Poláci začínají se stavbou nejdelšího tunelu, zásadně zrychlí spojení do Západních Karpat

Modernizace trati Krakov - Nowy Sacz. Foto: PKP PLKModernizace trati Krakov - Nowy Sacz. Foto: PKP PLK

Hotovo má být za 2,5 roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slávek

Kdyby ti Turci měli reference na silniční tunely, tak už se mohla stavět i naše D11 u Trutnova 🙁

likvidátor shotoushků

Zdejší fans odvolávání a soudů by byli dost zklamaní. V Polsku se totiž v integrovaném stavebním řízení rovnou vyvlastňuje 😉

Jiří Urban

Jak vlastně Správa železnic určuje priority? Opraví nádraží v ČT za 20 miliard, ale trať která k němu vede, je největší Achilovou patou české železniční sítě jak kapacitně, tak rychlostně atd.. se bude řešit až za deset let..

Jirka

Asi by chtělo i dodat, že se jedná o jednokolejnou trať.

Míla

Plánuji Poláci měnit napájecí soustavu? Nemyslím tady na té stavbě, ale jestli mají nějaký plán konverze… Díky!

Kubrt

Neplánují. Nicméně VRT Varšava-Poznaň/Wroclaw bude (nepřekvapivě) AC.

Míla

Díky!

Johny Guza

Půjdou podobnou cestou jako Italové. AC 25 kV 50 Hz zatím na VRT úsecích.

Změna je na dohled

Poláci jsou frajeři👍

JFK

Proč? Ejpovický tunel je o 300 metrů delší a je dvojkolejný.

Jaromir31

Nebojte, on to ještě Metrostav shodí, vždyť Poláci jsou známí tím, že neumí stavět tunely. Tunelářská velmoc jsou Čechy

Poborskiii

Taky, že neumí. Tunely jim postaví ti Turci. Viz varšavské metro, krakovská fast tram pod nádražím, tunely Świnoujście – všechno Turci.

JFK

Ten tunel ale budou stavět Turci.

likvidátor shotoushků

V Pšonkově se uchytil turecký Gülermak

timom25

Vie mi niekto povedať či to zrýchlenie na trase Krakow – Nowy Sącz bude znamenať aj návrat vlakov krakoviak (Krakow-Pešť cez Košice)?

Twix

Jak už to tady někdo komentoval minule, zásadní zrychlení přinese ta nová přímá zkratka, a ne ten tunel, který na ní neleží – ten je „jen přeložkou“ nevyužívaného úseku existující trati.
Odkud je ta titulní fotka, není to vytrhaná trať v Rąbce, kam ještě nedávno zajížděly osobáky? Pak to ale není modernizace tratě Kraków – Nowy Sącz, ale té druhé větve.

digi

ad titulní fotka : neni to v Rabce, je to Nowy Sącz … na fotce je v pravem dolnim rohu, reklamní cedule biedronky, ktera je zhruba tady: https://mapy.cz/s/fabomatago

Twix

Ok díky za uvedení na pravou míru

Nose Peak

Demolice domů??? Co tomu říkali NIMBYíci?

Kubrt

Co asi, nelíbí se jim to, což je přirozené. To jen na tomto serveru se koncetruje skupina lidí, kteří by se svého majetku a klidu rádi a ochotně vzdali ve prospěch celku.

mgr.pavel

Pokud bych viděl, že daný infrastrukturní projekt je vážně dost přínosný a nejlepší varianta vážně vede přes můj byt či dům, a pokud by mi stát dal odpovídající náhradu např. 1.5krát cenu nemovitosti, kde je problém?

Já na konkrétním majetku nelpím, vy ano?

Kubrt

Jak na kterém. Jednoho domu jsem se lehko vzdal. Se současným domem, bydlištěm, by to bylo těžší. Založili jsem zde rodinu, děti to tu mají rády, bydlí se nám tu dobře. Momentálně by se mi odtud velmi nechtělo.

Sova

Znovu a znovu nás Poláci v dopravní infrastruktuře nejen předhánějí, ale naprosto zesměšňují… 🙁

Fahrdienstleiter

Ejpovice – Plzeň a 4. koridor jsou jen mýty a nikdy se nestaly.

SYN

Zajímavé že zmiňujete tu Plzeň… jakou že rychlostí se do Plzně dostane z Prahy? Napřed stovkou, pak 120-140 pro klasiku, a pak kousek dvoustovky – teda až bude vyřešený zabezpečovač…
Takže průměr řekněme 130??

Sova

To nikdo netvrdí, ale z hlediska přípravy už jsou to docela staré záležitosti (že se třeba 4. koridor dokončil až nedávno je záležitost délky staveb obecně a také změn projektu během realizace). Co tu máme novějšího, kromě mnoha zrekonstruovaných budov?

Tohle je právě ten rozdíl, že takoví Poláci svůj infrastrukturní dluh aktivně řeší, zatímco my se tady plácáme po zádech nad věcmi dávno uzavřenými.

Průvodce původní Aleš

Možná mi něco uniklo (nemyslím to ironicky), ale u nás se před pár lety postavil delší tunel než má být tento, Ejpovický, který má délku 4150 m oproti tomuto polskému (3800 m).

Jan

Asi nejde o délku tunelu, ale délku stavebního řízení a čerpání EU peněz…

Průvodce původní Aleš

Možná jsem slepý, ale ohledně financování a harmonogramu v článku nic uvedeno není. Můžete tedy dát údaje Vy?

Jan

Sova popisuje obecný trend a ne tento tunel. Trochu nadhledu…

mgr.pavel

Nebo to, že v Polsku lze před stavbou zbourat i nějaké domy.

To by NIMBYsté v ČR nerozdýchali.

Tom Matto

Co třeba obchvat Přerova?
Pozice na mapě
https://mapy.cz/s/pufepamogu

Xaver

Ale prosím vás. V čem že to zesměšnění má spočívat? Dálnice v současné době stavíme stejně intenzivně, železnice máme v mnohem lepší kvalitě.

Jan

V Čechách bohužel někteří nevěří, že Poláci zvládnou postavit tunel…

Poborskiii

K tomu tam mají ty Turky, kteří mají za sebou stavbu metra v Istanbulu, Ankaře a … ve Varšavě.

JFK

Kdyby to někteří uměli, tak by se nespojovali s tureckou tunelářskou společností.

Jan Hašek

To je hezké, my za tuto část opravíme půlku nádraží v České Třebové. A cestující, co zde projíždí nic nepozná.

Roman

Miluji když se srovnávají dvě úplně odlišné věci.

Jiří Kocurek

Kolik že to bylo, 100 km kolejí a 400 výhybek?

Jiří Kocurek

Druhá možnost je nechat to rozpadnout až do stavu pomalá 10 km/h a výluka každý měsíc kvůli poruše a jenom to nějak flikovat.

Sova

Tak hlavně aby po té rekonstrukci nebyly poruchové výluky tak jako tak. Pod správou SŽ není moc důvodů pro optimismus.

Jiří Kocurek

Jsou v Olomouci nevo v Přerově?

Tom Matto

Nebo v Plzni a Pardubicich?

David

Doufám, že v Třebove pořád zůstanou ty podjezdy pod tratí jen pro jedno auto – aby se ušetřilo:)

Frantisek X

Můžete to objet kolem Rybníka, odkud byli naopak na dlouhou okliku vyhnáni chodci. 🙂