Poláci začínají s obnovou dvou lokálek u českých hranic
Dolnoslezské vojvodství si od obnovy tratí slibuje rozvoj cestovního ruchu v podhůří Jizerských hor a Krkonoš.
Dolnoslezský správce silnic a železnic Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK) začal tento týden s pracemi na revitalizaci dvou železničních tratí, na kterých už roky nejezdí žádné vlaky. Obě jsou v českém pohraničí Jde o tratě 308 v úseku Jelenia Góra (Jelení Hora) – Mysłakowice a trať 317 Gryfów Śląski – Mirsk. Ta by měla být postupně obnovena až na české hranice do města Swieradow Zdrój.
K zahájení prací došlo minulý týden. V případě trati do Mirsku jde o deset km dlouhý úsek, do Mysłakowic o čtyři kilometry. Obnova obou tratí, které byly dříve v majetku polské správy železnic PKP SA, začala loni kácením dřevin.
„Obnova Jizerské dráhy bude mít velký a pozitivní dopad na rozvoj cestovního ruchu v této části Dolního Slezska. Vlaky se v nejbližší době vrátí do Gryfów Śląski, Mirsku a lázeňského města Świeradów Zdrój. Z toho budou profitovat především obyvatelé, kterým přístup k železnici usnadní každodenní dojíždění do práce, školy a města v našem vojvodství,“ řekl maršálek Dolnoslezského vojvodství Cezary Przybylski.
Oprava trati vyjde na 21 milionů zlotých (zhruba 110 milionů korun), zakázka má být hotova do devíti měsíců. Finančně se na ní budou podílet i města a obce podél trati, z velké části je financována z evropských zdrojů.
Trať do Mysłakowic bude hotova za patnáct měsíců, součástí zakázky je i projektová příprava. Na čtyři kilometry dlouhý úsek by měla navázat oprava trati do města Kowary.