Dopravci Infrastruktura Železnice

Poláci u českých hranic zrychlili železnici, jízdní doba do Krakova se zkrátí o hodinu

Modernizovaná trať mezi Krakovem a Katovicemi. Foto: PLK
Modernizovaná trať mezi Krakovem a Katovicemi. Foto: PLK
Zrychlení umožní končící modernizace trati z Katovic do Krakova.

Prosincová změna jízdního řádu přinese velké zrychlení u části vlaků mířících do Polska. Polský správce infrastruktury Polskie Linie Kolejowe dokončil část modernizace trati z Katovic do Krakova, díky které zvládnou vlaky trasu z Česka do Krakova o téměř hodinu rychleji.

Největší zrychlení čeká především vlak Cracovia z Prahy do Krakova. Úsek z Bohumína do Krakova dosud jede 3 hodiny a 34 minut. Nově má podle vyhledávače spojení polského správce infrastruktury PLK cestu zvládnout za 2 hodiny a 30 minut. Vyhledávač polského státního dopravce PKP InterCity uvádí u stejného vlaku čas 2:43, stejně tak vyhledávač Českých drah.

K podobnému zrychlení dojde i u dalších vlaků s výjimkou nočního spojení, to již nyní zvládá dobu jízdy za 2 hodiny a 30 minut, protože nemusí čekat na protijedoucí vlaky. Oproti současnému jízdnímu řádu dojde ke zkrácení jen o sedm minut.

Polsko v posledních letech investovalo dvě miliardy zlotých (zhruba dvanáct miliard korun) do modernizace trati mezi Katovicemi a Krakovem, většinu nákladů zaplatí Evropská unie. Po dokončení úseku dojde k navýšení rychlosti na 160 kilometrů za hodinu.

Polský správce infrastruktury současně pokračuje v modernizaci dalšího úseku v blízkosti hranic s Českem. Jde konkrétně o úsek mezi Czechowicemi a Zabrzegem, kde probíhá rekonstrukce za 1,4 miliardy zlotých. V uplynulém týdnu zde již postavili nový most přes Vislu. Modernizace v tomto úseku umožní rychlejší a kratší cestu z Krakova mimo Katovice.

110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestovatel 2

Oni nezrychluji po česku “až na” nebo “výhledově do”?

Pepa

Obnova železnic na jihu Opolského vojvodství: železniční trať Racibórz – Głubczyce – Racławice Śląskie se octla na seznamu tratí, na kterých by mohly znovu jezdit vlaky
https://nto.pl/linia-kolejowa-raciborz-glubczyce-raclawice-slaskie-znalazla-sie-na-liscie-szlakow-po-ktorych-znow-beda-mogly-pojechac-pociagi/ar/c3-15319378

Maftík

Kéž by k tomu skutečně došlo. Možná na tom mají zásluhu i kluci z TEK.
https://www.youtube.com/watch?v=f5eoqvDOlJU

jan

Na jakou rychlost to je? 160?

Roman G.

Jak tak čtu diskuzi, musím si přidat svého do mlýna. Co se týče infrastruktury, není co dodat. Srovnatelné se Slovenskem na některých tratích. Ale z pohledu provozního, tam by se měli někteří zaměstnanci CDP a některých stanic učit. Nikdy není s ničím problém, každý s vámi mluví slušně, snaží se cokoliv vyřešit bez zbytečných emocí. A tady? Zavolám 2x po sobě a už je obeň na střeše. A kdykoliv je nějaký problém, tak to hážou na strojvedoucího, že neumí používat GSM-R a pod. Přitom 95% hovorů je z jejich strany z mobilu, aby se nenahrávalo. V PL jsou mobilní hovory… Číst vice »

Martin

Já mám zkušenost úplně opačnou… Co se týče vlaků a nádraží, Česko je ve službách a komunikaci se zákazníky napřed. Za vše mluví to, jak jsou v ČD namluveny stanice a další oznámení ve vlacích. V Polsku něco akorát na pár vteřin zabrblají angličtinou (zkušenost z 5 různých vlaků toto léto). Stejně tak na nádražích velmi neochotný personál, stránky PKP jsou velmi nepřehledné a k anglicky mluvícím nepřátelské (po každém novém načtení se stránka přepne z angličtiny na polštinu…)

Pepa

Jste si jisti, že jde o most přes řeku Vislu?

Visla
https://mapy.cz/turisticka?x=18.9904603&y=49.9267690&z=13&source=osm&id=139689902

Odpadlik

A co trat Letohrad-Klodsko-Wroclaw, tam nic? Posledne i tam neco ladili ne?

Marcel Štancl

Všechno cpou přes Bohumín, aby to šlo na Vídeň§ Praha je pro ně perdel do které vede odbočná trať z Hranic na Moravě. Žádný zázrak Wroclaw – Praha se konat nebude.

Vladimir

Loni polsky premier prohlasil minule destileti bylo ve znameni dalnic, nasledne bude o zeleznicich. A pak, ze to nejde. Hold kdyz se sype mala domu z dani, tak pak neni na investice.

Hojakar

Njn ale my zase máme spoustu golfových hrist, zbytečně vyasfaltovanych cyklostezek a nové pekarny jedné nejmenované firmy….a neni to chyba EU ale vladnich garnitur….👎

showman

kez bysme meli alespon hodne tech cyklostezek

roman

to mají i v Polsku

Hojakar

Ale at klidně mají..a klidně ať je mame my..ale Polaci narozdil od nas umi dotace EU vyuzit prevazne spravnym zpusobem- tzn.na infrastrulturu: dalnice a zeleznici…my? Slavnostne otevirame 10 km dalnic a radujeme se kdyz nekde vlak usetri na jizdni dobe 5 minut…

MLB

Tomu říkám zrychlení. Marně vzpomínám, kdy jsem něco podobného četl u nás.

Tomáš Záruba

Zase na druhou stranu, kde u nás jsou hlavní tratě v tak strašném výchozím stavu…

Lech Malý

Buďte rád. Už se to řešilo tady.

MLB

Já se bojím, že tohle si můžeme říkat ještě posledních pár let, dokud jsou Poláci za námi. Ale jejich tempo růstu je takové, že k nim nevyhnutelně jednou budeme závistivě pokukovat…

Lech Malý

Řekl bych, že je to složitější. Ano, Poláci teď rvou miliardy a miliardy capexových – tj. investičních – peněz do infrastruktury. Jenže pak bude jednou postaveno, a přijde potřeba údržby, opexových miliard. Budou to umět? Držím jim palce, byť s trochou skepse, neboť žádná z generací žijících v Polsku nemá s udržitelnou péči o železniční infrastrukturu zkušenost. A to je něco, co z nebe nespadne. Skoro si myslím, že je těžší něco udržovat, než to postavit. Podívejte se k nám: nejstarší koridory jsme měli hotové cca před dvaceti lety. Zvládli jsme údržbu, nebo jsme to nechali chátrat?

Odpadlik

No me to připadá zrychlení díky zdvojkolejneni trate, takze se nemusi cekat na krizovani. To by totiz vysvětlovalo proč nedochází ke zrychlení nočních vlaků.

Alibaba

Tam se nic nezdojkolejňovalo, ta trať už dvojkolejná byla. Spíš se po jedné koleji nedalo vůbec jezdit nějakou reálnou rychlostí (80 km/h ???), ale jezdilo se třeba 10-20, takže nemělo cenu po ní jezdit a čekalo se na křižování, se kterým to bylo i tak rychlejší.

roman

asi 15 let zpátky Praha-Ostrava tam je zrychlení cca 2 h.

Tomáš Záruba

Co úsek Czechowice – Trzebinia (nebo snad via Zator)? Asi není úplně dobře (muset) jezdit vždy přes Katoiwice…

Slosor

Czechowice – Trzebinia probíhá modernizace na 120 km/h

Kamui

Poláci se hrozně rádi inspirují Německem, tak proč se jím neinspirují zrovna v tak zásadní věci, jako je taktová doprava? Jízdní řád je spíš neřád, vlaků málo a v nahodilých časech.

Roman Svačina

V létě 2019 jsem hledal spojení Wroclaw-Koszalin. Na jeden vlak IC zrovna v sobotu byl ostrý přestup, tak jsem si říkal, zkusím další. Ten byl vyprodaný. Tak další varianta přes Rzepin a Sczcecin… To stejné při vyprodaném vlaku EC Sobieski z Gdyně do ČR. Taky se našla alternativa. Zaplať pánbůh že tam nejezdí v taktu, protože by jinak všechny přestupy byly na krev (tak se během dne díky netaktu najde dobrý přestup) Taktová doprava patří do aglomerací velkých měst. Z Třebové do Zábřehu je jediný použitelný motorák v 14:30. Proč? Jede jako jediný mimo takt.

Jiří Kocurek

Do Třebové toho jezdí tak málo, že je problém trefit se na přípoj? Vždyť tam jedou 2 vlaky do hodiny z každého směru, od/do Prahy to jezdí co 15 minut i večer mimo špičku. A jestli musí být 20 minut na přestup, tak pro denní dojíždějící to bude ztráta času.

Roman Svačina

No. Na motorák do Zábřehu mám celý den cca 5 minut na přestup. S výjimkou spoje co jede mimo takt v 14:30. No a když mi motorák ujede tak ty 2 hodiny čekání jsou teprve ztráta času. Jak od Prahy tak od Ostravy. No a jediný motorák co mám přestup bez problémů je zrovna ten (co zaplať pán Bůh ) jede mimo takt.

Vlastimil Kocurek

prostě jdete na nádraží a čekáte, až to pojede. To je i na Ukrajině.

Luboš Beneš

Ještě lepší je Peru…. pojede vlak? Ano. Kdy? Ve středu?

Atwa

To jsem zazil v Litve

Roman Svačina

No a Pendolinem do Gdyně 200km/h na cca 46% délky useků a z Wroclaw-Gdynia tak cca 40 minut rychleji (dokončen úsek Wroclaw-Poznan).

Lech Malý

Na druhou stranu desítky kilometrů hlavních tratí s trvalým omezením traťové rychlosti na 50, ale i na 30 km/h. Já bych s nimi neměnil, ale je to otázka preferencí.

Roman Svačina

Které tratě konkrétně?

Pezos

Z hlavy třeba trať z Bielska na hranice se Slovenskem, tam je přes 30 km souvislá PJ 50 km/h

Pezos

Teda pardon, ne PJ, ale trvalá rychlost.

Roman Svačina

Píšete hlavní tratě. Z Bielska na hranice s SK to není hlavní trať

Pezos

Ne, je to jen panevropský koridor…

Roman Svačina

Papírově. Od nového GVD tam toho moc jezdit nebude. To je teda panevropský koridor bez mzn. dopravy jak vyšitý.

Alibaba

Tohle bylo třeba mezi Walbřichem a Jelení horou. Jedna kolej 30, druhá 50, a jezdilo se po tý padesátkový, protože to v té rychlosti a hustotě provozu stačilo.

czhunter

Na docela velkou a superplacatou zemi to není úplně velký zázrak …

ketchup1970

Zato máme v obchodech polská kuřata, polská jablka, polskou keramiku (WC, umyvadla), polský nábytek. Minule jsem koupil i hadičky k baterii polské. Máme taky polské Sharky.
My zas máme škodovku (auto) , kdežto jejich FSO není značka , od licenčního fiatu se nikam neposunuli. A tak bychom mohli porovnávat dál.

Jan

Jak byste porovnali stav železnice v ČR a Polsku někomu, jako jsem já? O stavu v Polsku nevím nic, o stavu ČR vím docela dost. Dá se jednoduše odpovědět, kdo je na tom líp a kdo hůř a případně v čem?

F. K.

Jednoduše asi moc ne. Velmi zjednodušeně je asi možné říct, že jsou na tom celkově stále hůře, nicméně v posledních letech masivně staví, investují, celé Polsko se rychle mění.

Cestující, teď ale doma

Polsko se rychle mění, ale jen někde, ale takové např nemocnice a zdravotnictví, to je katastrofa

Lemmy

No u nás mimo krajská města platí totéž…

MPE

No, jejich katastrofalni zdravotnictvi a to (podle Vas) nase, to je tak dvaceti- az tricetilety rozdil v nas prospech. Tohle mi nikdy hlava nebrala – oni, takovi sosaci eurodotaci ( kteri je navic umi nejen sosat, ale v zasade i smysluplne utracet), a zdravotnictvi maji opravdu jak za krale klacka, chronicky podfinancovane, personalne i materialne zaostale a na mnozstvi obyvatel zkratka nedostatecne…

Ondřej

Opravdu neplatí.

Tady na Moravě

Jednoduše se odpovědět nedá. Dá se odpovědět třeba z pohledu pasažéra. Tak třeba osobní doprava na lokálkách v takové míře, jako je v Česku, tam prakticky neexistuje, síť je daleko řidší. Ačkoliv po válce zdědili hustě zasíťované Slezsko, tak do 40 let od války se jim tam většina těch tratí rozpadla na prach a nyní se je snaží pomalu obnovovat v investicích z jednotlivých vojvodství (obdoba krajů), přičemž nejlépe asi vede Dolnoslz. (Wroclaw). Nádraží a služby na velkých nádražích jsou docela slušné. Pokud cestujete vlakem mezi velkými městy, tak nádraží určitě ostudu neudělají, bude to vypadat moderně. Stejně tak vagony… Číst vice »

bkp

Hele, jak kde. Dálková těží z CMK a rovinatého terénu, většina je vnitrostátní.
Regionální dopravu vzala do svých rukou jednotlivá vojvodství, někde raději dali vale PKP regio a mají vlastní firmu. Poslední dobou dost modernizují příměstskou dopravu (tratě, vozidla), samozřejmě neřeší přestupní vazby v místech typu Horní Cerekev, protože takové tratě jsou buď totálně vyžilé, nebo rovnou nejsou.

Petr

No ono nejde jen o onu rekonstrukci. Už jen v samém Krakově se dělají po celém městě kompletně nové zastávky, nádraží, koleje.

Lech Malý

K tomuto jásavému ‚A‘ by bylo fér dodat vysvětlující ‚B‘, tj. jaký byl stav a údržba v posledních desetiletích (po válce).

cestující

Tak německé nápisy už přemalovali, fakt:).. .ale vážně, posledních 10 let do toho šlapou, mají nový stavební zákon a ten liniovým stavbám přeje. Navíc ty prachy z fondů EU!

Tady na Moravě

Krakov je co se týče železničních investic na tom asi nejlépe z celého Polska, docela dobrá je i Wroclaw.

Na druhé straně mince je právě ta 4milionová slezská konurbace s centrem v Katovicích, která je sice protkaná železnicí, ale vlaky jsou tam absolutně neintegrované, nepoužitelné, pomalé, hromada tratí dezolátních. Zatím pouze s dílčími investicemi do osobních nádraží (Katovice, Hlivice).

Vlastimil Kocurek

V okolí Katovic je ráj nákladní dopravy. Na osobní už nezbývá.

Tady na Moravě

Spíš očistec… 4miliónová městská oblast a veškerá kapacitní MHD tam závisí na busech (Slezské tramvaje, ačkoliv síť je rozlehlá, tak jsou pro transměstskou dopravu velmi slabě použitelné)

Lumpy

Aha tak to je super autem je to stale jen o hodinu rychlejsi a to nehlede na to ze jedu kdy chci

Lech Malý

Přeji Polákům mnoho (stovek) kilometrů zrekonstruovaných tratí, ale jako celek mi jejich železnice následováníhodná rozhodně nepřijde.

Pezos

Z okolních zemí to má nejblíž asi k Slovensku. Progres tam je, ale z celkové koncepce železniční dopravy dýchá přelom století.

Lech Malý

19. a 20. století.

-TR-

Slovensko je odstrašující příklad i pro Poláky. Kvůli neschopnosti ZSSK přestává jezdit noční rychlík Žilina – Gdynia. Polští cestující si stěžovali na mizerný stav slovenských vozů B. Kvůli tomu bude vlak jezdit jen ze Zwardoně a bude sestaven z polských vagónů. A to bude mít za následek i prodloužení dalších polských rychlíků do Bohumína, protože budou sestaveny z českých B, ty polské budou jezdit místo slovenských.

Richard

Nemáte pravdu, polští cestující si můžou stěžovat tak maximálně u PKP. Požadavky totiž byly neklimatizované vozy v režimu 51 – kterými jinými takovými vozy ZSSK disponuje ? Podmínkám pronájmu vyhověli a mimochodem vozy úplně stejné řady provozuje i ČD na linkách Ostrava – Przemysl a Bohumín – Hel.

Vlastimil Kocurek

Možná se to spíše podobá Ukrajině.

Daniel Mach

Oproti nám mají vybudovaný alespoň základ vysokorychlostních tratí.

Lech Malý

… a v Kazachstánu mají dokonce kosmodrom! Vypovídá to snad něco o stavu kazašské infrastruktury jako celku?

bkp

No jo, v 70. letech postavili trať trasovanou na 250 km/h a před pár lety už na ní i začali místy jezdit 200 km/h.

M M

Kdyby měli všichni lidi mezi Katovicemi a Krakovem jezdit autem, tak by se asi moc nikam nepohnuli. Rychlá kapacitní trať mezi dvěma tak velkými městy je nutnost.

Matěj

Nemluvě o tom, kolik na této trase operuje větších či menších minibusových/autobusových dopravců a pár zl.

Vlastimil Kocurek

Letecky ??

Tomáš

Dobrý vtip, je to asi 70 km….

bkp

Vzdálenost Ostrava – Krakov je srovnatelná se vzdáleností Praha – Česká Třebová. Tolik asi k tomu, jaká může/má být jízdní doba.

Vojta

Taky se rekonstruuje Cieszyn – Goleszów https://telewizja.ox.pl/remont-linii-kolejowej-nr-190-z-goleszowa-do-cieszyna,63359 , to bude mít význam hlavně pro regionální dopravu, spolu s plánovanou obnovou úseku Skoczów – Bielsko-Biała to doplní chybějící spojení od hranic tímto směrem.

Tady na Moravě

Cziechowice neznám. Jsou buď Czechowice, případně česky psáno Čechovice.

A jestli je trať mezi Katovicemi a Krakovem „u českých hranic“, pak se z polského pohledu dá říct, že Praha je „u polských hranic“ :-))

Tady na Moravě

Z článku vyplývá, že se obsah týká trati Katovice-Krakov. Nejmenší vzdálenost mezi nejbližšími body Krakova a Česka je vzdušnou čarou 79 km, mezi Prahou a Polskem je ta stejná míra 81 km.
Jestli je Krakov u Česka, tak Praha je u Polska. Osobně s takovým konstatováním nemám problém :-))

Jarda Š.

Jde o odstranění pomalých jízd na polské trati č. 93, kvůli kterým jsou rychlíky mezi Ostravou a Krakovem vedeny objížďkou přes Katovice.

ketchup1970

Tak já bych se přiklonil k názoru spíše procentuelnímu porovnání. Při rozloze Polska je 79 km doslova „za humny“ , kdežto u nás je to už další kraj. Aa za dalších 20 minut jste pomalu na hranicích. Skoro jako když je (slovy filmové klasiky ) Praha ve Vídni.

M M

Z pohledu obrovské rozlohy Polska to kousek od českých hranic je.

bkp

Teď ještě něco s tím preprahem v Bohumíně…

Jan

Přesně…

Jiří Kocurek

Co? tam se přepřahalo už od dob císaře pána! Jenom zlá silniční doprava (formani) přepřahat nechtěli, že prý jsou to jejich koně a jejich povoz.

Jan

Není snad minimalizace přepřahů, a s tím souvisejících zdržení, cestou k zatraktivnění železnice díky kratším cestovním dobám…?

bkp

Hlavně jde o to poznat ironii

Jiří Kocurek

Samozřejmě, že minimalizace přepřahů pomůže. Ani u kamionu se tahač nemění na hraničním přechodu. Tehdy se přepřahat muselo z politických důvodů. Ty padly.

klammer

Upřímně řečeno, nejvyšší čas. Polské dráhy mají ve srovnání s českými zpoždění 20 až 30 let. Regionální trasy jsou v dezolátním stavu. Poláci se sice rádi chlubí rychlou výstavbou dálniční sítě (což o to, v tomto se jim daří dobře), ale jejich železnice je tak na úrovni rumunské.

F. K.

Tak to jste tam už dlouho nebyl.

Frantisek

Asi jak kde. Pokud do toho mála nepočítáme honění moderních jednotek po rozbitých kolejích s rychlostními propady. 🙂

klammer

Naposledy vloni, pane kolego. A rozhodně je rozdíl mezi hlavními tahy typu Ostrava/Varšava a regionálními tratěmi.

Tady na Moravě

A vy snad ano? Dráhy jsou tam v mnoha místech v zakonzervovaném poválečném stavu (nebo spíš ještě předválečném), a to jsou stále ty šťastnější tratě, které nepotkal smutný osud v 90. letech, nebo tragická podudržovanost. Polská železnice je místo obrovských kontrastů. Na jedné straně nové jednotky a rekonstrukce koridorů. Na druhé straně JŘ meziměstských vlaků jak z minulého století (místo síťového systému je to X vymetáků „odevšad všude“ v náhodných časech a s náhodnou kapacitou), okresní města o několika desítkách tis. obyvatel bez železničního spojení, manuální výhýbkářská stanoviště stále zcela běžná i na velmi zapadlých nádražích, obrovské propady rychlosti a… Číst vice »

Jerry

Přesně stačí se podívat do glucholaz

Tady na Moravě

To je ještě málo bídný příklad. Vlaky tam jezdí (české) a město je to docela malé, navíc z PL pohledu „na konci světa“.
Tragické je třeba město Mielec, město velikosti ca. Havířova, relativně ve vnitrozemí, nádraží má, ale osobní vlak tam nejel už 11 let.

Vlastimil Kocurek

ještě letos používají i parní lokomotivy

Jiří Kocurek
D.S.

Stále však jízdní doba bude hodně vysoká. Neplánuje se zrychlit i úsek Bohumín – Katovice?

Twix

A ve které trase? Jeden čas se jezdilo hned třemi, dvě vedly přes Chałupki a Rybnik (a potom se odbočilo na Tychy nebo se jelo rovnou přes Mikołów) a jedna přes Petrovice a Tychy. Přes Rybnik je to po rekonstrukci, ale zčásti jednokolejné, trochu klikaté a s přejezdy. Nahnat nějaké minuty by asi šlo nejlépe odstraněním úvrati v Bohumíně a projetím Chałupek, což asi v plánu není. Trasa přes Petrovice (kromě kousku za hranicí) už docela rychlá je, akorát se nejprve jede přímo na východ a pak kolmo na sever, tady by také pomohlo nestavět na hranicích. Větší zrychlení přinese… Číst vice »

bkp

Plánuje se tam novostavba.

Míla

Určitě ano, v návaznosti na plánování VRT od Hranic na Ostravu a z druhé strany od Varšavy na Krakow…

Zdrasa

Tak si tak říkám, v jakém stavu ta trať musela být předtím, když pouhá modernizace urychlí jízdu o hodinu? Leda by modernizace zahrnovala narovnání trati minimálně na třetině trasy.

Marian Kechlibar

Když jsme roku 2012 jeli se ženou nočním vlakem do Krakova, vzbudili jsme se ráno v pět a dívali se ven na zamlženou polskou krajinu, sunoucí se velmi zvolna kolem …
… a v jeden okamžik nás po souběžné silnici předjel zuřivě šlapající cyklista.

...

„Babi, nastupte si, my vás svezem.“ „Díky chlapci, já sice ráda jezdím vlakem, ale dneska spěchám a tak radši půjdu pěšky.“

klammer

Zní to jako vtip, ale mám podobnou zkušenost. Polská železnice je takový stroj času – na přivolávání minulosti 🙂

cestující

Tak cyklisti byli v Polsku vždycky dobří 🙂

článek

Vzhledem k tomu, že v článku píší o tom, že noční vlak, který nemusí čekat na protijedoucí vlaky, zrychlí jen o 7 minut, pak půjde hlavně asi o zdvoukolejnění jednokolejné trati.

Greta

Spíš zahrnula zdvoikolejneni.

Kamui

Traťová rychlost 30 km/h v délce desítek kilometrů.

Radovan Komínek

Trať byla ve stavu našich koridorových tratí, pokud by se na ně od 80-tých let nešáhlo. V úseku Czechowice-Dziedzice – Oświęcim , kde jezdil přímý osobní vlak na Kraków, pak byl vyloženě hnůj na dřevě s rychlostí kolem 30 km/hod. V některých obloucích ale bylo ponechané převýšení, takže padaly lahve.

Josef Trögl

Před pár lety jsem jel do Krakowa a byl to skutečně otřes. Vlak se převážně plazil rychlostí kolem 30-40 km/h, občas jsme na chvíli zrychlili na nějakých 60-80 km/h, vzápětí zase brzda. Jako vyhlídková jízda po Slezsku dobré, ale pro normální dopravu skoro nepoužitelné.

Tady na Moravě

Až na to, že Slezsko končí hned za Katovicema a dál na Krakov je Malopolsko. (Hranice Vojvodství nekopírují tradiční hranice zemí).

Tady na Moravě

Strašná, průměr pod 50 km/h.

ketchup1970

Takže se situace od roku 1989-1990 kdy jsem tam jel skrz širé plány na sever k moři nezměnila. To se ten noční vlak sunul snad max 60km/h mohl jsem sbírat očima houby podél tratě pohedem z okna.

Partneři

Škoda transportation