Poláci vybaví dálnice rychlonabíječkami. Vyrostou na 31 odpočívkách, poslouží i kamionům

Nabíječky v Polsku. Zdroj: GDDKiANabíječky v Polsku. Zdroj: GDDKiA

Rychlodobíjecí stanice vyrostou na celkem 31 odpočívadlech.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

Nedávno bylo přes 70% elektřiny v Polsku z uhlí, v posledních letech to stáhli pod 60%. Mají Baltské moře, stejně jako Němci staví hodně větrníků.

Pavel

A velké velké plány: jádro + větrníky a investice do námořních přístavů a do železnice. Do dopravy v přepočtu asi 1 bilion (!) Kč.

Démon

A není to málo Antone …

Asd

Samozřejmě že je. Ale to nevadí protože majitelé elektroaut Vám jistě rádi vysvětlí že čekat a dělat si přestávky je přeci přirozená věc.

Vojtěch

Vy jste s nějakým takovým mluvil nebo existují jenom na internetu?

Jan

Vy jste v elektromobilu asi nikdy neseděl, co? :))

none

Nejvíce zkušeností s elektroauty mají lidé, co ho nevlastní 😁

Zbyněk19

ano? A co by majitelům EV poradil majitel spalováku… 😀 ?

MajsterN

Polsko nespí! 🙂

hroch.obojzivelny

Je vidět, že elektromobilita v IAD není žádný problém, pokud opravdu chcete a máte dost hnědého uhlí na spálení.

Pražec

Pozitivní vliv na ovzduší v aglomeracích tu ale vidím taky.
Obvyklý zástupce střední třídy si kupuje jedno auto na všechno. Přes týden s ním jezdí do práce, o víkendech a dovolených s ním brázdí dálnice.
Stav dobíjecí infrastruktury na dálnicích pak ovlivňuje rozhodnutí, jestli příští auto bude ještě spalovák, nebo už elektrika.

Pave69

Stav dobíjecí infrastruktury na dálnicích je až druho nebo ještě více řadý. Prvořadá je cena (v dané kategorii) a jestli má kde nabíjet doma. Vzhledem k počtu paneláků v ČR je tím pádem evidentní, že protlačit nějaké vyšší podíly EV na trhu bude fakt na sílu.

Sáček

V paneláku opravdu nežije každý.

Vojtěch

40% obyvatel ČR žije v rodinných domech, nabíjení je u nich v podstatě vyřešno. Pokud vás zajímá, jak se to dělá v zahraničí, zvedněte zadek a běžte se podívat na západ/sever, pokud nemáte finance/vůli, stačí se podívat na mezinárodní mapu nabíječek.

Abu Daniel

Více jak 60% obyvatel ČR má své parkovací místo, tj. nábíjení není be skutečnosti problém. A vybudovat několik stovek, až tisíc nabíjecích bodů na parkovišti na sídlištích je finančně a technicky jednodušší než 20 rychlonabíjecích stanic na dálnicích… Viz rozhovor s ředitelem PRE…

Vojtěch

A proto cca 3/4 nabíjecí výkonů probíhá na stanicích s výkonem do 50kW? Dálniční infra bude důležitá pro flotily, ale tam se k nějakému smysluplnému podílu EV dostaneme v ČR za 10-15 let. Pro dnešní majitele EV je rychlonabíjecí síť dostatečná, neboť je výrazně nad průměrem EU. Rádi by pak spíše viděli snížení cen, kdy platíme v absolutním měřítku stejně jako Dánové nebo Němci s 2-3x nižšími platy.

Náhodný Kolemjdoucí

Tak hádám, že výrazně levnější benzín a naftu by chtěli i majitelé spalováků.

Vojtěch

V relativním měřítku máme aktuálně téměř nejdostupnější pohonné hmoty v historii ČR a navíc jsou jedny z nejlevnějších v Evropě a vy byste chtěl ceny ještě nižší? Zdanění nafty dosud nebylo navráceno na hodnotu před rokem 2022, tímto neduhem v rozpočtu chybí ročně pár miliard a každý se dluh bude jen kupit. Další dotování externalit si opravdu nemůžeme dovolit, ale stačí počkat dva roky a dostaneme se na úroveň 40 Kč/l.

MPE

No vite, ono zrovna to platove srovnavani s tim Danskem je takove…osemetne…Ja jsem tam skoro dva roky pracovne pobyval, a velmi zjednodusene se (s nemnoha vyjimkami) da rici, ze Danove berou v absolutnich hodnotach v podstate totez, co my (samozrejme ale, ze oni v DKK a my v CZK, cili v prepoctu „na ceske“ cca 3,5x vice). Jenze ony i ty ceny vseho tam (sluzeb, zbozi, bydleni atd.) jsou v naproste vetsine v absolutnich cislech stejne nebo temer stejne jako u nas (tj. v prepoctu „na ceske“ zpravidla min. 2-3x vyssi…). V podstate si nevybavuju vec, ktera by v Dansku… Číst vice »

Abu Daniel

Platíme víc jak Dánové… Ale ono je to nízkou utilizací nabíječek a touhou provozovatelů po návratnosti nákladů vynaložených na jejich budování… Jenomže je to takový chicken-egg problem…

Abu Daniel

V Polsku je to spíše černé uhlí….:-)

Pavel

Jen dohání Čínu. Tady už vloni byla více jak polovina aut na elektřinu. Bez jádra to nejde.

Abu Daniel

Kupodivu na elektrifikaci všech osobních automobilů v ČR bychom ani žádný nový blok nepotřebovali. Jen by se zvýšila utilizace současných o cca 15 procentních bodů… Stačí si to spočítat.