tankoval ve F-M na šelce a ráno nenastartoval. Vypustila jsem mu z nádrže skoro deset litrů vody. Nalili jsme naftu, vyměnila jsem filtr a jelo se.

Tomáš

Kolik odstavili těch, co mají zničený tlumič hluku výfuku? Zejména motorek, ale dalších hned nato.
Ve Švýcarsku prý takové teroristy na místě odstaví a musí si zavolat odtahovku. U nás jsme pořád tak trochu rusko, nebo i to Švýcarsko jednou bude?

Vyslouzilec

A co takhle platy jako Švýcarsko?….

Nose Peak

Když se budete chovat jako Švýcar, pracovat jako Švýcar, budete žít jako Švýcar…

Mysel

To je dost narocny ukol. U nas se treba nikdy tolik neudavalo, ani za Protektoratu.
(Jestli trochu podminky v CH znate, pak.. ;o) )

MMXA

U nás dostaneš 30 dní technickou. Na západ od nás by se s tebou moc nes..aly.

panpan21

V Německu odstavení vozidla, pokuta a případně trestní stíhání. Vše může policista přímo na místě. Jo, jiný oddíl.

panpan21

Tak taky je Čechystán a ne nějaký Swiss. Jiný oddíl. Tady ani nechce přijmout fízl na 158 oznámení. Realita! Wake up.

Jindrich Kuchar

Já doufám že nebude. Už tak český stát příliš kecá do života. Ano, správný postup by bylo polovinu zákonů zrušit, ale to je nereálné. Tak aspoň že se u nás tak netlačí na vymáhání, beru to jako takovou celospolečenskou dohodu.
A k tématu – těch kouřících aut není zas tolik aby dávalo smysl se na ně zaměřovat a vymýšlet likvidační pokuty

Jaaa

Bordel = celospolečenská dohoda? Zabíjení lidí (navíc vlastního národa) je v pořádku?

“ těch kouřících aut není zas tolik” Ale je, můžou za většinu emisí z osobní dopravy.

Vy přesně dokazujete, že slušnej člověk se svých práv prostě nedomůže, takže přesně v souladu s vaší “společenskou dohodou” očekávejte, že někdo zase nebude respektovat vaše práva a o to auto (a řadu dalších věcí) prostě přijdete.

Když bez zákonů, tak bez zákonů.

Pavel

10 aut? 9 000 Kč?
Měli by jich zkontrolovat stovky denně a od každého vybrat minimálně 10 000, spíš více.
A takhle je to v téhle zemi se vším. Pravidla jsou nám k smíchu a motivuje k tomu i jednání veřejných orgánů – viz třeba nelegální parkování v Praze. V této zemi platí, že kdo podvádí, je ve výhodě. Pak není divu, že důvěra ve stát je nízká a že jsme se za těch 30něco let moc neposunuli.

Air Traveller

Navrhuju trest smrti. Minimálně.

Ale zase zpátky na zem – v každé zemi na světě platí, že kdo nedodržuje pravidla, je ve výhodě .)

none

Vždyť má pravdu.

Pako

A nebylo by lépe, aby to už bylo jednou obráceně?

Air Traveller

a jak byste toho chtěl docílit?

at se nam to libí, nebo ne, tak spravedlnost (ve smyslu ta „policejně/soudní“) bude vždy pozadu za různými filuty a podvodníčky.

Michal M

Nazývat filutou člověka, co špatně parkuje, nebo nemá DPF, je trochu přehnané.

Jan

V každé právě ne. Ve vyspělých, civilizovaných zemích máte jak sociální tlak pravidla dodržovat (což funguje dost dobře když drtivá většina ty pravidla dodržuje), tak účinný systém postihu a citelných pokut, které napraví i tu bezohledou menšinu. A ne že tu vládne částečně mafie (podvody ve velkém měřítku), částečně anarchie (rezignace policie na vymáhání pravidel), a částečně zastaralý sazebník, kdy mnoho lidí berou pokuty jako poplatek za to dělat si co chtějí (parkování kdekoliv, přetížená vozidla, atd).

Jaaa

Ne, neplatí. Tu výhodnost nelegálního chování právě musí vyvažovat ta represe, jinak to nebude fungovat.

libor

pokud vypadá, že byla pouze symbolická, což je asi v pořádku. Zaměřit by se měli hlavně na stanice STK a ME…

panpan21

Posunuli – 5 kroků vpřed a 4 vzdad, takže to je 1 vpřed. Což je super k základnímu benchmarku. Jo, 30 let je málo, tohle je na 4 generace, ale to už je jiný příběh. Však jsem stávající situci trefně popsal. Takže adept na klíčenku aneb BING HO!

asdf

10 *vytipovaných* aut.

Zdenal

Co mi říkal známý z emisí ty nové auta co mají euro5 a výš ty už to mají zfalsovany od výroby lidi už si už nepamatuji na tu aféru s emisemi v usa a je jedno jaká je to značka

Radim

Mám 19 let starou Octavii (Elegance 1,8 benzín) a ten chlap na emisích mi řekl že mám nižší hodnoty než leckteré nové vozy. Takže na tom možná něco bude, jestli teda nekecal, že 🙂

none

15 let starý seřízený auto je lepší než nový rozhašený.

Otakar

Ano, takových nám tu jezdí celá republika … Ale potvrzuji, že raději potkám jedničkovou Octu, než dvojkovou, kde snad každá má očouzený zadek.

Sněhulák

No ono je dost podobné, jen má volnější normu.

Xena Warrior

Jak se rozhasí nové auto? Tedy pokud to není mazda.

libor

tak já měl dříve motor s EURO2 a to prošlo vždy bez problému. Holt požadavky byly stanové velmi volně, ale občas to začoudilo…

MMXA

Euro 2 pokud tam dojelo, tak prošlo. Stejně jako trabant, pokud motor běží, tak projde. Normy se logicky berou dle platnosti v době registrace. Za vykuchané DPF bych ty pokuty hodně zvýšil – to je úmyslné, špatně fungující DPF – drobná pokuta a vyměnit.

A. Mikulka

To „Elegance“ má jaký vliv na emise?

Lada

Soused neprošel emisemi se čtyřletou octavií 1.2 TSi s najetými 28 tisíci kilometry. Řešil to se Škodou v rámci záruky, dealer STK zařídil ale neřekli co opravovali…jen utrousili, že prý v tom zdaleka není sám

MMXA

Problém u TSI motorů je, že pokdu jezdí studený a kratký trasy tak karbonujou a emise prostě nedaj.

Sněhulák

Tak by měla být svolávací akce, ať tu konstrukční vadu automobilka odstraní. To není diesel, co je na dlouhé vzdálenosti.

Martin

Pokud to měření emisí nebylo min. před 4 lety, tak soused kecá, Octavia měla 1.2tsi do r. 2016, protože pak už se tam dával 1.0tsi.

A. Mikulka

On kupoval uloženku :-D.

A. Mikulka

Asi natankoval špatný benzín, co?

none

Já to říkal, že jak to jednou začnou kontrolovat, bude strašný průser 😁 Teď ještě kontrolní test těch míst, kde lze vždy projít a je tu panika.

JiP

Presne tak, STK je jedna velka mafie.

Otakar

Píšete STK, ale já tam čtu Dekra…

panpan21

Panika v sektoru, kde je 98 pct korupce. Vy jste dobrý náčelník :))))

TnM

Typický agro vozový park vyskytujici se u dojizdky z venkova do okresniho mesta. Pokuty za 9000 pro 10 ridicu. V prumeru tedy necela tisícovka na jednoho.
Samotna TK stojí vic, nemluve o nutnych opravach.
Agro-ridici budou svuj vrak vesele provozovat dal, nikdo jim to za 30 dni nebude znovu kontrolovat.

MMXA

Jo jedině když uplatí ME, protože je legálně nedaj, pokud ten svůj lokotraktor neoservisovali.

Petr

Na 10 km do práce potřebuji auto za milion?

Nose Peak

Na 10 km do práce vám stačí i levný kolo z Decathlonu. Za půl hodiny jste tam…

JendaVenda

Jen do nich. Moje osobní zkušenost z letoška. Když mi dělali ME, tak si vrata nechali otevřená, protože bylo horko. A při čekání na STK přijelo auto, z něhož se ozvalo Ahoj Honzo ! Najeď si dovnitř a vrata se zavřela. A za chvíli majitel málem veterána jel spokojeně do řady na STK.

Zdenal

Závist je špatná vlastnost

Sněhulák

A víte že ty „veteráni“ jak o nich píšete projdou bez problémů především pro to, že norma byla s rozumnými hodnotami, které se daly s danou technologií plnit. Nová auta plní pouze za laboratorních podmínek. Byly podmínky testu regulérní? Pokud někdo vykuchá DPF nebo to čipne či jinak zprasi emise, tak ať ho osolej a mnohem víc. Ale takových případů je podle prof. Vojtíška, který se problematikou emisí zabývá asi 5 %. A od těchto pár % je 90 % emisí. Když tak hledejte jeho rozhovor k euro 7 na Radiožurnálu (snad si ta čísla pamatuji dobře). Že 90% aut… Číst vice »

Aleš Rejchrt

Souhlasím na Felici jsou jen klasické kontrolky mazání nabíjení brzda, stav motoru bez diagnostiky ověřitelné jen sluchem a v druhém případě nejde nastartovat nebo nejede. V případě katalyzátoru cítíte spíše sirovodík. Motory Škoda u Feldy většinou OK motory VW s klasickým rozdělovačem na konci vačkové hřídele často problém. Všechno vyměnitelné nahrazeno a pořád to není ono. Technik vidí, že je toho hodně nového.

M19

Víte u dieselů se na emisích měří jen obsah sází a s funkčním DPF filtrem se do toho vlezete vždy. To není homologace, tam.je to jinak. A u benzínu pokud nemáte motor auta v zanedbaném stavu, tak projdete též. Ostatně měření se provádí za stanovených podmínek. 😉

Sněhulák

A co NOx, CO a další parametry? Je jich celkem 7.

Air Traveller

Jen houšť .. a větší kapky.

Dálnice

Výborně, jen ať to kosej. Ty vraky a i ty podvody na STK…

JiP

Problem je predevsim v systemu STK, ktery neni nic jineho nez dojna krava pro majitele.
Hlavne ze musite na STK se skoro novym autem a pak v pohode jezdi po silnici takove smradlave vraky.

jaroslav.dohnalik

Čistě metodicky – pro příště bych zdůraznil, že se jedná o cílený výběr vozidel, tzn. i s poznámkou, na co se cílí. Přečtení pouhého nadpisu může vyvolat dojem, že 90 % aut na českých silnicích nevyhovuje.

Honza L

Vzhledem k českému systému STK pod kontrolou jedné velké šťastné skupiny šmelinářů to čistě teoreticky může být i těch 9/10 celkem.

Sněhulák

Tomu fakt věříte?

Jan

Po tom co jsem četl jaký vraky prochází přes STK a pár statistik co se oficiálně naměří u nás a co v zahraničí, tak nemám žádné iluze o tom, že dost velká část, klidně i většina aut, ty emise prakticky nesplňuje.

Sněhulák

Když to srovnáte s Německem, tak zjistíte že jsou na tom hůře v počtu vyřazených z ME, ale u nás je starší vozový park. Při měření emisí mají větší problém novější vozy s euro 5 a 6.

Takže kdybychom měli stejný poměr aut euro 5 a 6, tak by ten poměr byl podobný.

Jan

Stačilo by napsat kolik z nich bylo dieselů…

Gajda

Pokud mezi nima nebyla Felda, tak si benzín na kontrolu nikdy nevybereš, protože tě na něm nic nezaujme. Vem si Octavii I 1.6 vs Octavii II FL 2.0 TDi – co by tě zaujalo jen při pohledu k výfuku?

martin.janecek

To opravdu člověk dostane pokutu, když má emise dle STK v pořádku? Omezení způsobilosti bych chápal, ale co už nechápu je pak ta opětovná úhrada nákladů za přeměření, když mi to původní STK udělala v mé dobré víře tak, že to vyšlo…

Liposh

Taky mě to zarazilo. Ano, v praxi projdete jen díky úplatku, ale teoretická možnost, že v tom vlastník vozidla nejede, tu je.

Pako

To má ale smůlu. Příště si musí vybrat kvalitnější STK.

Kubrt

Jak se pozná kvalitnější STK?

Tomáš Záruba

V dobré víře… Tak ten byl dobrej. 🙂

Liposh

No ale co když to koupím s „platným“ STK,protože ten úplatek dal minulý majitel?…Součástí evidenční kontroly nejsou emise.Jak můžu já platit pokutu?

digi

Tak když už jsme u takové teorie… Tak Vám nic nebrání dojít si na STK i mimo nařízené intervaly… koupím si auto a s hned jdu na stk si to preměřit že je vše ok… pokud neni ok tak to řešte s prodávajícím…

MasoxCZ

Problém je,že si tím zkrátím platnost, protože platí vždycky ta poslední,čímž si zvýším SVÉ náklady. Takže proč bych to měl dělat,když by SME za správnost měla ručit?

digi

To zaleží na tom co jste měl napsaný v kupní smlouvě na to auto… teoreticky pokud ve smlouvě byla uvedela platná stk mužete odstoupit od smlouvy , či žádat náhradu škody která vam vznikla pokud auto neprojde a budete ho muset dál opravovat aby bylo pojizdny…

mgr.pavel

Tak máte kupovat auto jen od důvěryhodných prodejců. Nebo si dát do kupní smlouvy podmínku, že když se ukáže neplatnost emisí, majitel vám zaplatí třeba sto tisíc.

Váš nákup, váš problém. Nevím proč mám čuchat zplodiny z vaší jízdy jen proto, že jste si nezkontroloval auto při koupi.

M19

Ručí za správnost naměřených hodnot v okamžiku měření. Ne po půl roce atp. 😉

MasoxCZ

Takže je ME v podstatě k ničemu, protože i když projdu, znamená to jen že jsem měl ASI emise v pořádku do okamžiku měření, ale na ty příští dva roky PLATNOSTI emisního osvědčení to neříká vlastně vůbec nic. Dva roky mám platné emisní osvědčení, ALE to může být kdykoli zneplatněno tím, že mě změří policajt s přístrojem, používajícím ÚPLNĚ JINOU A NEKOMPATIBILNÍ METODIKU MĚŘENÍ. Takže každé dva roky platím za něco, co je mi naprosto k ničemu. To je na žalobu proti státu, protože je mi uložena povinnost, kterou platím na své náklady, a která je úplně nesmyslná a zbytečná… Číst vice »

MMXA

Přestaňte brečet a začněte si za svá rozhodnutí nést následky. Kupuju auto, tak si klidně zaplatím emise, má prodávající problém – nekoupím to od něj – jednoduché.

M19

Vy jste troll nebo hlupák? 😉

MMXA

Proč bych měl být troll nebo hlupák? Pokud autům nerozumím, tak si na nákup auta najmu někoho, kdo tomu rozumí ať nekupuju zajíce v pytli. Moje první věta platí na všechny rozhodnutí, co člověk dělá – to je snad logické ne? Nebo vy jdete do bazaru a vezmete první auto, které nejvíce lahodí Vašemu oku bez ohledu na technický stav?

Air Traveller

Protože jste odpovědný za stav vozidla.

Kubrt

A jak často bych na tu STK měl optimálně chodit? Stačí jednou měsíčně?

Air Traveller

to je tvůj problém.

auto většinou má příslušnou kontrolku, signalujízí, že katalyátor / lambda sonda či podobný krám už nekatalyzátoruje / nelambduje.

Nicméně tady neřešíme to, že někomu za dva roky lehce zdegenerovalo auto a má o něco horší emise.

Tady to cílí spíš na jedince, co z auta katalyzátor (cokoli) vyříznou, protože budou přece cool a vesnický mařeny je budou zbožnovat, a aby prošli technickou, tak je podmáznou.

Sněhulák

Ne a to opravdu většina aut nemá. Snad až na to hlídání rozsahu signálu z lambdy.

Xena Warrior

To se hlídá druhou λ sondou a pokud je to špatně, rozsvítí se MIL. Copak běžný uživatel ví, jaký je rozsah λ a má pojem o stechiometrickém poměru?

mgr.pavel

Klidně jednou za dva roky, ale prosím jen k důvěryhodné STK. Ne tam kde vidíte úplatky.

Já vidět na „mé“ STK předávaný úplatek, tak jdu jinam. Jednak proto, že nechci podporovat lumpy, a dále také že bych zkrátka nevěřil jejich profesionalitě.

K jak důvěryhodným stanicím chodíte, prosím?

Kubrt

Úplatek se předává tak, aby to nikdo třetí neviděl, to je snad jasné.
Nevím, k čemu vám bude info, kam chodím na STK, ale budiž – v průběhu života Černý Most, Chabry, naposled Líbeznice (ne, nejsem Martin Kupka). Jaká je jejich důvěryhodnost? Nevím,. Ani nevím, jak bych to měl zjišťovat. Zkoušet je uplatit a pak se jim vysmát?

Sněhulák

To je najivni, myslet si, že byste to někde viděl.

Sněhulák

Bojovníci proti automobilové dopravě mínusují . Nechávají si nejspíš převážit každý rohlík co koupí, aby věděli že je nikdo neokradl a váží 42g (standard).

Air Traveller

Mínusoval jsem taky, a přitom jsem příznivce autombilové dopravy.

A ted mudruj.

Sněhulák

A kolikrát měsíčně jezdíte na ME?

Air Traveller

Hmmm, po 4 a 2 letech?

vy tam jezdíte několikrát měsíčně?

MasoxCZ

Plot twist: STK a ME je to úplně k ničemu, protože ten přístroj při adhoc kontrole na silnici používá úplně jinou metodiku než přístroje na SME, a dává jiné výsledky.

none

Nevymýšlej teorie. 9 z 10 určitě mělo zrovna koupené auto? Ale no tak….

mgr.pavel

V tom případě vás původn majitel podvedl a žalujte jej, že při prodeji zatajil vadu na autě.

Trestat se má viník co podvádí, ne společnost.

Václav

Spoustu lidí si dá auto do servisu, aby mu auto před STK zkontrolovali a současně jim tam s ním na STK i dojeli. Takže ano, takový jezdí v dobré víře, že je vše OK.

mgr.pavel

Takže vy platíte servisu za službu, kterou oni zjevně odvedou nekvalitně – ve výsledku NEmáte auto splňující emise.

Žádejte po nich peníze zpět.

Sněhulák

Na základě čeho? Že před nějakou dobou to bylo ok a už není? Ve zkušebně elektrotechniky vám do protokolu napíši že je to platné pouze ve stavu v jakém byl kus na test dodán, čímž jsou chráněni před napadením, když zařízení trochu změní vlastnosti např. stárnutím kondenzátorů. U STK to bude podobné, stav vozidla se změnil (i bez úmyslného zásahu), proto je z pohledu servisu i STK vše ok.

MMXA

Jsem zase u osobní zodpovědnosti, to že Vás v servise oje.bali není problém systému, ale Váš. Najděte si poctivý servis, chcete mít emise v pořádku ne podplacené a nevyhovující?

Pedro72

Provozovatel silničního motorového vozidla nesmí provozovat na pozemních komunikacích vozidlo, které je technicky nezpůsobilé k provozu. Až tak je to jednoduché.

luboč

A jak to pozná, když si to nemůže změřit.

MMXA

Můžete, objednejte se na ME a oni Vám to přeměří.

MasoxCZ

Nese odpovědnost za něco,co nemá jak zkontrolovat,není na to vybaven,a ten kdo provádí měření za jeho správnost ručí.
Problém je,že tady je aplikována finanční odpovědnost s velkou škodou za správné provedení někým úplně jiným, koho nemám jak zkontrolovat jinak než na své nemalé náklady.
Celý ten systém je úplně blbě a ta situace je zralá na skupinovou žalobu jak proti provozovatelům SME/STK, tak proti státu.

Sněhulák

A jak to má ověřit? Jezdit každý den na ME.

Fučida

Až tak jednoduché to není. Aby bylo možné považovat nějaké jednání za přestupek, musí být mimo jiné takové jednání zaviněné.
A v to to případě může být dost problém to zavinění dokázat.

Jaaa

Sorry šéfe, tady je objektivní odpovědnost, zavinění se tak nedokazuje.

Fučida

Ale samozřejmě, že ano. Pokud to podle zákona o přestupcích není přestupek (nezaviněné jednání), objektivní odpovědnost není na co uplatnit.

Jan Boleslav

Dobrá poznámka, ten člověk to může částku vymáhat po té stanici STK, soukromé společnosti, u které získal dané osvědčení. Hromadná žaloba je relativně nová možnost, jak ty peníze vymáhat. Takže stačí sestavit skupinu podobně postižených a šance na úspěch je větší, než pro jednotlivce.

Air Traveller

Jakože člověk „A“ uplatí STK, a pak je bude žalovat za to, tže mu dali „emise“, i když kouřil jak kamna?

To nevymyslíš.

none

To bylo dobrý 😁 prostě podvod na zákazníka 😁

mgr.pavel

Na silnici nemají co jezdit auta s příliš vysokými emisemi. Pokud někdo příliš čadí, má dostat pokutu. Pokud má od STK razítko, že je jeho auto v pořádku, má se v občanskoprávním řízení obrátit na STK, že to měření emisí udělali špatně, a chtít po STK úhradu všech nákladů.

Kebab

To je v našem “právním” státě jen čistá teorie.

Air Traveller

Co má tohle co do čínění s (ne)právním státem?

Když tady teda takhle operujete s pojmy „právní stát“, můžete mi říct, na jakém základě byste chtěl tu STK žalovat?

To by prošlo tak možná, pokud by vás policajti chytili na výjezdu z STK.

STK nezaručuje, že další dva roky bude vaše auto v pořádku.


nemluvě o tom, že v těchto případech jde na 100% o úplatky – takže – vaše představa právního státu je, že uplatím STK, a pak je ještě budu žalovat za to, že mi tu STK dali?

Aleš Rejchrt

Pokuta je nesmysl, po provedené výměně katalyzátoru odešlo zapalování jednoho z válců. Hodnoty se pochopitelně zhorší. Je mnoho dalších poruch, které mají na hodnoty vliv. Normální řidič uživatel vozidla příliš nepozná pokud nevlastní diagnostiku.

Hasler

Jako že by třeba moje žena nepoznala že jí nepálí jeden ze 4 válců? Sorry jako ale to snad pozná každej debi*…

Xena Warrior

Možná byl mezi kontrolovanými vozy tříhrnek. 😀 Že by na dva?

M19

Pokud to není vaše chyba a nepodplacel jste nikdo vám nebrání podat na STK žalobu na náhradu škody.Ale s tím byste uspěl jen krátce po provedení kontroly, STK nemůže odpovídat za způsob provozu vozidla a dodatečné zásahy. 😉

MMXA

A ta škoda bude prosím kolik? 1000 kč pokuta? To že Vaše auto neplní, není chyba ME.

M19

Vy jste to nepochopil, že? Tak si to přečtěte ještě jednou i z předchozím příspěvkem a třeba se zadaří na podruhé. 😉

MMXA

Holt pomalu chápu, ale jakou škodu Vám způsobí stanice ME, když Vám uschopní auto, které je evidentně nemocné? (pokuta, poplatek za ME, a dál?)

MMXA

Platné emise sice máte, ale pokud certifikovaný technik ME naměří že již nevyhovujete, tak Vám odebere osvědčení o ME, protože Váš vůz to již neplní a vůz již nesmí legálně na silnici (daj Vám to na 30 dní). 1000Kč sice zabolí, ale je to v podstatě jen symbolická pokuta. Většinou oprava stojí daleko větší balík. Čuchat starou V3S, popř. O1 s rotačkou je sice nepříjemné, ale saze jsou dost velké na to, aby Vám nepronikly málem až do krevního oběhu. To u novějších motorů, kde je velikost sazí tam malá, že projdou v těle kamkoliv, fakt není zájmem nikoho, snad… Číst vice »

MasoxCZ

Tak to vám pane kolego prozradím malé tajemství.
I když na SME projdete, a u jejího výjezdu bude stát policajt s mobilním měřením, klidně vám technickou způsobilost může sebrat na místě, protože ten jeho přístroj používá jinou metodiku i měřící metodu a dává jiné výsledky.
A můžete se tam od jednoho ke druhému motat klidně celý týden a budete pořád dokola platit za něco, co je vyloučeno abyste splnil, přestože klidně 20x po sobě na SME projdete.
Právě proto, že u mobilního měření se používá jiná měřící metoda i metodika. Policajti sami to otevřeně přiznali.

mgr.pavel

Prosba pro redakci: prosím, sledujte následné kontroly podezřelých STK a pište o nich. Dost by mne zajímalo, jestli tato akce povede i k chycení trošku větších ryb (STK), anebo jen mřenek (jednotlivých řidičů/majitelů aut).

Tom

Pan současný ministr prý zprávy zdopravy čte, i když někdy mají patent na rozum (jeho slova, osobní setkání)

Jan

On nebo jeho tým určitě sleduje Twitter a další media, kde se podvody s měřením emisí rozebírají už několik měsíců, ne-li let a mohl s tím už začít něco dělat dávno. Pokud by tedy měl zájem a nebyli tím postižení nějací podnikatelé s vazbami na ODS. Stejně tak měl možnost řešit situaci v SŽ trochu razantěji na základě desítek článků zde a moc zlepšení nevidím.

Jaaa

Tak to aby se začal snažit.

Kdybych já byl nedejbůh ministr (nikdy nebudu, s darebákama nejsem schopnej vycházet a tudíž se do politiky nikdy neprotlačím), tak jen na základě třetiny místních článků by musel nastat takovej vítr, že by Nábřeží spadlo.

Swariner

Podle všeho se ale nejednalo o náhodný výběr. Vytipovat z řady vozidel střep není zase takový problém. To není nic proti takovým akcím, naopak.

Luk

Taky nebylo cílem zjistit podíl nevyhovujících vozidel, nýbrž eliminovat ta problematická a zároveň vytipovat problematické STK, kde úspěšně procházejí nevyhovující vozidla.

digi

A jsem docela i zvědav co bude MD dělat s těmito podivnými STK … To už pomalu i vypadá že podvody mají za podnikatelský záměr..

Honza L

MD neudělá vůbec nic. Reálně na dlouhá léta „zakotvil“ stav STK „dopravní poslanec“ Kolovratník (ANO). Ten v zásadě znemožnil vznik nových STK jak stupidními podmínkami na provozovnu tak naprosto směšnými a absurdními podmínkami na vůbec povolení nových. Jeho úzké přátelské i „obchodní“ vazby na skupionu kolem současných majitelů STK jsou samozřejmě čirá nahoda. „Ano, bude líp.“ Současný ministr není o mnoho lepší. Z oboru není ani vzděláním, ani kariérou. V podstatě celý profesní život se točil kolem ODS, především v mediální roli, a to v době takových pokrokových géniů jako Kasl, Bendl nebo Svobova. Jejich přístup k čemukoli ohledně aut… Číst vice »

Jan

Zakotvil to poslanec nynější opozice, takže pokud by vládnoucí koalice chtěla, tak může tento stav napravit během svého volebního období. Tedy pokud není na tu šmelinu napojená taky.

Pezos

No to ano, ale třeba Novinky plácly, že se vybíralo náhodně.

MMXA

Náhodně – tak určitě ! Předpokládám že když okolo pojedu už od pohledu novým vozem, tak mě asi nezastaví na měření emisí. Tipuju to tak na 100%.

Feedhunter

A proč tedy má platit pokutu řidič? Nebo provozovatel vozidla? Pravděpodobně byl na STK, tam prošel a měl papír na 2 roky. Asi těžko člověk doma zjistí, že už neplní emise. A STK by měla mít záznam, že emisi byly v době měření ok. Docela by mě zajímalo, jak toto bude řešit soud, pokud na nějaký dojde.

Luk

Zákon říká jasně, že řidič nesmí použít nezpůsobilé vozidlo. Ta nezpůsobilost může nastat kdykoliv a že vozidlo před rokem prošlo kontrolou, nehraje roli. Na druhou stranu přestupkem je vždycky jen zaviněné jednání – tedy musí být prokázána vina řidiče. Pokud řidič nemá šanci zjistit, že vozidlo není způsobilé (tedy například pokud má sice zvýšené emise, ale není jak to poznat – nesvítí žádná kontrolka ani se z výfuku nevalí dým), těžko za to může být postižen. Tedy být na místě řidiče, nebudu souhlasit s uložením blokové pokuty a nechám to projednat ve správním řízení, aby bylo nutné prokázat, že jsem… Číst vice »

MMXA

Bylo by dobré, aby to někdo poslal k soudu a vznikl k tomu judikát zda je řidič odpovědný a pokutovatelný.

Jaaa

Ale no tak, tady platí objektivní odpovědnost…

Luk

Objektivní odpovědnost je něco jiného a v oblasti dopravního práva se vztahuje k provozovateli vozidla. Řidič může být odpovědný za přestupek jen v případě, že ho prokazatelně zavinil. Co se týká (ne)způsobilosti vozidla, ta může nastat kdykoliv a řidič může být postižen jen v případě, že je mu prokázána vina – tedy že věděl, případně mohl a měl vědět, že je vozidlo nezpůsobilé. Například v případě chybějícího kola (ano, i taková vozidla občas jezdí – i náklaďáky a autobusy) není co řešit, podobně při mizerně fungujících brzdách. Ale třeba už nesvítící levé světlo je ošemetné (přitom žárovka může odejít kdykoliv).… Číst vice »

Pedro72

Mít papír na dva roky je jedna věc, mít technicky způsobilé vozidlo jiná. Nikdo si snad nemůže myslet, že stav vozidla se za dva roky nezmění.

Kubrt

Ovšem uživatel vozidla si toho vůbec nemusí všimnout.

none

Nemusí. Teď mu s tím pomohli a dostal šanci to napravit.

Jan

Což znamená zajet do STK, kde prochází všechno a bude to zas oficiálně v pohodě do dalšího náhodného měření na silnici.

mgr.pavel

Pokud má obavy, může jít na STK předčasně.

Doporučuji ale vybírat důvěryhodnou STK, ne takovou, kde za obálku pod květináčem vám dají razítko, aniž by vaše auto viděli..

mimochodem

Duveryhodnou STK?

To mi nevychadza. Snad sikovneho duveryhodneho mechanika, kdyz uz, ne?

Na razitko auto nejezdi. Mne zajima skutecnej stav. Jestli nikde nic neklepe, nevrze, jestli dobre svitim, brzdim a nemam diru ve vyfuku.
Jestli se na STK od mechanika nejake vsimne dostane – netusim a je mi to celkem fuk. Povazuji to toliko za uredni ukon, kdy ziskam fikci zpusobilosti k provozu na mene nez dva roky, aniz bych tam musel jet na plataku.

Jan

Jaká je ale motivace řidičů navštěvovat poctivé STK místo těch, kde máte za tu obálku jisté razítko bez ohledu na stav vozidla a nemusíte dál nic řešit?

MasoxCZ

Provozovatel nemá žádný způsob jak to zjistit.

Air Traveller

Zeptám se protiotázkou – před rokem jsi prošel technickou, ale upadlo Ti levý přední světlo.

Opravíš ho, nebo budeš ještě ten další rok jezdit bez předního světla, protože přece prošlo technickou a stejně jezdíš jenom ve dne?

IMHO emise, tak pokud, tak se zhoršují postupně. Takže pokud jsi před dvěma roky prošel technickou legálně, tak k degeneraci sice dojít nemůže, ale nebudš zničeho nic mimo tabulky.

horal

Mícháš jablka a hrušky. Jezdíš si každé ráno měřit emise?

Air Traveller

Ne, nemíchám. Je to to samé. Je to totiž o principu – nemustí to být vůbec světla, může to být cokoli dalšího, co se v rámci technické kontroluje.

Liposh

Ano, předpokládám, že vybrat na měření emisí třeba rok starou Teslu (fórek) není účelem. Je ale strašné, že za pomoci úplatku můžete projít STK s čímkoliv a bez úplatku jsem kupříkladu já nedostal technickou, když se mi rozbilo polohování předního světla (svítilo kam mělo, akorát nešlo nastavit, aby svítilo kam nemá) 😁

Tom

I v tomhle je rozdíl. Na jedny stk mě vyhodili (na 30dni technicka) s oloupanym lakem na zarovce smerovky. Jinde (s jiným autem jiný rok) mi na stejnou závadu rekli, ať si ji vyměním do příští kontroly (vyměnil jsem, ale nemusel jsem tam kvůli tomu znovu). A pak v každým kraji je několik stk, kde za příslušný příplatek projde jakýkoliv auto i s dirou v prahu pod řidičem, co ani nebrzdi…. (taky osobní zkušenost s autem člověka, kterému prošlo). Ale to už je v ČR tradice, že se nejvíc šlape po těch, kteří v tom neumí chodit (rozuměj tu správně… Číst vice »

none

V ČR je tradice obejít vše, co obejít jde. A pak se vymlouvat jako malý dítě. No a teď do toho někdo šlápl.

MMXA

Jak potom kontrolujou LED Matrix nebo xenony s aut. nivelací.

mimochodem

Samozrejme, staci koukat na cokoliv, co ma vzadu napsano TDi 😀