Poláci vrací koleje pod Jizerské hory. První vlak vyjede 10. prosince
Obnova trati Mirsk - Świeradów Zdrój, stav 24.11. 2023. Foto: Petr Špetlák
Již 7. prosince má projet po trati první vlak.
Již 7. prosince má projet po trati první vlak.
Pro pana Sůru: U podobných článků by nebylo na škodu vložit vždy také mapu – návod najdete zde: https://napoveda.seznam.cz/cz/mapy/nastroje/vlozit-mapu-do-vlastnich-stranek/
Navrhuji vytrhat trať do Jindřichovic, aby se znemožnilo propojení do Polska, ale šikovně, aby se to dalo později za stovky miliard z dotací obnovit.
k čemu by to bylo?
15 km za 21,5 mega? Za necelých 1,5 milionu zlotůvek tj. cca 8 milionů kaček dokážou obnovit kilometr trati? Není v tom čísle chyba? Za takové peníze by u nás sotva vyřezali to křoví a stromy, kterými ta trať za 30 let zarostla! Podle metodiky MD pro studie proveditelnosti se počítá jen holá kolej na 20,5 MKč/km a traťová sdělovačka se zabezpečovačkou přes 6 MKč/km.
asi to bude jak s cenami v obchodech
Spíš to bude o normách a požadavcích investora, u nás musíme mít za každou cenu „Audi“, zatímco Poláci ví, že „Dacia“ odvede stejnou službu také.
No a v tom to vězí. Prostě ty ceny jsou někde jinde, než se u nás uvádí. Prostě železnice je fuj, po všech stránkách drahá. A to se musí stále říkat, aby tomu konečně všichni uvěřili a silnice se stavěly a stavěly, až tu už nic jiného kromě nich nebude. Prostě jen ta pravda kolem toho všeho nějak neexistuje.
Někdy stačí jen pár pražců , trochu kolejiva a může se jezdit.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mala-rewitalizacja-w-wielkopolsce-pociagi-wroca-do-powodowa-116230.html
hergot,ty jedou.klobouk dolů…to u nás to jde spíš opačným směrem…
Jojo a na peážní trať mezi Hrádkem a Žitavou, za kterou vybírají nemalé poplatky z vysoka kašlou. Pěkná vizitka sousedů.
Peážní trať, je peážní trať. Našemu SŽ by také slušela spíše „kolejová“ obnova tratí (přeložky, mostky, přejezdy atd…), než kilometry modrého zábradlí, to stejně naše kreativní mládež, vysoce inteligentní a s obrovskými možnostmi díky EU a svobodě, zničí. Jako přístřešky, podchody, osvětlení a valky dopravců…..
Vlaky samozřejmě….
Ještě jste mohl napsat „závadová mládež“ a bylo by to komplet … zase někdo kdo obdivuje staré pořádky.
Nikdy jsem neobdivoval staré pořádky!! Kde jste to vyčetl? Když někdo něco ničí a devastuje, nemá to s obdivem ke starým pořádkům nic společného. Je to o výchově, slušnosti, odpovědnosti. To jaksi v žádných „starých pořádcích“ nebylo….. Tohle je o kulturnosti národa a dodržování pravidel a zákonů, milý pane. Jestli Vám posprayované a počmárané Elephanty, ulámané světla na zastávkách, rozkopané koše a jiné „parády“ co denně vidíme připadají normální, mně tedy né.
Pokud je někdo vandal, tak to není ani díky EU, ani díky tomu, že je mladý, je to jen a jen výchovou rodičů. Jestli tedy toužíte po nesvobodě, vládě pevné ruky, nikdo Vám nebrání najít si tu zemi zaslíbenou podobnou té, co jsme tu měli před rokem 89. Z té doby totiž pochází rodiče, jejiž dnešní mládež, jak píšete, dělá všechny ty špatné věci.
Vy jste se zbláznil? Kde, kdo žádá vládu pevné ruky? Já něco takového někde psal? Dodržování zákonů, slušnost, ohleduplnost a neničení majetku soukromé společnosti, či majetku pořízeného z našich daní je vláda pevné ruky? Kde žijete? Demokracie, volnost, svoboda není svinčik a anarchie pane…. Víc se Vám asi nemá cenu věnovat. Já tu dobu zažil, Vy asi né….
Navíc, pokud jste alespoň trochu „gramotný“ ty „rodiče“, jež pamatují dobu před rokem 89 mají dnes už zdaleka vnoučata (jako já). Rozhodně jsem se snažil svým dětem a dnes svým vnoučatům vysvětlit, jaká doba to byla a že dnes, když je doba „jiná“ je nutné zůstat poctivým a slušným člověkem, to má v životě cenu!! Dělat bordel a vydávat to za svobodu umí každej hňup…pane kolego 😂😂.
Apropó, jestli se tak chcete chovat ke svému majetku (třeba autu) prosím, posprayujte si ho, rozbijte mu světla, udělejte si z něho odpaďák…aby jste si nepřipadal, jako ve starých časech. Nikomu to jistě nebude vadit…..
Neví někdo, zda ty dva kilometry z nádraží k lanovce bude zajišťovat nějaký BUS – anebo nezbyde, než to dojít po svých?
Ty kráso 🙁 Dva km = cca. 30minut chůze…..to snad ještě nikoho nezabilo.
Kdy naposledy jste šel dva kiláčky s lyžemi přes rameno?
A v přaskáčich
A to je přesně ono! Naprosto mylné uvažování. „Dva kiláčky pěšky…“ Na zádech lyže a přeskáče, pod rukou dítě nebo obě dvě a jejich výbavu. Myslíte, že takhle si představuji komfortní cestu veřejnou dopravou s rodinou na sjezdovku?
Z hlediska „šotouše-projížděče tratí“ jsou dva kilometry zcela v pořádku; všichni ostatní pojedou (tak jako jezdí už dnes) rovnou na parkoviště pod lanovku.
My “normální” jezdíme lyžovat vlakem z Prahy. Ale na Belrlinu (Sv. motirz). A jde to i přes noc tam, zalyžovat si a nocnim zpět. A paradoxně to nestojí majlant
Šestnáct hodin z Prahy na Berninu, pak 6-7- hod lyžovačka a zase šestnáct zpět? Super…
A u nás SŽ neopraví Kozinu, ani když je na ní poptávka a je již pravomocně rozhodnuto, že porušuje svým jednání (či spíše nejednáním) zákon.
A všimli jste si, že nechali opravit Kozinu pomocí dřevěných pražců? Oproti této trati ne moc trvanlivé řešení.
Líbí se mi jak to opravili včetně výpravní budovy, tady by se zbourala, pardon optimalizovala.
Výpravní budova je opravená už od roku 2018 a je majetkem města. Je v ní kulturní dům a muzeum. Ale už tam chybí jen hromada oranžového zábradlí a tabulí jako na ostatních obnovených dolnoslezských tratích.
Vysvětlete mi kde naši soudruzi dělají chybu, Poláci obnovují lokálky, Němci dokonce obnovují tratě které byly fyzicky sneseny, jen u nás zavřít zrušit zlikvidovat.
Naši soudruzi nezrušili ani Josefův Důl nebo Bílý Potok pod Smrkem, natož něco jako Swieradów. A mimochodem co užitečného se u nás v poslední době zlikvidovalo? Vidím obnovené Židlochovice, Aš, Sebnitz a Harrachov.
Zrušili např. Kopidlno – Bakov n/J, Křinec – Městec Králové, Mladá Boleslav – Mělník, Mladějov v Čechách – Lomnice n/P, Hněvčeves – Smiřice.
Tratě zrušeny nejsou, jen na nich není žádná objednávka nebo jen sezónní spoje.
To je jen předstupeň likvidace, Spržel přestane s údržbou.
A k čemu je trať, na které nikdo neobjednává dopravu?
a notabene celá pěkně opravená!!!
Nikdo? Nikdo ji nechce? Nebo spíš někdo za každou cenu nechce, i když je požadována. A je dokonce už aspoň teoreticky podáváno, že ta železnice by přeci jen měla přebrat co nejvíce dopravy a ta silniční pomalu klesat a klesat!
A to dokonce i v té regionální dopravě a že ta hustota železniční sítě je přednost a ne špatnost, jak si to mnozí v ČR představují.
Účtovat ji však bude dál…..
Což je v podstatě totéž, jen je to takové skrytější, aby si všichni zvykli.
Mělník – MB nikdo nezrušil a ony některé znovuobnovené lokálky v PL budou mít poněkud sloboucky provoz.
Ale když EU platí ….
On ten provoz zase tak slabý nebude. Ale zejména Karpacz má ohromný potenciál.
Pokud jde o Kladsko-Lázně Chudoba (Kudowa Zdrój), tam jezdí sedm párů (teď nevím z hlavy, zda o víkendu, nebo v pracovní dny), nejezdí kdovíjak rychle, ale bus taky ne, a cestujících jezdí dost, kromě posledního úseku z Dušník, kde ta trať vede delší cestou a neobsluhuje Levín.
zatím…..
Vezměte si mapu, hustotu zástavby v okolí těch tratí a možnosti obsluhy dané oblasti autobusy. V Polsku se z velké části obnovují tratě do míst, kde v ČR vlaky jezdily, jezdí a jezdit budou. Jen velmi málo tratí v Polsku, kde se drží pravidelná veřejná doprava, je vedeno tak řídce osídleným územím, jako právě tato. Karpacz je na tom mnohem lépe. Pokud jde o trať Bakov-Kopidlno, tato trať Český ráj pouze ohraničuje, nevede skrz něj. Osídlení je v severním úseku minimální, v jižním je trochu hustší, ale největší sídlo Libáň míjí o skoro 3 km. Mladá Boleslav-Mělník, tam podle mně… Číst vice »
MB-Mělník zatím ještě ne,ale nevidím to růžově…to je jen začátek konce…a my přijdem o práci!!!
A kdo by vás měl živit, když nic užitečného neděláte?
MB-ME: Před vstupem PID-u byl jízdní řád napsán pro cestující použitelně. A lidi jezdili. Pak začal jízdní (ne)řád připomínat noty na buben. Co je platné, že se k nám na Kokořínsko dostanou pražští turisté, když se místní nedopraví do zaměstnání?? Kokořínsko není totiž jen rekreační oblast, žijí tu normální lidé a ne všichni mají auto. Tož tak.
A taky si myslím, že když už se do opravy Mšeno-ME investovaly takové peníze, měla tam být nějaká garance, že to také bude využíváno.
Ano, když už jsem do těch cigaret tolik investoval, tak přece nepřestanu kouřit! Zkuste si někde zjistit, co to jsou tzv. sunk cost (= utopené náklady).
Kozí dráha, Mladotice-Kralovice, Loket-Horní Slavkov, Dobronín-Polná, Vranovice-Pohořelice, kdo ví jak to dopadne s tratí Lovosice-Úpořiny… kašlání na údržbu je ve výsledku to samé jako zrušení, i když to formálně není nikde napsáno.
+ nejistý osud mnoha dalších tratí, kde aktuálně není objednána doprava a které SŽ klidně nechá zpustnout, pokud k tomu dostane příležitost.
Mladotice a Loket byly už před 25 lety, to asi není úplně relevantní k tomu co Poláci dělají nebo nedělají teď. Kozí dráha byla naopak zčásti obnovena, kvůli tomu zbytku kraj trvale šije do SŽ, stejně jako u Radejčína. Tam objednávat vlaky hodlá a požadoval na to RS1. Ty tratě jako Polná, Hněvčeves nebo Vidnava jsou opravdu okrajové a podobné věci v Polsku neexistují dávno. Pohořelice vlakem nemají přidanou hodnotu vůči tomu že leží na busové magistrále do Znojma. Swieradów by u nás nejspíš nikdy zrušen nebyl a jezdilo by se tam po hodinách.
Naopak, jsou to naprosto relevantní příklady. Trať Mirsk-Swieradow byla likvidována ve velmi podobné době jako Mladotice a Loket, cca před 25 lety. A zatímco v Polsku se obnovuje, u nás se mluví maximálně o Kozí dráze, kde správce infrastruktury flagrantně porušuje své povinnosti. A místo aby padaly hlavy, dlouhodobě jim to prochází aniž by se proti tomu např. ministr dopravy nějak vymezil.
Ano, doba zrušení sedí, ale já jsem psal o tom, že Swieradów je mnohem perspektivnější cíl a u nás by nejspíš přežil. Protože Poláci zrušili mnoho užitečných tratí a my jsme zase udržovali mnoho těch diskutabilních, logicky teď oni víc obnovují a my něco rušíme. Co dalšího kromě Koziny a Radejčína má smysl u nás obnovit?
Horní Slavkov, Chrast u CR město (možná i kousek dál), spojka mimo Rudnou u Prahy plus pár přeshraničních. A pokud by to šlo za normálních nákladů, tak Ostravice – Bílá stejně jako Dolní Kralovice. Poněkud bych váhal ohledně Svor – Jablonné, tam asi spíš napojit směr Nový Bor. A samozřejmě Kamenický Šenov minimálně pod Panskou skálu. Kdybychom se bavili o situaci, že bude severní pravobřežka napojena přímo (ale možná i s tou úvratí na Střekově) do nové žst UL centrum, tak by byla „ložená“ linka UL – Zubrnice – Verneřice (muzejní provoz by se pak soustředil z Lovečkovic do Úštěka).… Číst vice »
Jasně: Nučice – minimálně Červený Újezd (+ hezké by bylo nové zakončení někde na kraji Unhoště).
Jinak Josefův Důl je jeden z mála příkladů, kde je dopravní obslužnost zajišťována kompletně vlaky. Autobusy zde již 10-15 let vůbec nejezdí (kromě sezónních spojů, např. jizerskohorský cyklobus). Naopak vlaky po 60 minutách a ve špičce po 30. Tam naštěstí nějaké rušení není vůbec na pořadu dne.
Josefův Důl má mimořádné štěstí na dispozici obce, tedy téměř vše vzdáleno do nějakých 1500 m od nádraží. Většina míst výrazně méně. Proto má i ta krátká odbočka z hlavní trati sílu stáhnout lidi do vlaku. Autobus vedený obcí by většině vzdálenosti příliš nezkrátil (nechytat za slovo, jistě jsou výjimky). Zastávka Špičák 500m od sjezdovky je příjemný bonus.
Na druhou stranu fírové pokud jsem slyšel, to tady mají dost ostré, aby stíhali.
Trati do Josefova Dolu hrozil cca před 13 lety zánik, naštěstí k tomu nedošlo.
Možná pokud by se hypoteticky podařilo vyřídit štědré dotace, začala by se SŽ zabývat i tratěmi, které sice ze zákona musí udržovat a čerpá na ně ze státního rozpočtu peníze už léta, leč tyto tratě jsou nyní tak nějak „trochu nesjízdné“, o jejich použitelnosti pro nákladní dopravu nemluvě.
U nás se za posledních 30 let nezrušily skoro 4 tisíce kilometrů tratí a až na naprosté výjimky se ani fyzicky nelikvidují tratě kde skončila osobní doprava. V Polsku jsou bez spojení po železnici i města srovnatelná počtem obyvatel třeba s Pardubicemi. Má to opravdu nějaké srovnání?
Souhlas, na druhou stranu Polsko občas opraví i “ nesmyslnost“ , kde se s pořádným počtem spojů stejně nepočítá a bez peněz z EU by je nenapadlo takto obnovovat.
Poláci rušili jak zběsilí v době, kdy na to neměli. Tristní byla i jejich silniční síť. Mnozí u nás se jim smáli. Jenže karta se obrátila a v Polsku díky prozíravé hospodářské politice nyní mají i na obnovy toho co dříve zrušili při současné masivní výstavbě dálnic i ostatních rozvojových projektů. Snad se oni jednou nebudou smát nám.
Nicméně oni zatím obnovují opravdu jen zlomek z toho co bylo zrušeno, a většinou se jedná o kratší a méně významné tratě. A to tam samozřejmě zatím funguje i to rušení dalších tratí.
Ano v tomto regionu například před pár lety zrušili provoz na trati Jelenia Góra – Lwówek – Zebrzydowa.
Už by klidně mohli. Jde to tam opravdu dopředu.
Jasně, cesta k prosperitě je „následování Polska“ a obnova Dobronín-Polná a Mladotice-Kralovice.
Věčný paradox, že největší hovadiny sem píšou lidi, co celý život strávili na dráze…
Jste se uhodil do lebky, nebo co se stalo? Pokud nechápete kontext (a plynoucí souvislosti nejen železniční), pak jste zapomněl napsat, že jsem zároveň mohl strávit celý život na polské dálnici.
Budou a nebude to dlouho trvat. Oni za dotace z EU staví dálnice a železnici, my stavíme cyklostezky, rozhledny a vesnická muzea.
Pro úplnost, takto velká jsou města v Horním Slezsku, propojená s ještě většími MHD.
Pokud vynecháme tyto, je nejmenším městem bez železnice asi Lomže, se 64 tisíci obyvateli, včetně připojených osad.
Liberec? Jablonec a jejich spojení s hlavním městem ?
Tady můžeš prolomit svojí ukázkovou modrogumní zabedněnost a doplnit si informace o tom, kolik tratí se v německu zavřelo.
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Liste_(stillgelegte_Eisenbahnstrecken)
Obnovují se asi tak tři a o lokálky se nejedná. Tvůj závěr o Německu je úplně mimo.
Jenže záměry a koncepce jsou poněkud jiné a svědčí o něčem jiném. U nás nic takového ani náhodou a o tarifech ani nemluvě.
Joo? Jak píše Twix, Židlochovice a Hrušovany budiž důkazem přesného opaku.
A pak jsou tady tratě jako Čelákovice-Mochov, kde byla upřímná snaha dopravu znovu rozhýbat, ale bylo to totální fiasko.
Díky za souhlas, jen nevím jak moc upřímná byla snaha u toho Mochova, když šlo jen o pár vlaků denně. Vzpomněl jsem si na premiéra Grosse a jeho „Myslím to upřímně“ 🙂
Protože vše musí být dobře vymyšleno a mít logiku. Jen chtít, bohužel, často nestačí. A tak i ten Mochov jednou bude, až se opravdu bude vymýšlet kvalitní dopravní systém a koncepce. A samozřejmě to vyžaduje investice. Ty jdou zatím jen do silniční dopravy a to už také dlouho nebude trvat. Nakonec ve „světě“ už dokonce se omezují investice do silnic a do jejich výstavby, protože je to považováno za velký zásah do krajiny, prostředí a hledá se doprava jinými způsoby. U nás, samozřejmě pravý opak. Prostě někdo má zcela jiný zájem a jiné kšefty.
přesně tak!
POkud by se toho tady pozavíralo tolik, jak v Polsku, tak tu zůstanou stěží hlavní tratě.
Chyba na kterou poukazujete, se stala v 80. a 90. letech, kdy Poláci a Němci zastavli provoz na téměř všech lokálkách, zatímco u nás se vedly diskuze zda provozovat takové nesmysly jako Mochov či Vidnava. Dnes tedy mají kde provoz obnovovat, zatímco u v Česku naprosto šílení fanatici stále nutí stát vyhazovat miliardy na udžení provozuschopnosti tratí, které nejsou schopny vyvolat poptávku odpovídající minibusu. Takové tratě, kde za rok projede 80 párů vlaků, by měl stát zákonem převést na kraje, ať je financují včetně údržby samy.
Nejvíc mi přeshraniční propojení chybí mezi Rumburkem a Ebersbachem tak aby pak všechny vlaky končily místo Rumburka v Ebersbachu a dalo se přestupovat a pokračovat na Drážďany a Liberec. Jak to vypadá tam tušíte?
Není to priorita Ústeckého kraje oproti jinym tratim, jinak by se to v mediích objevovalo. Ale přijde mi to jako relativně v pohodě a na preshranicni trate se penize shaneji lepe, kdyz je shoda na obou stranach hranice.
Tam jim paradoxně ta absence pravidelné osobní dopravy vyhovuje, nárazově tam posílají nákladní vlaky ve velkém, a pak zase ticho po pěšině…
No loni, když byla výluka koridoru v údolí Labe u Hřenska, tak se psalo, že z Rumburku do Ebersbachu projel první náklad asi po 20 letech. Tenhle výlukou vynucený odklon je to nárazové posílání nákladů ve velkém?
Dokud to jezdilo (a přípoje v Ebersbachu byly), obsazenost byla blízká nule. Je fakt že to byla 810 a v Rumburku to navazovalo jen na něco. Ale není to z Rumburka do Drážďan i tak rychlejší přes Bad Schandau? Do Liberce holt busem do Varnsdorfu.
Stačilo by kdyby do Ebersbachu zajížděli vlaky co míří směr Děčín našlo by si to i cestující z Jiříkova takový přímý spoj Ebersbach Děčín by nebyl k zahození 🙂
Němci (ZVON) snad plánují propojení mezi Seifhennersdorfem a Rumburkem.
To plánují Češi.
Dnes je tam bud valnou část dne v hodinovce a vozí v podstatě vzduch. A to proti kolejím jede středy městeček a obcí.
špatně! Z obou stran jezdí Trillex , ale nikdo nechce objednat mezinárodní vlaky naposled tam projel Amstrodam expres když byla výluka Děčín – Dresden.
Takže teď už jen změnit návyky lidí, kteří se museli 30 let bez vlaku obejít…
Polovina obyvatel ČR to má na vlak pěšky dál než 30 minut.
a) to obnovené polské lokálky moc neovlivní
b) pak je tu ještě ta druhá polovina…
A auty (které tolik vzýváte) přijet na parkoviště P + R u zastávky/nádraží, je zakázáno?
A P+R na zastávkách a nádražích existují? Minimálně nebo s pár místy.
Nějak se mi ta polovina nechce věřit. Takové 3/4 nebo 4/5 by vypadaly trochu uvěřitelněji…
Zejména ti, kterým do obce trať nevede nebo v nejbližším okolí žádná trať neexistuje, což! Co mělo to vaše vyjádření prokázat? Je spíš jiná otázka, proč se nestaví a nemění situování zastávek tak, aby navazovaly na obce a osídlení, proč se nemodernizuje a nestaví přeložky, proč neexistuje návazná doprava autobusů k železnici?!
Dolnoslezské vojvodství obnovuje tratě „ostošest“. Jen letos Swidnica – Jedlina, Swieradów, Chocianów. Příští rok bude Karpacz a snad i první úsek Kobierzyce – Pilawa Górna. Na všechno jdou peníze z EU. Nicméně u většiny obnovených tratí bohužel: 1) Nebyly obnoveny nácestné stanice, takže vznikly velmi dlouhé mezistaniční úseky bez možnosti křižování (např. 20 km Kobierzyce – Sobótka Zachodnia; ještě delší Swidnica – Jedlina Zdrój). 2) Ani na tratích s velkým příměstským potenciálem (viz již zmíněná trať Wroclaw – Sobótka – Swidnica) nebyl zaveden atraktivní počet spojů. 3) Dopravce má tak málo motorových jednotek (a proces na pořízení dalších aktuálně neprobíhá),… Číst vice »
Svídnice-Jedlina se navíc jezdí asi tři páry spojů o víkendech a nula ve všední dny.
Nové jednotky však v dohledné době nebudou a je otázka, kolik jich najmou z druhé ruky od SKPL či jinde.
V jízdním řádu 2024/2025 by měly začít jezdit v pracovní dny osobní v relaci Swidnica-Gluszyca v režii SKPL.
Dolnoslezská vláda získala obě tratě od státu do svého vlastnictví.Nevíte někdo zda bezúplatně nebo za jakých podmínek?
Je v v naší republice reálné, aby si po vzoru Dolnoslezského vojvodství, některý náš kraj převzal některé tratě? Napadá mne třeba Ústecký kraj Kozí dráhu.
Vlastnický převod by asi nebyl problém, když už lze tratě převádět na obce či soukromé subjekty. Kraj by si jen potom musel buď založit vlastního správce infrastruktury nebo oslovit jiný soukromý subjekt, který se provozováním DC zabývá.
U nás dokonce těchto pár subjektů funguje, například trať ze Šumperka do Koutů n.D. Skutečně by to nemusel být tím pádem problém.
Což je vyřešený případ na Železnici Desná i na Švestkové a nespočetně vlečkách.
Tak tady ale žába na prameni není jen SŽ, ale především MD. Ministerstvo rozhodně případy Koutů a Švestkovky opakovat nechce. Protože ve chvíli kdy je na trati provozována závazková veřejná doprava, musí stát na jejich provoz přispívat, což se taky v obou případech děje a není to jen admistrativně jako v případě SŽ.
Například pro rok 2024 dá SFDI na Kouty 37 milionů a na Čížkovice-Obrnice 39,6 milionů
A není náhodou ministerstvu úplně jedno, jestli dává peníze těm či oněm? Co to jsou zase za fantasmagorie?
Není nebo si opravdu myslíte že SŽ každoročně dostáva 30-40 milionů na každou lokálku?
Reálné je všechno. Jde jen o to, že by se musely pro tento účel kraji přidělit finanční prostředky (neušetří se nic – pokud jde o tohle). Pak je zde také otázka, zda není jednodušší mít SŽ jako kvalifikovaného správce infrastruktury a toho kraji „tlačit“ do různých modernizací tratí dle záměru kraje. Pokud jde o Kozí dráhu, pak by ji měla SŽ předat v provozuschopném stavu. Bylo by toxické, aby se podobným způsobem SŽ zbavovala svěřeného majetku, přičemž peníze, které měly být vloženy do údržby tratí, zde Kozí dráhy, zmizely neznámo kde. Pokud jde o Desnou, pak tam po povodni bylo… Číst vice »
Centrální komise Ministerstva šotoušů jim zapomněla vysvětlit, že se to nevyplatí.
Myslel sem že šotouši jsou pro zachování a obnovení každé dráhy která kdy existovala…
Polsko začíná být z hlediska infrastruktury úplně jiný svět, na silnici i na železnici. ŘSD se alespoň snaží a v rámci možností se jim daří historické dluhy splácet, ale Skanzen Železnic je opravdu v pláči 🙁
Trať si koupil kraj, stát by do ní nedal ani zlotý
Zrušit kraje! To je teďka v módě u Modrých i Správy. Obojí kvůli Ústeckému kraji.
A která část mého příspěvku je s ním v rozporu? 🙂
Když má kraj o trať zájem a chce ji provozovat, tak proč mu ji nepředat.
Přesně tak, jestliže je to regionálka a SŽ protestuje proti opravě účelově zavedenou výlukou, tak předat kraji. Peníze se kdyžtak dají dořešit i zpětně.
Jasně, máme to na háku, nebudeme dělat nic, ale peníze na to brát budem, a až to přivedeme „cu-grunt“, předáme to slavnostně krajům. Vskutku geniální nápad!
POkud na to kraje dostanou i stejnou dotaci jako SŽ, tak kde je problém ?
V případě, že je trať řádně DOSUD udržována, pak nikde. U Kozí dráhy je to jinak, jak ostatně uvádí p. Kocurek výše – „SŽ protestuje proti opravě účelově zavedenou výlukou“. A ta způsobila, že trať sjízdná celá není.
A ono poláci ty tratě dostali provozuschopný ? Nevidím důvod, proč by se měly krajům předávat tratě s provozem. Pokud bude kraj chtít nějakou vyloučenou trať, tak ať si ji také opraví.
A ty peníze na to vzaly kde? Oni na to přeci nemají a mít nemohou, že?
Budou tam mít KD čím jezdit? Přecijenom teď otevírali nebo brzo otevřou více úseků…
No rozsah provozu na většině obnovených tratí je poněkud smutný… (viz Wroclaw – Sobótka – Swidnica)
Právě mimo jiné skrz nedostatek vozidel.
Dobrá práce 👍 chtělo by to prodloužit až do Čech
Lokálkám taky fandím, ale tady by to byla fakt marná investice. Jízdní doba Liberec-Jindřichovice je 70-80 minut, trať je extrémně klikatá a narovnání není reálné i kdyby na to náhodou spadly z Měsíce prostředky, protože by to znamenalo vyhýbat se jediným větším sídlům po trase (Frýdlant, Nové Město pod Smrkem). Do Gryfowa a Swieradowa jako potenciálních cílů v Polsku by to bylo z Liberce kolem dvou hodin, to není konkurenceschopné. A lokální poptávky ta trať moc nevygeneruje, oblast na severovýchod od Frýdlantu je bohužel pustina z hlediska turistického ruchu i ekonomické aktivity. Singltreky v Novém Městě to obávám se nezachrání… Číst vice »
krásná práce