Polemika: Ministerstvo považuje vodní dopravu za plnohodnotnou součást dopravního systému

Vizualizace jezu u Děčína. Pramen: ŘVCVizualizace jezu u Děčína. Pramen: ŘVC

Zcela zásadním záměrem v rámci rozvoje infrastruktury vodních cest je z pohledu resortu dopravy Plavební stupeň Děčín.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
frank

Ideální by byl výzkum, jak garantovaně dostat vodu do největších českých řek “ tepen střechy Evropy“. Momentálně je čím dál častější situace, že lodě měsíce čekají na vyšší vodu …

Zbyněk

nebo na odklizení trosek mostu. Drážďany.

J.Š.Hájek

Urychlit, nejlépe ukončit, diskuse a začít realizovat. Děčín už má min. 30 let zpoždění. Příspěvky o betonové lobby jsou zcela mimo mísu. Stejně tak diskuze o zničení několika málo živočichů ( že žabičkáři z Přeloučska?).

none

Přeji našim řekám mnoho vody 😁
Ale asi se už nevrátí doba, kdy jsme se chodili dívat na lodě přepravující uhlí.

Blátošlap

Když stát vlastní firmy pro přepravu, jako je Česká pošta, ČdCargo. Proč nemůže ŘVC začít podnikat s Beskydy? Nechat si v loděnici vyrobit dvě vany a začít s přepravou nákladů?

Blátošlap

Dále třeba Armádní servisní, vlastní přepravu přes outsourcing má Čepro nebo Severočeské doly, ty též patří státu.

V. K.

Vodní doprava je v našich podmínkách maximálně tak vlhký sen betonové lobby. Ani za cenu totální devastace posledních zbytků Severočeské přírody se nepodaří změnit, že té vody je prostě málo a víc jí nebude,

Tbcko@centrum.cz

Souhlas. Zbytečnost a nekonkurence schopný dopravní prostředek.

noerf

Ono vodní doprava v ČR, tedy říční doprava stále má svůj význam, jak nákladní, tak osobní, která dokáže fungovat i bez dotací.
Problém pro naklání říční dopravu je nesplavnost Labe po část roku a otázka, zda by dokázali převážet kontejnery z přístavu v Hamburku do Děčína nebo Mělníka.

Dusanh

Proč by měl někdo vézt kontejnery x dní po vodě (s nejistým výsledkem), když se to přiveze za méně, než 24h vlakem?

Damian

Taky bych řekl, že to o ty budoucnosti bude od odboru přes lodní dopravu, kdy to tak leda chtějí doklepat do důchodu.

TnM

Nezlobte se na me, ale tento komedialni dialog rejdare s ministerstvem je jak z casu rudeho prava. Oboum stranam jde o to stejne: probetonovat co nejvic miliard na zbytnych a neperspektivnich nesmyslech.

Lumír Kalas

On totiž ten stát nepodporuje ani vodní, ani železniční dopravu, protože přece žijeme v kapitalismu a veškeré peripetie těchto módů dopravy jsou dány čistě tržními příčinami. Pak je tady však silniční doprava, která funguje na jiných než tržních principech. Takže zatímco z přetížených kamionů se nepokryjí ani náklady na instalaci vah, spousty prohřešků kamionistů jsou bagatelizovány, naproti tomu se kamionům staví infrastruktura za miliardy a máme nejnižší mýtné ve střední Evropě. A jako stát na silnici dost proděláváme. Takže proč někde je čistě tržní prostředí, ale jiný mód byl zvolen jako vyvolený a nějaká ta miliardička na podporu kamionů ničemu… Číst vice »

Kubrt

Nemyslíte si doufám, že veškeré náklady na železniční (vodní) infrastrukturu nesou železniční (vodní) dopravci, že ne?

Lumír Kalas

Kolik je zisk z přetížených vagonů? Aby se neničily odolné ocelové kolejnice? Ptám se pro kamaráda.

Y.K.

Přetížený vagon je co? To má být něco běžného? jak jste na to přišel?

Marty

Ne, jen že silní doprava polyká vyšší desítky miliard, železnice možná desítku a voda – jo, to je vlastně priorita, tak miliardicku dáme… Je to škoda, ale raději ať jezdí kamiony a rychlovarné s omezením 160km/h :)))

ToMa

Minimálně u osobní dopravy platí stát za osobokilometr daleko více na železnici než na silnici. Nemám důvod si myslet, že u nákladní to bude jinak

Marťas

Aha… A spotřební daň a DPH z pohonných hmot, dále útraty řidičů na benzinkách (které BY MĚLY též z nákupů odvádět daně… To není nic… Je to velice smutná věc, ale ideální občan hulí, chlastá, nechodí k doktorovi, jezdí autem a nedožije se důchodu…(samozřejmě nepobírá dávky)… Pak stát sponzoruje a nic ho nestojí…

Lumír Kalas

To je lež. Je spousta analýz, které dokazují, že huliči a alkoholici se státu nevyplatí, protože na jejich léčbu jde více peněz, než ze spotřebních daní. Když je borec furt v lihu, nevydělává ve fabrice logicky. Stejně tak s auty. Když stojí kamiony v kolonách, ekonomika tratí. Opravy dálnic rovněž snižují HDP.

Marťas

Zkuste si to ve svém spravedlivém rozhořčení přečíst pořádně… A NECHODÍ K DOKTOROVI… je to tam…? Že je…

ngthrn

> ředitel ministerského odboru vodní dopravy Evžen Vydra

nomen omen…

Marťas

Co má jméno Evžen společného s vodou 🤣🤣🤣?

Ondřej Wagner

Lepší by bylo, kdyby jeho příjmení bylo Bobr.

jan táborský

spíše Kuňk Žlutobřichý

MaT

Přesně, to už by tam ten plavební stupeň Děčín dávno byl, takhle akorát štve rybáře… 🙂