Kdyby ti Turci měli reference na silniční tunely, tak už se mohla stavět i naše D11 u Trutnova 🙁
likvidátor shotoushků
4 měsíců
Zdejší fans odvolávání a soudů by byli dost zklamaní. V Polsku se totiž v integrovaném stavebním řízení rovnou vyvlastňuje 😉
Jiří Urban
4 měsíců
Jak vlastně Správa železnic určuje priority? Opraví nádraží v ČT za 20 miliard, ale trať která k němu vede, je největší Achilovou patou české železniční sítě jak kapacitně, tak rychlostně atd.. se bude řešit až za deset let..
Jirka
4 měsíců
Asi by chtělo i dodat, že se jedná o jednokolejnou trať.
Míla
4 měsíců
Plánuji Poláci měnit napájecí soustavu? Nemyslím tady na té stavbě, ale jestli mají nějaký plán konverze… Díky!
Jak už to tady někdo komentoval minule, zásadní zrychlení přinese ta nová přímá zkratka, a ne ten tunel, který na ní neleží – ten je „jen přeložkou“ nevyužívaného úseku existující trati.
Odkud je ta titulní fotka, není to vytrhaná trať v Rąbce, kam ještě nedávno zajížděly osobáky? Pak to ale není modernizace tratě Kraków – Nowy Sącz, ale té druhé větve.
ad titulní fotka : neni to v Rabce, je to Nowy Sącz … na fotce je v pravem dolnim rohu, reklamní cedule biedronky, ktera je zhruba tady: https://mapy.cz/s/fabomatago
Co asi, nelíbí se jim to, což je přirozené. To jen na tomto serveru se koncetruje skupina lidí, kteří by se svého majetku a klidu rádi a ochotně vzdali ve prospěch celku.
Pokud bych viděl, že daný infrastrukturní projekt je vážně dost přínosný a nejlepší varianta vážně vede přes můj byt či dům, a pokud by mi stát dal odpovídající náhradu např. 1.5krát cenu nemovitosti, kde je problém?
Jak na kterém. Jednoho domu jsem se lehko vzdal. Se současným domem, bydlištěm, by to bylo těžší. Založili jsem zde rodinu, děti to tu mají rády, bydlí se nám tu dobře. Momentálně by se mi odtud velmi nechtělo.
Sova
4 měsíců
Znovu a znovu nás Poláci v dopravní infrastruktuře nejen předhánějí, ale naprosto zesměšňují… 🙁
Zajímavé že zmiňujete tu Plzeň… jakou že rychlostí se do Plzně dostane z Prahy? Napřed stovkou, pak 120-140 pro klasiku, a pak kousek dvoustovky – teda až bude vyřešený zabezpečovač…
Takže průměr řekněme 130??
To nikdo netvrdí, ale z hlediska přípravy už jsou to docela staré záležitosti (že se třeba 4. koridor dokončil až nedávno je záležitost délky staveb obecně a také změn projektu během realizace). Co tu máme novějšího, kromě mnoha zrekonstruovaných budov?
Tohle je právě ten rozdíl, že takoví Poláci svůj infrastrukturní dluh aktivně řeší, zatímco my se tady plácáme po zádech nad věcmi dávno uzavřenými.
Možná mi něco uniklo (nemyslím to ironicky), ale u nás se před pár lety postavil delší tunel než má být tento, Ejpovický, který má délku 4150 m oproti tomuto polskému (3800 m).
Právě Beroun – Plzeň je ukázkou toho jak se to nemá dělat, s čekáním na VRT „až kdoví kdy“ a v čekání na spásu v podobě drahé tunelové varianty do Smíchova. Jednoduše řečeno, trať Beroun-Plzeň – tedy ty přeložky se měly naprojektovat tak, aby to rychlý vlak stihl na Wilsona do hodiny i vyhlídkou po stávající trati kolem Berounky. Případné další řešení z Berouna do Smíchova by pak bylo bonusem.
Kdyby ti Turci měli reference na silniční tunely, tak už se mohla stavět i naše D11 u Trutnova 🙁
Zdejší fans odvolávání a soudů by byli dost zklamaní. V Polsku se totiž v integrovaném stavebním řízení rovnou vyvlastňuje 😉
Jak vlastně Správa železnic určuje priority? Opraví nádraží v ČT za 20 miliard, ale trať která k němu vede, je největší Achilovou patou české železniční sítě jak kapacitně, tak rychlostně atd.. se bude řešit až za deset let..
Asi by chtělo i dodat, že se jedná o jednokolejnou trať.
Plánuji Poláci měnit napájecí soustavu? Nemyslím tady na té stavbě, ale jestli mají nějaký plán konverze… Díky!
Neplánují. Nicméně VRT Varšava-Poznaň/Wroclaw bude (nepřekvapivě) AC.
Díky!
Půjdou podobnou cestou jako Italové. AC 25 kV 50 Hz zatím na VRT úsecích.
Poláci jsou frajeři👍
Proč? Ejpovický tunel je o 300 metrů delší a je dvojkolejný.
Nebojte, on to ještě Metrostav shodí, vždyť Poláci jsou známí tím, že neumí stavět tunely. Tunelářská velmoc jsou Čechy
Taky, že neumí. Tunely jim postaví ti Turci. Viz varšavské metro, krakovská fast tram pod nádražím, tunely Świnoujście – všechno Turci.
Ten tunel ale budou stavět Turci.
V Pšonkově se uchytil turecký Gülermak
Vie mi niekto povedať či to zrýchlenie na trase Krakow – Nowy Sącz bude znamenať aj návrat vlakov krakoviak (Krakow-Pešť cez Košice)?
No jistě, je to hned v plánu 4x denně..
Jak už to tady někdo komentoval minule, zásadní zrychlení přinese ta nová přímá zkratka, a ne ten tunel, který na ní neleží – ten je „jen přeložkou“ nevyužívaného úseku existující trati.
Odkud je ta titulní fotka, není to vytrhaná trať v Rąbce, kam ještě nedávno zajížděly osobáky? Pak to ale není modernizace tratě Kraków – Nowy Sącz, ale té druhé větve.
ad titulní fotka : neni to v Rabce, je to Nowy Sącz … na fotce je v pravem dolnim rohu, reklamní cedule biedronky, ktera je zhruba tady: https://mapy.cz/s/fabomatago
Ok díky za uvedení na pravou míru
Demolice domů??? Co tomu říkali NIMBYíci?
Co asi, nelíbí se jim to, což je přirozené. To jen na tomto serveru se koncetruje skupina lidí, kteří by se svého majetku a klidu rádi a ochotně vzdali ve prospěch celku.
Pokud bych viděl, že daný infrastrukturní projekt je vážně dost přínosný a nejlepší varianta vážně vede přes můj byt či dům, a pokud by mi stát dal odpovídající náhradu např. 1.5krát cenu nemovitosti, kde je problém?
Já na konkrétním majetku nelpím, vy ano?
Jak na kterém. Jednoho domu jsem se lehko vzdal. Se současným domem, bydlištěm, by to bylo těžší. Založili jsem zde rodinu, děti to tu mají rády, bydlí se nám tu dobře. Momentálně by se mi odtud velmi nechtělo.
Znovu a znovu nás Poláci v dopravní infrastruktuře nejen předhánějí, ale naprosto zesměšňují… 🙁
Ejpovice – Plzeň a 4. koridor jsou jen mýty a nikdy se nestaly.
Zajímavé že zmiňujete tu Plzeň… jakou že rychlostí se do Plzně dostane z Prahy? Napřed stovkou, pak 120-140 pro klasiku, a pak kousek dvoustovky – teda až bude vyřešený zabezpečovač…
Takže průměr řekněme 130??
To nikdo netvrdí, ale z hlediska přípravy už jsou to docela staré záležitosti (že se třeba 4. koridor dokončil až nedávno je záležitost délky staveb obecně a také změn projektu během realizace). Co tu máme novějšího, kromě mnoha zrekonstruovaných budov?
Tohle je právě ten rozdíl, že takoví Poláci svůj infrastrukturní dluh aktivně řeší, zatímco my se tady plácáme po zádech nad věcmi dávno uzavřenými.
Možná mi něco uniklo (nemyslím to ironicky), ale u nás se před pár lety postavil delší tunel než má být tento, Ejpovický, který má délku 4150 m oproti tomuto polskému (3800 m).
Asi nejde o délku tunelu, ale délku stavebního řízení a čerpání EU peněz…
Možná jsem slepý, ale ohledně financování a harmonogramu v článku nic uvedeno není. Můžete tedy dát údaje Vy?
Sova popisuje obecný trend a ne tento tunel. Trochu nadhledu…
Nebo to, že v Polsku lze před stavbou zbourat i nějaké domy.
To by NIMBYsté v ČR nerozdýchali.
Co třeba obchvat Přerova?
Pozice na mapě
https://mapy.cz/s/pufepamogu
Právě Beroun – Plzeň je ukázkou toho jak se to nemá dělat, s čekáním na VRT „až kdoví kdy“ a v čekání na spásu v podobě drahé tunelové varianty do Smíchova. Jednoduše řečeno, trať Beroun-Plzeň – tedy ty přeložky se měly naprojektovat tak, aby to rychlý vlak stihl na Wilsona do hodiny i vyhlídkou po stávající trati kolem Berounky. Případné další řešení z Berouna do Smíchova by pak bylo bonusem.
Ale prosím vás. V čem že to zesměšnění má spočívat? Dálnice v současné době stavíme stejně intenzivně, železnice máme v mnohem lepší kvalitě.
V Čechách bohužel někteří nevěří, že Poláci zvládnou postavit tunel…
K tomu tam mají ty Turky, kteří mají za sebou stavbu metra v Istanbulu, Ankaře a … ve Varšavě.
Kdyby to někteří uměli, tak by se nespojovali s tureckou tunelářskou společností.
To je hezké, my za tuto část opravíme půlku nádraží v České Třebové. A cestující, co zde projíždí nic nepozná.
Miluji když se srovnávají dvě úplně odlišné věci.
Kolik že to bylo, 100 km kolejí a 400 výhybek?
Druhá možnost je nechat to rozpadnout až do stavu pomalá 10 km/h a výluka každý měsíc kvůli poruše a jenom to nějak flikovat.
Tak hlavně aby po té rekonstrukci nebyly poruchové výluky tak jako tak. Pod správou SŽ není moc důvodů pro optimismus.
Jsou v Olomouci nevo v Přerově?
Nebo v Plzni a Pardubicich?
Doufám, že v Třebove pořád zůstanou ty podjezdy pod tratí jen pro jedno auto – aby se ušetřilo:)
Můžete to objet kolem Rybníka, odkud byli naopak na dlouhou okliku vyhnáni chodci. 🙂