Policejní razie v libereckém dopravním podniku. Devět obviněných, tři ve vazbě

Autobus společnosti Busline na lince pro DPMLJ. Foto: Jan SůraAutobus společnosti Busline na lince pro DPMLJ. Foto: Jan Sůra

Detektivové Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahují už od rána v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ).

Detektivové Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahují už od rána v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ). Kvůli získání některých dokumentů navštívili také společnost Busline, která je největším dodavatelem dopravního podniku. Smlouvy městské firmy se soukromou firmou řada místních politiků kritizuje.

Podle informací deníku Zdopravy.cz policejní razie stále probíhá (18.30). Server Náš Liberec citoval mluvčího NCOZ Jaroslava Ibeheje, podle kterého bylo devět osob obviněno, z toho tři byli zadrženy a omezeny v osobní svobodě.

Podle serveru má být mezi obviněnými podnikatel Jiří Vařil, který dlouho působil ve statutárních orgánech Busline, ale oficiálně nemá několik let s firmou nic společného. Vařil je v oboru ale považován za skutečného vlastníka, i když jím je oficiálně Jakub Vyskočil. Na jeho možné další působení ve firmě upozornilo před dvěma lety Centrum nezávislé investigace. Vařilův telefon je nedostupný.

Druhým obviněným, který měl skončit i ve vazbě, je podle serveru šéf představenstva DPMLJ Pavel Šulc. Jeho telefon je nedostupný, nemůže se mu dovolat ani liberecký primátor. Deník Zdopravy.cz v prosinci upozornil, že Šulc nechal vyplatit Busline i před odpor libereckých radních 28 milionů korun jako dodatečnou kompenzaci. Mezi obviněnými by měl být i šéf DPMLJ Luboš Wejnar, který do firmy přišel právě z Busline.

Šéf Busline Radek Chobot potvrdil, že detektivové navštívili i centrálu firmy v Semilech, nikoho z firmy ale neobvinili. Na dotaz, zda je mezi obviněnými i Jiří Vařil odpověděl, že Vařil s firmou nemá nic společného. Vařil působí za KSČM například v dopravním výboru Libereckého kraje.

Busline pro DPMLJ obstarává zhruba 40 % výkonů, k zakázce se dostal bez soutěže v roce 2009, když došlo ke spojení s jabloneckou MHD. Smlouvy s Busline kritizuje dlouhodobě hlavně Změna pro Liberec. Busline je ve sporu i se současnou krajskou vládou, kde napadá plán koupit ČSAD Liberec. Policisté už minulý týden zasahovali právě v ČSAD Liberec, na krajském úřadě a firmě Nexia AP, která dělala posudek na cenu ČSAD Liberec. Ve hře je více než půl miliardy korun, které ročně Liberec a Liberecký kraj zaplatí za autobusovou dopravu a Busline je největším příjemcem z této částky.

Tagy BusLine Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou NCOZ
5 komentářů